مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

اصول برند سازی و تاثیر brand marketing در شبکه های اجتماعی

اصول برند سازی

امروز در این مقاله قصد داریم به شما اطلاعاتی را درباره ی اصول برند سازی یا brand marketing و branding در شبکه های اجتماعی بدهیم.

بازاریابی برند brand marketing چیست؟

زمانی که محصول یا کسب و کاری برند شد بدون بازاریابی علنا شکست خواهد خورد چون آگاهی و شناختی برای این برند وجود ندارد برای همین این دو از هم جدا شدنی نیستند.

برای فروش محصول خود حتما به brand marketing نیاز دارید.

در گذشته برند مارکتینگ سنتی به صورتی بوده که به تعداد دفعات بالا به کاربر برند مورد نظر را نشان میدادند تا کاربر نسبت به آن حساس شود.

به عنوان مثال :

مسابقات فوتبال که دور تا دور زمین را تبلیغاتی مانند: sony ، LG و… احاطه میکرد.

یک برند که نشان دهنده ی هویت شماست نیاز به استراتژی بازاریابی و brand marketing دارد.

  “مارکتینگ بدون یک برند و هممچنین برندینگ بدون مارکتینگ بی تاثیر است.

          شماهرگز نمی توانید سخنی با ارزش بگویید اگر معنایی قدرتمند پشت آن نهفته نباشد”

تقریبا یک دهه پیش زمانی که شبکه اجتماعی Facebook شکل گرفت، شرکت های مختلفی به فکر این افتادند که از طریق شبکه های اجتماعی به معرفی کسب کار خود بپردازند و در واقع در شبکه های اجتماعی برندسازی کنند.

در زمان های قدیم برند سازی تنها از طریق تبلیغات چاپی مثل روزنامه ها یا تبلیغات تلویزیونی ممکن بود، این کار هزینه های سنگینی را به شرکت ها وارد می کرد اما امروزه شرکت ها به لطف شبکه های اجتماعی توانسته اند که راهی کم هزینه برای ارتباط با مشتری پیدا کنند. شما باید آنقدر در زمینه Branding در شبکه های اجتماعی حرفه ای عمل کنید تا بتوانید مشتریان زیادی را برای کسب و کار خود پیدا کنید، شاید یک مشتری هیچگاه درباره برند شرکت شما چیزی نشنیده باشد.

محتوای شبکه اجتماعی شما باید به گونه ای باشد که بتواند در همان لحظه اول نظر مشتریان را جلب کند و به آن ها اطمینان دهد که کالا یا خدمات شما بهترین در نوع خود است.

پس برندسازی تنها به یک لوگو و یک عکس که شرکت شما را معرفی کند ختم نمی شود.

در ادامه این مقاله قصد داریم عواملی که می توانند در برندسازی اصولی و brand marketing به واسطه شبکه های اجتماعی به شما کمک کنند را معرفی کنیم.

 

branding
branding
  • استفاده از کاور های مختلف برای معرفی برند و عملکرد هوشمندانه در شبکه های اجتماعی

استفاده از کاور های مختلف بنا به شبکه اجتماعی که در آن فعالیت می کنید متفاوت است به طور مثال کاور هایی که در شبکه اجتماعی مثل Facebook یا twitter قرار می دهید بر خلاف instgram نیاز به یک کاور یا تصویر در فضای پشت عکس برند شما دارد.

این کاور باید به گونه ای طراحی و رنگ بندی شود که معرف شرکت شما باشد و همچنین باید با عکس اصلی برند شما مغایرت داشته باشد، و باید مشتری با تماشای آن به یاد برند شما بیافتد.

این کار می تواند به معرفی و نمایش بهتر برند شما به مشتری در شبکه اجتماعی کمک کند.

اگر شما به چنین مسائلی اهمیت ندهید هیچگاه مشتری به برند شما اطمینان نمی کند و به محتوای شما در شبکه اجتماعی سر نمی زند.

اما چگونه در Branding به واسطه شبکه های اجتماعی بتوانیم هوشمند عمل کنیم؟

شما باید هر سه ماه یکبار استراتژی برند خود را در شبکه های اجتماعی تغییر دهید.

مشتریان و دنبال کننده های شما در شبکه های اجتماعی مدام به دنبال محتوای جدید هستند، شما باید به گونه ای عمل کنید که محتوای شما در گذر زمان تکامل پیدا کند و شما همواره باید مطالب جدیدی در صفحات اجتماعی قرار دهید تا مخاطبان گذشته خود را از دست ندهید، همچنین شما می توانید با استفاده از راه اندازی یک هشتگ و یا یک کمپین در شبکه های اجتماعی هر چه بهتر به معرفی برند خود بپردازید. برند سازی در شبکه های اجتماعی یک شبه انجام پذیر نیست بلکه شما با تفکر و استراتژی های جدید باید بتوانید دنبال کننده های جدیدی بدست بیاورید که چنین عملی به زمان نیاز دارد.

  • استفاده از محتوای مناسب بسته به شبکه اجتماعی مورد استفاده برای معرفی برند

شما باید قبل از قرار دادن محتوا در شبکه های اجتماعی جهت برندسازی بررسی کنید که افراد دنبال کننده برند شما در آن شبکه اجتماعی از چه سلیقه ای برخوردار هستند.

به طور مثال دنبال کنندگان شبکه اجتماعی TikTok عموما افراد جوان هستند.

در صورتی که افرادی که در شبکه اجتماعی Facebook فعالیت می کنند افرادی با رده سنی بالاتری هستند، پس نباید محتوایی که برای نمایش برند در هر شبکه استفاده می کنید مشابه باشد.

همچنین شما باید افرادی که برای تولید محتوا از آن ها استفاده می کنید با تمامی سلایق آشنایی کامل داشته باشند، همچنین شما می توانید با استفاده از استیکر ها و عکس های طنز کمی فضای شبکه اجتماعی تان را عوض کنید و با این کار مخاطبان خود را افزایش دهید، قطعا چنین کاری به معرفی Brand شما کمک می کند.

  • افزایش ارتباط با مشتریان

شما برای برند سازی در شبکه اجتماعی نیازمند افزایش ارتباط با مشتری هستید، این افزایش ارتباط می تواند به افزایش اعتماد مشتری به برند شما بیانجامد حال شاید برای شما سوال شود که چگونه این افرایش ارتباط بین برند شما و مشتری پدید می آید؟

شما می توانید با پرسش و پاسخ در شبکه های اجتماعی به تمامی سوالاتی که مشتری شما در زمان مواجهه با برند شما پیدا می کند پاسخ دهید و کسب و کار و برند خود را هرچه بهتر به مشتری معرفی کنید.

به طور مثال در شبکه های اجتماعی همانند instgram شما می توانید با گذاشتن ویدیو Live درباره برند خود به تمامی سوالات مشتریان پاسخ دهید.

  • شفافیت در معرفی برند

شاید یکی از اصول مهمی که شما باید برای برند سازی در شبکه های اجتماعی به رعایت کردن آن بپردازید شفافیت در معرفی برند باشد.

به طور کل شفافیت در هر موضوعی می تواند به بوجود آمدن روابط طولانی مدت بیانجامد.

شما باید تمامی موانعی که مشتری را به تردید برای انتخاب نکردن برند شما می اندازد را از بین ببرید و تمامی مشخصات و فعالیت های برندتان را به مشتری به صورت شفاف بیان کنید

  • استفاده از پست های مرتبط

شما نباید تنها به خاطر اینکه تعداد پست های خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید اقدام به پست گذاری کنید، پست های شما باید به هم دیگر مرتبط باشند اما این ارتباط نباید به تکراری بودن موضوعات شما بیانجامد، پست های شما عموما بباید ساده و در عین حال معنی دار باشد، اگر چنین اقدامی در برند سازی شبکه اجتماعی خود انجام ندهید در زمانی کوتاه تمامی دنبال کنندگان صفحه شبکه اجتماعی خود را از دست خواهید داد.

  • دنبال کردن شرکت ها و تاثیرگذاران معروف در کسب و کار شما

شما می توانید در صفحه اجتماعی برند خود به فالو کردن تمامی تاثیر گذاران در صنعتی که در آن قرار دارید بپردازید، شما می توانید از آن ها الگو بگیرید، همچنین شما می توانید با لایک کردن و کامنت گذاشتن در پست های آن ها، خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید، شما می توانید با تگ کردن افراد تاثیرگذار در صنعتی که در آن کار می کنید (در پست های شبکه اجتماعی برندتان)، برند خود را بیش تر در معرض دید و توجه قرار دهید.

 

 برای مشاوره درباره ی برندینگ و brand marketing میتوانید از مقاله ی زیر هم کمک بگیرید

(چگونه توسط یک وب سایت نام شرکت خود را برند کنیم؟)

نظرات خود را جهت هرچه بهتر کردن این مقاله با ما در میان بگذارید.

 

برند سازی در شبکه اجتماعی
برند سازی در شبکه اجتماعی

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید