مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

طراحی گرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟

سلام این بار قرار که بگویم  که طراحی گرافیک چیست و چه کاربردی در دنیای وب دارد؟
اگه میخواهید بدانید خدمات طراحی گرافیک به چه کاری میاد و چرا اینقد ارزشمند و مسیری رو به رشد دارد؟ این مقاله مناسب شماست.

طراحی گرافیک چیست؟

تاریخچه گرافیک هم حس میکنم نیازی نیست بگویم تداخل اینترنت به فراوانی پیدا میشود و اینکه حالا مثلا تاریخچه‌ش را هم بگویم دردی از شما دوا نمیکند و فقط یه علم بیهوده بهتون دادم، گذشته که گذشته الان را باید بچسبیم که کسب و کارمون رو با طراحی گرافیک گسترش بدیم.

طراحی گرافیک چیست / graphic design
طراحی گرافیک چیست / graphic design

خب بریم سراغ اینکه ببینیم طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک (Graphic Design) چیز خوبی ست، طراحی گرافیک یعنی روندی که باعث میشود تا یک محتوا (اعم از جنس فیزیکی یا مجازی) بهتر دیده بشود .

دنیای گرافیک اگر  نبود انگار که همه ادم ها دچار کورنگی شدن،هیچ چیز جذابی نبود، ما به نحوی از نوزادی تا سال های آخر عمرمون به صورت مستقیم با گرافیک درگیریم یک نوزاد زمانی که به اسباب بازی‌ش و شیشه شیرش جواب مثبت میده و باهاش ارتباط برقرار میکند که براش جذاب باشد و طراحی‌ش جوری باشد که مورد پسندش باشد این روند تا سال های آخر عمرمون ادامه دارد.

اصطلاح طراحی گرافیک رو اولين بار ويليام اديسون ديگينز در سال ۱۹۲۲ بکار برد و بعد از جنگ جهانی دوم بود که مرسوم شد.

گرافیک ارتباط مستقیمی به سلیقه بومی و دوره زمانی که طراحان در آن دوران زندگی میکردن بستگی داشت همین امر باعث شد تا در زمینه های مختلف طراحی گرافیک هر کشور کسب شهرت کند مثلا ایرانی ها در زمینه نقش و نگار اسلیمی و فرش زبان زد تمام دنیا هستند در زمینه طراحی خودرو ایتالیا و آلمان حرف اول رو میزنند در زمینه مد و لباس ایتالیا و انگلیس مشهورند این هنر تا حدودی به ژنتیک هم مربوط میشود مثلا طبع ژنتیکی هندو ها به رنگ های تند هست در صورتی که در محدوده اروپا و خاورمیانه رنگ ها تمایل به مایل بودن دارند و از رنگ های تند خبری نیست.

هرکسی یه طراح گرافیک توی وجودش دارد فقط باید بهش برسد و پروبال بدهد، بخواهیم منطقی تر بهش نگاه کنیم چون خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد این ویژگی را تو وجود همه انسان ها گذاشته، از بحث فلسفی‌ش خارج شویم و بریم سراغ بحث کسب و کار.

چرا طراحی گرافیک در کسب و کار اینقدر مهمه؟

امروز شما زحمت بکشی بری سرکوچه دوتا پفک بخری میبینی که حتی برای بسته بندی پفک هم زحمت کشیدند و طرحشو خوشگل کردند تا شما تمایل به خریدش پیدا کنید، ماشین میخواهید بخرید اگه دوتا ماشین باشد که به لحاظ موتوری و آپشن در یک وضع باشند شما اونی رو انتخاب میکنید که زیباتره حتی گران‌تر هم باشد از اینکه پول بیشتری بدهی مشکلی نداری.

اینا همش نشون میده گرافیک توی زندگیمون ریشه کرده ادمای سود جو هم بهش دامن زدن و ماها را مد گرا کردند و به حدی موفق بودند که دلمون با اجسامی که زیبای‌شون معمولی هستند ارضا نمیشود و همش دنبال چیزهای پیچیده و جدید هستیم.

پس اگه کسب و کاری تو هر زمینه ای دارید باید برای بهتر دیده شدنش از طراحی گرافیک کمک بگیرید.

خواهشا و خواهشا طراح‌های گرافیک رو دست کم نگیرید 90 درصد افراد این شغل رو قبول ندارند و میگویند که کار خاصی نمیکنند آن‌وقت همین آدم‌ها برای خرید یک لباس ساده چندین بار لباس را پرو میکنند که مبدا زیبایش کم باشد، خیلی ها هم میگویند بابا طراحی گرافیک که کاری ندارد خب اگه کاری ندارد خودت انجام بده دیگه چرا میری سراغ طراحی گرافیک، متاسفانه اینقد این مسائل زیاد شده که طراح‌های گرافیک برای گذراندن زندگی (مخصوصا توی ایران خودمون) مجبورن هنرشون رو ارزان بفروشند.

دوست عزیزی که برای طراحی یه کارت ویزیت و یا مثلا یه کاتالوگ که طراح چند روز براش زحمت کشیده یه مبلغ کم پیشنهاد میدهی و حس میکنی خیلی ادم خوبی هستی و صرفه جویی اقتصادی کردی از هیمن‌جا بهت میگویم شما بی فرهنگی چون یه کارگر از کشور دوست و همسایه افغانستان روزی 120 هزار تومان میگیرد اونوقت روت میشود برای 3 روز کار یه فرد طراح مبلغی کمتر از این رو بهش پیشنهاد بدهی؟

صنف طراحان صنف مظلومیه هواشونو داشته باشید اینا نباشند کسب کار همه میخوابه.

رشته های اصلی طراحی گرافیک کدام اند؟
رشته های اصلی طراحی گرافیک کدام اند؟

رشته های اصلی طراحی گرافیک کدام اند؟

طراحی گرافیک دو رشته اصلی دارد :  رشته پیکسل و رشته وکتور من در مورد هرکدام یک توضیح مختصر میدهم و اگر نیاز به توضیح مفصل از هرکدام داشتید مقاله مرتبط با آنها را براتون میذارم.

گرافیک پیکسلی :

این سبک را اصطلاحا بهش سبک رئال یا واقعی هم میگویند، در طراحی پیکسل همه چی واقعی ست و کارتونی نیست اگه توی طرح‌های پیکسلی زوم کنیم دچار افت کفیت میشویم و طرح به اصطلاح پیکسله میشود، این طرح‌ها حجم بسیار بالا و کفیت پایینی دارند و تنها مزیت‌شان این  است که واقعی هستند، فتوشاپ قوی ترین نرم افزاری ست که برای پردازش طرح های پیکسلی ساخته شده است.

گرافیک برداری :

این سبک دقیقا برعکس سبک قبلی ست همه فکر میکنند فتوشاپ بلد بودن یعنی دیگر هم فن‌حرف اند ولی فتوشاپ فقط برای گرافیک پیکسلی تخصص پیدا کرده، گرافیک برداری برخلاف پیکسل یکسری کد های 0 و 1 هستند یعنی یا هست یا نیست، وکتورها نمیتونند واقعی بشوند تمامی خروجی‌های طرح‌های وکتوری همگی کارتونی هستند ولی مزیت‌شان این است که حجم خیلی خیلی کمی دارند و توانایی بزرگنمایی بی نهایت دارند!

و همین امر باعث شد تا گرافیک وکتوری (برداری) شدیدا محبوب بشود الان 80 درصد طرح‌های گرافیکی توسط نرم افزارهای گرافیک برداری طراحی میشوند، جعبه های دستمال کاغذی، پارکت‌ها، کاغذدیواری‌ها حتی طرح‌های روی فنجون و نعلبکی توسط این دسته از نرم افزارها طراحی میشوند، قوی‌ترین نرم‌افزارهای طراحی گرافیک وکتوری در حال حاضر ایلستراتور و کرل دراو هستند.

طراحی گرافیک چیست | درباره طراحی گرافیک
طراحی گرافیک چیست | درباره طراحی گرافیک

اگه تصمیم دارید نرم افزارهای گرافیک رو یاد بگیرید به دوتا نکته مهم توجه کنید:

⦁ بهترین نرم افزار در زمینه مورد نظر رو یاد بگیرید
⦁ نرم افزارهایی که سبک‌های دیگری از آن رشته رو ارائه میدهند را یاد بگیرید
اینجوری کاملا بی نیاز می شوید و توی کارتون بهترین خروجی را ارائه میدهید.

توی مقاله بعدی تصمیم دارم انواع سبک های گرافیکی رو معرفی کنم تا علاقتون رو پیدا کنید و روی همون سبک کار کنید البته یه طراح گرافیک موفق همه سبک های طراحی را بلد هست و سعی میکند حوزه فعالیتش را هم گسترش بدهد.

برای هر راهنمایی و مشاوره ای تماس بگیرید ما تمام سوالاتونو در این زمنیه پاسخ میدیم:

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید