Textual content

تولید محتوای متنی

تولید-محتوا-متنی

محتوای متنی جزئی از انواع محتوا و یکی از کاربردی ترین روش ها در دیجیتال مارکتینگ است. تولید این گونه از محتوا نیازمند مهارت ها و تمرین های خاصی است که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

چرا محتوای متنی برای وب سایت ها و کسب و کارها اهمیت دارد؟

اگر بخواهیم محتوای متنی را برای شما تعریف کنیم. در واقع این گونه از محتوا که با نام Content Writing نیز شناخته می شود، یک متن است که در آن فرد نویسنده با استفاده از کلمات و جملات سعی می کند تا یک پیام را به مخاطبین انتقال دهد. اینگونه از متن ها می تواند برای دیگر محتوا ها نظیر محتوا های تصویری، ویدیویی و صوتی حتی پیش نیاز باشند و ایجاد چنین محتوا هایی با استفاده از یک محتوای متنی می تواند تاثیر قابل توجه و  حتی چند برابری داشته باشد. همچنین تمامی کسب و کار ها برای معرفی محصولات و خدمات های خود نیاز دارند تا از محتوای متنی در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و همچنین وبلاگ ها ی خود استفاده کنند. اما اهمیت این دسته از محتوا به همین موارد خلاصه نمی شود و محتوای متنی می تواند نتایج بسیار مطلوبی بر سئو وب سایت و همچنین صفحه نتایج موتور های جستجوگر داشته باشد. به این صورت که اگر یک محتوای متنی به شکل حرفه ای نوشته شود می تواند در افزایش ترافیک وب سایت، درگیری ذهنی بیش تر مخاطب و همچنین افزایش فروش محصولات نقش مهمی داشته باشد. در ادامه به شما از نحوه ایجاد محتوای متنی بیش تر به شما می گوییم.

تولید محتوای متنی

برای تولید محتوای متنی در ابتدا شما باید با ساختار اینگونه از محتوا ها آشنایی داشته باشید. در واقع شما باید بدانید که یک محتوای متنی از چه اجزایی تشکیل شده و هر کدام از اجزاء به چه صورت می توانند مخاطبین را درگیر کنند. به همین منظور بهترین کار برای یادگیری ساختار محتوای متنی خواندن مقالات وب سایت ها و همچنین محتوا های متنی موجود در اینترنت است. شما می توانید با خواندن چنین مقالات و محتوا هایی دانش خود را از ساختار محتوای متنی افزایش دهید. پس از یادگیری ساختار محتوای متنی حال تنها کاری که باید انجام دهید رونویسی چند محتوای متنی است. شما باید یک محتوا را به گونه ای بازنویسی کنید که آن محتوا تکراری محسوب نشود. با اینکار آن محتوا سبب بهبود سئو وب سایت نیز می شود. در ادامه قصد داریم تا شما را با ساختار محتوای متنی آشنا کنیم.

1- عنوان جذاب 

عموما تمامی محتوا های متنی دارای یک عنوان جذاب هستند. به طور کل 80 درصد از افراد پس از خواندن عنوان یک محتوا ممکن است به ادامه آن محتوا توجهی نکنند. به همین منظور عنوان باید کاملا برای محتوای متنی بهینه باشد. به طور کل یک عنوان بهینه شامل کلمات کلیدی است که به شکل جذابی برای مخاطبین نوشته شده است. طول عنوان نیز باید حداکثر حدود 65 کارکتر یا 11 کلمه باشد.

2- مقدمه هیجان انگیز 

تا اینجا شما خوانندگان را با استفاده از عنوان محتوا، جذب محتوای خود می کنید. اما شما باید خوانندگان را وادار به خواندن تمامی مقاله خود کنید. به همین منظور شما باید مقدمه ای هیجان انگیز برای محتوای خود داشته باشید. به طور مثال همین محتوای متنی که در حال خواندن آن هستید را تصور کنید.  شما می توانید در عنوان مقاله بنویسید که اگر این محتوا را بخوانید می توانید به راحتی محتوای متنی بنویسید. به همین منظور توجه خواننده به محتوای شما جلب می شود و تصمیم می گیرد ادامه محتوای شما را نیز مطالعه کند.

3- بدنه محتوا 

شما باید محتوایی با نگارش ساده بنویسید تا خواننده به راحتی بتواند متن شما را بخواند و با خواندن محتوای شما گیج نشود. به علاوه شما باید مشخص کنید که محتوای شما چه افرادی را هدف قرار می دهد. اگر شما تمامی افراد را مخاطب محتوای متنی خود بدانید، هیچگاه نمی توانید یک محتوای مناسب خلق کنید. همچنین محتوای شما باید در گیر کننده باشد تا خواننده به سرعت از خواندن محتوای شما صرف نظر نکند. در آخر نیز باید به شما بگوییم  اگر درون یک محتوای متنی دقیقا دانشی که مدنظر خواننده است قرار گیرد هیچگاه آن محتوای متنی با شکست روبرو نخواهد شد.

 

دسترسی سریع به مطالب