مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

کپی رایتینگ چیست و نوشتن متن فروش و تبلیغات موثر چگونه به کسب و کار ما کمک می کند؟

کپی رایتینگ چیست؟

می‌دونید کپی رایتینگ چیه؟ می‌دونستید چگونه با کپی رایتیگ می‌تونید شروع به نوشتن متن تبلیغات کسب و کار خود کنید؟ می‌دونید کپی رایتر چه کاری را انجام می‌دهد؟ می‌دونید چه تفاوتی بین کپی رایتینگ، بازاریابی محتوا و نوشتن متن تبلیغات وجود دارد؟

اشتباه نکنید! کپی‌ رایتینگ این نیست که چه کسی حق نشر دارد یا خیر!
منظور از کپی رایتینگ، نوشتن محتوا با هدف بازاریابی و فروش است.

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

Copy writing کپی رایتینگ چیست؟

اگر بخواهیم به شکل ساده تعریفی از کپی رایتینگ را به شما بگوییم. کپی رایتینگ راهی برای بهتر نوشتن متن فروش و تبلیغات کسب و کار شماست. به عبارت دیگر، کپی رایتینگ یکی از مهم ترین عوامل برای فروش محصولات و یا خدمات کسب و کار شماست.

کپی رایتینگ استراتژی ایجاد محتوای متقاعدکننده برای بازاریابی و فروش با هدف ایجاد تبدیل و فروش است.

کپی رایتینگ یک مهارت است، با نوشتن یک متن، بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتری کنید.

به طور مثال در کپی رایتینگ شما باید از دغدغه‌های احتمالی مشتری آگاهی پیدا کنید و سعی کنید تا درون متن فروش محصولات، آن دغدغه‌ها را از بین ببرید.

این مهارت آن چنان برای استراتژی فروش مهم است که برخی از شرکت ها اقدام به استخدام افراد متخصص (کپی رایتر) در این زمینه می‌کنند.

در کپی رایتینگ نویسنده یا به اصطلاح کپی رایتر چه کاری را انجام می‌دهد؟

احتمالا تصور می‌کنید که کار اصلی یک کپی رایتر تنها نوشتن متن فروش یا تبلیغات موثر است. قبل از اینکه یک متن فروش در کپی رایتینگ نوشته شود کپی رایتر باید با تهیه لیستی از نیازمندی‌های مشتری احتمالی را تهیه کند. یا به عبارت دیگر تحقیق کند که چگونه می‌توان مزایای هر محصول را برای هر پرسونا جداگانه معرفی کرد. همچنین یک کپی رایتر باید بداند که مشتری از محصولات ارائه شده چه انتظاراتی دارد و چه عواملی سبب می‌شود تا مشتری از خرید محصول اجتناب کند.

تفاوت بین بازاریابی محتوا، کپی رایتینگ و نوشتن تبلیغات در چیست؟

با توجه به متن بالا، ممکن است برای شما این سوال ایجاد شده باشد. که تفاوت بین بازاریابی محتوا، کپی رایتینگ و نوشتن تبلیغات در چیست؟ در جواب باید به شما بگوییم، درست است که که هر سه مورد در تولید محتوای متنی برای برند نقش دارند. اما آنچه این تکنیک ها را از هم جدا می کند. اهداف آنهاست که در ادامه بیش تر توضیح می دهیم.

کپی رایتینگ نیازمند یک جستجوی حرفه ای از نیازمندی های خریدار است. همچنین در کپی رایتینگ سعی می شود تا تمامی جزئیاتی که قرار است در متن فروش قرار بگیرد آنالیز شود. به عبارتی دیگر در کپی رایتینگ شما سعی می کنید با ایجاد یک متن فروش،  به سرعت برای محصولات کسب وکار خود خریدار پیدا کنید. درواقع کپی رایتینگ یک عملی است که نتیجه کوتاه مدت به همراه دارد.

 در بازاریابی محتوا شما نگران دور شدن مشتری از کسب و کارتان هستید. به عبارتی دیگر در بازاریابی محتوا شما سعی می کنید تا با پست های وبلاگ، قرار دادن کتاب های الکترونیک و اینفوگرافیک شروع به جذب مشتری جدید برای کسب و کار خود کنید.

تفاوت بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ در مدت زمان اثر آن هاست. بازاریابی محتوا یک فرآیندی است که ممکن است به سرعت نتیجه ندهد. به عبارتی دیگر بازاریابی محتوا یک فرآیند زمان بر و مداوم است.

در نوشتن تبلیغات هم شما سعی می کنید تا تصویری از برندتان را به مشتری نشان دهید. در این تکنیک شما به فکر فروش محصولات خود نیستید. بلکه می‌خواهید که برند خود را به افراد بیش تری نشان دهید.

برای شروع نوشتن متن فروش در کپی رایتینگ به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم ذکر کردیم. تکنیک کپی رایتینگ و نوشتن متن فروش نیازمند تحقیقات گسترده است.

به طور مثال شما باید با شخصیت خریدار محصولات و خدمات کسب و کار خود آشنایی پیدا کنید. شما باید با تمامی آرزوها و مشکلات مشتری خود آشنایی پیدا کنید، و پس از آن با استفاده از بازی با کلمات سعی کنید تا بهترین متن فروش را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

اگر بخواهیم نمونه ای از سوالاتی که شما باید در تحقیقات کپی رایتینگ با استفاده از پاسخ آن ها،  متن فروش را بنویسد به شما نشان دهیم. این سوالات شامل موارد زیر است.

1- چه چیزی در محصولات و یا خدمات شما ممکن است، مشتری را آزار دهد؟

2-رویای مشتریتان چیست؟ آیا محصول کسب و کار شما می تواند مشتری را به آرزو هایش نزدیک کند؟

3- مشتری های شما در کدام یک از شبکه های اجتماعی، مدت زمان بیش تری را صرف می کنند؟

4- پرسونا کسب و کار شما از چه طریقی می تواند با کسب و کار شما ارتباط داشته باشد؟

در واقع شما پس از پاسخ به این سوالات و جمع آوری داده ها از گوگل آنالیتیکس و ابزار های دیگر، می توانید متن فروش کسب و کار خود را بنویسید.

بگذارید با یک مثال نحوه این تحقیقات را بیش تر برای شما آشکار کنیم.

فرض کنید شما قصد دارید که یک باشگاه بدن سازی را در یک منطقه افتتاح کنید. شما فرض می‌کنید که مشخصه یک باشگاه خوب داشتن تجهیزات جدید است، و می‌خواهید در متن تبلیغات خدمات باشگاه این مورد را ذکر کنید. اما آیا برای مشتری های شما داشتن تجهیزات جدید ورزشی ملاک ثبت نام در یک باشگاه است؟

در اینجاست که شما باید تحقیقات خود را شروع کنید. ممکن است که باشگاه‌های بدن سازی دیگری در آن منطقه که شما می‌خواهید فعالیت داشته باشید، حضور داشته باشند.

 شما باید با تحقیقات محلی سعی کنید تا بفهمید که آن باشگاه ها چه نقطه ضعف‌هایی را داشته‌اند؟ یا مشتری ها از کدام امکانات آن باشگاه‌ها رضایت نداشته‌اند؟ یا برعکس مشتری ها از کدام امکانات آن باشگاه ها رضایت کافی را داشته‌اند؟

ممکن است شما با چنین تحقیقاتی متوجه شوید که دغدغه مشتریان برای باشگاه ورزشی تجهیزات جدید نیست. ممکن است دغدغه آن ها حضور یک مربی بین المللی باشد.

یا کلاس‌هایی که بیش ترین بازدهی را برای آن ها داشته باشد. در این صورت است که شما با استفاده از کپی رایتینگ و جمع آوری اطلاعات می توانید بهترین متن فروش را برای خدمات خود بنویسید.

انواع مختلف کپی رایتینگ

1- کپی رایتینگ منطبق بر سئو

همانطور که می‌دانید اهمیت به سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر برای هر وب سایتی الزامی است. به بیان دیگر وب سایت‌ها با بهینه سازی موتور های جستجوگر تلاش می کنند تا در رتبه قابل قبولی  از صفحه نتایج موتور های جستجوگر قرار بگیرند.

اگر شما به سئو وب سایتتان اهمیت ندهید، نمی‌توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت خود جذب کنید.

اما کپی رایتینگ چه ارتباطی با سئو دارد؟ اگر بخواهیم از ارتباط کپی رایتینگ با سئو به شما بگوییم. شما برای بهبود سئو وب سایت خود همواره سعی می کنید تا با استفاده از کلمات کلیدی درون محتوای وب سایت خود به رتبه قابل قبولی در صفحه SERP دست یابید.

در کپی رایتینگ منطبق بر سئو شما سعی می کنید تا برای نوشتن متن فروش محصولات خود، از کلمات کلیدی استفاده کنید. به عبارتی دیگر در این روش از کپی رایتینگ شما پس از تحقیقات گسترده، باید یک کلمه کلیدی مناسب با آن محصول را انتخاب کنید.

سپس با توجه به کلمه کلیدی انتخاب شده باید سعی کنید تا آن کلمه کلیدی را در تمامی قسمت های متن فروش مورد استفاده قرار دهید.

نکته ای که در کپی رایتینگ منطبق بر سئو وجود دارد. این است که باید کلمات کلیدی را درون متن فروش به شکل درست استفاده کرد.

چرا که اگر تمامی قسمت های متن فروش از کلمات کلیدی پر شود، ممکن است مشتری با خواندن آن مشکل پیدا کند.

2- کپی رایتینگ فروش

در کپی رایتینگ فروش، عموما کپی رایتر یا نویسنده متن فروش سعی می کند.

تا از تکنیک متقاعد کردن مشتری در متن فروش استفاده کند. به نوعی در این کپی رایتینگ هدف اصلی، متقاعد کردن مشتری برای خرید محصولات است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هر فردی نمی تواند در کپی رایتینگ فروش، کپی رایتر باشد.

بلکه تنها کارشناسان بازاریابی که از تجربه بالایی برخوردار هستند. می توانند کپی رایتینگ فروش را انجام بدهند.

3- کپی رایتینگ فنی

کپی رایتینگ تاکتیکال یا فنی، دسته ای از کپی رایتینگ است که هر فردی توانایی انجام آن را ندارد.

عموما در کپی رایتینگ فنی سعی می شود تا متن فروش یک صنعت خاص نوشته شود. به عبارتی دیگر فردی که قصد نوشتن متن فروش در کپی رایتینگ فنی را دارد، باید با آن صنعت خاص تا حدود زیادی آشنایی داشته باشد.

به طور مثال اگر شما در وب سایتتان قصد فروش یک دارو خاص را داشته باشید.

نمی توانید از کسانی که در حوزه کپی رایتینگ فروش فعالیت دارند کمک بگیرید.

چرا که ممکن است این افراد آشنایی کافی با انواع دارو ها را نداشته باشند. و نتوانند به شکل کامل از مزایای این دارو در متن فروش سخن بگوید.

4- کپی رایتینگ خلاقانه

در کپی رایتینگ خلاقانه، کپی رایتر سعی می کند تا در مورد یک موضوع که خود به صورت خلاقانه انتخاب می کند، مطلب بنویسد. همچنین سعی می کند تا در متن آن موضوع خاص، یکی از محصولات را هم به مشتری ها معرفی کند.

این شیوه می‌تواند ایده بسیار خوبی برای نوشتن متن فروش به روش غیر مستقیم داشته باشد. و می تواند بازدهی فروش محصولات را تا حد زیادی افزایش دهد.

کاربردهای کپی رایتینگ

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، کپی رایتینگ می تواند کاربرد های گسترده ای در زمینه تبلیغات و فروش داشته باشد. به طور مثال شما می‌توانید از کپی رایتینگ در انواع تبلیغات کاغذی مثل تراکت ها، بروشورها و همچنین تبلیغات پیامکی استفاده کنید.

همچنین شما می توانید از متن فروش تولید شده در کپی رایتینگ در متن ویدئو و پادکست های شرکت خود استفاده کنید. برخی از شرکت ها نیز از متن فروش کپی رایتینگ در بازاریابی تلفنی استفاده می کنند. که تاثیر قابل توجهی بر تبلیغاتشان دارد.

 چگونه می توانیم تبلیغات موثر برای کسب و کار خود داشته باشیم؟

1- از بیان جزئیات در متن فروش پرهیز کنیم:

اگر شما می‌خواهید تبلیغات موثری داشته باشید. نباید به بیان تمامی جزئیات در متن فروش خود بپردازید. در برخی موارد ممکن است بیان جزئیات سبب شود که مشتری به اصل تبلیغ توجهی نکند.

شما باید در کپی رایتینگ تنها به بیان  خصوصیاتی از محصول بپردازید که قرار است مشکل مشتری را حل کند. همچنین شما باید در متن فروش کسب وکار خود به بیان راه های ارتباطی مشتری با شرکت شما هم بپردازید.

اگر شما مطالبی اضافه تر از این موارد به مشتری بگویید. ممکن است ذهن مشتری به سمت جزئیات اضافی برود. و ممکن است که مشتری از مهم ترین جنبه های تبلیغات محصول شما غافل شود.

2- ذکر ضعف رقبا:

اگر می خواهید تبلیغات موثری داشته باشید. و متن فروش کسب و کار شما بتواند مشتری ها را به خرید محصولاتتان ترغیب کند. باید مطمئن شوید که مشتری ها از نقاط قوت کسب و کار شما اطلاعات کافی را دارند.

مشتری ها باید بدانند چه تفاوتی بین شما و دیگر رقبای کسب و کارتان وجود دارد. شما باید در کپی رایتینگ و متن فروش، از ضعف های رقبای کسب و کارتان بگویید، و سعی کنید تا در کنار نوشتن این نقاط ضعف، نقاط قوت کسب و کار خود را نیز یادآور شوید.

3- پخش تبلیغات در محیطی مناسب:

اگر شما می خواهید تبلیغات موثری در کسب و کار خود داشته باشید. باید به مکانی که قصد دارید آن تبلیغ را در معرض نمایش قرار دهید، توجه داشته باشید. به طور مثال اگر شما در یک روزنامه قصد تبلیغ یک کالا مثل اسکیت را دارید.

باید بدانید که مخاطبان آن روزنامه از نظرسنی چه افرادی هستند.  همانطور که می دانید، عموما افراد نوجوان راغب به خرید اسکیت هستند.

شما باید توجه داشته باشید که آیا مخاطبان آن روزنامه افرادی نوجوان هستند؟

اگر افراد نوجوان مخاطبان آن روزنامه نباشند، تبلیغات شما به هیچ وجه موثر نخواهد بود. و هزینه شما بابت چنین تبلیغی بی فایده خواهد بود.

Copy writing در موارد زیر یافت می‌شود:

  • صفحات وب سایت
  • بروشورها
  • تبلیغات پولی
  • صفحات فرود (لندینگ پیج)
  • صفحات محصول

تفاوت بازاریابی محتوا و Copy writing چیست؟

بازاریابی محتوا اهداف متعددی دارد از جمله فروش محصولات، اما هدف کپی رایتینگ مستقیماً فروش است!
هدف کپی‌ رایتینگ واضح و مشخص است.
دقیقا بیان می‌کند چه می‌خواهد و از شاخ و برگ دادن دوری می‌کند.
به راحتی بیان می‌کند، این محصول ماست و این دلیلی است که شما باید آن را بخرید.
کاملاً واضح، دقیق و مستقیم!

انواع کپی رایتینگ

مدل‌های مختلفی از کپی رایتینگ وجود دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

– کپی‌ رایتینگ برند

اینکه بتوانید برندتان را در ذهن مخاطب بنشانید فقط به این نیست که بیلبورد و تیزر طراحی کنید، شما در اصل باید بتوانید یک تجربه لذت بخش و به یاد ماندنی را در یاد او ایجاد کنید.

– کپی رایتینگ شبکه‌های اجتماعی

این که چه محتوایی ارائه بدهید تا افرادی را از رسانه‌های اجتماعی به سمت سایت یا خدماتتان هدایت کنید، به این وابسته است که بدانید در هر رسانه اجتماعی چه چیزی را منتظر کنید.
محتوای توییتر با محتوای تلگرام و اینستاگرام متفاوت است.
پس طبق قاعده برای هر سوشال مدیا باید استراتژی مناسب را بکار ببرید.

– کپی‌ رایتینگ سئو

همواره درباره سئو و اهمیت آن سخن گفتیم، اثری که سئو بر رتبه‌بندی وب سایت دارد، غیر قابل انکار است. انتخاب استراتژی مناسب و کاربردی با کلمات کلیدی مرتبط در سئو اهمیت دارد.
برای مطالعه بیشتر در این باره به مقاله‌هایی که برایتان از seo قرارداده‌ایم مراجعه کنید.

– کپی رایتینگ‌ داخلی

اصل کپی رایتینگ این است که برند و تجارت ما را به عنوان یک مرجع به افراد بشناساند.
طراحی یک خط تولید محتوا قوی آموزشی، دست یافتن به این هدف را آسان‌تر می‌کند.

– کپی‌ رایتینگ ایمیلی

استفاده از ایمیل برای شناساندن خودتان کمی دشوار است، این که شما بتوانید متن ایمیلی طراحی کنید، که مخاطب آن را نادیده نگیرد!
باید CTA شما انقدری قوی باشد که کاربر را متحول کند و دوست داشته باشد که تعامل کند.

تفاوت بین کپی رایتر و محتوا نویس چیست؟

کپی‌ رایتر خیلی فراتر از نویسنده محتوای معمولی است، او دقیقاً می‌داند چه بنویسد که موجب فروش شود.
می‌داند از تبلیغات گوگل، سوشال مدیاها و هر چیزی چگونه استفاده کند تا نرخ تبدیل را بلا ببرد.
کپی رایترها قدمی فراتر می‌گذارند و با هوشمندی راه حل‌های خلاقانه برای مسائل بازاریابی پیدا می‌کنند.
آن‌ها تحقیقات محصول را انجام می‌دهند و از لحاظ روانشناسی همه چیز را در نظر می‌گیرند.

چه مهارت‌هایی داشته باشم تا کپی‌رایتر موفقی شوم؟

صرفاً این که یک نویسنده خوب باشید کفایت نمی‌کند، شما باید خلاق باشید تا با ارزیابی موقعیت کسب‌و‌کار آن را به خوبی بازاریابی کنید و بسنجید که در چه زمانی چه فعالیتی اثر مثبت‌تری بر تجارت شما خواهد داشت.
باید نویسنده منعطفی باشید، ممکن است یه زمانی نیاز باشد تبلیغات برای سایت‌های متععد بنویسید یا برای اینستاگرام کپشن تولید کنید، کارهایی از این دست.

مهارت‌های لازم برای کپی‌ رایتر

یک کپی رایتر باید مهارت‌های فنی و تحقیقاتی بالایی داشته باشه و توانایی ارتباط گیری خوبی داشته باشه.
فقط این که با نوشته‌تان با مخاطب ارتباط بگیرید کافی نیست، حتما ارتباط خوب باید با اعضا تیم داشته باشید. برای ایده‌ها و همراه کردن آن‌ها به ارتباط درست نیاز داریم.

شما باید به عنوان یک کپی رایتر بهترین باشید تا افراد تیم از ایده‌های شما حمایت کنند.
سعی کنید دانش‌تان را به اعضای تیم انتقال دهید تا در هزینه‌‌های کار تیمی کاهش یابد.

شانزده نکته مهم برای نوشتن یک مقاله کپی رایتینگ خفن

حالا که فهمیدید، کپی‌رایتر کیست و چه مهارت‌هایی باید داشته باشد، بیاید باهم بررسی کنیم چطوری یک محتوای کپی رایتینگ بنویسیم که گوگل و مخاطب دوست داشته باشن.

1. مخاطبت رو بشناس

قبل از شروع کار باید دانست که برای چه کسی، با چه سنی و چه دغدغه‌ای محتوا می‌نویسیم.
با استفاده از پرسونا نویسی می‌توان خیلی این مرحله را جلو افتاد.
زمانی که بدانید مخاطبتان کیست، نسبت به نیاز مخاطب محتوا تولید می‌کنید و با او ارتباط برقرار می‌کنید.

2. مراقب لحنت باش

همیشه نوشتن متن خوب تاثیر مورد نظر ما را بر مخاطب نمی‌گذارد، باید حواسمان به طرز بیان و لحنی که داریم باشد.
در مورد قبلی گفتیم، شناسایی مخاطب به ارائه محتوای مناسب کمک، می‌کند در ادامه آن باید بگوییم، با شناختن مخاطب متوجه می‌شویم از چه لحنی استفاده کنیم تا بتوانیم ارتباط موثر را برقرار کنیم.
استفاده از لحن درست به مخاطب این اطمینان را می‌دهد که کار درستی کرده که به شما مراجعه کرده!

3. نقطه قوتت رو نشون بده

هر کسب‌وکاری نقطه قوتی برای خودش دارد و اگر ندارد باید آن را بسازد و با نشان دادن آن ویژگی مثبت مخاطب را به سمت خود بکشاند.
اگر نمی‌دانید چه آپشنی را برای مخاطب ایجاد کنید تا شما را دوست داشته باشد، کافیست رقبایتان را بررسی کنید.
روش دومی هم وجود دارد، همان موردی اولی که ذکر کردیم ”مخاطبت رو بشناس !” اگر بدانید چه اشخاصی مخاطب شما هستند، بهتر می توانید درک کنید که چه چیزی را دوست‌دارند.
آنوقت با در نظر گرفتنعلاقه مخاطب می‌توانید آپشنی را برای خودتان ایجاد کنید که مخاطب به مشتری تبدیل شود و مشتری بماند.

4. کپی رایتینگ مشکل گشا

این که مخاطب به دنبال محصول یا خدمتی است، در اصل به دنبال حل کردن یک مشکل است!
پس زمانی که متن تبلیغاتی‌تان را می‌نویسید، سعی کنید به مشکلی که وجود دارد و راه حلی که شما برایش دارید اشاره کنید و به مخاطب بفهمانید شما برای حل این مشکل بهترینید.

5. برای مخاطب غیره منتظره باشید

افراد با دیدن پیام تبلیغاتی به سرعت آن را رد می‌کنند، کاری که باید در کپی رایتینگ انجام دهیم شکستن گارد مخاطب است، با ایجاد یک کار خیلی غیر منتظره!
پس کسب‌و‌کارتان را از زوایای مختلف بررسی کنید، موضوع را دست کم نگیرید، هر زمان شروع به نوشتن کردید از خود بپرسید چرا مخاطب نباید تبلیغات من را نادیده بگیرد؟ و هر بار که پاسخی دریافت کردید آن را بنویسید.
بهترین اتفاقی که پشت داستان شما پنهان شده را بیابید.

6. احساسات خیلی مهمه

خلاق باشید! این که شما محصولی را داشته باشید و در تبلیغاتتان از ویژگی‌های آن صحبت کنید، خوب است.اما بهتر این است که شما احساسات مخاطب را به چالش بکشید.
درباره احساسات او هنگام استفاده از محصولاتتان استفاده کنید.

7. مخاطبت رو جذب کن

ضرب المثلی در کپی رایتینگ وجود دارد که می‌گوید، هدف تیتر این است که شما را جذب کند که خط اول را بخوانید، هدف خط اول این است که شما را جذب کند که خط دوم را بخوانید و… .
به همین شکل، اگر خط اول خواننده را جذب نکند همه چیز خراب می‌شود.

8. گوش کن مخاطب چی می‌خواد

اگر خوب به مخاطبان خود گوش دهید، خواهید فهمید آن‌ها به چه چیزی نیاز دارند و شما با رفع آن نیاز و ایجاد احساس خوب همیشه در یاد آن‌ها می‌مانید.
سعی کنید واقعا به مخاطب خود خدمت کنید و خدمات برسانید.
آنوقت آن‌ها خود به خود شما را به دوستانشان معرفی خواهند کرد.

9. الکی اغراق نکن

کپی رایتینگ خوب نیاز به ماسک زدن و قایم شدن ندارد، واقعیت را بیان کنید، به شعور مخاطب احترام بگذارید و در واقع با زبان مخاطب با او صحبت کنید.

10. مستقیم بیان کن

از نوشتن عبارات مازاد و اضافه بپرهیزید، جملات را طوری بنویسید که مستقیم باشد و حوصله مخاطب را سر نبرد.

میتوانید از نکات حذف به قرینه لفظی و محتوایی استفاده کنید یا مثلا در عبارت : “نتایج نشان دهنده این واقعیت است که” بنویسید “نتایج نشان می‌دهد که”.

12. عبارات لفظی طولانی را کوتاه کنید

به طور مثال به جای این که بنویسید “به دلیل اینکه” بنویسید، “چون”.

13. از اسم‌های مبهم دوری کنید

از عبارت درهم و برهم اسامی مبهم و کلمات به درد نخور دست بکشید.

به طور کلی، اگر می‌توانید بدون از دست دادن معنای جمله، برش دهید، این کار را انجام دهید. به خود فشار بیاورید تا تعداد کلمات خود را کاهش دهید. کپی صفحه اصلی 50 کلمه‌ ای را به 25 تبدیل کنید، سپس دوباره به خودتان فشار دهید تا آن جمله 25 کلمه‌ای را به 15 کلمه تبدیل کنید. این به اختصار نیست، بلکه در مورد این است که مطمئن شوید هر کلمه در نوشته شما اهمیت دارد.

14. کسب‌و‌کارت رو در اجتماع اثبات کن

برای این که ثابت کنید، خدماتتان مفید است، از نظرات و تجربیات مشتری‌هایتان استفاده کنید.
از مشتری‌های قبلی بخواهید نظراتشان را بازگو کنند تا مخاطبین دیگر از آن‌ها مطلع شوند.
در تبلیغ نویسی میتوانید از این نظرات مفید برایی تبلیغ کسب‌کارتان استفاده کنید.

15. از کلمات بی فایده استفاده نکنید

کپی‌ رایتینگ یعنی، فروش با کلمه! پس حواستان باشد از چه کلماتی استفاده می‌کنید.
کلمه‌ای که بکار می‌برید یا باید آموزشی باشد، یا از مزایای شما صحبت کند یا ارتباطی را ایجاد کند.
در غیر این صورت استفاده از این کلمه بی فایده و بی اثر خواهد بود.
از کلماتی استفاده کنید که به جای اشغال فضا عملی را برایتان انجام می‌دهند.
بکار بردن کلمه کلیدی مناسب، کمک می‌کند زودتر به هدف خود برسید.

16. همیشه آنالیزگر باشید

هرگونه اقدام و عملی را که انجام دادید، نتایج آن را بررسی کنید.
آمار بگیرید که انجام آن اقدام به خصوص، آیا بر کسب و کارتان اثر مثبت داشته یا منفی.

حالا که متوجه شدیم Copy writing چیست و متن کپی‌رایتینگ خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.
پس وقت را تلف نکنید و همین حالا، شروع به تمرین کنید و یک متن برای کسب و کارتان بنویسید،
اگر هم نمی‌توانستید یا سوال داشتید با تیم آرانیک‌وب در ارتباط باشید (:

سوالات خود را از ما بپرسید:

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید