مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

طراحی سایت با php

طراحی سایت با php

پی اچ پی یک منبع باز، سمت سرور، زبان اسکریپت جاسازی شده HTML است که برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده می شود. صفحات PHP دارای پسوند php هستند. PHP می‌تواند هر کاری را که هر برنامه CGI می تواند رخ بدهد را انجام دهد، اما قدرت و مزیت آن در سازگاری آن با بسیاری از انواع پایگاه‌های داده است. php یک کد منبع باز است، به این معنی که به صورت رایگان برای عموم قابل دسترسی است. 

استفاده های متداول از PHP شامل موارد زیر است :

  • تجارت الکترونیک
  • مدیریت محتوا
  • وبلاگ ها
  • انجمن ها / بولتن های صفحه

امروزه طراحان وب سایت بیشتر سایت‌ها را با زبان php درست می‌کنند.

چگونگی طراحی سایت با php

 پی اچ پی برای طراحی هر وب سایتی مناسب نیست، مزایای متعددی برای استفاده از پی اچ پی در سایت شما وجود دارد. پی اچ پی منبع باز است، به این معنی است که پشتیبانی زیادی را در بر میگرد و یک بحث جامعه است و استفاده از آن برای همه کاربران رایگان است. نحوه طراحی سایت PHP بسیار ساده است و منابع زیادی از آن موجود است.

سیستم های مدیریت محتوای مانند وردپرس از این زبان محبوب استفاده می‌کنند. کارشناسان قدرت وردپرس حدود 27 درصد از اینترنت را تخمین می‌زنند و این تنها سایت‌هایی نیستند که با استفاده از برنامه نویسی PHP استفاده می‌کنند.

مزایای دیگر استفاده از PHP عبارتند از: تمام سرورهای وب از آن پشتیبانی می کنند و محتوای را بسیار سریعتر از سایر گزینه ها ارائه می دهد، که باعث کاهش زمان بارگذاری می‌شود. اگر شما متقاعد شدید PHP انتخاب مناسب برای وب سایت شما است، در اینجا چندین راهنمایی برای شروع و نحوه ایجاد یک وب سایت PHP را بیان می کنیم:

  1. با OOP شروع کنید

قبل از اینکه شما به PHP بپیوندید و تلاش برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید، یک پس زمینه در OOP است که برای برنامه نویسی شی گرا – پایه ای از پی اچ پی است. با یادگیری اصول OOP، شما شروع به درک پی اچ پی می کنید، و سپس می توانید به سوی موضوعات پیشرفته تر حرکت کنید.

  1. نصب پی اچ پی

همانند بسیاری از چیزهای جدید، اولین قدم برای شروع کار با PHP است. هرچه بیشتر با آن کار میکنید یاد گرفتن آن برای شما شیرین‌تر می شود، بهتر است که زبان انگلیسی را بفهمید. چک کنید که آیا شرکت میزبانی وب شما اجازه پی اچ پی را می‌دهد یا خیر.

معمولا اکثر آخرین نسخه از پی اچ پی بر روی میزبان شما نصب شده است، به این معنی که شما می‌توانید نرم افزار مانند وردپرس را نصب و کار در آن را شروع کنید، و همچنین پایگاه‌های داده با آن را ادغام کنید. به عنوان مثال گزینه MySQL را انتخاب کنید. اگر از فرآیند نصب اطمینان ندارید، یا سرور شما یک نصب با یک کلیک را پیشنهاد نمی‌کند، در مورد آنچه شما باید انجام دهید، با سرور خود صحبت کنید.

  1. دستورالعمل های پایه را یاد بگیرید

هنگامی که شما پلت فرم را نصب کرده‌اید، در مورد بعضی از دستورات PHP پایه ای یاد خواهید گرفت که به آنچه که می خواهید بر روی صفحه خود فراخوانی می‌کند. یاد بگیرید که شما دستورات پی اچ پی را در اسناد HTML خود قرار می‌دهید. شما باید نحو PHP را یاد بگیرید، که خیلی متفاوت از HTML نیست. شما اساسا باید آنچه را که می‌خواهید اتفاق بیافتد زمانی که کسی روی صفحه وب شما دسترسی پیدا می‌کند‌. 

  1. نسخه کپی رایت سالانه را بسازید

یکی از دلایل اصلی تغییر به PHP این است که توانایی خودکار سازی فرایندها در این سیستم وجود دارد. با این حال، ممکن است هنوز به صورت دستی وارد شوید و سال کپی رایت را در قسمت پایین سایت خود تغییر دهید. خوشبختانه برای شما، این یک مسئله ساده از برنامه نویسی پی اچ پی است تا این موضوع را برای به روز رسانی در سال جاری به صورت خودکار انجام دهد.

اگر می‌خواهید، می توانید تاریخ شروع و یک تیک اضافه کنید و سپس تاریخ این سال را به صورت اتوماتیک اضافه کنید. کلید این است که شما نباید هر زمانی که سال تقویم تغییر می کند را  سال کپی رایت را تغییر دهید.

  1. تغییر گرافیک به فصل

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که چگونه برخی از وب سایت‌ها از گرافیک‌های مختلف بر اساس فصل جاری استفاده می‌کنند؟ راه ساده ای برای این فرآیند نیز وجود دارد. برای برنامه‌های گرافیکی مورد نظر شما نیاز به برنامه ریزی دارد و کدگذاری بیشتری دارد. شما می‌توانید  کد را از CSS Tricks بردارید. فقط مسیرهایی را که به گرافیک شما اشاره دارند وصل کنید.

  1. یک فایل پیکربندی اصلی ایجاد کنید

به جای تصحیح تنظیمات اتصال به پایگاه داده شما – این باعث می‌شود که آنها را پیدا کنید و آنها را بعدا تغییر دهید – بهتر است یک فایل پیکربندی مستقل ایجاد کنید و سپس آن را در اسکریپت های PHP خود بنویسید.

این نیز باعث می‌شود تا بعدا تغییرات و به روزرسانی‌ها انجام شود. شما لازم نیست که از طریق یک پایگاه داده گسترده‌ای از کد مرتب استفاده کنید – می‌توانید به یک فایل اشاره کنید. این نیز فوق العاده مفید است زمانی که شما نیاز به استفاده از ثابت و عملکرد در سراسر اسکریپت های متعدد هستید.

  1. همیشه واردات پایگاه داده را پاکسازی کنید

تابع زیر را یاد بگیرید و آن را هر بار که اطلاعات را به پایگاه داده خود بکشید استفاده کنید:  mysql_real_escape_string . آنچه انجام می‌دهد، هر رشته یا مجموعه داده را جمع می‌کند و آن را پاک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که داده‌های خام دریافت می‌شود. هنگامی که در کنار عملکرد htmlspecialchars استفاده می‌شود، می‌توانید مطمئن باشید که کاراکترهای خاص HTML حفظ می‌شوند.

این به شما این امکان را می‌دهد که پایگاه داده خود را به طور ایمن – به ویژه از تزریقات SQL – نگه دارید و همچنین از حملات اسکریپت Cross-Site جلوگیری می کند، که اگر شما شامل زمینه های ارسال شده کاربر توسط کاربر باشد.

  1. یک ویرایشگر کد خوب پیدا کنید

شما یک ویرایشگر کد خواهید داشت که به شما کمک می‌کند تا برنامه نویسی را بیاموزید و اشتباهاتی را که در طول راه انجام می‌دهید را مشخص می‌کند. البته می توانید از دفترچه‌ی رایگان که همراه با ویندوز استفاده می‌کنید استفاده کنید اما ممکن است در یک محیط ویندوز کار نکند یا ممکن است بازخورد بیشتری بخواهید. سرمایه گذاری در یک محیط توسعه یکپارچه برای پی اچ پی، مانند PHPStorm خیلی خوب است. این به شما کد باز می‌دهد که اولین اسکریپت‌های PHP شماست.

  1. از چارچوب استفاده کنید

نوشتن کد از ابتدا بسیار وقت گیر است و فرصت زیادی برای خطا به وجود می آورد. یک چارچوب اساسا یک پلت فرم است، بنابراین وردپرس یک چارچوب و یک سیستم مدیریت محتوا در همان زمان است که شما می‌توانید یک وب سایت را با آن سیستم بسازید.

  1. گزارش خطا را روشن کنید

هنگامی که یک پروژه جدید را شروع میکنید، گزارش خطا را روشن کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که هر گونه اشتباهی در نحو در زمان واقعی ببینید و آنها را قبل از مسائل بزرگ‌تر حل کنید. گزارش انتشار خطا باید ادامه یابد تا شما آماده انتشار سایت را داشته باشید.

در ادامه ممکن است مقاله ساب دامین برای شما مفید باشد.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید