در مقالات قبلی با موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی آشنا شدیم؛ به مجموعه تمام اقدامات بازاریابی که کاربران تلفن های هوشمند را مخاطب قرار می دهد. از زمانی که تلفن های هوشمند به بازار آمدند، رفته رفته استفاده مردم از رایانه ها و لپ تاپ ها کم شد تا جایی که امروزه خیلی از افراد همه نیازهای خود را با تلفن های هوشمندشان حل می کنند. به همین دلیل هم موبایل مارکتینگ اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. در ادامه تعدادی از ابزارهای موبایل مارکتینگ رو به شما معرفی می کنیم.
Google analytics گوگل آنالیتیکس
ابزار گوگل آنالیتیکس یکی از کاربردی ترین و بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که استفاده از آن برای همه رایگان میباشد. گوگل آنالیتیکس بیشترین کاربرد را در میان دیجیتال مارکترها دارد و بینش فوق العاده ای در مورد عملکرد سایت، رفتار بازدید کنندگان و حتی ویژگی های جمعیتی کاربران به شما میدهد. همچنین با استفاده از آن به راحتی میتوانید کانال های ارتباطی کاربران، تعداد صفحات بازدید شده و بسیاری از جزئیات دیگر را بررسی کنید. به کمک این ابزار موبایل مارکتینگ میشود میزان جذب کاربر اپلیکیشن موبایل را اندازه گرفت و تعامل آن کاربران با برنامه های موبایل را سنجید. یکی از جذابترین امکانات گوگل آنالیتیکس توصیههایی است که به صورت اتوماتیک در زمینه افزایش سرعت سایت، رفتار کاربران، وضعیت کانالهای ورودی ترافیک و… به شما ارائه میکند. بنابراین با استفاده از توصیه های گوگل آنالیتیکس میتوانید مشکلاتی که از دید شما پنهان ماندهاند را شناسایی و سپس بر طرف کنید. همچنین گوگل آنالیتیکس امکان هماهنگ شدن با بیشتر ابزارهای اصلی دیجیتال مارکتینگ را دارد،
برخی از این ابزارهای موبایل مارکتینگ:
- Google ads
- Google search console
- Google data studio
- Google optimize
برخی از مهم ترین ویژگی های گوگول آنالیتیکس:
- اندازه گیری تعداد کاربران فعال اپلیکیشن.
- ارائه ویژگیهای کاربران و منبعی که از آن جذب این برنامه موبایلی شدهاند.
- اندازه گیری پرداختهای درون برنامهای.
- بررسی اقداماتی که در اپلیکیشن انجام میدهند.
- ارائه گزارش و تحلیلهایی در مورد شرایط کسب و کار موبایلی شما.
- Keyword planner
کیوورد پلنر گوگول یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای مدیریت کلمات کلیدی است. البته این ابزار به صورت خاص برای ad words طراحی شده است اما غیر از آن یکی از بهترین ابزارهای سئو به کار میرود و اهداف سئو را به خوبی پوشش می دهد. این ابزار ترافیک مربوط به هر کلمه کلیدی را مشخص میکند و جملات مورد نظر را پیشنهاد می دهد و رقابتیترین کلمات کلیدی را مشخص می کند. این کار باعث میشود به بهترین صورت کلمات کلیدی را بهینه کنید و رنک وب سایت را افزایش بدید.
ابزار hotjar:
یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که امکان بررسی و آنالیز را در سطح کاربری امکان پذیر می کند. یعنی با استفاده از این ابزار به راحتی میتوانید ببینید که کاربران شما کجاها کلیک کردهاند یا در کدام قسمت های سایت توقف بیشتری داشتهاند و لحظه خروج از سایت چه رفتاری داشتهاند. به عبارت دیگه این ابزار به شما این اجازه می دهد که از دیدگاه کاربران واقعی به سایت خود نگاه کنید و شاهد عکس العمل های انها در برخورد با موارد مختلف باشید.
ابزار mailchimp:
یکی دیگه از ابزارهای موبایل مارکتینگ است که در دنیا بسیار محبوب است. این ابزار تا سقف 1200 ایمیل به 2000 کاربر را در طول ماه به صورت رایگان پوشش می دهد. این ابزار تعداد بسیار زیادی قالب ایمیل به شما ارائه می دهد و ایمیل هایی را که برای مشتریان فرستاده اید رهگیری می کند.
ابزار hootsuite:
یکی دیگه از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و ابزارهای موبایل مارکتینگ است که به شما اجازه می دهد محتوایتان را در آن آماده کنید و طبق زمانی که می خواهید ارسال آن را اتوماتیک کنید و حتی طوری آن را تنظیم کنید که هفته ها بعد ارسال شود. استفاده از این ابزار شبکه اجتماعی باعث می شود در شبکه های اجتماعی فعال تر به نظر بیایید و همچنین زمانتان را به خوبی مدیریت کنید.
ابزار adjust :
ادجاست یکی از سرویس های اصلی و مهم موبایل مارکتینگ است که هم آنالیز و هم ابزارهای اتریبیوشن اپلیکیشن های موبایل را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این ابزار کارآمد اتریبیوشن های کمپین های تبلیغاتی مختلف، آنالیز اتفاقات درون اپلیکیشن، آمار اپ استور ها و میزان بازگشت سرمایه شما را مشخص می کند. مهم ترین مزایای این ابزار که آن را به یک انتخاب خوب در زمینه ابزارهای اندازه گیری موبایل تبدیل می کنند عبارتند از : به کمک این ابزار می توانید بفهمید که آیا کاربران اپلیکیشن شما و یا مخاطبان تبلیغات شما مطابق با اهداف شما عمل می کنند یا خیر.
این ابزار برای سیستم عامل های اصلی مانند ios، cordova، unity، windows، android، xamarin و … قابل استفاده است.
به کمک آن می توانید هر اپلیکیشنی را بر روی هر دستگاهی چه موبایل، تبلت، دسکتاپ و چه حتی ساعت دیجیتال باشد دنبال کنید.
اطلاعات خام به طور مستقیم و بی هیچ کم و کاستی به سرورهای شما منتقل می شود.
می توانید کاربران اپلیکیشن و یا مخاطبان تبلیغات خود را در هر مرحله از قیف بازاریابی شما که قرار دارند دنبال کنید.
این ابزار امکان تولید لینک های متعدد برای هر کمپین را می دهد و فرآیند کنترل رسانه های مختلف تبلیغاتی را آسان تر می کند.
و… .
ابزار tableau public :
این ابزار به شما این امکان آن را می دهد که بدون استخدام یک گرافیک دیزاینر جدول ها و نمودار های مورد نظرتون را برای وب سایت طراحی کنید. این ابزار به خصوص برای بیزینس هایی که بر روی تولید محتوا تمرکز دارند بسیار کمک کننده خواهد بود.به هر حال محتوایی که گرافیک های جذاب داشته باشد از شانس بالاتری برای جلب توجه مخاطب برخوردار است.
metrix ایرانی از ابزارهای موبایل مارکتینگ:
در کنار ابزار های موبایل مارکتینگ خارجی، متریکس ابزار ایرانی و قدرتمندی است که امکان آنالیز همه جانبه را در اختیار دیجیتال مارکترها می گذارد. این ابزار به شما در پیدا کردن بهترین منبع جذب کاربر کمک میکند. متریکس با پیدا کردن و گزارش بهترین کمپین ها یا شبکه هایی که بیشترین کاربر را برای اپلیکیشن آورده اند، به شما میگوید که بودجه و انرژی خود را بیشتر در کدام کانال های جذب کاربر خرج کنید. این ابزار موبایل مارکتینگ، به شما امکان دنبال کردن کاربر در طول دوره استفادهاش از اپلیکیشن را میدهد. با دنبال کردن کاربر و به دست آوردن اطلاعاتی در مورد چگونگی رفتار او و دلایل هر رفتار میتوانید به یک تحلیل تجربی برسید. چنین تحلیلی میتواند به تیم مارکتنیگ برای تدوین استراتژیهای بهتر کمک کند. یکی دیگه از مهمترین و بهترین ویژگی این ابزار مهم که آن را در لیست بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تبدیل می کند اینه که متریکس می تواند با تقلب مقابله کند. ترافیک تقلبی ممکن است ضرر زیادی برای شما داشته باشد و جاوگیری از این اتفاق اقدام مهمی است که متریکس میتواند انجام دهد. تقلب بودجه، زمان و انرژی شما را هدر میدهد، دادهها و در نتیجه تجزیه و تحلیلهای شما را خراب میکند و همه اینها به انتخاب استراتژی های نادرست و خراب شدن همه چیز ختم میشود. متریکس با راه کارهای قدرتمند و دقیقی که دارد میتواند از این دست اتفاقات پیشگیری کند و کسب و کار شما را از خطرات این چنینی دور نگه دارد.
ابزار admob:
این برنامه برای کسب درآمد ازاپلیکیشن ها استفاده میشود. بازاریابان موبایل که مایل به کسب درآمد از اپلیکیشن های خود هستند و یا برنامههایی برای تبلیغ نرم افزار خود در نرم افزارهای دیگر دارند، باید از این برنامه استفاده کنند. این ابزار انحصارا برای تبلیغ در برنامه های تلفن همراه توسعه داده شده است. بنابراین افرادی که در زمینه توسعه نرم افزارهای تلفن همراه فعالیت دارند با استفاده از این ابزار به راحتی می توانند کسب درآمد ارزی داشته باشند. از گوگل ادموب می توانید برای برنامه هایی که در سیستم عامل های اندروید و ios توسعه داده شده اند استفاده نمایید. صاحبان اپلیکیشن تلفن همراه با ثبت برنامه شان در این پلتفرم می توانند از طریق تبلیغ در اپلیکیشن درآمد داشته باشند.
ابزار localytics:
این یک ابزار تجزیه و تحلیل پیشرفته اپلیکیشن موبایل که امکانات فراوانی مانند تجزیه و تحلیل در لحظه، CRM، هدف گیری هوشمند، مدیریت کمپین، مشارکت چند کاناله و موارد دیگر را فراهم می کند. این ابزار برای تمام انواع اپلیکیشن ها در تمام شبکه ها کارایی دارد.
ابزار flurry:
این ابزار به تجزیه و تحلیل، رشد و مدیریت اپلیکیشن های شما کمک می کند. برخی از ویژگی های شگفت انگیز مانند کسب درآمد، مقایسه اپلیکیشن، تقسیم بندی کاربر و تجزیه و تحلیل قیفی دارد. یک ابزار موبایل مارکتینگ ضروری برای برند های دارای نرم افزار های خاص خود می باشد. این ابزار دارای SDK، برنامه های نمونه و اسناد کامل در مورد شبکه های توسعه دهنده یاهو. این برنامه از هر دو برنامه ios و android پشتیبانی می کند.
Mixpanel:
این ابزار را می توان هم برای تجزیه و تحلیل موبایل و هم تجزیه و تحلیل وب استفاده کرد. شما می توانید کاربران تلفن همراه وب را پیوند داده و تجزیه و تحلیل هایی مانند مقایسه میزان بازگشت مشتری و تفاوت های تعامل را انجام دهید.
Countly:
به طور کل یک ابزار تجزیه و تحلیل اپلیکیشن متن باز است. برای تمام دستگاه ها و نرم افزارها از جمله android ،windows ،ios و blackberry کارایی دارد. نه فقط تلفن همراه بلکه ارائه دهنده تجزیه و تحلیل وب، بازی وو iot است. این ابزار تجزیه و تحلیل همه جانبه برای کسب و کارها است.
Sidekick:
یکی دیگه از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. این ابزار مانند یک ایمیل ترکر کار میکند. با این ابزار میتوانید ایمیلهایتان را پیگیری کنید و در کمپینهای ایمیل مارکتینگ از آن استفاده کنید . مثلا می توانید متوجه شوید چه کسانی ایمیل هایتان را باز کرده اند، چه موقعی باز کرده اند و در چه موقعیت جغرافیایی بوده اند.
Meetedgar:
یکی دیگه از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی و از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که می توانید در آن محتوایتان را در دسته بندی های مختلف قرار دهید و مشخص کنید دقیقا کدام محتوا در کدام بسته بندی در چه زمانی به صورت اتوماتیک منتشر شود. این ابزار با شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، توییتر، فیسبوک و اینستاگرام سازگاری دارد.
Manychat:
یکی دیگه از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. Manychat یکی از ابزارهای ساخت bot است که رایگان بودن و استفاده آسانش آن را محبوب کرده است با این ابزار به راحتی می توانید برای فروش و مارکتینگ یا خدمات رسانی به مشتریان تان bot بسازید و تمام فعالیت ها را اتوماسیون کنید.
Semrush:
یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که شما را در کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل یاری می کند. کاربرد کلیدی آن، ردیابی رقبای شما است. با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار می دهد می توانید بک لینک های رقبای تان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. نوسانات و تغییراتی که رقبای تان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشته اند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید.
Push notification ارسال پوش نوتیفیکیشن:
پوش نوتیفیکیشن پیامی شبیه به پیام کوتاه sms است که می تواند شامل عکس، تیترو متن کوتاهی باشد که به کاربران شما ارسال می شود و آنها را به وب سایت یا اپلیکیشن باز می گرداند. روزانه میلیون ها پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی برای کاربران مختلف سراسر دنیا ارسال می شود. می توانید از بسترهای مختلف ارسال پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید و تعامل خود را با کاربران افزایش دهید. با کمک پلتفرم های ارسال پوش نوتیفیکیشن میتوانید نرخ بازگشت کاربران به سایت، میزان فروش و ترافیک سایت تان را افزایش دهید.
جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:
۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم
۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)
ایمیل: info@aranikweb.ir