مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

انتخاب رنگ برند چیست و چه رنگی مناسب وب سایت کسب و کار شماست؟

انتخاب رنگ برند

رنگ مناسب کسب و کار خود را بشناسید.

انتخاب رنگ برند

سلام با سری مقالات خودمونی در خدمت شما دوستان بزرگوار هستم و این‌بار قراره با یک مقاله جذاب و فوق‌العاده کاربردی در خدمت شما دوستان باشم.

تو این مقاله قراره درمورد یکی از مهم‌ترین مباحث طراحی وب یعنی اصول انتخاب رنگ برای وب‌سایت‌مون صحبت کنیم و ببینیم که چه رنگ‌هایی مناسب وب‌سایت ماست، چه رنگ هایی را مجاز هستیم انتخاب کنیم چه رنگ‌هایی را نباید انتخاب کنیم و سلیقه مخاطب ما چه نوع رنگی را می‌پسنده.

اگه در مورد انتخاب رنگ وب‌سایتتون شک دارید اگه نمی‌دونید اصول اولیه برای انتخاب رنگ توی وب‌سایتتون چی هستش اگه می‌خواهید یک سایت داشته باشید که کاملاً مخاطب پسند باشه و هدف شما و کسب‌وکار شما رو بخوبی نشون بده این مقاله مخصوص شما نوشته شده.

طراحی سایت

چرا انتخاب رنگ وب سایت اینقدر مهمه و حتما باید روش تامل بشه؟

تو طراحی سایت هدف اصلی همه ما معرفی و فروش خدمات کسب و کارمون هست ولی با توجه به این‌که ما در محیط مجازی امکان این رو نداریم که مشتریم رو از نزدیک ببینیم و بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی رو هم نمی‌تونیم استفاده کنیم به همین دلیل ما مجبور هستیم از روش‌های دیگه‌ای که می‌شه مشتری رو جذب کرد، که یکی از همین روش‌ها انتخاب رنگ مناسب برای وب‌سایت‌مونه باید حواس‌مون باشه که کسب و کار ما به چه رنگی برای اون مناسب هستش و نوع کسب و کار ما باید چه رنگی داتشه باشه تا مخاطب ما اون رو بپسنده و روی عموم تاثیر داشته باشه، باید جامعه هدف را بخوبی بشناسیم روحیات و خلقیات مشتریامون رو دست‌مون باشه تا بتونیم یک رنگ مناسب و یک سایت مؤثر برای جامعه هدف‌مون ایجاد کنیم.

رنگ‌ها شدیداً قدرتمند اند و بر روی عواطف و احساسات انسان‌ها تاثیر می‌گذارد شما می‌تونید از این ویژگی به عنوان یک المان مثبت برای جذب مخاطب توی وب‌سایتتون استفاده کنید از همین جا بهتون این پیشنهاد رو می‌دم که مطالعاتتون و علمتون رو در زمینه علم روان‌شناسی رنگ‌ها قوی کنید چراکه بسیاری از وجهه دیداری وب‌سایت شما وابسته به رنگ به‌کاررفته داخل وب‌سایت تون هستش.

این‌که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دنیا از رنگ‌های خاصی استفاده می‌کنند اصلاً تصادفی نیست، قشنگ معلومه که نشستن فکر کردن تفکراتی روش انجام دادند تا به یک رنگ مناسبی برسند که مخاطب رو جذب کنه و از همه مهم‌تر نحوه ارائه خدمات شون رو توسط همون رنگ نشون بدم به همین خاطر که درطی سال‌های اخیر استفاده از رنگ‌ها برای نشان دادن کسب‌وکار بیشتر شده و از قبل در پررنگ‌تر دیده می‌شه.

حالا اگه شما بدونید که هر رنگی چه تأثیری بر جامعه مخاطب شما می‌زاره می‌تونید بهترین گزینه رو که مناسب کسب و کار خودتون هست رو انتخاب کنید اول از همه من خاصیت رنگ‌ها و ویژگی‌هایی رو که دارن میگم و بعد از اون می‌ریم سراغ چند تا نمونه ای از وب‌سایت ها.

رنگ قرمز نشانگر احساس هیجان اشتیاق انرژی و عشق

رنگ قرمز نشانگر احساسات، هیجان و انرژیه همیشه این رنگ باعث افزایش ضربان قلب می‌شه و سرعت تنفس را بالا می‌بره این رنگ باعث ایجاد عطف توی وب‌سایت شما می‌شه اگر می‌خواهید تو قسمتی از سایت تون جلب توجه کنید حتماً از این رنگ استفاده کنید.

معمولاً اتومبیل‌های قرمز جذاب‌ترن، لباس‌های قرمز برای انسان‌ها جذاب هستند شما هم میتونید از این جذابیت برای نمایش کسب و کار خودتون استفاده کنید، البته توجه کنید که این رنگ نباید بیش از حد استفاده شه به این دلیل که ممکن تأثیرات منفی داشته باشه به این علت که برای همه انسان‌ها یادآور خطر و جنگ هم هستش توی یک سری از مناطق جغرافیایی هم تأثیرات منفی داره، حواس تون باش اگر کشور هدفتون کشوری مثل روسیه هستش و اینو باید بدونید که مردم روسیه از رنگ قرمز شدیداً بیزار هستند چراکه اون‌ها را یاد کمونیست‌ها می‌ندازه.

رنگ قرمزو معمولاً خانم‌ها بیشتر از آقایان می‌پسندن پس اگر وب‌سایتی دارید که خدماتی را به خانم‌ها ارائه می‌ده مثلاً فروش لباس‌های زنانه دارید یا ممکن سایتی داشته باشید که کادویی و هدایا قرار بفروشه رنگ قرمز انتخاب مناسبی می‌تونه باشه به این دلیل که کلاً فلسفه کادو بر این اساسه که جلب توجه بشه و حالا کسی که قرار کادو بگیره نظرش جلب بشه، پس حواس‌تون باشه این رنگ، رنگ حساسی هستش فقط باید درست و بجا استفاده کنید، زمانی که می‌خوایید رنگ یا تم کلی تون قرمز باشه حواس‌تون باشه که بک‌گراند سفید و طوسی خیلی روشن می‌تونه عمق کار شمار بیشتر کنه البته دیگه تقریباً الان همه وب‌سایت ها پنجاه تا شصت درصدشون بک گراند ها سفید هستش که پیشنهاد ما همینه که از سفید ساده کنید به این دلیل که ساده هستش و همیشه مردم سادگی را دوست دارن.

 رنگ آبی رنگی که صلاحیت کیفیت آرامش اعتماد پایداری وفاداری و استحکام

 رنگ آبی رنگی که صلاحیت کیفیت آرامش اعتماد پایداری وفاداری و استحکام را به نمایش می‌ذاره البته آبی روشن می‌تونه مفاهیمی مثل طراوت و انرژی بخشی رو برای مخاطب شما ایجاد کنه، برای کار های بزرگ و بین‌المللی معمولاً از رنگ آبی تیره‌تر استفاده می‌کنند.

رنگ آبی روشن خوبه که استفاده شه ولی افراط نباید کنید به این دلیل که حس سردی را به مخاطب شما منتقل می کنه پس اگر قراره شما فروشگاه اینترنتی تاسیس کنین حواس باشه رنگ آبی روشن زیاد استفاده نکنید.

همون‌طور که گفتم از رنگ آبی تو شرکت‌های بزرگ استفاده میشه مثل بانک‌ها چون قابلیت جلب اعتماد خیلی زیادی توی این رنگ هستش همچنین برای سایت‌هایی که در زمینه ی مراقبت‌های بهداشتی، دندان‌پزشکی و تکنولوژی هستن این رنگ مناسبه به این دلیل که ساختار این نوع کسب و کارها معمولاً از این رنگ استفاده میشه و تداعی کننده حس و حالت اون برای مخاطب‌های شما هستش.

برای کسب‌وکارهای مشاور از رنگ آبی پیشنهاد می‌شه به این دلیل که حس وفاداری هم داخل این رنگ هست و شما اگه از این رنگ استفاده کنید می‌تونید اعتماد مخاطبتتون رو بهتر و بیشتر جلب کنید.

رنگ سبز نماد طبیعت

رنگ سبز نماد طبیعت و یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هاست، چشم‌نوازه و می‌تونه بینایی رو بهبود ببخشه به همین خاطر شما باید زمانی از این استفاده کنید که مخاطب شما سنش بالاست، اکثر مخاطبانی که سنشون بالا هستش از این نوع رنگ خوششون میاد و از نظر اون‌ها دل‌نشین هستش.

به همین خاطر برای سایت‌هایی که خدمات افراد مسن سن بالا مشاوره‌هایی که افراد بالای سی و پنج سال به بالا به آن نیاز دارن پیشنهاد می‌شه سعی کنین توی رنگ افراط نکنید به خاطر این‌که پرستیژ کاری شما رو این رنگ اگر توش افراط بشه کم می‌کنه،حتماً حتماً توجه داشته باشید که مخاطبان سن بالا از این رنگ خوششون میاد.

رنگ بعدی رنگ زرد هستش که نشون از شادی اشتیاق دوستی خوش‌بینی و اعتماده

رنگ بعدی رنگ زرد هستش که نشونه شادی، اشتیاق، دوستی، خوش‌بینی و اعتمادهستش رنگ زرد رنگ شادیه و درحالی‌که رنگ خوب و انرژی بخشی هست مردم کشور ما احساس خوبی بهش ندارن و حس می‌کنند که رنگ زردرنگ مریضیه به همین خاطر استقبال چندانی ازش نمی‌شه، البته نسل جوون ما از این رنگ به خوبی استقبال می‌کنه ازش زیاد استفاده کنید برای وب‌سایت های آموزشی وب‌سایت هایی که خلاقانه هستش و قراره خلاقیت را یاد بده پیشنهاد می‌شه که ازین رنگ استفاده کنید، دقت کنید از  رنگ زرد خیلی روشن استفاده نشه به این دلیل که در مانیتور وقتی دیده میشه چشم رو اذیت می‌کنه و همین باعث می‌شه که مخاطب شما نپسنده،از تونالیته رنگ زرد بسیار حساسهبه همین خاطر  از تمام تونالیته های رنگ زرد 

رنگ بنفش نمادی از خلاقیت معنویت شخصیت کیفیت و سلطنت هستش

این رنگ هم جزء رنگ‌های جذاب هستش همچنین برای وب سایت‌هایی که رمانتیک و زنانه هستن هم می‌شه ازش استفاده کرد این رنگ رنگ کمیاب و برای کسب و کارهایی که محصولات کمیاب یا و یا خاص را ارائه می‌دن مناسبه و البته دیدگاه رنگ بنفش داخل کشورمون یه کم عوض شده و مردم حس خوبی رو به این رنگ ندارن (که البته دیگه بازش نمیکنم که سیاسی شه 🙂 ).

رنگ نارنجی نماد شور و هیجان و هیجان شروع به کار برای یک استارت آپ و ایده نو و جدید

رنگ نارنجی نماد شور و شوق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزت، جذابیت، قدرت، موفقیت، تشویق و تحریک هست.

رنگ مشکی نماد قدرت کمال ظرافت ثبات استحکام و تشریفات هستش

پیشنهاد می‌شه از این رنگ برای کارهایی را که ترکیبی از کار های سنتی و مدرنیته هستش استفاده شه، مناسب برای  کالاهای لوکس مد و فشن و بازاریابی این رنگ بسیار مناسبه البته برای لوازم آرایش هم پیشنهاد می‌شه که از این رنگ استفاده کنید، در استفاده از رنگ مشکی افراط نکنید به این دلیل که وب‌سایت های تیره امروزه از استقبال کمتری برخوردار هستند و کاربر دیگه مثل قبل وب‌سایت های تیره را نمی‌پسندن.

خلاصه مقاله بالا می‌خوام بهتون بگم که اگه قراره رنگی برای کسب و کارتون انتخاب کنید اول از همه ببینید هدف کسب و کارتون چی هستش و جامعه هدف شما چه کسانی هستند با توجه به محصولی که شما قراره ارائه بدین یک جامعه هدف خاصی پیدا می کنید که اون جامعه هدف این رنگ خاصی رو می پسنده و اگر شما می‌خواهید که کسب و کارتون پیشرفت کنه و توسعه پیدا کنه حتماً باید رنگی رو که اون‌ها می‌پسندند انتخاب کنید.

اگر رنگ رو از قبل انتخاب کردید همین حالا جلوی ضرر را بگیرید و به رنگی که مخاطب تون می پسنده، اون رو تغییر بدید اصلاً نگران تغییرات نباشید این تغییرات هستند که پیشرفت رو برای کسب‌وکار شما به ارمغان میارن.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

2 پاسخ

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید