مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو و بهینه سازی سایت

شبکه ی اجتماعی و تاثیر آن بر سئو و بهینه سازی سایت

Social Media Marketing

امروز قصد داریم در این مقاله به تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت یا  Social Media Marketing بپردازیم.

تقربیا 9 سال پیش و در سال 2010 اصطلاحی به نام Social Signal که همان سیگنال های شبکه های اجتماعی است به وجود آمد، که به تاثیر شبکه های اجتماعی بر رتبه بندی سایت شما در شبکه های اجتماعی اشاره می کند.

قبل از سال 2010 گوگل هیچ استراتژی برای استفاده شبکه های اجتماعی بر رتبه بندی سایت ها نداشت، اما در سال 2010 گوگل با تاثیر از شبکه اجتماعی Twitter و ریتوئیت شدن برخی از پست ها اساس رتبه بندی جدیدی برای سایت ها تعریف کرد.

از آن زمان این استراتژی بیش تر مورد استفاده گوگل و موتور های جستجو دیگر قرار گرفت.

در واقع هرچه شما در شبکه های اجتماعی مانند Facebook ،instagram ،Youtube فعال تر باشید و پست های بیش تری برای علاقه مندان سایتتان بفرستید، بر سئو سایت شما هم اثر می گذارد و رتبه سایت شما در موتور های جستجو بالاتر می رود و احتمال دیده شدن سایت شما بالاتر می رود و در نتیجه مشتریان بیش تری برای کسب و کار شما بوجود می آید.

اما بیش تر این شبکه های اجتماعی در ایران قابلیت دسترسی ندارند، شما می توانید از شبکه های اجتماعی ایرانی هم برای بهینه سازی سایتتان استفاده کنید.

یکی از سایت هایی که می توانید با استفاده از آن رتبه بندی سایت و سئو سایتتان را بهبود بخشید سایت آپارات است.

اما استفاده از چندین شبکه اجتماعی همزمان با هم ممکن است اثر زیادی بر سئو سایت شما نداشته باشد و شما نتوانید فعالیت مناسبی در تمامی آن ها داشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که شما در 2 یا 3 شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشید و سعی کنید در آن ها بهترین باشید.

همیشه کیفیت بهتر از کمیت است.

شبکه های اجتماعی
social marketing

در ادامه مقاله به شما می گوییم که چه عواملی سبب می شود که شبکه های اجتماعی تا این حد بتوانند در سئو سایت شما و کسب وکار شما تاثیر بگذارند:

همانطور که می دانید افزایش ترافیک سایت شما با بهینه سازی سایت و SEO سایت شما رابطه مستقیمی دارد.

حال تصور کنید که شما در یک شبکه اجتماعی به فعالیت می پردازید و مشتریان شما پست های شما را برای دوستان و آشنا های خود می‌فرستند این کار باعث می شود که ناگهان افراد زیادی به سایت شما سر بزنند و ناگهان جهش فوق العاده ای در رتبه بندی موتور های جستجو داشته باشید.

در یکی از مطالعاتی که در زمینه Cognitive SEO و شناخت سئو انجام شد، نشان داد که حتی Google image نیز می تواند به بهینه سازی سایت شما کمک کند در این مطالعه یک سایت تنها با استفاده از سرویس Google image توانست از رتبه 74 به رتبه 8 موتور های جستجو جهش داشته باشد و نزدیک به 20000 دنبال کننده جدید برای سایت خود ایجاد کند که این کار سبب افزایش ترافیک سایت و بهینه سازی این سایت شد.

  • اثر پروفایل های شبکه اجتماعی بر سئو سایت شما

فرض کنید مشتری شما می خواهد درباره سایت و شرکت طراحی وبسایتشما اطلاعات بیش تری بدست بیاورد، و اسم شرکت و یا وب سایت شما در موتور های جستجو مانند گوگل تایپ می کند.

اگر این مشتری با لینکی از صفحه شما در یکی از شبکه های اجتماعی مواجه شود وارد آن شبکه می شود و با توجه به پست هایی که شرکت شما در آن شبکه انجام داده و نظرات کاربران فعال آن شبکه اجتماعی  تصمیم می گیرد که از خدمات شرکت و سایت شما استفاده کند.

در واقع هرچه فعالیت شما در آن شبکه اجتماعی بیش تر باشد احتمال این که لینک شبکه اجتماعی شما در موتور های جستجو بالاتر باشد بیش تر است و در نتیجه رونق بیزینس شما هم بیش تر می شود.

برای اینکه شما بیش تر بتوانید این موضوع را درک کنید، مثالی برای شما می زنیم:

فرض کنید فردی به دنبال اتومبیل فروشی های تگزاس در آمریکا می گردد و در گوگل به جستجوی آن می پردازد، این فرد با اولین لینکی که مواجه می شود پروفایل شبکه اجتماعی یک شرکت در این زمینه است و این پروفایل اولین نتیجه ای است که گوگل به او نشان می دهد و احتمال دیده شدن پروفایل این شرکت و سایت توسط آن شخص بیش تر از بقیه لینک ها است، پس این شبکه اجتماعی سبب شد که کسب و کار این شرکت رونق پیدا کند.

 

تاثیر شبکه اجتماعی بر بهینه سازی وبسایت
تاثیر شبکه اجتماعی بر بهینه سازی وبسایت
  • اثر شبکه های اجتماعی بر سئو محلی یا Local SEO

شبکه های اجتماعی می تواند در SEO محلی یا SEO Local وب سایت شما نیز موثر باشند اما شاید بپرسید چگونه؟

شاید تا به حال اصطلاح NAP به گوشتان خورده باشد، NAP در واقع شماره تلفن، آدرس و نام و مشخصات سایت و صاحب سایت است.

قطعا اگر مشتری آدرس شرکت و سایتی که قصد خرید کالایی را از آن دارد بداند اعتماد بیش تری به آن سایت می کند.

حال اگر تمامی مشخصات و آدرس ها در وب سایتتان و شبکه های اجتماعی سایتتان یکی باشد موتور های جستجو مانند گوگل هم سایت شما را معتبر می دانند و در رتبه بندی سایت شما، رتبه خوبی به سایت شما می دهند.

پس به همین راحتی شبکه های اجتماعی می توانند بر بهینه سازی وب سایت شما موثر باشند.

  • بهینه سازی سایت به کمک ابزار جستجوی شبکه های اجتماعی

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی هم خود دارای ابزار جستجو هستند، شاید افرادی برای پیدا کردن کالا ها یا خواسته های خود به موتور های جستجو سرنزنند بلکه در همان شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت دارند به جستجوی محصول خود بپردازند.

به طور مثال شبکه Facebook دارای ابزار جستجو است که هر فرد می تواند در آن خواسته هایش را جستجو کند، حال تصور کنید فرد جستجو کننده پس از search با صفحه سایت شما روبرو شود، اینکار سبب می شود که هم ترافیک سایت شما بالا رود هم رتبه بندی سایت شما بهبود یابد.

پس می توان نتیجه گرفت که شبکه های اجتماعی در روند سئو سایت شما می توانند نقشی موثری ایفا کنند، حال شما به شرکتی نیاز دارید تا تمام این فرآیند ها را به طرز دقیق برای شما انجام دهد و این شرکت باید در اینکار سابقه و دارای پرسنل مجرب هم باشد، یکی از شرکتهای فعال در زمینه طراحی سایت، بهینه سازی وسئو سایت، شرکت آرانیک وب است.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید