چگونه توسط یک وب سایت نام شرکت خود را برند کنیم

چگونه توسط یک وب سایت نام شرکت خود را برند کنیم 800 600 آرانیک وب
چگونه توسط یک وب سایت نام شرکت خود را برند کنیمReviewed by آرانیک وب on Nov 15Rating: 4.5

نام تجاری شما به عنوان تصویر شما از شرکت و کسب و کارتان در ذهن مخاطبین شما باقی می ماند و در مرور زمان شما را برند می کند. مجموعه ای از ابزارها در ارتقای این روند به ما کمک می کند که به بررسی آنها می پردازیم.

نام برند

نام برند مهم ترین فاکتور انتخابی شما می باشد و باعث ایجاد تعامل بین خدمات و محصولات شما و کاربرانتان خواهد شد. به عنوان مثال وقتی نام برند iPhone مطرح می شود ویژگی هایی همچون زیبایی، جذابیت، براق بودن و دیگر صفات بارز این برند به ذهن مشتری خطور می کند.

سبک

شما باید برای انسجام و درک کاربر از برندتان یک احساس کلی را در ویژگی های بصری آن که کاربر آن را مشاهده می کند ارائه دهید. به عنوان نمونه شرکت Apple مواردی مانند شیشه و آلومینیوم را در محصولات شرکت خود ارائه می دهد و یا در وب سایت شرکت خود از رنگ سفید و دیگر المان های لوکس بهره می گیرد که تمام این ملزومات ساده و لوکس و رنگ هایی مشخص آن را به هدف خود سوق می دهد. البته لازم به ذکر است مبحث نام تجاری شرکت خیلی فراتر از مبحث رنگ هاست. در واقع برای پیشرفت متوالی و طبیعی سبک خود و جا باز کردن در ذهن کاربرانتان و تثبیت جایگاهتان باید بر پایه ی گرافیک استاندارد، لوگوی مختص شما، فونت ها و رنگ ها پیشروی کنید.

لوگوی شرکت

بعد از نام شما، دومین المان مهم لوگوی شما می باشد. لوگو نمود ظاهری از سایت و کسب و کار شماست. طراحی و سبک لوگو باید بتواند جایگاه شما را معرفی کند به طوری که در یک نگاه هر آنچه در سایت شما موجود است را به کاربران نمایش دهد.

طراحی سایت

بیان موقعیت

برای بیان جایگاه شرکت خود در میان انبوهی از شرکت های هم صنفتان باید در ابتدا هویت خود را در قالب یک سایت به نمایش بگذارید. در حقیقت کل کسب و کار شما در طراحی سایت شرکتی خلاصه شده است. هدف خود را مشخص کنید و با شناخت کافی از مشتریان خود و بر اساس نیاز و درخواست آن ها سایتتان را طراحی و بهینه سازی نمایید.

وب سایت

همه ی آنچه تا به اینجا ازش صحبت کردیم را کنار هم بگذاریم در فضایی آنلاین سایت شما را تشکیل می دهند. طراحی سایت بخش حیاتی برای برند کردن نام تجاری شرکت شماست. باز تاکید می کنیم طراحی وب سایت تنها بخشی از پلتفرم نام تجاری شما خواهد بود نه تنها وسیله ی ممکن!
بسیاری از شرکت ها بر این باورند که وب سایت مکانی است برای ورود تمام جزئیات از لوگو و سبک کار و … که این باور باوری قدیمیست و امروزه جایگاهی نخواهد داشت. بعنوان مثال شرکت Apple به این باور رسیده که وب سایت گستره ای از نام تجاری شرکت است و با سبک مختص خودشان محصولاتشان را در آن معرفی و به فروش می گذارند.

طراحی سایت

طراحی وب سایت چگونه می تواند به برند نام شرکت قدرت بخشد؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد وب سایت یک شرکت مجموعه ای از پلتفرم نام تجاری شرکت و دیگر ابزارهاست که در کنار هم جمع شده اند. حال بیایید بررسی کنیم که همه ی موارد مطرح شده تا اینجا چگونه می تواند با معرفی و نمایش آنلاین در روند برند شدن نام شرکت تحول ایجاد کند:

نام برند در بهینه سازی سایت

یکی از پارامترهای مهم در SEO یا همان بهینه سازی سایت همین نام یا آدرس سایت شماست که وقتی کاربر به دنبال کالای مدنظر خود یا خدماتی است آن را جستجو کند و به سرعت در دسترسش قرار گیرد.
این مورد فقط به رتبه اول داشتن در سرچ گوگل خلاصه نمی شود بلکه به این معنی است که کاربران و مخاطبین خدمات و محصولات شما بدون نیاز به فکر کردن نام یا آدرس سایت شما را وارد کنند که این مورد با کوتاه بودن نام انتخابی شما و سهولت در حفظ کردن آن رابطه ی مستقیمی دارد.
انتخاب کردن یک نام در فضای مجازی که رایج نیست ضمانتی برای شما در پیروزی در رقابت ندارد. مثلا شرکتی به نام Waterstones که قصد پیوستن به دنیای مجازی را داشت البته بسیار دیر و در این راستا شرکت Amazon مانع از ظهور این شرکت شد. شرکت دیگری در آمریکا به نام Barnes and Noble که فعالیت خود را بسیار زود هم آغاز کرده بود نیز نتوانست موفق باشد، زیرا نامی که انتخاب کرده بود به این معنا بود که تهدیدی است برای سایر شرکت هایی که در این زمینه در حال فعالیت هستند.

سبک در طراحی سایت

وجود تناسب میان استایل و یا سبک های انتخابی شما از جمله رنگ ها، اشکال به کار رفته و یا استفاده از فضاهای سفید برای یک طراحی سایت مدرن برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است که منجر به ایجاد یک نام تجاری منسجم و کارآمد می شود.

لوگوی شرکت در طراحی وب سایت

لوگو برای شرکت های قدیمی در هر صنف که قصد ورود به فضای آنلاین را دارند اهمیت زیادی دارد. لوگوهای آنلاین باید رزولوشن بالایی داشته باشند. داشتن آیکن نیز در تشخیص سریع در زمان bookmark کردن تب های مرورگر حائز اهمیت است زیرا به راحتی در ذهن کاربر ماندگار می شود. داشتن لوگوی مناسب می تواند در شبکه های اجتماعی نیز ایفای نقش کند بدین صورت که بسیاری از شرکت ها اقدام به ساخت اکانت هایی در شبکه های اجتماعی نموده اند تا بتوانند ارتباطی سریع با کاربران وب سایت خود در راستای برطرف کردن مشکلات احتمالی آن ها داشته باشند.

بیان موقعیت 

با بررسی سایت های متفاوت و آگاهی از نظرات و سلایق کاربران میتوان به راحتی اطلاعات جامع و کاملی را در جهت تعیین جایگاه و موقعیت خود جمع آوری کرد. مزیت آن این است که بدون صرف زمانی طولاتی میتوان ظاهر سایت را بر اساس جایگاه و نظرات مخاطبین تغییر داد و فروش محصولات را بر اساس تجزیه و تحلیل های آنلاین به سرانجام رسانید.

سخن آخر

در نهایت به این نتیجه می رسیم که مقصود همه شرکت ها باید انسجام و پیوستگی با بکارگیری مناسب ابزارهای عنوان شده قرار گیرد. در واقع بایستی اهمیت معرفی و نمایش آنلاین نام شرکت خود را درک کنید و آن را در دستور کار پیشرفت و برندسازی خود قرار دهید.

طراحی سایت