مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

چه مواردی در طراحی سایت پزشکی حرفه ای باید رعایت شود؟ (قسمت اول)

تا حالا با خودتون فکر کردید که یک طراحی سایت پزشکی حرفه‌ ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه و چه المان‌های داخل اون به کار رفته باشه تا بشه اون رو به عنوان یک وب‌سایت حرفه‌ ای در زمینه سلامت و درمان به حساب آورد؟

طراحی سایت پزشکی یک روش بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing است که پزشکان، ساختمان پزشکان، کلینیک های زیبایی، کلینیک های جراحی، دندانپزشکان و … می توانند برای تبلیغ کار خود یا نوبت دهی آنلاین و خدمات دیگر برای تسهیل روند کاری خود انجام بدهند.

خب اگر شما یک دنبال همچین سایتی هستین قطعاً با پزشکان یا دانشجوی پزشکی هستین، به همین خاطر قطعاً اطلاعات خیلی حرفه‌ای در زمینه طراحی وب سایت ندارین چرا که شما تمام تخصصتون رو برای کسب علم پزشکی گذاشتید.

این مقاله برای کسایی که می‌خوان بدونن یک وب‌سایت حرفه‌ ای پزشکی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه و چه المان‌ها و چه مواردی توش به کار بره تا کاربر پسند باشه و همه مخاطبان نظرشون نسبت به این وب‌سایت جلب بشه شدیدا به درد میخوره.

اگه تو اینترنت سرچ کنید طراحی سایت پزشکی حرفه‌ای با یک لیست بلند بالا از وب سایت‌هایی مواجه می‌شین که همشون مدعی این هستند که برای شما یک وب‌سایت حرفه ای و خیلی خفن و پر از تجهیزات طراحی می کنند.

ولی اصل قضیه این نیست باید یکسری اصول خاص برای این‌گونه وب‌سایت ها رعایت بشه تا هم حقوق شما رعایت بشه و هم حقوق مخاطب شما اگر این‌ها رو بشناسید قطعاً می‌تونید یک وب‌سایت حرفه‌ ای در زمینه پزشکی داشته باشید.

طراحی سایت پزشکی
طراحی سایت پزشکی

الان دیگه تقریباً همه یک وب‌سایت دارند، کسی موفق‌تر است و از بقیه جلوتر که یک سری ویژگی‌هایی از بقیه بیشتر داشته باشه، در وب‌سایت های پزشکی شما باید ویژگی‌های وب‌سایتتون رو به‌صورت خدمات پزشکی ارائه بدید تا مخاطب از اون‌ها استفاده کنه و همین باعث بشه که رضایتش از وب‌سایت شما بیشتر بشه و از خدمات شما استفاده کنه و این‌جوری شما هم مشتریاتون زیاد می‌شه و بعد از مدتی به یک بانک اطلاعاتی بزرگی از بیمارانتون هم دسترسی دارید.

توی این مقاله من در واقع قصد دارم که به‌صورت کامل به تمامی این ویژگی‌های مهم بپردازیم حالا ممکنه یک سری ویژگی‌های فرعی هم باشه ولی من فقط ویژگی اصلی رو بهتون می‌گم که هم هجویات نداشته باشه و همین اینکه شما با خوندن این مقاله به یک نتیجه مطلوب برسید و تا حدودی روند کار دستتون بیاد و بتونی سایت با خدمات برتر درمانی داشته باشید.

البته این مقاله چون خیلی زیاده من ترجیح می‌دهم که توی دو قسمت این مقاله رو بنویسم که درواقع هم مقاله کوتاه تر بشه و این‌که خوندنش برای شما راحت‌تر بشه، تمامی مواردی رو که باید یک وب‌سایت پزشکی داشته باشه رو بهتون می‌گم و این انتخاب شماست که این رو داخل وب‌سایت جایگذاری بکنید یا نکنید.

1- یه وب سایت پزشکی حرفه ای باید ریسپانسیو باشه!

اولین قسمت یا مهم‌ترین قسمت داشتن یک وب‌سایت ریسپانسیو، یعنی چی؟!! یه توضیح خیلی ساده بخوام بگم یعنی این‌که وب‌سایت شما توی گوشی، تبلت و کامپیوتر شخصی یا PC به خوبی قابل نمایش باشه، وبا توجه به سایز دستگاهی که وب‌سایت شما رو می‌بینه وب‌سایت واکنشی نسبت بهش نشون بده و عوامل و المان‌های داخلش اجرا بشه که کار را برای کاربر راحت‌تر کنه.

مثلا سایزا متناسب باشن وقتی یک وبسایتو داخل گوشیتون میبینین و مجبور نباشین هی زوم کنید و عقب و جلو کنید و ….

الان تقریباً بیش از 70% ورودی به وب‌سایت ها از طریق موبایل هستش پس این خیلی مهمه که وب‌سایت شما داخل گوشی‌های موبایل به خوبی دیده بشه و بتونه خدماتی را که داخل سایت گذاشتین و به مخاطبتون ارائه بده چون مثلا وقتی کاربرتون میخواد اورژانسی وقت بگیره سریع با گوشی میاد سایتتون و نوبت دهی آنلاین رو رزرو میکنه.

حالا اگر اطلاعات بیشتری درمورد ریسپانسیو بودن وب‌سایت می‌خواهید بدونید ما مقاله‌های زیاد توی وب‌سایت‌مون داریم که اگر علاقه داشتید می‌تونید اونارو هم مطالعه کنید.

2- برای طراحی سایت پزشکی حرفه ای باید یه بخشی داشته باشید تا به معرفی پزشک مربوطه بپردازه!

بخش بعدی که باید وب‌سایت تون داشته باشه بخش درباره من هستش تو این بخش که حالا یک صفحه باید براش ایجاد بشه، اطلاعات علمی و رزومه پزشکی خودتون رو داخلش قرار بدین باید به‌ خوبی و با ادبیاتی روان درباره خودتون توضیح بدید، چون معمولاً مخاطب‌های شما، شمارو از نزدیک ندیدن و باید شناخت خوبی از شما پیدا کنن و بهتون اعتماد کنن.

تو بخش درباره من شما می‌تونین از خودتون فیلم و مصاحبه هم بزارید تا به لحاظ ساختاری ادبیاتتون رو به مخاطب نشون بدید و از طریق فیلم‌هایی که ارائه می‌دین اون تبحر و حاذق بودنتون رو به مخاطب نشون بدید و اونا بتونن درک کنن، خیلی مهمه که این بخش فعال باشه، چون جزو بخش‌های دیداری وب‌سایت حساب می‌شه مخاطب دوست داره که وقتی وارد وب‌سایت می‌شه بیشتر از متن، تصاویر و ویدئو ببیننه.

3- یک وب سایت پزشکی خوب باید بدونه بیمارش چه سوالایی داره!

قسمت بعدی که باید روش خیلی تمرکز کنید بخش پرسش‌های متداول قطعاً توی رشته و تخصص شما همیشه بیمارانی وجود دارند که یک سری سوالات مشخص را دارد شما باید این سوالات رو در بیارید و به اونا جواب بدین که وقتی مخاطب بخاطر یه سوال عمومی وارد سایت شد  با خوندن بخش سوالات متداول به اون نتیجه مورد نظرش برسه.

این کار دو تا ویژگی خوب داره اول این‌که وقتی جوابش را پیدا می‌کنه توی سایت شما می‌تونه با شما ارتباط برقرار کنه و این حس توی اون بوجود می‌آید که آره این همون دکتریه که تونست جواب سوالات من رو بده و مورد بعدی این‌که باعث می‌شه تایمی رو داخل وب‌سایت شما بذاره و با بخش‌های دیگه‌ای از وب‌سایت شما هم آشنا بشه.

web design medical | aranikweb
web design medical | aranikweb

4- یه وب سایت پزشکی حرفه ای باید با مقاله های قوی حاذق بودنشو به رخ مخاطب بکشه!

بخش بعدی که وب‌سایتتون باید داشته باشه یه بخش وبلاگ هستش که مقالات خودتون رو  داخلش بذارید.

این بخش تقریباً می‌تونم بگم حکم زنده نگه داشتن وب‌سایت شما رو دارد، چون باعث می‌شه که هر روز محتوای وب‌سایت تون آپدیت بشه و گوگل این روند رو دوست داره باعث می‌شه که هر روز گوگل بیاد به سایت شما سری بزن و یک امتیاز مثبت برای شما ثبت کنه توی بخش مقالات تون سعی کنید اطلاعات درمورد بیماری‌هایی که توی زمینه تخصصی شما هست رو بگذارید، توضیحات تخصصی داخل وب‌سایتتون بزارید در زمینه بیماری‌هایی که حالا در حوزه کاری شما هستش شدیداً می‌تونه مفید باشه.

فراموش نکنید که مخاطب میاد داخل وب‌سایت شما اطلاعاتی کسب کنند و اگر وارد وب‌سایت شه و اطلاعاتی رو که می‌خواد دریافت نکنه قطعاً رابطه شما با بیمارتون قطع می‌شه.

5- یه طراحی سایت پزشکی رو اگه مخاطب بلد نباشه باهاش کار کنه که دیگه بهش نمیشه گفت حرفه ای!

بخش بعدی اینه که راهنمای کار با وب‌ سایت رو بزنین، میتونید تو متنتون راهنمای کار با وب سایت رو بزارید، که مثلا مواردی مثل راهنمای دریافت نوبت، چگونگی برقراری تماس و… باید داخل وب‌سایت تون باشه.

چون قطعا درصدی از مخاطب هاتون مسن هستن و یا کار با اینترنت رو به خوبی بلد نیستن و شما با این کار این ناتوانی رو پوشش میدی، آموزش هم باید به حدی ساده باشه که هرکسی با هر سن و سالی با یه بار دیدنش بتونه با وب سایتتون کار کنه.

6- در یک سایت درمانی و پزشکی باید به راحتی بشه با پزشک مورد نظر تماس گرفت!

بخش بعدی که بخش مهمی هست بخش تماس با ما وب‌سایت هستش این بخش خیلی مهمه به این دلیل که مخاطب شما میاد داخل سایت که با شما ارتباط برقرار کنه پس به همین خاطر تمامی راه‌های ارتباطی تون باید توی این قسمت درج بشه اعم از شماره تلفن تماس، فکستون، آدرس‌تون و حتی شماره موبایلتون داخل این قسمت باید باشه.

برای موارد خاص هم شما باید یک فرمی رو داخل وب‌سایت درج کنید که اگه به هر دلیلی شماره تلفن‌های شما در دسترس نبود بتونه با پر کردن فرم با شما ارتباط برقرار کنه.

یادتون نره که بخش تماس با ما خیلی مهمه، ضمناً توی بخش آدرس حتماً یادتون باشه که نقشه راه مطب تون رو توی این قسمت درج کنید چون الان از اپلیکیشن‌ های راهیابی استفاده می‌کنن و یا گه گاه ممکن بیمار شما مال اون محیط منطقه‌ای که شما زندگی می‌کنید نباشه و اطلاع از آدرس و کلاً روند منطقه جغرافیایی اون‌جا نداشته باشه.

ضمناً یادتون باشه این که حتماً حتماً مخاطب انتظار داره که شما با روی خوش از آن استقبال کنید پس اگر با شماره شما تماس گرفت حتما به خوبی باهاش برخورد کنید و یا این‌که اگر از طریق راه‌های ارتباطی مثل فرم یا ایمیل با شما تماس برقرار کرد سریع و با روی خوش جواب اون رو بدین

طراحی سایت برای پزشکان
طراحی سایت برای پزشکان

7- یه وب سایت پزشکی حرفه ای باید به نظرات مخاطباش احترام بذار و پاسخگو باشه!

 باید یک بخشی برای درج نظرات و کامنت کاربران و مخاطبان باشه به این دلیل که نظرات‌شون رو می‌گن و همین باعث می‌شه که گوگل یک پوئن مثبت برای شما در نظر بگیرد ضمناً در نظر داشته باشید که حتماً به کامنت‌ها سریع پاسخ بدین تا مخاطب زنده بودن وب سایت رو حس کنه، از طرفی هم از طریق کامنت ها میتونید بفهمید که وب سایتتون رو به چه سمتی سوق بدین.

8- هر فروشی مزش به تخفیف و محصولات رایگانشه!

مورد بعدی مشاوره اولیه به بیمارانتون توی بخش تماس با ماست، حتماً یه فرمی جهت پر کردن و مشاوره پزشکی و درمانی اولیه به بیمارا بزارید.

چرا که شدیداً این قسمت برای بیمارانتون و مخاطبان وب‌سایت جذاب هستش و می‌تونه به‌‌عنوان یک مورد مثبت سایتتون استفاده بشه.

خب تا اینجای کار من سعی کردم موارد مهمی را که درمورد یک وب‌سایت پزشکی حرفه‌ای لازمه بهتون بگم و از اون توی وب‌سایتتون استفاده کنید موارد دیگه ای هم هستش و من ترجیح می‌دم که توی مقاله بعدی رو بهتون بگم و پیشنهاد می‌کنم که حتماً این مقاله رو هم بخونید.

آرانیک وب در طراحی سایت پزشکی حرفه ای میتونه کمکتون کنه با ما تماس بگیرید.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید