مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

کاربرد لایو اینستاگرام در تعامل با کاربران

کاربرد لایو اینستاگرام

استفاده و کاربرد لایو اینستاگرام در تعامل با کاربران باعث می‌شود فالورهای غیرفعال و اصطلاحا روح شما بیدار شوند و تصمیم بگیرند شمارو فالو داشته باشند یا خیر! پس محتوای با ارزش داخل لایو ارائه دهید.

امروزه با پیشرفت علم و فناوری و بالا رفتن سطح توقعات مردم، اپلیکیشن‌های مختلف در حال رقابت با یک‌دیگر هستند و در تلاش‌اند که همواره از هم پیشی بگیرند تا گوی میدان در دست آنها باشد و کاربران بیشتری را جذب کنند.
یکی از مواردی که پلتفرم‌های مختلف شبکه اجتماعی بر سر آن رقابت دارند، ارتباط زنده تصویری یا همان لایو است، آنها همواره در تلاش‌اند تا این ارتباط را روز‌به‌روز بهبود ببخشند و بر ویژگی‌های آن بیافزایند تا کاربران احساس خوش‌آیندی داشته باشند.
یکی از اپلیکیشن‌هایی که در ایجاد live اینستاگرام تصویری بسیار ساده‌تر و پر بازده‌تر است، اینستاگرام می‌باشد.
اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب و دوست‌داشتی در دنیا است که کمتر کسی وجود دارد که تا بحال از آن استفاده نکرده باشد.
این شبکه اجتماعی محبوب دارای ویژگی‌های فراوانی است که می‌تواند بر کسب‌وکار و تجارتتان بسیار اثر گذار باشد.
در این مقاله قصد داریم به یکی از ویژگی‌های پرکاربرد آن یعنی لایو اینستاگرام (Live) بپردازیم.

لایو اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

لایو اینستاگرام همان استوری است با تفاوت این که با استفاده از قابلیت لایو استوری می‌توانید به طور آنلاین و همزمان با فالوور‌هایتان ارتباط بگیرید و به صورت زنده با آنها صحبت کنید.
یکی دیگر از تفاوت‌هایی که بین لایو و استوری وجود دارد، به محض برقراری لایو یک نوتیفیکیشن برای دنبال کننده‌ها ارسال می‌شود تا باعث افزایش بازدیدکنندگان شود.
برقراری live اینستاگرام با مخاطبانتان به شما این فرصت را می‌دهد تا لحظات نابی را که تجربه می‌کنید با آنها به اشتراک بگذارید و حال خوبتان را به آنها نیز منتقل کنید.
قطعا برقرار کردن ارتباط زنده ممکن است، کمی دلهره‌آور باشد چون امکان ویرایش وجود ندارد، اما سعی کنید تمام  مسائل و پیش‌آمدهای احتمالی را در نظر داشته باشید و از آنها جلوگیری کنید تا از دلهره شما کاسته شود و در آخر بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

آپدیت جدید اخر سال 2021: در اینجا میتونیم به قابلیت جدید اینستا برای کاربران اشاره کنیم که در آپدیت جدید خودش این امکان رو داده تا لایو رو شخصی سازی کنید و تمام آپشنهاش رو به صورت تمرینی امتحان کنید تا احتمال خطا برای شما پایین بیاد.

 

وارد لایو بشید
وارد لایو بشید
از اینجا برید و لایوتون رو شخصی سازی کنید اگر دوست دارید کسی نبینه
از اینجا برید و لایوتون رو شخصی سازی کنید اگر دوست دارید کسی نبینه
اینجا رو روشن کنید شخصی سازی میشه live اینستاگرام
اینجا رو روشن کنید شخصی سازی میشه live اینستاگرام
از این طریق لایوتون رو زمان و تاریخ بدید هر وقت خواستین به صورت پست آپلود بشه live اینستاگرام
از این طریق لایوتون رو زمان و تاریخ بدید هر وقت خواستین به صورت پست آپلود بشه live اینستاگرام

 

در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری را در ارتباط با چگونگی برقراری لایو و نکات مهم آن با شما در میان بگذاریم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه از لایو استفاده کنیم ؟

برای استفاده از live با دستور زیر جلو بروید:

  • در ابتدا اینستاگرامتان را آپدیت کنید
  • روی گزینه استوری کلیک کنید و در پایین زیر دایره سفید گزینه لایو را انتخاب کنید
  • سپس دکمه سفید رنگ را کلیک کنید تا لایو اجرا شود
  • در آخر یادتان باشد گزینه end را برای پایان ارتباط بزنید تا لایو تمام شود
  • بعد از پایان ویدئو دو گزینه برای شما اجرا می‌شود : اول این که ذخیره لایو به صورت آی‌جی‌تی‌وی (IGTV) در صفحه شخصی‌تان یا فقط دانلود ویدئو (جدیدا نوع این پست ویدیو هم عوض شده است)

با اجرای این مراحل به راحتی می‌توانید در پیج خود به صورت زنده با دنبال کنندگانتان ارتباط بگیرید

در بخش‌های بعدی مقاله قصد داریم، درباره اثراتی که لایو بر تعامل پیج شما می‌گذارد صحبت کنیم.

کاربردهای لایو برای رشد پیچ

استفاده از این مزیت، روشی بسیار قدرتمند برای ارتباط با مخاطبان و تقویت نام تجاری است و حضور مستقیم باعث می‌شود تا به راحتی بتواند به شما اعتماد کند.
حضور زنده در اینستاگرام، می‌تواند راهی سرگرم کننده باشد تا به دنبال کنندگان‌تان اجازه بدهید شما را در همان لحظه ببینند و با شما ارتباط برقرار کنند.
وقتی شما لایوتان را استارت می‌زنید، برای تمام فالوورزهایتان نوتیفیکیشن می‌رود و این باعث تعامل بیشتر و یادآوری شما به دنبال کنندگان‌تان میشود.
ضمن این که با برقراری لایو در ردیف استوری‌ها شماره اول قرار می‌گیرید.
جنبه مثبت دیگر ارتباط زنده، نشان دادن چهره واقعی کسب‌وکارتان است برای دیده شدنتان.
به طور مثال اگر محصولی را برای فروش داشته باشید می‌توانید در لایو به صورت مستقیم درباره آن با مخاطبانتان صحبت کنید و واکنش‌های آنها را مدیریت کنید یا به سوالات آننها پاسخ بدید.
حتی می‌توانید از پشت صحنه فعالیت‌های تیمی که دارید ویدئو تهیه کنید تا مخاطبان بیشتر با شما آشنا شوند.
از لایو اینستاگرام می‌توان برای آموزش و یا سمینار‌های آنلاین نیز استفاده کرد، که بسیار در افزایش فالوور موثر می‌باشد.

انواع لایو

چند روش برای اجرای لایو وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

لایو روم

یکی از قابلیت‌های کاربردی لایو اینستاگرام ایجاد لایو چندنفره است و آپدیت جدیدی که در سال‌های اخیر این پلتفرم داده است، ارتقاء لایو دو نفره به چهار نفره است.
این قابلیت چه کاربردی دارد ؟
با برقراری لایو چندنفره همزمان می‌توانید در یک لحظه یک جلسه چهارنفره با تعداد نامحدودی بیننده داشته باشید، تا هم تعداد بیننده‌ها زیاد باشد و هم تبادل نظرات راحت‌تر باشد گاهی یکی از راه‌های افزایش فالوور هم همین برقراری لایو روم است.
پس اگر می‌خواهید تعداد فالوورها و تعامل را در پیج‌تان افزایش دهید، حتماً با افراد مختلف که مخصوصاً تعداد فالوورهای بالایی دارند ارتباط زنده گروهی برقرار کنید.

لایو استریم

قابلیت بسیار دوست‌داشتنی است که بیشتر مورد علاقه گیمرها و یوتیوبرها است و این روش برای مراسماتی که به صورت زنده پخش می‌شوند بسیار کاربردی است. از این طریق شخصی که در حال برقراری ارتباط زنده است هم میتواند از محیط اطراف ویدئو زنده داشته باشد و هم از صفحه موبایل یا لپتاپ.
این تکنیک قابلیت انتقال فایل حین لایو را به راحتی ممکن میسازد.

چگونه لایو را به اشتراک بگذاریم

روش‌های متنوعی برای اشتراک لایو اینستاگرام با دیگران وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
یکی از این مسیرها اشتراک لایو حین اجرای آن است به این صورت که لینک لایو را در دایرکت برای مخاطبانمان ارسال می کنیم.
تازمانی که لایو برقرار باشد، مخاطبان میتوانند با استفاده از آن لینک به لایو ما بپیوندند اما اگر لایو به اتمام برسد دیگر لینک برای آنها قابل نمایش نخواهد بود.

روش دیگر برای اشتراک لایو :

شما می‌توانید زمانی که لایو به اتمام رسید و بعد از فشردن گزینه end لایو را در قسمت IGTV قرار دهید و در پیج شما برای همیشه باقی بماند و شما بعد از لایو می‌توانید این پست را برای مخاطبانتان به صورت لینک یا فوروارد ارسال کنید.

انجام این نکات لایو شما را پر مخاطب خواهد کرد

گاهی اوقات انجام نکات ریز و کم اهمیت می‌تواند تاثیر فوق‌العاده مثبتی بر روند کار داشته باشد، در ادامه چند نکته کاربردی را برای شما شرح خواهیم داد تا لایو یا ارتباط زنده تصویری پر مخاطبی داشته باشید.

ساعت لایو

یکی از ترفندهای افزایش بازدید لایو اعلام ساعت آن از قبل در استوری‌ها می‌باشد، به صورتی که حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد کنید تا برای حضور در لایو شما اشتیاق داشته باشند. با توجه به قابلیت و ابزارهایی که اینستاگرام دارد میتوانید هم بازدید استوری را بالا ببرید هم فالوورهایتان را برای لایو آماده کنید.
بدین منظور استفاده از استیکر count down برای شمارش معکوس، بسیار کاربردی است.
کاربران با فعال کردن تایمر این استیکر میتوانند اعلانی مشخص از لایو شما دریافت کنند و سریعاً به شما بپیوندند.

تبلیغات برای لایو

سعی کنید مخاطبان هدف‌تان را پیدا کنید و آنها را از مسیرهای مختلف به سمت لایو خودتان سوق دهید.
سعی کنید برای تبلیغات به بلاگرهای پر مخاطب رجوع کنید تا علاوه برا این که حس اعتماد بر مخاطب غلبه کند شما می‌توانید فالوورهای بیشتری را به سمت خود جلب کنید.

نورپردازی مناسب

یادتان باشد، هیچ کس تحمل لایو پر از پارازیت و بی کیفت و همچنین فضایی با نور پردازی و چیدمان بد نه اعتماد می‌کند نه در لایو باقی می‌ماند.
پس قبل از هر گونه اقدامی برای برگزاری لایو، از نورپردازی، بک‌گراند، کیفیت اتصال اینترنت‌تان اطمینان حاصل کنید.

برنامه ریزی

برنامه ریزی لایو یکی از اصولی است که می‌تواند در هر زمینه‌ای مانند چراغ‌قوه در تاریکی عمل کند و مسیر پیش‌رو را برای شما روشن کند.
با چیدن استراتژی مناسب و پیروی از آن لایو خود را مدیریت کنید زیرا این عمل مزایای فراوانی برای شما خواهد داشت: با انجام برنامه ریزی مخاطب متوجه هدف‌مند بودن و نظم شما می‌شود و این یکی از موارد روانشناسی است که می‌تواند مخاطب را مجاب به خرید از شما کند و با انجام یک استراتژی برنامه ریزی قدرتمند و ومنظم حس اعتماد را به فالوورهایتان القا خواهید کرد.همین‌طور می‌توانید زمان لایو را مدیریت بفرمایید تا مخاطب خسته نشود.

انتخاب عنوان مناسب برای لایو

حتما برای لایو خود تایتل title یا عنوان مناسب انتخاب کنید و آن را پین (سنجاق) کنید، تا مخاطب از ابتدای ورود بداند با چه هدفی در لایو شما حضور دارد و سر‌درگم نباشد، که در آخر با این سردرگمی باعث ترک کردن لایو بشود.

استفاده از تکنیک‌های برند مارکتینگ

قاعدتاً هدف از برگزاری لایو شناساندن برند و تجارت خود به مخاطب است و با روش‌های مختلف باید نام برند خود را به مخاطب یادآور شویم تا حتی اگر حالا از ما خرید نکرد بعدها برای تهیه محصول به برند ما رجوع کند!
می‌توانید برای این که نام کسب‌و‌کارتان در یاد مخاطب باقی بماند در بکگراند نام یا لوگو شرکت یا تجارتتان را قرار دهید، یا می‌توانید چند وقت به چند وقت ما بین صحبت‌هایتان در لایو نام خود را به مخاطبین گوش‌زد کنید.

لایوهای سریالی

یکی دیگر از ترفندهایی که می‌توانید مخاطب را با خود همراه کنید، ایجاد لایوهای سریالی یا پی در پی است،
مثلا یک موضوع را به چند قسمت تقسیم کنید و طی یک برنامه ریزی مشخص در لایوهای متعدد در باره هر یک از بخش‌ها بحث کنید، در نتیجه مخاطب همواره منتظر شما است و شما را از خاطر نخواهد برد و با اشتیاق لایوهایتان را دنبال خواهد کرد.

تعامل با کاربران حاضر در لایو

مهم‌ترین هدف برقراری live اینستاگرام با مخاطب تعامل است.
شما باید برقراری لایو را هدفی برای صحبت و مباحثه با مخاطب بدانید و  شک و شبه‌هایی که برای‌شان وجود دارد را برطرف کنید .
سعی کنید به تمامی سوالات مخاطبان پاسخ بدید و مهم‌تر از همه خودتان باشید! مطمئن باشید مخاطب شما بسیار باهوش است و اگر بخواهید رفتار و حالاتی غیر از رفتار خودتان را داشته باشید بی شک متوجه خواهند شد و این بسیار به ضررتان خواهد بود، پس به قولی رو بازی کنید !
یادتان باشد از مخاطب بخواهید برای کسب اطلاعات بیشتر به دایرکتتان مراجعه کند، شما در لایو نمی‌توانید با تک تک مخاطبان ارتباط برقرار کنید اما می‌توانید با ترفند زیرکانه آن‌ها را به دایرکت بکشانید و این قدم اول برای تبدیل مخاطب به مشتری است.

در این مقاله قصد داشتیم تا نکاتی ناب و مهم را برای افزایش کیفیت لایو (live)‌ها برایتان بازگو کنیم تا در این راه کمک کننده و همراه شما باشیم.
اگر در این خصوص به خدمات ما نیاز داشتید از راه‌های ارتباطی که برایتان قرار داده‌ایم با ما تماس بگیرید.
حتما نظرات و سوالاتتان را در کامنت‌ها برای تیم آرانیک‌وب قرار دهید تا تیم ما بتواند به شما کمک کند.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید