مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

معرفی ۸ تا از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

اگر شغلتون در راستای مدیریت شبکه‌های اجتماعی هست حتما به امکانات خاصی نیاز دارید که بتونید چندتا اکانت رو با هم مدیریت کنید و فعالیت‌هایی که نیاز دارید در پیج پیاده کنید نیاز به ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی دارند، البته ما مثل همیشه در ابتدا در یک مقاله جدا این شغل را بررسی کرده‌ایم و در این مقاله قصد داریم ابزارهای مورد نیاز این شغل را معرفی و بررسی کنیم.
حتما این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید ادمین شبکه اجتماعی قدرتمندی باشید.

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی چه کمکی به شما می‌کند؟

این ابزارها به ادمین شبکه اجتماعی این امکان را می‌دهند تا همزمان چندین اکانت را مدیریت کند. البته این مدیریت شامل برنامه ریزی برای انتشار محتوا و سپس بررسی رقبا و در انتها بررسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌شود که در انتهای کار میتونن فرآیند‌ها و استراتژی‌های بازاریابی اجتماعی ‌تون (سوشال مارکتینگ) رو متحول کنن.

دیگر امکاناتی که می‌توانید از ابزارهای شبکه های اجتماعی دریافت کنید این است که، مخاطبان خاصتون رو هدف قرار بدین و روی پیام ‌های به خصوصی برای اونا متمرکز بشید، در حالی که روابط سنتی تو شبکه ‌های اجتماعی ‌تون با اونها رو هم حفظ کنین و ادامه بدین.

این که بازاریابی را به صورت سنتی ادامه دهید و دیجیتال مارکتینگ را با آن همراه کنید، خودش میتواند به عنوان ابزار قدرتمند بازاریابی باشد که جریان ‌های مطبوعاتی، اخبار و خروجی ‌‌های شبکه اجتماعی ‌‌شما رو پوشش بدهد. برای انجام این کار شما نیازمند استفاده از بهترین ابزار های مدیریت شبکه های اجتماعی هستین.

هر کمپین بازاریابی، میتواند از مزایای استفاده از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی بهره‌ مند بشود و سود ببرد.
استفاده از ابزارها همانطور که گفتیم مزایای بسیاری دارد، اما از کجا بدانیم کدام ابزار بهتر است؟

ابزارهای پولی

ابتدا ابزارهایی را بررسی می‌کنیم که برای ارائه خدماتشان هزینه‌ای را دریافت می‌کنند، این ابزارها بیشتر برای شرکت‌های با مخاطبین بین المللی مناسب هستند، چون اکثر شرکت‌های ایرانی از این ابزارها استفاده نمی‌کنند، استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی پولی، به رشد سریع شما کمک می کند.

ابزارهای رایگان

قطعا می‌دانید که ابزارهای رایگان امکانات کمتری را برای استفاده دارند اما به علت شرایطی که در ایران وجود دارد امکان خرید ابزارهای پولی آنچنان فراهم نیست پس ممکن است تا حدودی به ابزارهای رایگان بسنده کنیم.

8 مورد از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

در ادامه قصد داریم ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی را برایتان بررسی کنیم و شما نیز با توجه به اطلاعاتی که کسب می‌کنید ابزاری که بیشتر برایتان کاربرد دارد را انتخاب کنید و از آن برای پیشرفت کارتان بهره ببرید.

1.planable.io

ممکن است استراتژی که برای کسب و کارتان چیده‌اید، نیاز به همکاری اعضای تیم دارد پس نیاز به برنامه ریزی دست جمعی و هماهنگی با اعضای تیم دارید، این ابزار این امکان را به شما میدهد تا محتواهایتان را در بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی جمع آوری کنید و محتواهایتان را به طور برنامه ریزی شده در شبکه های مختلف منتشر کنید.
بدین صورت امکان مدیریت کار تیم توسط مدیر به راحتی فراهم می‌شود و کار تیمی به راحتی قابل مدیریت است.

بهترین امکانات پلنیبل (planable.io)

شما میتوانید زمانی که پست‌ها در حال دیده شدن هستند و مردم در حال تعامل با محتوای شما هستند، این فیدبک‌ها را مشاهده کنید و برای بهتر شدن عملکردتان بیشتر تلاش کنید. با این ابزار می‌توانید، ایموجی و گیف را به پست‌هایتان اضافه کنید و حس شوخ طبعی و راحتی را با مخاطبینتان به اشتراک بگذارید.

راستی فراموش نکنید که این ابزار جزو ابزارهای پولی است):

2.social pilot

یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی social pilot است. این ابزار با داشتن رابط کاربری ساده و آسان و قیمت مناسب طرفداران زیادی در مقایسه با رقبا دارد.

این ابزار امکانات زیادی دارد، از جمله:

  • ادغام حساب های مختلف شبکه‌های اجتماعی 
  • مدیریت و برنامه ریزی گسترده
  • بهبود محتوا
  • مدیریت برند
  • داشتن تقویم کاربردی و عالی
  • امکان ارائه پست‌های تکراری به راحتی (اگه شما قصد تکرار پست‌ ها رو دارین، میتونین به آسونی اونا رو از فولدر مورد نظر بیرون کشیده و توی تقویم ‌تون جا بدید).
  • امکان تنظیم مجدد محتوا و پست آنها
  • سیستم گزارش دهی  و آلارم هوشمند، برای هر اشکال احتمالی در حساب‌ها
  • ارائه راهنمای اولیه به تازه کارها برای استفاده از این پلتفرم
  • ارائه خدمات آنالیزی قوی و کارآمد

3.SEMrush

 SEMRUSH همیشه بهترین است، یکی از بهترین و معروف ‌ترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی در ایران برای سئو هست. این ابزار همان ‌طور که به خوبی عملکرد محتوایی شما رو مدیریت میکند و بهترین کلمات کلیدی جهت استفاده برای محتوا نویسی رو به شما پیشنهاد میدهد، میتواند به حساب ‌های شبکه اجتماعی‌ شما هم متصل بشود و آنها را مدیریت کند.

البته اگر مقاله (ابزار SEMRUSh برای سایتت لازمه!) را بخوانید کاملا با این ابزار و قابلیت‌هایش آشنا میشوید.

به عنوان بخشی از یک برنامه بازاریابی و روابط عمومی منسجم SEMrush هر چیزی که مورد نیاز شماست را دارد تا از این طریق میزان بازدید و نتایج تان را افزایش بدید.
شما میتوانید در بخش جعبه ابزار شبکه ‌‌های اجتماعی پستهای خود را برنامه ‌ریزی کنید، عکس‌‌ها را ویرایش کنید و آنها را از پرونده های CSV درون ‌ریزی کنید.
این ابزار فوق العاده مفید به شما امکان آنالیز خود و مقایسه عملکردتان با رقبا را میدهد با پیدا کردن و شناسایی رقبای جدید، متوانید یک دید قابل ‌مقایسه و جامع از جایگاهی که در حال حاضر در بازار دارید به ‌دست بیارید و به سرعت به تمامی تغییراتی که در قلمروی کسب‌ و کارتون ایجاد میشود، واکنش نشان بدید و به پیشرفت بازاریابی خود بسیار کمک کنید.

4.commun.it

اگر روی توییتر متمرکز هستید و کسب و کارتان را در آنجا مدیریت می‌کنید توصیه می‌کنیم از این ابزار استفاده کنید، البته از طریق این ابزار امکان پست در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم وجود دارد.
موارد ساده برای بازاریابی مثل جمع آوری تمام مکالمات، پاسخ به کامنت‌ها، اشتراک گذاری توییت‌ها همگی قابل انجام است اما چیزی که این ابزار را منحصر به فرد کرده است، تعیین زمان مناسب برای پست گذاشتن هست، که همین نقطه ‌ی عطفی برای بهبود عملکرد شماست.

Commun.it دارای رباتی گزارش‌ دهنده هم هست، این ویژگی به شما کمک میکند تا فالوورهای غیرمشتاق ‌(یا روح) را شناسایی کنید و بر این اساس لیست فالوورهای خودتون رو به بهترین شکل تنظیم کنید.

این ابزارهم جزو ابزارهای پولی به شمار می‌رود.

5.Hootsuite

یکی از معتبر ترین ابزارها در بین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی هوت سوییت است که در ادامه به ویژگی‌های آن میپردازیم.

ویژگی‌های هوت سوییت:

  • مدیریت چندین اکانت از شبکه های اجتماعی با یک اکانت از هوت سوییت
  • تنظیم محتوا برای انتشار در زمان مناسب
  • انتشار یک محتوا در چند شبکه اجتماعی
  • امکان بررسی محتوا قبل از انتشار برای مدیر
  • امکان گزارش دهی پایه برای نسخه رایگان
  • ارائه گزارش تحلیلی
  • دریافت آموزش‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی در آکادمی Hootsuite (در مرحله اول این دوره ‌های آموزشی رایگان هستن و در ادامه هم دوره ‌های پولی. هدف این دوره‌ ها کسب مهارت ‌های بیشتر بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی برای افراد متخصص و حرفه‌ ای هست تا از این طریق بهترین عملکرد رو داشته باشند).

6.Buffer

بافر هم یکی از ابزارهای پرطرفدار در بین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است، که مانند ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی قبلی میتوان چند اکانت را همزمان مدیریت کرد و پست‌های مختلف را ایجاد کرد و همینطور امکان برنامه ریزی برای انتشار آنها هم وجود دارد. از طریق این پلتفرم میتونین اجازه‌ ها و دسترسی‌ های مختلفی رو به هر یک از اعضای تیمتون بدین.
در بخش بازاریابی اینستاگرامی، این امکان وجود دارد تا پست‌ها را مستقیما در صفحه منتشر کنید.
ارائه خدمات پیشنهادی بافر به سه بخش تقسیم می‌شود: انتشار، پاسخ ‌دهی و آنالیز.
با قرار دادن فیلترهای دلخواه روی پست‌ها میتوانید تصاویر دلخواه خود را ایجاد و از  طریق پابلو بافر منتشر کنید.

7.TweetDeck

این ابزار هم یکی از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است که، برای استفاده در توییتر بسیار مناسب است و این برنامه رایگان ارائه میشود.

ممکن است پاسخ به مکالمات بسیار حیاتی باشد پس پاسخ همزمان را برای ادمین‌های توییتر فراهم کرده است.

8.Social Oomph

این برنامه به طور قطع طیف گسترده و متنوعی از مشخصه‌های منحصر به ‌فرد رو برای مدیریت توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، و پینترست ارائه میدهد. درحالی ‌که ابزار مدیریتی Social Oomph در واقع یک ابزار رایگان محسوب میشود، اما کاربرد ها و امکانات آن محدود است.

ویژگی‌های این ابزار مانند ابزارهای قبل است، این پلتفرم شامل ویژگی ‌های عمومی مثل برنامه ‌ریزی از قبل برای انتشار پست‌ ها و برنامه ‌های تحلیلی و آنالیزی هست تا انواع جالب ‌تر و متفاوت، به اضافه این که امکان پاک کردن صندوق دریافت DM توییترتون برای جذب فالوور بیشتر وجوود دارد.

جمع بندی

تا اینجا متوجه شدیم برای این که بتوانیم به صورت قدرتمند چند اکانت را در شبکه های مجازی مختلف کنترل کنیم به ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی نیاز داریم که با وجود امکانات بالای آنها میتوان بسیار در کار خود پیشرفت کرد و در استفاده از زمان صرفه جویی کرد.
شما هم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به مدیریت شبکه های اجتماعی علاقه دارید، حتما این ابزارها را برای پیشرفت خود بکار ببندید.

در ادامه مبحث مقاله ( اهمیت شبکه سازی در اینستاگرام ) را مطالعه بفرمایید.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید