مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

تبلیغات پاپ آپ چیست و (pop_up) تاثیر آن بر سئو سایت

تبلیغات پاپ آپ چیست

تبلیغات پاپ آپ چیست؟ در معنی لغتی پاپ آپ به صفحاتی یا پنجره هایی گفته می‌شود که به منظور تبلیغات در فضای اینترنتی و ایجاد کسب درآمد می‌باشد.

اکثر وب سایت‌ها برای بالا بردن بازدید و رتبه از تبلیغات پاپ آپ استفاده می‌کنند که گاهی کاربر را به دام می اندازد به صورتی که پاپ آپ ها در فایل ضمیمه خود ویروس یا اسکریپت های خطرناک دارند که سبب ایجاد حفره امنیتی برای کاربر می‌شود.

اما پاپ آپ از دید کاربران صفحاتی آزار دهنده و تبلیغاتی حوصله سر بر می‌باشند که همین باعث نارضایتی کاربر نسبت به سایت می‌شود.

گوگل نیز این عقیده را دارد که کاربر نباید حس منفی تجربه کند و این صفحات حس منفی را به کاربر منتقل می‌کند در نتیجه نباید از آن استفاده کرد.

بعضی از مرورگرها قبل از باز کردن پاپ آپ از کاربر اجازه می‌گیرند (مثل پوش نوتیفیکیشن) اما باز مزاحمتی که ایجاد می‌کنند به کاربر حس منفی می‌دهد در کنار همین مرورگر ها نرم افزار های مختلفی برای جلوگیری از آن ها وجود دارد که این پاپ آپ های مزاحم را برای ما حذف کنند. جالب است بدانیم که اکثرا به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نوشته می‌شوند و راه های دیگر برای تولید آن وجود دارد.

انواع پاپ آپ

Pop_under : صفحه ای که شمارو غافلگیر می‌کنه یعنی اینکه این صفحه پاپ آپ زیر صفحه فعلی شما باز می‌شه و وقتی کار شما تمام شد و پنجره مرورگر خود را بستید با این صفحه روبرو می‌شید.این صفحه که شمارو غافلگیر کرده است همان پاپ آپ مذکور می‌باشد که شامل تبلیغات و … است.

Pop_up_Newtab : شما با کلیک بر روی سایت در صفحه جدیدی از مرورگر خود شاهد یک پاپ آپ جدید به نام پاپ اپ نیو تب می‌باشد، همانطور که از نام این پاپ آپ معلوم است به صورت نیو تب برای شما نمایش داده می‌شود.

Pop_up_modal : این مدل پاپ آپ روی صفحه شما ظاهر می‌شود و از لحظه شروع بارگیری صفحه نمایش داده می‌شود معمولا این نوع پاپ آپ در نقطه کور نمایش داده می‌شوند اما گاهی وب مستر ها جای آن را تغییر می‌دهند.

Pop_up_interstitial : این پاپ آپ صفحه را کاملا در بر می‌گیرد و وقتی شما سایتی را باز می‌کنید تا از آن استفاده کنید این پاپ آپ از لحظه بارگیری تمام صفحه نمایش شما را در بر می‌گیرد.

Pop_up_notificationBar : جالب این پاپ آپ اینه که شما اصلا نمی‌تونید اون رو حذف کنید و به طور دائمی بالا یا پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

تفاوت این پاپ آپ ها تنها هدف استفاده از آن‌هاست به عنوان مثال در مورد دو پاپ آپ under و Newtab اگرهدف شما بهبود رتبه الکسا می‌باشد خب خرید پاپ under خیلی بهتره اما اگر هدف شما برند سازی و یا فروش است پیشنهاد منطقی خرید Newtab است.

معایب و مزایا پاپ آپ

 معایب بیشتر از مزایای آن می‌باشد اما استفاده از ‌بستگی به خود شما دارد.

معایب

  • تبلیغات زیاد بوده و با هر کلیک کلی تبلیغ آزار دهنده نمایش داده می‌شود و کاربر را کلافه می‌کند.
  • این تبلیغات ناخواسته باز می‌شود و دارای ویروس و اسکریپت های خطرناک است.
  • به دلیل نداشتن هیچ محدودیتی روی پاپ آپ احتمال نمایش محتوی نامناسب خیلی زیاد است.
  • وقتی کاربری وارد سایت می‌شود نمایش پاپ آپ ها احتمال دارد باعث فراموش شدن هدف اصلی کاربر شود.
  • تبلیغات پاپ آپ باعث کاهش رتبه در موتور های گوگل می‌شود و همین باعث کم شدن بازدی از گوگل می‌شود.
  • کم شدن رتبه شما در گوگل باعث می‌شود سایت شما از صفحه اول گوگل خارج شود.

مزایا

  • شما می‌توانید از کد پاپ آپ علاوه بر تبلیغات صفحه ای ایجاد کنید تا بتواند برای کاربر اطلاعات مفیدی را نمایش دهید.
  • این تبلیغات سبک می‌باشند و سرعت بارگیری صفحه را تغییر نمی‌دهد.
  • وجود این تبلیغات باعث می‌شود که بازدید سایت بیشتر شود.
  • هجوم زیاد کاربران باعث می‌شود رتبه الکسا شما به طور چمشگیری افزایش یابد.
  • این تبلیغات مقرون به صرفه می‌باشند زیرا رتبه را زودتر افزایش می‌دهند و بازدید کنندگان بیشتری وارد سایت می‌شوند.

تاثیر پاپ آپ بر سئو

این موضوع را با نرخ پرش توضیح می‌دهیم. اولا که نرخ پرش به چه معناست؟

نرخ پرش به میزان دفعاتی که کاربر وارد سایت میشود و بدون کلیک در سایت از آن خارج میشود میگویند و یکی از عامل های مهم برای رتبه بندی در موتور گوگل است. روی سئو سایت هر دو سایت (سایت اصلی و سایت تبلیغ شده) تاثیراتی میگذارد که به بررسی آن ها می پردازیم.

تبلیغات پاپ آپ چیست
تبلیغات پاپ آپ چیست

تاثیر پاپ آپ بر سئو سایت اصلی

تبلیغات پاپ آپ موجود در سایت سبب می‌شوند تا کاربران با مشکلات مختلفی مواجه شوند و پنجره را سریعا می‌بندند تا وجودش آن ها را کلافه نکند.

اکثر مواقع افرادی که به یک سایت مراجعه کردند و پاپ آپ های آن سایت باعث نارضایتی کاربر شده باشد برای بار دوم وارد آن سایت نمی‌شوند و با دیدن لینک سریعا از آن صفحه خارج می‌شوند حتی اگر در رتبه های اول نتایج جستجو گوگل باشد.

با مرور زمان نرخ پرش بیشتری برای سایت گزارش می‌شود و سایت در رتبه بندی موتور های گوگل به مشکل می‌خورد و به راحتی میتوان به این نتیجه رسید که  تاثیر منفی برای سئو سایت دارد و رتبه گوگل را تخریب می‌کند.

تاثیر پاپ آپ بر سئو سایت تبلیغ دهنده

سایت های تبلیغ دهنده تنها دلیل استفاده از پاپ آپ برای تعداد بازدیدکنندگان بالای سایت است. اما این استراتژی اصلامنطقی نیست زیرا هر فردی که از طریق پاپ آپ وارد سایت می‌شوند بدون کلیک و حتی خواندن نام سایت از آن خارج می‌شوند و این نرخ پرش را افزایش می‌دهند در نتیجه رتبه سایت به شدت کاهش می یابد و سبب از تخریب رتبه گو‌گل می‌شود.

پس این تبلیغات ثمره ای برای سایت ها نخواهد داشت و بعد از مدت عا و صرف هزینه های زیاد ادمین سایت به هدف خود نمیرسد و رتبه تخریب شده ای از گوگل دریافت می‌کند.

و اما چگونگی مقابله کاربران با پاپ آپ

باعث نارضایتی کاربران فعال و همیشگی می‌شود و تنها یک راه برای این کاربران می‌گذارد و کاربران مجبود می‌شوند از افزونه های بلاک کننده پاپ آپ ها استفاده کنند. گاهی هم مرورگرها برای کاربران تنظیماتی قرار می‌دهند تا نمایش محتوا های آنها را کاهش دهند.

۵ دلیل قانع‌ کننده 

درسته که گوگل با پاپ آپ به شدت مخالف است اما پنج دلیل برای استفاده از پاپ آپ وجود دارد. در کل استفاده از پاپ آپ کاملا سلیقه ای است.

  1. توجه کاربران را جلب می‌کند.
  2. باعث نمایش مهمترین موارد می‌شود.
  3. پاکاربرد های مختلی دارند و تنها به عنوان تبلیغ مورد استفاده نیستند.
  4. باعث می‌شوند وب سایت شما مرتب تر باشد.
  5. نرخ تبدیل را افزایش می‌دهند.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید