مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

گسترش کسب و کار اینترنتی با طراحی سایت و در آمد زایی

سلام با سری مقالات خودمونی درخدمت شما دوستان بزرگوار هستیم من علی کربلایی هستم و می خوام درباره گسترش کسب و کار اینترنتی با طراحی سایت با شما صحبت کنم.

این بار قرار بررسی کنیم ببینیم چطور یک سایت می‌تونه به کسب‌ و کار شما کمک کنه این مقاله مخصوص کسایی که :

  • وب‌سایت ندارند و یا اگر وب‌سایت دارن نمی‌دونن چه جوری از اون بهره‌وری کنن و خودشون رو به سود برسونن و کسب و کار خودشون رو رونق بدن
  • نمیدونن چه نوع وب سایتی مناسب کسب و کارشونه
  • از داشتن یک وب سایت و مدیریت کردنش میترسن
  • دوست دارن کسب و کار در منزل و درآمد داشته باشن

گسترش کسب و کار اینترنتی با طراحی سایت

این مقاله رو من در دو پارت نوشتم، اول توضیحاتی میدم در اینکه چرا داشتن یک وب سایت و طراحی سایت به کسب و کار ما کمک میکنه و بعدش گشتم تمامی سوالاتی که شما داشتین و توی گوگل زیاد سرچ کردین رو درآوردم و بهشون جواب دادم (خدایی خیلی اکتیوم من).

اینجوری متوجه میشید که سوال بسیاری از مردم چیه و میفهمید که بسیاری از اون ها سوالاتشون مثل شما مشترکه.

امروزه استفاده از اینترنت گسترش پیدا کرد تقریباً همه افراد جامعه به اینترنت دسترسی دارند و از اون استفاده می‌کننند، چون که تمامی نیازهاشون رو می‌تونن داخل اینترنت پیدا بکند و هزینه زمان و انرژی کمتری هم مصرف کنند، پس اینترنت باعث شده که بشر هزینه زمان و انرژی کمتری رو بذاره و همین امر باعث محبوبیتش شده.

چند سال پیش شما برای پرداخت قبض‌های آب و برقتون مجبور بودید برید داخل بانک و صف‌های طولانی تشکیل می‌شد تا فقط یک قبض ساده پرداخت بشه ولی امروز شما کافیه وارد وب‌سایت بانک موردنظر بشید و قبضتون رو پرداخت کنید.

این‌جوری کلی توی زمان و هزینه هاتون صرفه‌جویی می‌شه همین امر باعث شد که مردم استقبال بکنند و استفاده از خدمات اینترنتی روزبه‌روز جا بیفته.

یا مثلاً می‌خواستید شما یک خودرو خریداری کنید باید نیازمندی‌های روزنامه رو خریداری می‌کردید به چندین مورد زنگ می‌زنید می‌رفتید می‌دیدید و خود را رو و اگه مورد پسندتان بود می‌خریدید و ممکن بود فقط برای همین دیدن دو یا سه تا خودرو یک روز کاری شما زمان بگذارید.

ولی الان کافیه وارد اینترنت بشید خودروی موردنظرتون سرش بکنید اسم و مشخصات و عکس خودرو به‌صورت کامل بهتون نشون داده می‌شه و خیلی راحت می‌تونید انتخاب کنید.

همه این موارد نشون می‌ده که نیاز بازار امروز به اینترنت منتقل شده یعنی از اون فضای مکانیکی گذشته منتقل شده به فضای مجازی، چون کار کردن باهاش راحت‌تره و مردم این‌جوری می‌پسندن شما هم باید با توجه به نیاز بازار که الان اینترنته و مردم هر چیز درشت و کوچکی رو توی اینترنت جستجو می‌کنند ارائه کنید.

رونق کسب و کار اینترنتی

شاید چند سال پیش میخواستین کسب و کارتون رونق پیدا کنه باید می‌رفتید توی یک خیابون شلوغ مغازه‌ای می‌گرفتید و با توجه به ویترینی که داشت مغازه‌تون برو بیا پیدا می‌کرد .

ولی امروز خیلی راحت‌تر شده شما دیگه نیاز به هزینه‌های سنگین داشتن یک مغازه توی یک چهارراه پرتردد رو ندارید، فقط کافیه که با یک هزینه کم در یک محیط اینترنتی کسب و کارتون رو گسترش بدید

ارانیک وب و طراحی سایت
ارانیک وب و طراحی سایت

این فرصت برای همه فراهم شده که کسب کارشون رو در کنار رقبای سر سخت خودشون به نمایش بذارن و بتونن برای موفقیتشون تلاش کنن!

اگه می‌خواین از چرخه رقابت خارج نشید شما دیگه الان مجبور هستید که وارد دوره کسب‌وکارهای اینترنتی بشید اگر اینکار رو انجام ندین مسلماً مدیرهای باهوش‌تری هستند که وارد چرخه کسب و کار می‌شن و درواقع گوی سبقت را از شما می‌گیرن و در کسب و کار خودشون موفق می‌شن.

اگر شما وارد کسب‌وکار اینترنتی نشدید دیگه حق ندارید خودتون رو سرزنش کنید که چرا کسب و کار شما خوابیده و هر چقدر تلاش می‌کنید به اون موفقیت و فروش سابق نمی‌رسید.

حتی همین الانم برای داشتن یک وب‌سایت برای کسب و کارتون دیره کافی ایده‌ای که توی ذهن‌تونه داخل اینترنت سرچ کنید و می‌بینید که خیلی از افراد دیگه زودتر از شما دست بکار شدن چون که فهمیدن نیاز بازار الان اینترنته و دقیقاً دوران امپراتوری فضای مجازی شروع شده

اهمیت اینترنت

امروزه اینترنت جهت‌گیری‌های اجتماعی سیاسی و اقتصادی یک جامعه رو تعیین می‌کنه و دیگه مثل قبل نیستش که تعیین‌کننده یکسری از موارد جامعه فقط به صورت لوکال باشه و به بقیه جاها منتشر نشه.

امروزه یک تولیدکننده در یک شهرستان دورافتاده می‌تونه با داشتن یک وب‌سایت محصولات خودش رو ارائه بده و با توجه به هزینه کم تولیدش توی اون شهرستان می‌تونه به صورت کاملاً رقابتی محصولش را وارد بازار کنه و شمارو کنار بزنه.

اونوقت شما همینجوری نشستین و دست رو دست میذارید تا ویرانه شدن کسب و کارتون رو ببنید؟! آیا این منطقیه؟

امروز دیگه مردم از گوش پاک کن تا مبلمان منزل رو داخل اینترنت جستجو می‌کند و حالا من این سوال را از شما می‌پرسم آیا وجود کسب‌ و کار شما داخل محیط اینترنت لازم هستش یا نه؟!

اگر جواب شما نه هستش همین الان بهتون این قول را می‌دهم که کسب‌ و کار شما محکوم به فنا هستش و بزودی از چرخه رقابت خارج می‌شید.

کمااینکه همین الان هم ممکنه خارج شده باشید و خبر نداشته باشید.

ولی اگر جواب شما آره هستش بهتون تبریک می‌گم شما اولین قدم برای داشتن یک کسب‌وکار موفق رو برداشتید و به این نتیجه رسیدید که دیگه دوران گذشته و نحوه بازاریابی کسب و کار دوران گذشته از مد افتاده و سبک بازاریابی و فروش جدید داشتن یک وب‌سایت موفق رو الزام میکنه.

البته خیلیا به دلیل نداشتن اطلاعاتی در مورد حیطه طراحی وب و کلاً مدیریت یک وب‌سایت ترس دارند و یکی از عللی که کسب و کار خودشون را وارد محیط مجازی اینترنت نمی‌کند همین ترس شد و اطلاع نداشتن از نحوه مدیریت یک وب‌سایت هستش

من اینجا بهتون این قول را می‌دهم که داشتن یک وب‌سایت اصلاً نه ترسناکه نه وحشت آور فقط به این دلیل که شما فکر می‌کنید خیلی فرآیند پیچیده ایه، از داشتن یک وب‌سایت می‌ترسید و کسب و کارتون رو هر روز بیشتر به سمت مرز شکست می‌برید.

شما اگر 15 سال پیش اقدام می‌کردید به داشتن یک وب‌سایت، فرآیندش خیلی پیچیده بود و مجبور بودین که هزینه‌های چندمیلیونی کنید چندین نفر از طراحان وب را استخدام بکنید و یا برای یک تغییر کوچک داخل وب‌سایتتون به یک طراح وب وابسته بودید و همین امر باعث می‌شد که چند سال پیش داشتن یک وب‌سایت بیشتر برای شما هزینه داشته باشه تا این‌که شما را به سود برسونه!

ولی الان اصلاً دیگه این‌جوری نیست، شما می‌تونید یک وب‌سایت که دارای سیستم مدیریت محتوا هستش رو داشته باشید. این سیستم مدیریت محتوا تمامی فرآیندهای کد نویسی رو برای شما خیلی راحت و بدون منت انجام می‌ده دیگه لازم نیست که شما حتماً اطلاعاتی درمورد طراحی و کدنویسی وب داشته باشید و یا برای داشتن یک وب‌سایت به تحصیلات بپردازید.

دنیا کاملاً عوض شده و دیگه مثل قبل سخت و پیچیده نیستش، فرایند زندگی داره به سمت راحت تر شدن طی مسیر میکنه. اصلاً یکی از علت‌های بوجود اومدن سیستم‌های مدیریت محتوا هم این بود که بسیاری از افراد از داشتن یک وب‌سایت می‌ترسیدند و این نیاز بوجود اومده بود که همه باید یک وب‌سایت داشته باشن و علمی‌ هم درمورد دانش طراحی وب نداشته باشند، خب این مشکل باید حل می‌شد و طراحان وب سیستم مدیریت محتوا را ابداع کردند ولی الان همه می‌تونن یک وب‌سایت داشته باشد و دیگه اصلاً نگران این موارد نباشن.

گسترش کسب و کار اینترنتی به کمک طراحی سایت
گسترش کسب و کار اینترنتی به کمک طراحی سایت

وب سایت هایی هم که گروه طراحی آرانیک وب برای شما طراحی می کنند دارای سیستم مدیریت محتوا هستند و به راحتی شما می‌تونید بدون داشتن هیچ‌گونه اطلاعاتی از دانش طراحی وب یک وب‌سایت داشته باشید و بعد از این‌که وب‌سایت شما طراحی شد ما کار کردن با وب‌سایت را به‌صورت کامل به شما یاد می‌دیم و شما دیگه هیچ وابستگی به ما ندارید، خیالتون راحت باشه قرار نیست هیچ گونه کد نویسی داشته باشید، فقط محتوا و متنی رو که دارید کافیه داخل وب‌سایت بذارید و بقیه کد نویسی ها توسط سیستم مدیریت محتوا برای شما انجام می‌شه.

حالا باز من سوالی را که اول مقاله ازتون پرسیدم باز مجدد می‌پرسم ولی یکم کامل‌تر :

 چرا یک کسب‌وکار به یک وب‌سایت نیاز داره و این کسب و کار به چه نوع از وب‌سایتی نیازمند هستش؟

تا به اینجای کار به این نتیجه رسیدیم که یک کسب و کار به یک وب‌سایت نیاز داره (البته اگه به این نتیجه رسیدین که نیاز ندارید لطفا ادامه مقاله رو نخونید و وقتتون رو هدر ندین) چون که الان نیاز بازار در محیط اینترنت جستجو می‌شه شاید چند سال بعد به این روش نباشه به این روال نباشه شاید چند سال بعد محیط یک کسب و کار وابسته به گوشی‌ها باشه همون‌طور که قبلاً به تلویزیون وابسته بود و کسب‌وکارها برای تبلیغاتشون از تلویزیون استفاده می‌کردند امروز اون بار تبلیغاتی و رشد کسب و کارها به محیط اینترنت منتقل شده پس تا به اینجای کار پاسخ اولین قسمت سوال مون رو ما دادیم حالا می‌ریم ببینیم که کسب و کارها به چه نوع از وب‌سایت ها نیاز دارن؟

کسب و کار شما به دو بخش خیلی ساده که همه‌مون می‌دونیم تقسیم می‌شه :

 یکی شخصیت‌های حقیقی و دیگری شخصیت‌های حقوقی یا یه خیلی بخوام واضح‌تر بگم کسب و کاری که برندش خودتون هستین و کسب و کاری که برندش متشکل شده است چند نفر که با هم یک اسمی رو در حال ارائه محصولش به بازار هستند

اگر به روند کسب و کارتون یا همان محصول تون خودتون هستید شما نیاز به یک وب‌سایت شخصی دارید مثلاً ممکنه شما عکاس باشید و یا نقاش باشید که بخواهید محصولاتتون رو داخل وب‌سایت بزارید این‌گونه وب‌سایت ها را اصطلاحاً وب سایت‌های شخصی می‌گن شما داخل وب‌سایت های شخصی اطلاعات بیوگرافی خودتون و نمونه کارهاتون رو داخل وب‌سایت میزارید تا اگر مشتری و مخاطب شما خواست با شما ارتباط برقرار کنه و تصمیم بگیر که آیا اصلاً کسب و کار شما مناسب نیاز و خواسته اون هستش یا نه ولی اگر به روند کسب و کار تو خودتون نیستید شما میاید زیرمجموعه افراد حقوقی، وب‌سایت هایی که مناسب این‌گونه کسب و کارها هستند دو نوع هستند وب سایت های شرکتی و وب‌سایت های فروشگاهی حالا باید بررسی بکنیم ببینیم ک کدوم نوع از این وب‌سایت ها مناسب شما هستش:

اگر کسب‌وکار شما به نحویه که باید نمونه کارهاتون نمایش داده بشه و یا فروش شما به صورت عمده هستش شما به یک وب‌سایت شرکتی نیاز دارید تا محصول شما معرفی بشه و یا خدمات شما را مخاطب بدونه و در صورت لزوم با شما ارتباط برقرار بکنه در وب‌سایت های شرکتی فروش به صورت مستقیم اتفاق نمی‌افته به دو دلیل اصلی یکی این‌که خدماتی که شما ارائه می‌دین کاملاً متغیره مثلاً ممکنه شما یک شرکت نصب لوله‌کشی‌های ساختمون باشید خب هر ساختمان با توجه به متراژ متغیر هستش و هیچوقت شما نمی‌تونید یک قیمت معینی رو تعیین بکنید و باید حتماً بعد از نظرات کارشناسی شده قیمت ارائه بشه

یا ممکن شما مثلاً یک شرکت تولیدکننده کفش باشید و فروش شما به صورت عمده فقط برای مغازه‌داران کفش‌فروشی باشه دراین‌صورت بازهم شما نمی‌تونید فروش مستقیم داشته باشید به این دلیل که اولاً قیمت تمام شده شما برای مصرف‌کننده مشخص می‌شه و دوم این‌که مبلغ کار بسیار زیاد و امکان دریافت اینترنتی اون نیست (البته این رو بگم که ما امکان فروش مبالغ بالا رو در محیط اینترنت داریم ولی الان ترجیحاً جامعه هدف ما از این موارد استقبال نمی‌کنند و ترجیح می‌دم برای مبالغ بالا حتماً جنس مورد نظرشونو را از نزدیک ببینند)

یه زمان دیگه ای هم ممکنه که شما به‌صورت خرده‌فروشی بخواهید کسب و کارتون را در محیط اینترنتی راه بندازید در چنین شرایطی شما به یک وب‌سایت فروشگاهی حرفه ای نیاز دارید، محصول فروشی شما هر چیزی می‌تونه باشه هرچیزی که توی کسب و کارتون تولید می‌کنید و یا وارد می‌کنید می‌تونید به صورت خیلی ساده داخل وب‌سایت بزارید و اون رو بفروش برسونید در وب‌سایت های فروشگاهی محصولاتتون درج می شن و درگاه بانکی وجود داره و مشتری اگر خواست می‌تونه اون رو خریداری کنه و پول مستقیم به حساب شما واریز بشه حالا طراحی سایت فروشگاهی به دو نوع تقسیم می‌شن :

  • وب‌سایت های فروش محصولات مجازی
  • وب سایت‌های فروش محصولات واقعی

ممکنه که شما همیشه محصولات شما فیزیکی نباشه ممکنه مثلاً بخواهید کتاب‌های پی دی اف جزوه‌ها و یا فیلم‌های آموزشی بفروشید این‌گونه از محصولات میرند زیرمجموعه محصولات مجازی و شما هزینه ارسال رو درواقع حذف گردید و وب‌سایت و کسب و کار شما از استقبال بیشتری هم برخوردار می‌شه، چون مخاطب بعد از خرید همان لحظه به فایل موردنظر دسترسی پیدا می‌کنه می‌تونه اون رو دانلود بکنه و ازش استفاده بکنه پس اگر شما تصمیم به داشتن هم‌چین وب‌سایتی دارید حتماً ایدتونو را عملی کنید چون که مخاطبان شدیداً از این‌گونه وب‌سایت ها استقبال می کنند

اگرم محصول شما فیزیکیه باید فروشگاه فروش محصولات فیزیکی بزنید در فروشگاه محصولات فیزیکی حتماً به این نکته توجه داشته باشید که باید حجم محصول تون کاملاً مشخص باشه تا مخاطب شما بتونه اون رو تصور بکن و ببینه که مناسب هست یا نه ولی بهرحال داشتن یک فروشگاه اینترنتی درحال حاضر اکثراً با موفقیت روبرو می‌شه به شرط این‌که مواردی را که باعث فروش شما در محیط اینترنتی میشه رو رعایت کنید و کارهایی خودسرانه انجام ندید در این زمینه حتماً با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هم مشورت‌هایی را انجام بدید و یادتون نره که  سئوی وب‌سایت شما بخش مهمی از وب‌سایت شما هستش و شما را به فروش موفق نزدیک می کنه

اگه بخوام موارد بالا رو خیلی جمع‌وجور بگم مخصوص کسایی که حوصله ندارند کل متن بالارو بخونن باید توی یک پاراگراف بهتون بگم که کسب و کار شما هرچی که هست به یک وب‌سایت نیاز داره چون الان نیاز مردم در محیط اینترنت جستجو می‌شه، اگر شما وب‌سایت نداشته باشید از قافله عقب میمونید و کسب‌وکار شما از دور خارج می‌شه.

 نکته بعدی اینه که اصلاً نگرانی ای در مورد داشتن وب‌سایت نداشته باشید، ما بعد از طراحی وب‌سایت مدیریت کردن وب‌سایت و کلاً کار کردن با وب‌سایت و بهتون یاد می‌دیم و خودتونم می‌تونید یاد بگیرید و دیگه این نباشید که سخته، ممکنه که به خاطر همین سختی کسب و کار شما عقب بیفته همین الان هم برای داشتن یک وب‌سایت دیر هرچه زودتر عمل بکنید یک قدم از بقیه کسایی که بعد از شما به این نتیجه می‌رسند که یک وب‌سایت باید داشته باشند جلوتر هستید.

گسترش کسب و کار اینترنتی با طراحی سایت و در آمد زایی
گسترش کسب و کار اینترنتی با طراحی سایت و در آمد زایی
  • بهترین ابزار برای کسب و کار اینترنتی چیه؟

شاید چه اگر چند سال پیش بود مردم فکر می‌کردن که بهترین ابزار برای کسب‌وکارهای اینترنتی داشتن شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستا گرام بود انصافا هم جوابگو بود.

یه کانال میزدی دو سوته محصولاتت فروش میرفت ولی اگر الان یه کم بررسی بکنید می‌بینید که اصلاً این‌جوری نیست و مردم دیگه مثل قبل به این نوع شبکه‌های اجتماعی اعتماد ندارند علتش هم همینه که ه مدتی قبل این نرم‌افزار شبکه اجتماعی تلگرام بنا به دلایلی مسدود (چراش مهم نیست مهم اینه الان مسدود شد) شد.

با این مسدودسازی بسیاری از کسب‌وکارها که به این شبکه اجتماعی وابسته بودن از بین رفتن، بسیاری از افراد هم به مرز ورشکستگی رفتن خب پس این نشون می‌ده که اصلاً شبکه‌های اجتماعی قابل قابل‌اعتماد نیستند.

ولی داشتن یک وب‌سایت کاملاً اعتمادبخشه و به‌نظر من بهترین ابزار برای کسب و کار اینترنتی به این دلیل که همیشه و همه‌جا در دسترسه، امکان مسدودسازی اون بسیار بسیار پایین مگر این‌که شما محصولات بیان مواردی رو که خلاف قانون هستن رو ارائه بدین، که این هم طبق قانون هر کشوری این موارد ممنوعه امکان مسدودسازی هست.

شما با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مسلماً خیلی سریع‌تر به سود می‌رسی ولی خب این سؤال پیش می‌آید که آیا تا چه حد من می‌تونم به این اعتماد کنم و این اعتماد من ممکنه روزی منو به زمین بزن، شبکه‌های اجتماعی آزمون شون رو حداقل تو کشور ما پست دادن، مردم دیگه به این نتیجه رسیدند که واقعاً قابل اعتماد نیستن شاید شما زود به نتیجه رسیده باشید.

ولی این عدم اعتماد بعد از مدتی باعث میشه شما دچار استرس بشی پس همین الان شما رویه داشتن یک وب‌سایت سرمایه‌گذاری بکنی خیلی منطقی‌تر تا تمام وقت روی شبکه‌های اجتماعی بزاری و بعد از مدتی به هر علتی یا بلاک بشید یا مسدود شید!

  • چه امکاناتی یک وب سایت میتونه داشته باش؟

اگه بخوام به این سوال جواب خیلی کامل و جامع بدم خودش یه مقاله سوا می‌شه فقط در حد یک پاراگراف من توضیح بدم که شما در وب‌سایت تون می‌تونید امکانات بی‌نظیری داشته باشید و هر کاری رو که و هر امکانی که توی ذهن‌تون قابل پیاده‌سازی در محیط وب هستش.

اصلاً نگرانی نداره امکاناتی مثلاً مثل رزرو بلیط رزرو وقت دکتر و فروش انواع محصولات، ارتباط گرفتن با مشتری ها از طریق چت روم ها و هرگونه وسیله ارتباطی که بخوایید قابل پیاده‌سازی در وب‌سایت شما هست و من تصمیم دارم که در مورد این سوال چون خیلی سرچش هم زیاد بود یک مقاله سوا بنویسم.

  • دسترسی به کاربرا به چه صورته؟

من خیلی برام عجیبه که چرا این این سوال برای خیلی از کاربران پیش اومده! خب جوابش خیلی واضحه، درواقع به‌صورت همیشگی شما توی وب‌سایتتون به کاربراتون دسترسی دارید می‌تونید انواع دسترسی‌های مختلف رو به اون‌ها بدین حذف‌شون کنید اضافه کنید یا مثلاً قسمتی از وب‌سایت را برای اون‌ها محدود کنید یا نه بگید یکسری از کاربران به یک سری از بخش‌های ویژه دسترسی داشته باشند پس نگران این نباشید تازه بعد از یک مدت می‌تونین کاربرانی که زیاد شدن فرآیند ایمیل مارکتینگ رو هم راه‌اندازی کنید و به یک فروش خوب هم داخل وب‌سایت تون برسید.

  • آیا داشتن وب سایت به برند سازی من کمک میکنه؟

بله مسلماً داشتن یک وب‌سایت به برندسازی شما کمک می‌کنه، این‌که شما یک وب‌سایت خوب و حرفه‌ای داشته باشید و محصولات خوبی ارائه بدین باعث می‌شه که مخاطب بعد از یک مدت به شما اعتماد کن و این اعتماد به صورت برندسازی خودش رو نمود می‌کنه حواس‌تون باشه یکی از مهم‌ترین مراحل برندسازی حضور شما در محیط شبکه فضای مجازی اینترنت هستش پس روی این قسمت باید وقت و تمرکز خاصی رو بزارید و مطمئن باشید که بسیاری از افراد که الان ما بهشون می‌گیم “برند” از طریق همین قسمت اقدام کردن.

  • داشتن یک وب سایت سرمایه گذاری در دراز مدته یا کوتاه مدت؟

جواب این سوال کاملاً برمی‌گرده به خودتون که دیدگاه تون به یک وب‌سایت چی باشه اگر به وب‌سایتتون خیلی خوب برسید و بعد شدیداً محتواشو کنترل کنیم و محتوای خوبی ارائه بدیم می‌شه از وب‌سایت به‌‌عنوان سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت هم نام برد ولی اگر زیاد به وب‌سایت نرسید و طبق روال معمولی به وب‌سایت تون رسیدگی کنید وب‌سایت می‌شه یک سرمایه‌گذاری درازمدت البته بستگی داره که تعریف شما نسبت به درازمدت و کوتاه‌مدت چی باشه حداقل مدتی که شما می‌تونید از یک وب‌سایت جواب بگیری 6 ماهه و کمتر از اون امکانش نیست و اگرم باشه خیلی کمه پس دلتون رو ال‌کی صابون نزنید که دو ماه شما ممکنه به یک فروش عالی و خوب برسید.

خوبی وب‌سایت اینه که اگر تو دور بیفتند خیالتون راحته و شما مطمئنید که یک ورودی حداقلی داخل وب سایتتون دارید و از اون حداقل مشتریاتون می‌تونین کسب درآمد کنید پس حتماً و حتماً به وب‌سایت تون به چشم یک سرمایه‌گذاری حالا چه کوتاه‌مدت بلندمدت نگاه کنید.

  • رکن اصلی موفقیت سایت های کسب و کار اینترنتی چیه؟

جواب این سوال خیلی واضح موتورهای جستجویی مثل گوگل که توی ایران خیلی معروف هستند رکن اصلی موفقیت سایت‌های اینترنتی هستند چراکه شبکه‌های اجتماعی مسلماً موتورهای جستجو نداری ولی در وب‌سایت خودتون، در محیط سرچ اینترنتی موتورهای جستجو هستند که برای موفقیت شما تلاش می کنند.

فقط به شرط این‌که محتوای مورد نیاز مخاطبت رو بتونی تامین کنی پس اینجا درواقع موتورهای جستجو در کنار شما هستند و هر جا لازم باشه که شما پیشرفت داده بشی یا نشون داده بشین شمارو نشون می‌دن فقط به شرط این‌که به حرف استادتون (گوگل) گوش کنید و مثل یک دانش‌آموز از حرفاش تبعیت و پیروی کنید.

بخوان خیلی رک و روراست بهتون بگم اینه که با دل گوگل راه بیای تا اون هم با شما راه بیاد و موفقیت وب‌سایتتون رو تضمین کنه پس خیالتون بابت این قضیه هم راحت باشه.

  • آیا داشتن یک وب سایت به بازریابی کسب و کارم کمکی میکنه؟

اگر استراتژی وب‌سایتتون رو خیلی خوب طراحی و تدوین کنید خود وب‌سایت برای شما عملیات بازاریابی هم انجام و نه‌تنها کمک می‌کنه بلکه خودش همین عمل رو براتون انجام می‌ده مثلاً بخوام براتون یک مثال بزنم ممکنه که شما یک سایت فروشگاهی عسل داشته باشید و کافی محصولاتتون داخل سایت بزنید.

حالا کافیه کسی کلمه عسل رو سرچ کنه و شما بالا میاید هیچ عملیات بازاریابی شما انجام ندادیم فقط چون محصولات عسل داخل وب سایت تون خیلی راحت عملیات بازاریابی برای شما انجام شده و این محصول به مشتری و مخاطب شما نشون داده می‌شه و این فرآیند بازاریابی را برای شما خیلی تسهیل می کنه چراکه بسیاری از افراد هیچ اطلاعی از علم بازاریابی ندارند و خیلی‌ها می‌ترسند از این‌که برن بازاریابی رو بگیرن و یا بد می‌دونن که خودشون برن بازاریابی انجام بدن.

  • آیا داشتن وب وب سایت باعث اعتماد سازی مخاطب میشه؟

شاید داشتن یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی باعث بشه فروش شما بالا بره ولی هیچوقت باعث اعتمادسازی مخاطب شما نمی‌شه به این دلیل که ممکن شما هر لحظه اون اکانتو ببندی به اون سر نزنی و یا شبکه اجتماعی به هر دلیلی مسدود بشه!

(که البته تو کشور عزیزمون این موارد خیلی هم دور از ذهن نیست)

ولی اگر شما یک وب‌سایت حرفه‌ای خوب داشته باشی به‌صورت مداوم  بروزرسانیش کنی و خدمات‌دهی کنی مشتری بعد از مدتی که ببینه همه کارها در طبق روال پیش می‌ره بهتون اعتماد می‌کنه و می‌بینه که شما همیشه هستی و امکان این‌که تعطیل کنی و بری سراغ کار دیگه کمه، بهتون اعتماد می‌کنه و همین مسئله باعث می‌شه که مخاطب شما اعتماد کنه بهتون و بعد از مدتی شمارا برند هم بکنه.

  • آیا داشتن یک وب وب سایت باعث فروش محصولات من می شود؟

امروز دیگه داشتن یک وب‌سایت یکی از المان‌های لازم افزایش فروشه، یعنی درواقع اگر شما وب سایت نداشته باشی یک بخشی از فروش شما حذف می‌شه به این دلیل که مخاطب امروز تمام نیازهاش رو توی اینترنت جستجو می کند.

توی پارت اولم دقیقاً همین رو بهتون توضیح دادم و چون دیدم سرچش زیاد ترجیح دادم که تو پارت اول توضیح بیشتری هم در موردش بدم پس اگر پارت اول نخوندین تشریف ببرید بالا همین الان اون قسمت‌هایی رو که لازمه رو بار دیگه مطالعه کنید.

  • آیا داشتن وب سایت باعث کم شدن ارتباط با مشتریان می شود؟

داشتن یک وب‌سایت نه‌تنها باعث کم شدن ارتباط با شما با مشتری نمی‌شه بلکه باعث می‌شه که ارتباط شما با مشتری تون بیشتر هم بشه به این دلیل که ممکنه ساعاتی از شبانه‌روز باشه که شما در دسترس نیستی مشتری پیغامش رو داخل وب‌سایت می‌زنه و در اولین فرصت کاری شما جواب اون رو میدی و مشتری هم به درواقع پاسخ خودش می‌رسه همین امر باعث می‌شه که ارتباط شما روزبه‌روز با مشتری تون بیشتر بشه اعتماد مشتری شما به شما بیشتر بشه و رضایت مشتری از روند کسب و کار شما هم بیشتر بشه.

درواقع شما از طریق ارتباط با مشتریان در وب‌سایت تون می‌تونید خدمات پس از فروش تون را هم افزایش بدید و مشتری هم دیگه خیالش راحته که همیشه شما در دسترسی به هرگونه خدماتی رو که بخواد می‌تونه از کسب و کار شما توی اون زمینه موردنظر دریافت کنه.

در واقع کافیه ما یه سایت با رتبه بالا توی گوگل فقط داشته باشیم و سئو و بهینه سازی کرده باشیم، بعد سفارش دریافت کنیم و محصول رو از تولیدکننده برای مشتری مون ارسال کنیم.

این راه بیشتر تو محصولات صنعتی استفاده می شه.

یه جور واسطه بین تولیدکننده و مشتری نهایی هست و میتونین تحقیقات بازار رو انجام بدید از هر راهی که دسترسی دارید.

چه تحقیق در اینترنت و چه تحقیق در مراکز فروش.

سعی کنید با تامین کننده های اصلی ارتباط برقرار کنید و اطلاعات خودتون رو تکمیل کنید.

چه کارهایی رو که نمیشه با طراحی سایت انجام داد.

کسب و کار اینترنتی خود را با ما تجربه کنید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید