مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

تبلیغات در گوگل ادوردز چیست ؟

گوگل ادوردز چیست ؟

گوگل ادوردز (google ads) سیستم تبلیغات شرکت گوگل می‌باشد که تبلیغ کنندگانی که قصد ایجاد نسخه ای از تبلیغات خود برای کاربران وب دارند ، باید هزینه ای را پرداخت نمایند.

گوگل ادوردز بر اساس کوکی های موجود و قسمتی نیز بر پایه کلید واژه های تعیین شده توسط تبلیغ کننده می باشد.

چنین نتایجی در قسمت بالای صفحه سمت راست نمایش داده می شود و گاهی در زیر نتایج تبلیغات های متنی کوچکی نمایش داده می شود.

قابلیت های ادوردز تنها محدود به تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحه های نتایج جست و جو نیست و گسترده تر و دارای تنوع های بیشتری می‌باشد.

گوگل ادوردز سرویس تبلیغات تولید شده توسط شرکت گوگل می‌باشد و این تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت می‌باشد.

طبق آمار اعلام شده در سال 2011 حدود 96% درآمد شرکت گوگل از تبلیغات بوده است.

سرویس ادوردز به کاربران تبلیغ کننده این امکان را می‌دهد که سایت کاربران علاوه بر زمانی که با توجه به رتبه اختصاصی‌شان در جست و جوی های گوگل نمایش داده می‌شوند، بتوانند به صورت فرمت های مختلف تبلیغاتی برای کاربرانی که جست و جو های مرتبط با کسب و کار و وب سایت کاربران تبلیغ کننده انجام میدهند ، نمایش داده شود.

به کمک گوگل ادوردز صاحبان وب سایت های مختلف میتوانند با هزینه های نسبتا کمتری وب سایت خود و یا کسب و کار خود را در معرض دید کاربران مختلف گوگل قرار دهند.

امکان دارد که سایت شما در موتورجست و جوگر گوگل جایگاه مناسبی نداشته باشد، اما اگر شما به وب سایت و تجارت خود اطمینان کامل دارید می‌توانید با اندکی هزینه خود را در اولین صفحات نتایج جست جوی گوگل ببینید و شما یکی از اولین وب سایت هایی باشید که کاربران گوگل با آن رو به رو می‌شوند.

باقی کارها بر عهده کیفیت ، خدمات و محتوای موجود در وب سایت شما است که بتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید.

گوگل ادوردز هنگام نمایش تبلیغات وب سایت شما از حسابتان هیچ مبلغی را کم نمی‌کند  گوگل تنها زمانی از حساب شما مبلغی را کم می‌کند که کاربران روی تبلیغ شما کلیک کرده باشند.

مبلغ هایی که گوگل از حساب شما جهت هربار کلیک بر روی تبلیغ کم می‌کند یک عدد ثابت و مشخصی نیست، بستگی به موقعیت تبلیغات، نوع لغت ها و دیگر پارامتر ها تغییر میکند و امکان این وجود دارد که در یک 24 ساعت تبلیغ ، مبلغ های مختلفی از یک حساب کم شود.

نحوه عملکرد گوگل ادوردز

گوگل ادوردز به معنی تبلیغات بر پایه کلمه می‌باشد که وقتی شما در گوگل کلمه ای یا عبارتی را جست و جو می‌کنید 10 نتیجه اول گوگل شامل وب سایت هایی می‌باشد که نکات فنی و فاکتور های مورد نظر گوگل را رعایت کرده باشند.

اما این سایت ها نیز می‌توانند به کمک گوگل ادوردز سفارش ایجاد لینک های تبلیغاتی را بدهند به طور مثال شما می‌خواهید وقتی کلمه طراحی سایت جست و جو شد، سایت شما در معرض دید کاربران قرار بگیرد و شما در این موضوع رقیب های زیادی دارید و هر کاربری که مبلغ بیشتری را به گوگل ادوردز پیشنهاد دهد در لینک اول قرار می‌گیرد.

گوگل ادوردز بسته به کلمات انتخابی و میزان سرچ آن کلمات مبلغی را به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

در حقیقت این روش به عنوان رقیب برای SEO می‌باشد.

این اعداد پیشنهادی با توجه به کیفیت متن تبلیغ، گیرایی موضوع و نسبت مشاهده به کلیک که به آن  CTR  گفته می‌شود تغییر می‌کند.

تبلیغات ادوردز برای کسب و کار هایی که وضعیت رقابتی دارند بسیار موثر است و ادوردز یکی از بهترین تبلیغ در نوع خود می باشد.

گیرایی و هدفمند بودن تبلیغ یکی از شرایطی است که با توجه به نوع صنعت تعیین می‌شود.

میزان کلیک بر روی تبلیغات علاوه بر مورد های ذکر شده تحت تاثیر دیگر عوامل نیز هستند.

افزایش دهندگان آمار کلیک افزونه ها و یا extension ها که دو نوع آن در ایران به راحتی قابل استفاده است که یکی از این دو افزونه، افزونه callout است و به کاربران اجازه میدهد تا 25 کاراکتر و یا حتی بیشتر را بنویسند و  بیشترین ارتباط مستقیم را با تعداد کلمات دارد.

افزونه دیگر نیز به نام sitelink است که به تبلیغ دهنده این امکان را میدهد تا علاوه بر رفتن به صفحه اصلی سایت کاربران را به دیگر صفحات سایت نیز هدایت شود.

البته حجم این نوع تبلیغات بزرگ تر می شود و احتمال کلیک بر روی آن افزایش می‌یابد.

در کل می‌توان گفت امتیازی که گوگل به تبلیغات می‌دهد در قالب quality score می باشد که از 1 تا 10 آن ها را رتبه بندی می‌کنند.

هرچقدر quality score بالاتر باشد هزینه به ازای هر کلیک کمتر می‌شود.

تفاوت گوگل ادوردز با سئو

هزینه های سئو سایت هنگام طراحی سایت بسیار کمتر از گوگل ادوردز می باشد و چون برای ایجاد تبلیغات کلیکی از طریق گوگل ادوردز نیاز به یک ثبت نام اولیه داریم .

اکثر مدیران سایت از انجام آن دوری می‌کنند. اما شما به کمک گوگل ادوردز زمان کمتری را نیاز دارید تا در ابتدای لیست گوگل قرار بگیرید.

اما هنگام استفاده از سئو زمان بیشتری می‌برد و حفظ این جایگاه نیازمند یک مدیریت بسیار مناسب است.

در صورتی که سایت شما یک گوگل ادوردز داشته باشد ، و سایت شما به سرعت ترافیک بالایی را دریافت خواهد کرد و این موضوع برای سایت هایی که تازه کسب و کار خود را شروع کرده اند بسیار اهمیت دارد  زیرا باعث می‌شود تا سایت شما به سرعت بین کاربران شناخته شوند.

استفاده از ویژگی گوگل ادوردز برای مدت طولانی دید کاربران را منفی می‌کند و با گذشت زمان با آن مانند دیگر تبلیغ ها برخورد می‌کنند.

اما اگر با سئو سایت بتوانید یک رتبه خوب را کسب کنید و یک رتبه خیلی خوب داشته باشید.

اما مدیریت شما دچار مشکلاتی شود ، رتبه سایت شما به شدت افت می‌کند اما این اتفاق در کنار گوگل ادوردز کمتر اتفاق خواهد افتاد.

به طور کلی میتوان به این نتیجه رسید که بهتر است از این دو روش به صورت ترکیبی استفاده کرد در ابتدا پس از کامل شدن طراحی وب سایت، بهتر است گوگل ادوردز را برای سایت خود فعال کنید.

پس از مدتی که سایت شما در ابتدای لیست جست و جو قرار گرفت برای سئو سایت فعالیت خود را آغاز کنید تا سایت شما بهینه شود، به طور ساده تر می‌توان بیان کرد که بهینه سازی همان مدیریت گوگل ادوردز است.

وقتی شما به طور برنامه ریزی شده از سئو و گوگل ادوردز استفاده کنید بدون شک سایت شما در صورت داشتن یک مدیریت خوب در ابتدای لیست قرار می‌گیرد.

با همه ی این نکات میخوام یه نکته هم بگم که باید بهش توجه کنین، شما اول سایت خودتونو خیلی عالی طراحی کنین و سئو رو عالی انجام بدین.

بعد تبلیغات رو انجام بدین و گوگل ادز رو بزارین برای اخرین مرحله! تو کشور ما با توجه به قیمت دلار گوگل ادز اخرین راهکار بعد درآمد زایی هست…

موفق باشین

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید