مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

معرفی ابزار جدید Moz با نام لینک اکسپلورر Link Explorer

با ابزار جدید وب سایت Moz با نام لینک اکسپلورر link Explorer آشنایی دارید؟ می دونستید که این ابزار در مقایسه با ابزار قدیمی Moz که همان Open Site Explorer است، چه تفاوت هایی دارد؟

می دونستید که ابزار Link Explorer در مقایسه با دیگر ابزار ها چه ویژگی هایی دارد؟ همچنین اگر نحوه استفاده از این ابزار را نمی دونید، پیشنهاد می کنیم تا با ما همراه باشید.

معرفی لینک اکسپلورر Link Explorer

همانطور که می دانید در گذشته یکی از ابزار های وب سایت Moz، Open Site Explorer یا به اختصار OSE نام داشت.

این ابزار بک لینک های وب سایت شما را آنالیز می کرد و اطلاعاتی در مورد ارزش صفحات وب سایت شما در اختیارتان قرار می داد. اما این ابزار در مقایسه با ابزار های دیگر مانند Majestic و … کم و کاستی هایی داشت.

به همین دلیل وب سایت های انگشت شماری از ابزار SEO وب سایت Moz استفاده می کردند. به همین دلیل سایت Moz تصمیم گرفت تا تغییراتی در این ابزار ایجاد کند و به نوعی قابلیت های این ابزار را تقویت کند.

سراجام سایت Moz ابزار جدید خود را با نام Link Explorer به عموم معرفی کرد.

در ادامه ی مقاله تمامی تفاوت های Link Explorer با ابزار قدیمی Moz را با جزئیات کامل بررسی می کنیم.

اما می خواهیم نگاه اجمالی به مهم ترین تغییرات این ابزار داشته باشیم. در این ابزار سعی شده تا سرعت و تجربه کاربری بهبود پیدا کند. همچنین Link Explorer برخلاف ابزار قدیمی وب سایت Moz، دیتا های قدیمی وب سایت شما را در بر می گیرد.

به عبارت دیگر این ابزار به شما یادآور می شود که در مدت زمان خاص چه تعداد لینک را به دست آورده یا از دست داده اید.

همچنین در این ابزار سعی شده تا کیفیت Domain Authority و همچنین Spam Score در مقایسه با ابزار قدیمی بهبود پیدا کند.

یکی دیگر از قابلیت های این ابزار جدید،  اضافه شدن لیست های Link Tracking به این ابزار است.

این ویژگی جدید سبب می شود تا مدیریت شما برای لینک سازی به مراتب بهتر شود.

نکته:

به طور کلی در ابزار بررسی سایت MOZ سه عبارت برای بررسی سئو خیلی مهم هستند که در آینده باهاشون آشنا میشیم:

Domain Authority

Page authority

Spam Score

معرفی ابزار جدید Moz با نام لینک اکسپلورر
معرفی ابزار جدید Moz با نام لینک اکسپلورر

 

تفاوت Link Explorer با ابزار قدیمی وب سایت Moz

1-  شما در ابزار جدید Moz تلفیقی از کیفیت و سرعت را تجربه خواهید کرد.

در ابزار Link Explorer سعی شده است تا آنجایی که می شود سرعت سنجش وب سایت شما بالا رود. یکی از کارکنان وب سایت Moz به تازگی اعلام کرد که، Link Explorer در مقایسه با ابزار قدیمی این وب سایت حدود 20 برابر سریعتر شده است.

یعنی این ابزار می تواند در مدتی کوتاه تر، تعداد صفحات بیش تری ازوب سایت شما را مورد آنالیز قرار دهد.  

همچنین سیاست سنجش صفحات وب سایت شما در این ابزار جدید نسبت به ابزار قدیمی کمی تفاوت پیدا کرده است.

به طور مثال در این ابزار سعی شده که ابتدا صفحاتی از وب سایت مورد ارزیابی قرار بگیرد که به اصطلاح طبیعی یا فاقد هرگونه تبلیغات باشد. این کار سبب می شود تا این ابزار اطلاعات بیش تری از وب سایت شما کسب کند، و مطمئن شود که شما در آن صفحه خاص از وب سایتتان تمامی ویژگی های SERP را رعایت کرده باشید.

همچنین این ابزار می تواند چیزی حدود 6 میلیارد صفحه را مورد ارزیابی قرار دهد. این عدد نسبت به سایر ابزار های موجود عددی قابل قبول و فراتر از انتظارات است.

Link Explorer
Link Explorer

 

2- در Link Explorer سعی شده تا از فاکتور های جدیدی جهت سنجش وب سایت ها استفاده شود.

یکی از ایراد های ابزار قدیمی وب سایت Moz، نداشتن فاکتوری دقیق جهت سنجش میزان اعتبار وب سایت ها بود. در ابزار قدیمی وب سایت Moz، از دو فاکتور به نام های Trust و Rank استفاده می شد.

این دو فاکتور معیار مطلوبی برای سنجش اعتبار صفحات وب سایت ها و دامنه ی آن ها نبود.

چرا که این دو فاکتور با توجه به معیار های قدیمیه رنک صفحات در گوگل ساخته شده بودند. حال وب سایت Moz مدعی شده که با فاکتور های جدیدی که بر روی این ابزار قرار داده توانسته این مشکلات را تا حدود زیای بر طرف کند.

همچنین همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم. وب سایت Moz سعی کرده تا در جهت بهبود ارزیابی و نمایش فاکتور هایی از قبیل Spam score تغییراتی در آن ها ایجاد کند.

به طور مثال سیستم نمایش امتیاز Spam Score در ابزار قدیمی این وب سایت از 1 تا 17 بود.

اما در Link Explorer این شیوه ی امتیازدهی تغییراتی داشته و به صورت درصد از 0 تا 100 مورد ارزیابی قرار می گیرد.

Domain Authority
فاکتور های جدیدی جهت سنجش وب سایت ها

 

3- در این ابزار تمامی لینک های از دست رفته و ایجاد شده توسط وب سایتتان را ببینید.

یکی از تغییراتی که Link Explorer در مقایسه با ابزار قدیمی داشته توانایی مشاهده لینک های ایجاد شده و از دست رفته در طی مدت زمان مشخص است.

شما می توانید تمامی جزئیات مربوط به لینک های وب سایتتان را در پنل این ابزار به صورت نموداری و کاملا تفکیک شده مشاهده کنید.

معرفی ابزار جدید Moz با نام لینک اکسپلورر Link Explorer
معرفی ابزار جدید Moz با نام لینک اکسپلورر Link Explorer

 

4- وجود لیست های Link Tracking در ابزار جدید

این قابلیت که به تازگی به ابزار جدید وب سایت Moz اضافه شده، در واقع یک لیست برای پیگیری لینک هاست.

به عبارت دیگر  شما با استفاده از این قابلیت از صفحات و دامنه هایی که می خواهید در آینده از آن ها لینک بسازید، لیستی تهیه می کنید.

این لیست به شما کمک می کند تا بدانید، دامنه و صفحه مشخص شده در آن لیست به چه صفحه ای از وب سایت شما ارجاع می شود. همچنین شما می توانید در قسمت Note این لیست، در مورد لینک هایی که می خواهید از لینک های از دست رفته وب سایت خود بازیابی کنید، یاداشت برداری انجام دهید.

وجود لیست های Link Tracking در ابزار جدید
وجود لیست های Link Tracking در ابزار جدید

 

5- استفاده از Link Explorer بدون ثبت نام امکان پذیر نیست.

در ابزار قدیمی وب سایت Moz شما می توانستید بدون عضو شدن درون سایت روزانه 3 لینک را مورد ارزیابی قرار دهید.

اما در ابزار جدید این وب سایت این قابلیت برداشته شده و شما برای استفاده از این وب سایت حتما باید در آن عضو شوید.

اما پس از عضو شدن در این وب سایت می توانید در هر ماه 10 عدد لینک را مورد ارزیابی قرار دهید.

همچنین شما می توانید برای دریافت گزارشات دقیق تر و بررسی تعداد لینک های بیش تر، با پرداخت هزینه جداگانه از این ابزار استفاده کنید.

نحوه استفاده از ابزار Link Explorer چگونه است؟

همانطور که در بالا گفتیم برای اینکه به توانید از این ابزار استفاده کنید.

باید در سایت Moz ثبت نام کنید. پس از ثبت نام می توانید با کلیک بر داشبورد سمت چپ وب سایت Moz بر روی Link Explorer کلیک کرده و در قسمت Overview لینک وب سایت خود را وارد کنید. در ادامه بر روی علامت سمت راست تصویر همانند تصویر پایین کلیک کنید.

نحوه استفاده از ابزار Link Explorer چگونه است؟
نحوه استفاده از ابزار Link Explorer چگونه است؟

 

با وارد کردن URL لینک وب سایتتان، می توانید نمودار هایی از معیار های سئو وب سایتتان را مشاهده کنید.

البته این معیار ها بسته به خواسته ی شما می تواند متفاوت باشد.

شما می توانید از پنجره ی کشویی که در کنار جایگاه لینک وب سایتتان قرار دارد، از معیار های دیگری استفاده کنید. به طور مثال معیار ما در تصویر پایین دامنه اصلی یا Root Domain است.

Root Domain
Root Domain

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید