مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیویی چیست؟

شاید تا به حال برای شما سوال ایجاد شده باشد که ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیویی چیست؟ و چرا باید از ویدئو مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنید؟

می دونستید ویدئو مارکتینگ تا چه اندازه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟ می دونستید ویدئو مارکتینگ می تواند در بهبود سئو وب سایتتان هم موثر باشد؟ از معایب ویدئو مارکتینگ چطور اطلاع دارید؟ برای پاسخ این سوالات با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیویی چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از ویدئو مارکتینگ یا همان بازاریابی ویدیویی به شما بگوییم. در واقع شما در این مدل از بازاریابی سعی می کنید که با یک فیلم به تبلیغ برند، محصول و یا خدمات کسب و کار خود بپردازید.

در دنیای امروز بیش تر بازدیدکنندگان وب سایت ها، علاقه ای به خواندن مقاله ها و نوشته های طولانی در مورد یک محصول یا برند را  ندارند.

به طور مثال بازدیدکننده های یک وب سایت ترجیح می دهند به جای خواندن مقاله های طولانی درباره ی یک کالا، یک ویدئو 5 دقیقه ای از آن کالا مشاهده کنند. همچنین تجربه نشان داده که تاثیر گذاری تصاویر و ویدئو بسیار بیش تر از نوشتار است.

چرا باید از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم. یکی از دلایل استفاده از ویدئو مارکتینگ، استقبال بیش تر از ویدئو توسط بازدیدکنندگان وب سایت ها است.

کارشناسان بر این باورند استفاده از ویدئو  در محتوای وب سایت می تواند سبب افزایش نرخ کلیک وب سایت و در نتیجه بهبود سئو وب سایت شما شود.

اما زمانی که شما یک ویدئو تبلیغاتی از کسب و کار خود به وجود می آورید، نه تنها می توانید آن ویدیو را در وب سایت خود قرار دهید، بلکه می توانید آن را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک هم قرار دهید.

همچنین شما می توانید با پخش کردن ویدیو تبلیغاتی خود در شبکه های تلویزیونی مخاطبان زیادی را برای کسب و کار خود پیدا کنید. در واقع شما با تولید یک ویدئو تبلیغاتی با یک تیر چند هدف را می زنید.

چرا باید از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم؟
چرا باید از ویدئو مارکتینگ استفاده کنیم

 

فواید ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیویی چیست؟

1- ویدئو مارکتینگ همانند یک معدن طلا برای سئو وب سایت شما است

شاید برای شما جالب باشد اما ویدئو علاوه بر جذب بازدیدکننده برای وب سایت شما، می تواند موتورهای جستجوگر نظیر گوگل را هم به خود جذب کند. در ابتدای مقاله گفتیم که قرار دادن ویدئودر وب سایت می تواند سبب افزایش نرخ کلیک و در نتیجه بهبود سئو وب سایت شما شود. همچنین قرار دادن ویدئو در YouTube که زیر مجموعه شرکت گوگل است، و افزایش بازدید ویدئو شما در این وب سایت، می تواند تاثیر دو چندانی بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد.

2- تاثیر ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیویی بر میزان فروش وب سایت شما

به تازگی محققان دریافتند که استفاده از ویدئو توسط صاحبان کسب و کار ها می تواند تا 57 % در میزان فروش یک کالا تاثیر مثبت داشته باشد. این به این معنی است که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان ویدئو، پس از تمام شدن ویدئو ترغیب به خرید کالا یا استفاده از خدمات پیدا می کنند. برای همین به صاحبان کسب و کار ها پیشنهاد می شود تا بیش تر بودجه و زمان خود را صرف تولید محتوای ویدئو یا ویدئو مارکتینگ کنند.

3- کاربران می توانند در شبکه های اجتماعی ویدئو را به اشتراک بگذارند

همانطور که می دانید امروزه بسیاری از مردم وقت خود را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام می گذرانند. شما می توانید با به وجود آوردن یک صفحه از کسب و کار خود در این شبکه های مجازی، ویدیو تبلیغاتی کسب و کار خود را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید.

یکی از محاسن این شبکه ها قابلیت به اشتراک گذاری ویدئو توسط کاربران است. فرض کنید کاربری با دیدن ویدئو کسب و کار شما و ترغیب شدن به خرید کالا یا خدمات کسب و کار شما، به دوستان خود هم کسب و کار شما را پیشنهاد می دهد.

به عبارت دیگر شما بدون پرداخت هیچ هزینه ای و بدون هیچ دردسری تعداد زیادی مخاطب برای کسب و کار خود پیدا می کنید. و سرمایه خود را افزایش می دهید.

4- ویدئو سبب افزایش اعتماد و سود سرمایه شما می شود

به احتمال زیاد تا به حال به دنبال خدمات و کالای خاصی در اینترنت بوده اید. همانطور که می دانید شرکت های مختلف عموما از یک محتوا برای معرفی یک کالا استفاده می کنند.

در اینگونه موارد مشتری گیج می شود و نمی داند کدام شرکت را برای خرید کالای مورد نیاز خود انتخاب کند. اما اگر شرکت شما بر روی ویدئو مارکتینگ فعالیت کرده باشد. و ویدئو منحصر به فردی را برای مشتری ایجاد کرده باشد.

مشتری با دیدن آن ویدئو تصمیم می گیرد شرکت شما را برای خرید آن کالا انتخاب کند. به عبارت دیگر تولید ویدئو سبب می شود تا اعتماد مشتری به کسب و کار شما بیش تر شود.

همچنین کارشناسان بر این باورند که هر اندازه که شما بودجه ی بیش تری را صرف تولید ویدئو کرده باشید، و همچنین خلاقیت بیش تری را در آن ویدئو انجام داده باشید.

علاوه بر اینکه شما مشتری بیش تری را به کسب و کار خود جذب می کنید.

سود بیش تری هم نصیب شما خواهد شد. به عبارت دیگر شما نباید نگران هزینه های ناشی از ساخت یک ویدئو تبلیغاتی باشید. چرا که با سودی که پس از ساخت ویدئو  تبلیغاتی نصیب شما خواهد شد، تمامی این هزینه ها جبران می شوند.

معایب ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیویی چیست؟

1-هزینه های ساخت ویدئو به مراتب از محتوای متنی بیش تر است.

در تولید محتوای متنی شما نیاز به وسیله های خاص و محیط مناسب جهت تولید اینگونه محتوا ندارید.

شما می توانید تنها با یک کامپیوتر شروع به نوشتن محتوای متنی وب سایت خود کنید. اما محتوای ویدئویی و ویدئو مارکتینگ می تواند هزینه های بیش تری را برای صاحبان کسب و کار ها داشته باشد.

چرا که برای تولید ویدئو نیاز به دوربین مناسب، فضای مناسب جهت فیلم برداری و همچنین فیلم بردار حرفه ای است. تهیه چنین ابزاری می تواند بسیار برای شما گران تمام شود.

البته امروزه شرکت هایی اقدام به تهیه و تولید ویدئو های تبلیغاتی با کیفیت بالا و هزینه های معقول برای کسب و کار ها می کنند.  که تا حدود زیادی هزینه های ناشی از ساخت ویدئو تبلیغاتی را کاهش می دهند.

2- تولید ویدئو زمان بر است

تولید محتوای متنی، فرآیندی زمان بر نیست. شما می توانید نهایتا یک روز را به تولید محتوای متنی اختصاص دهید. اما تولید محتوای ویدئویی می تواند تا چندین هفته طول بکشد.

چرا که شما باید ابتدا فیلم نامه آن ویدئو را تهیه کنید، سپس ابزار لازم جهت تولید ویدئو را فراهم کنید. و در آخرین مرحله ویدئو را ادیت کنید. تمامی این مراحل بسیار زمان بر است.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید