مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

اهمیت آپدیت محتوا قدیمی و به روز رسانی مقالات در بهبود سئو

اهمیت آپدیت محتوا قدیمی در بهبود سئو و بهینه سازی وبسایت چیست؟ شاید تا به حال مقالات زیادی را برای مخاطبان وب سایتتان قرار داده اید.

اما محتوای آن ها رفته رفته قدیمی شده و مخاطبان زیادی را به خود جذب نمی کند.

می دونستید از جه طریقی می توانید مخاطبان جدیدی را با استفاده از مقالات قدیمی بدست آورید؟ و یا آیا می دونستید که چگونه می توانید از مقالات قدیمی برای بهبود سئو وب سایتتان استفاده کنید؟

ما در این مقاله راهکار هایی را به شما معرفی می کنیم تا از مقالات قدیمی وب سایتتان بهترین استفاده را ببرید. پس با ما همراه باشید.

اهمیت آپدیت محتوا قدیمی
اهمیت آپدیت محتوا قدیمی

 

اهمیت آپدیت محتوا قدیمی

مقالات قدیمی و تاثیر آن ها بر بهبود سئو وب سایت شما

امروزه کارشناسان بر این باورند که با استفاده از مقالات قدیمی آپدیت محتوا قدیمی می توان در بهبود سئو وب سایت کمک کرد.

در واقع شما با به روز کردن و بهینه کردن مقالات قدیمی سعی می کنید که مقدار ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید.

به طور کل هر مقاله ای به اصطلاح یک چرخه ی عمر دارد.

این چرخه ی عمر از آن جا شروع می شود که شما مقاله را در وب سایت خود بارگذاری می کنید، و سپس گوگل با خزنده ها و روبات های خود سعی می کند که آن را مورد بررسی قرار دهد.

هر چه  ترافیک بیش تری آن مقاله را مشاهده کنند و مورد بررسی قرار دهند. سئو سایت شما هم بهبود پیدا می کند و شما به رتبه مطلوب تری  در صفحه نتایج دست پیدا می کنید.

پس از آنکه 6 تا 12 ماه از بارگذاری مقاله ی وب سایت شما گذشت، به اصطلاح مقاله ی شما بالغ می شود. در این دوره شما می توانید حداکثر ترافیک را از آن مقاله به دست آورید.

پس از آن ترافیک دریافتی از آن مقاله نزولی می شود و آن مقاله نمی تواند در بهبود سئو وب سایت شما نقش ایفا کند.

برای همین پیشنهاد می شود که مقاله های خود را به طور مداوم به روز کنید و ترافیک آن ها را بالا نگه دارید.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید. با آپدیت و به روز کردن یک مقاله تغییراتی که آن مقاله در سئو وب سایتتان ایجاد می کند را می توان مشاهده کرد.

اهمیت آپدیت محتوا قدیمی در سئو
اهمیت آپدیت محتوا قدیمی در سئو

 

چه زمانی یک مقاله قدیمی را باید به روز کنیم؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از صاحبان وب سایت ها با آن مواجه می شوند.

این است که چه زمانی باید به فکر به روز کردن مقالات قدیمی و آپدیت محتوا بیافتیم؟ یا اصلا تمامی مقالات وب سایتمان را باید به روز کنیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله  گفتیم یکی از معیار های به  روز کردن مقالات قدیمی، مدت زمانی است که از انتشار آن ها می گذرد.

به طور مثال پس از 6 تا 12 ماه شما می توانید اقدام به آپدیت کردن و به روز کردن مقالات قدیمی خود کنید. البته این اعداد بسته به محتوای مقاله و نوع مطالبی که در مقاله استفاده شده است.

می تواند متغییر باشد و یک مقاله حتی تا 18 ماه هم سیر صعودی ترافیک را تجربه کند. شما به راحتی می توانید با استفاده از ابزار های مخصوص،  نظیر گوگل آنالیتیکز آمار مربوط به صفحه مقاله ی مورد نظرتان را بررسی کنید.

همچنین باید بررسی کنید که آن مقاله از نظر تعداد بک لینک نسبت به سایر رقبا در چه جایگاهی قرار دارد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنید این است که آیا مقاله ی قدیمی شما، به طور کامل عنوان مورد سرچ توسط کاربران را پوشش می دهد و یا نمی دهد.

پس از آنکه تمامی نکات گفته شده بالا را بررسی کردید. حال می توانیم به شما بگوییم که شما می توانید مقاله قدیمی خود را در جهت بهبود سئو وب سایتتان به روز کنید.

اما خوب شاید استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکز برای به دست آوردن آمار مقالات قدیمی در ابتدا کمی برای شما سخت به نظر برسد اما در حقیقت چنین نیست. و شما می توانید به راحتی آمار مقالات قدیمی خود را به دست بیاورید.

برای همین تصمیم گرفتیم تا در ادامه ی مقاله، نحوه آمارگیری مقاله های قدیمی را به شما نشان دهیم.

چگونه می توان به گوگل آنالیتیکز مقاله های قدیمی وب سایتمان را آنالیز کنیم؟

برای اینکه مقالات قدیمی خود را آنالیز کنید، و ببینید که آیا مقاله ی قدیمی شما ارزش دارد که آن را به روز کنید و یا آیا با به روز کردن مقاله قدیمی خود می توانید در سئو وب سایت خود بهبودی حاصل کنید.

باید از ابزار گوگل آنالیتیکز استفاده کنید. برای اینکار تنها کافی است که وارد ابزار گوگل آنالیتیکز شوید و پس از ورود بر روی گزینه ی Behaviour کلیک کنید.

حال بر روی گزینه site content یا محتوای سایتتان کلیک کنید.

در ادامه شما می توانید صفحات خاصی از وب سایتتان را مشخص کنید، و یا اینکه تمامی صفحات وب سایتتان را مشخص کنید. حال شما می توانید برای مقالات قدیمی وب سایتتان بازه زمانی مشخص کنید.

به طور مثال 6 یا 12 ماه و یا اینکه پر بازدید ترین مقالات وب سایتتان را انتخاب کنید. در ادامه زمانی که شما بر روی گزینه ی performance report کلیک می کنید. می توانید تمامی اطلاعات مربوط به مقالات قدیمی خود را در آن بازه زمانی مشخص شده مشاهده کنید.

همانطور که در عکس زیر می توانید مشاهده کنید. مقالات مختلف وب سایتتان در قسمت Queries قرار می گیرد، و در روبروی هر مقاله می توانید، تعداد کلیک ها، impression  و پوزیشن مقالات قدیمی وب سایت خود را ببینید.

ببینید که آیا ارزش دارد که مقاله ی قدیمی خود را به روز کنید و از آن برای بهبود سئو وب سایتتان استفاده کنید یا خیر.

همچنین علاوه بر استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکز شما می توانید از تجربیات خود هم استفاده کنید.

به طور مثال شما می توانید با پرسیدن پرسش هایی از خود پی ببرید که آیا مقاله قدیمی ارزش به روز کردن و بهبود سئو وب سایت شما را دارد یا خیر.

به طور مثال از خودتان سوال بپرسید که آیا متن مقاله ی قدیمی وب سایتتان می تواند برای کاربران مفید و ارزشمند باشد؟ و یا این مقاله ی قدیمی تا چه اندازه با بیزینسی که در وب سایتتان انجام می دهید ارتباط دارد؟

شما با پاسخ دادن به چنین سوالاتی می توانید پی ببرید که آیا مقاله قدیمی می تواند در بهبود سئو شما موثر باشد یا خیر؟

برخی از کارشناسان بر این باورند که اگر شما پس از آنالیز مقالات قدیمی وب سایتتان متوجه شدید که آن مقالات ارزش به روز کردن را ندارند. و یا نمی توانند در بهبود سئو سایت شما کمک کنند. باید آن مقالات قدیمی را از روی وب سایتتان پاک کنید.

چرا که حضور آن ها می تواند تاثیر معکوسی در روند سئو وب سایت شما داشته باشد.

اگر تمامی مراحل فوق نظیر استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکز و پرسش سوال از خودتان را انجام دادید می توانید شروع به بروز کردن مقالات قدیمی خود کنید.

 

چه تغییراتی در مقالات قدیمی خود ایجاد کنیم تا در سئو وب سایتمان بهبود حاصل شود؟

در ادامه مقاله قصد داریم به صورت موردی  به شما راهکار هایی را معرفی کنیم که با استفاده از آن ها تغییراتی در مقالات قدیمی وب سایتتان ایجاد کنید تا سئو وب سایتتان بهبود پیدا کند. با ما همراه باشید.

1-به روز کردن ساختاری مقالات قدیمی

یکی از کار هایی که می توانید برای به روز کردن مقالات و در نتیجه بهبود سئو وب سایتتان می توانید انجام دهید. به روز کردن محتوا و تقویت ساختاری مقالات است.

منظور از تقویت ساختاری مقالات، عوض کردن عنوان آن مقاله، توضیحات متای آن مقاله، برچسب ها و تگ های آن مقاله و همچنین تغییر در متن مقاله می باشد.

به طور مثال شما می توانید از عنوان های جذاب به جای عنوان مقاله قدیمیتان استفاده کنید.

همچنین اگر مقاله قدیمی شما فاقد توضیحات متا است. می توانید به آن توضیحات متا اضافه کنید.

حال شاید برای شما سوال ایجاد شود که چه تغییراتی می توان در متن مقاله ی قدیمی داد تا در سئو وب سایتتان بهبود حاصل شود؟

همواره متن هایی که از لحاظ نگارشی ساده تر نوشته شده باشند بیش تر مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرند.

اگر متن شما یک متن پیچیده باشد. امکان دارد که کمتر مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

همچنین اگر شما در مقالات قدیمی وب سایتتان کمتر از کلمات کلیدی استفاده کرده باشید. می توانید در به روز کردن متن مقاله ی قدیمی خود، تعداد کلمات کلیدی مقاله را افزایش دهید.

افزایش کلمات کلیدی در مقالات قدیمی می تواند به بهبود سئو وب سایت شما و بالا رفتن رتبه ی وب سایت شما در SERP کمک کند. اما باید به یاد داشته باشید که استفاده زیاد از کلمات کلیدی هم می تواند ساختار مقاله شما را تضعیف کند و همچنین سبب اسپم شدن مقاله ی شما می شود.

زمانی که شما تعداد زیادی از کلمات کلیدی را در مقالات خود استفاده کنید، گوگل با استفاده از خزنده های خود متوجه چنین عملی می شود و مقاله ی شما را اسپم می کند.

پس سعی کنید همواره تعداد مناسبی از کلمات کلیدی را در متن مقالات قدیمی خود بگنجانید.

همچنین شما می توانید در توضیحات متای مقالات قدیمی خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. اینکار می تواند به افزایش نرخ کلیک مقاله ی قدیمی شما بیانجامد.

از دیگر تغییراتی که می توانید در متن اصلی مقالات خود ایجاد کنید این است که ببینید که آیا مبحث جدید و مرتبطی برای موضوع مقاله ی قدیمی شما به وجود آمده که شما آن را به مقاله ی خود اضافه کنید.

قطعا طراوت بخشیدن و ایجاد حس تازگی درون مقالات قدیمی می تواند مخاطبان بیش تری را جذب وب سایت شما کمک کند.

2- بهینه سازی عکس های مقالات قدیمی

یکی از روش هایی که با استفاده از آن می توان در مقالات قدیمی تغییر ایجاد کرد و در نتیجه سئو وب سایتمان را بهبود ببخشیم بهینه سازی عکس های مقالات قدیمی است.

اگر به نظر شما عکس های مقالات قدیمی وب سایتتان برای مخاطبان جذاب نیست. باید آن ها را با عکس هایی که برای خواننده مقاله جذاب است عوض کنید.

همچنین شاید شما در مقالات قدیمی وب سایتتان از عکس هایی با حجم های بالا استفاده کرده باشید.

درست است که هر چقدر حجم یک عکس بالا تر باشد، کیفیت آن عکس هم بالا تر می باشد.

اما هر چه حجم عکس مقاله شما بالا تر برود.

سرعت وب سایت شما هم کمتر می شود. اگر سرعت وب سایت شما کم شود به همان نسبت ترافیک وب سایت شما هم کم می شود و تعداد بازدید کننده ی کمتری مقاله وب سایت شما را مطالعه می کنند و در نتیجه سئو وب سایت شما بهبود پیدا نمی کند.

پس یکی از  کار هایی  که می توانید انجام دهید کاهش حجم عکس های مقالات قدیمی است.

همچنین اضافه کردن متن به زیر عکس ها ( اضافه کردن کپشن) می تواند در بهتر دیده شدن مقالات قدیمی وب سایت شما کمک کند.

چرا که اکثر بازدیدکنندگان به علت کمبود زمان وقت ندارند تا تمام متن مقاله ی شما را مطالعه کنند.

تجربه نشان داده که نوشتن متن زیر عکس می تواند در بهبود سئو وب سایت شما موثر باشد.

3- اضافه کردن لینک های داخلی به مقالات قدیمی

یکی از روش هایی که می توان برای بهبود سئو وب سایت و به روز کردن مقالات قدیمی استفاده کرد.

اضافه کردن لینکهای داخلی به مقالات قدیمی است.

در این روش شما سعی می کنید تا تمامی مقالات وب سایتتان را به هم ارتباط دهید.

این شیوه سبب می شود که تمامی مقالات وب سایت شما فارغ از جدید یا قدیمی بودن مورد توجه کاربران قرار بگیرد. این روش می تواند تجربه خوبی هم برای کاربران وب سایت شما ایجاد کند.

4-استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ مقالات قدیمی

آخرین گام و عملی که شما می توانید برای افزایش بازدید مقالات قدیمی وب سایت خود انجام دهید.

تبلیغ مقالات قدیمی خود در شبکه های اجتماعی است.

به طور مثال شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام یا اینستاگرام مکان های مناسبی جهت تبلیغ مقالات قدیمی وب سایت شما است.

شما می توانید در این شبکه ها پاراگراف کوتاهی از متن مقاله قدیمی وب سایتتان را بیاورید.

و از کاربران شبکه های اجتماعی سوال بپرسید که تا چه اندازه در مورد موضوع مقاله ی شما اطلاع دارند.

اینکار می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما و در نتیجه بهبود سئو وب سایت شما بیانجامد.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید