مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

چرا نباید از قالب نال شده وردپرس استفاده کنیم؟

قالب نال شده وردپرس و مشکلات استفاده از آن

امروزه بسیاری از سایت های ایرانی از قالب ها، اسکریپت ها و افزونه های نال شده برای سایت های وردپرسی خود استفاده می کنند که چنین کاری مشکلاتی را برای صاحبان سایت ها ایجاد می کند، قبل از اینکه بخواهیم این مشکلات را با شما در میان بگذاریم، ابتدا به شما می گوییم که به چه قالب نال شده می گویند :

به صورت کلی وب سایت هایی که از سیسنم مدیریت محتوای CMS به طور مثال وردپرس استفاده می کنند.

وردپرس آن ها را ملزم به استفاده از یک قالب می کند، طبیعتا مدیران وب سایت ها تمایل دارند که وب سایت های آن ها از نظر ظاهری یا همان ویژگی های UX برای کاربران سایت جذاب باشد.

برای همین می خواهند از قالب های زیبا برای سایتشان استفاده کنند، اما اکثر قالب های جذاب و کارامد قالب پولی هستند و برای استفاده از آن ها صاحب سایت مجبور به پرداخت هزینه زیادی می شود و در عین حال قالب های رایگان از زیبایی و کارامدی خاصی برخوردار نیستند.

در این حال صاحبان وب سایت ها روی به قالب های نال شده می آورند، عموما به قالب هایی که به صورت غیر قانونی توسط یک فرد یا یک گروه قفل آن ها شکسته شده و برای عموم به صورت رایگان قرار گرفته را اصطلاحا قالب و افزونه نال شده می گویند.

در نگاه اول استفاده از این قالب ها بسیار برای صاحبان وب سایت ها جذاب است،  اما به دلیل غیر قانونی بودن و هک شدن آن ها، این قالب ها مشکلاتی را برای وب سایت شما به وجود می آورند، در ادامه مقاله ما تعدادی از این مشکلات را به صورت موردی به شما معرفی می کنیم:

  • امنیت سایت شما و استفاده از قالب نال شده وردپرس

قطعا هیچ چیز برای صاحبان وب سایت ها ارزشمند تر از اطلاعات آن ها بر روی وب سایتشان نیست.

شاید برای شما سوال شود که چرا افرادی به صورت رایگان قالب های نال شده را برای عموم عرضه می کنند؟ آن ها چه سودی از چنین کاری می برند؟

در جواب باید یگوییم افرادی که به عرضه این قالب ها مشغولند، سعی می کنند درون این قالب ها یکسری کد های مخرب و چاله های امنیتی قرار دهند که از آن طریق به اطاعات وب سایت شما، کارت های اعتباری و هرآنچه درون وب سایت خود دارید دسترسی پیدا کنند، از آن ها سوء استفاده کنند یا آن ها را حذف کنند.  

  • اثر قالب نال شده بر روی سئو

شاید برای شما باورکردنی نباشد اما قالب های نال شده می تواند در سئو سایت شما اثر گذار باشد، موتور های جستجو نظیر گوگل زمانی که متوجه شوند وب سایت شما حاوی یکسری کد های مخرب است، دیگر وب سایت شما را درون نتایج جستجوی خود قرار نمی دهند.

یا اینکه به مخاطب شما پیامی می فرستند که استفاده از این وب سایت خطر هک شدن شما را افزایش می دهد، در نتیجه به شکل قابل توجهی از مخاطبان شما کم می شود و کم شدن مخاطب و کاهش ترافیک سایت می تواند اثر مخربی بر روی سئو سایت شما ایجاد کند.

  • کارامد نبودن قالب نال شده 

بسیاری از قالب های نال شده، عملکرد قالب های اصلی را ندارند و برخی از ویژگی ها برروی آن ها حذف شده و کارایی آن ها به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

  • نداشتن پشتیبانی :

نداشتن پشتیبانی در قالب های نال شده، یکی از مشکلات این قالب ها است، عموما قالب های پولی به مشتریان خود سرویس هایی از جمله پشتیباتی در صورت بروز هر گونه مشکلی می دهند، و شما را یاری می کنند اما استفاده از قالب های رایگان نال چنین ویژگی را ندارد.

همچنین شرکت های عرضه کننده قالب های اورجینال به مشتریان خود فیلم های آموزشی از نحوه کار کرد این قالب بر روی وب سایت هم به شما می دهند که شما در صورت استفاده از قالب های نال از این ویژگی نیز محروم خواهید ماند.

  • مشکلات آپدیت در قالب های نال شده وردپرس :

شرکت هایی که به عرضه قالب های وردپرسی می پردازند به صورت مرتب برای قالب ها و افزونه ها آپدیت هایی می فرستند که باگ های قبلی آن ها را از بین ببرد و کارایی آن ها را بالا ببرد اما زمانی که شما از نسخه هک شده آن ها استفاده کنید، نمی توانید از این آپدیت ها استفاده کنید.

اما مشکل اساسی تر زمانی برای شما رخ می دهد که شما بخواهید وردپرس خود را آپدیت کنید، زمانی که شما از قالب های نال شده استفاده می کنید دیگر نمی توانید ورپرس خود را نیز آپدیت کنید، آپدیت کردن وردپرس با افزایش امنیت و کارایی وردپرس شما رابطه مستقیم دارد و چنانچه شما به واسطه قالب های نال شده نتوانید وردپرس تان را آپدیت کنید، به شدت امنیت سایتتان تهدید می شود.

  • غیر قانونی بودن قالب های نال شده و مشکلات آنها :

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم قالب های نال شده، اکثرا قالب های پولی هستند که هک شده اند، همچنین قالب های پولی اکثرا حق کپی رایت دارند و شما با استفاده از قالب های نال شده، به گونه ای این حق کپی رایت را زیر پا می گذارید و این به نوعی دزدی به حساب می آید، و شرکتی که این قالب ها را طراحی کرده می تواند از شما درخواست غرامت کند و پروسه های قانونی را علیه شما ایجاد کند.

که این برای شما می تواند هزینه های بسیاری داشته باشد. به طور کل صاحبان وب سایت های بزرگ با چنین قوانینی آشنایی دارند و هیچگاه حاضر به استفاده از قالب های نال شده نمی باشند.

  • استفاده از قالب های نال شده و اثر آن ها بر روی سرعت سایت:

یکی دیگر از مشکلات استفاده از قالب های نال شده تاثیر این قالب ها بر روی سرعت سایت شما است، اگر سرعت سایت شما کاهش پیدا کند، مخاطبان شما نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کنند و این موضوع بر روی سئو سایت شما نیز اثر گذار خواهد بود.

در نتیجه می توان گفت که استفاده از قالب های نال شده وردپرس تحت هیچ عنوانی پیشنهاد نمی شود و مشکلاتی که این قالب ها برای صاحبان وب سایت ها ایجاد می کند بسیار بیش تر از فوایدش است.

برای بهبود قالب سایت خود و تمام اصلحات مورد نیاز و مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

ما را در اینستاگرام همراهی کنید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید