مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

افزونه ویژوال کامپوزر چیست؟ ساخت برگه های سفارشی با Visual Composer

افزونه ویژوال کامپوزر چیست؟

امروزه اکثر مردم به دلیل رابطه کاربری ساده از وردپرس برای ساخت وب سایت خود استفاده می کنند.

اما برای اینکه شما بتوانید یک سایت زیبا خلق کنید ممکن است با محدودیت هایی در وردپرس مواجه شوید:

به طور مثال اگر شما دانش برنامه نویسی HTML و یا CSS را ندانید.

نمی توانید وب سایت وردپرسی جذابی برای کاربران خود ایجاد کنید. خوشبختانه افزونه WPBakery Visual Composer یا ویژوال کامپوزر توانسته این محدودیت در وردپرس را به طور کامل از بین ببرد تا هر فردی بدون نیاز به دانش برنامه نویسی بتواند یک وب سایت زیبا خلق کند.

البته افزونه های دیگری هم برای از بین بردن این محدودیت به وجود آمده اند اما ویژوال کامپوزر به دلیل مزیت های بالا توانسته محبوبیت بالایی نسبت به سایر افزونه ها در طراحی سایت ها وردپرسی داشته باشد.

افزونه ویژوال کامپوزر چیست؟

این افزونه در سال 2011 برای اولین بار توسط تیم wpbakery برای عموم عرضه شد.

شما با استفاده از این افزونه می توانید چیدمان وب سایتتان را به صورت Drop  و Drag یا همان کشیدن و رها کردن تغییر دهید و به طور کل وب سایتتان را ویرایش کنید.

همچنین شما می توانید با استفاده از افزونه ویژوال کامپوزر، آیکون ها، بلوک های متنی، عکس ها، جداول، نمودارها و حتی کد های HTML خام را به سایتتان اضافه کنید.

همچنین در آخرین آپدیت افزونه ویژوال کامپوزر 60 چیدمان از پیش تعیین شده در این برنامه قرار گرفته است که این چیدمان ها می توانند به شما در زیبا کردن طرح وب سایتتان کمک کنند.

افزونه ویژوال کامپوزر چگونه کار می کند؟

شما پس از نصب این افزونه می توانید در قسمت داشبورد وردپرس خود گزینه اضافه کردن صفحه جدید را بزنید و پس از آن شما می توانید صفحه مورد نظر خود را ویرایش کنید.

برای این کار دو گزینه در قسمت ویرایش صفحه قرار گرفته یکی از این گزینه ها classic mode و دیگری Front-end editor است.

پس از آن برای ایجاد ستون ها و ردیف ها و … باید بر روی گزینه Front-end editor کلیک کنید.

افزونه ویژوال کامپوزر چگونه کار می کند؟
افزونه ویژوال کامپوزر چگونه کار می کند؟

پس از فشردن این گزینه شما صفحه دیگری برای شما باز می شود به نام Add element شما در این صفحه می توانید طیف وسیعی از عناصری که می خواهید آن را بر روی صفحه وب سایت خود ایجاد کنید را ببینید:

همچنین با کلیک کردن بر روی هر کدام از این عناصر می توانید آپشن های آن ها را ببنید و در آن ها تغییراتی ایجاد کنید.

به طور مثال اگر شما قصد داشته باشید در صفحه ای از وب سایتتان جعبه آیکون ایجاد کنید، در قسمت Add element بر روی آیکون کلیک می کنید و صفحه زیر برای شما باز می شود:

wpbakery
wpbakery

شما می توانید بسته به کاری که می خواهید با این آیکون ها انجام دهید تغییراتی را در آن ها انجام دهید و در آخر تغییرات خود را سیو کنید.

همچنین اگر شما نیاز به تعداد زیادی از این جعبه های آیکون یا دیگر عناصر مثل ستون و ردیف دارید، لازم نیست که تمام این پروسه را از اول انجام دهید.

شما می توانید با زدن دکمه بعلاوه تعداد این عناصر را دو برابر کنید.

پس از سیو این جعبه آیکون و اضافه کردن جعبه آیکون های دیگر به روش دوبل کردن، شما می توانید با استفاده از Drop و Drag اولویت هایی را در آن ها به وجود بیاورید و یا موقعیت آن ها را جا به جا کنید.

ویژگی های افزونه ویژوال کامپوزر
ویژگی های افزونه ویژوال کامپوزر

ویژگی های افزونه ویژوال کامپوزر

این افزونه ویژگی های بسیار زیادی دارد، در ادامه ما به صورت موردی ویژگی های این افزونه بینظیر را به شما معرفی می کنیم:

  • استفاده از ویژوال کامپوزر در طراحی ریسپانسیو

یکی از کاربرد های این افزونه که طراحان وب سایت های وردپرسی را به خود جذب کرده، ایجاد طراحی ریسپانسیو است.

طراحی ریسپانسیو در واقع طراحی است که در آن سایت شما با تمامی دستگاه های هوشمند و کامپیوتر های شخصی به یک گونه به نمایش در می آید.

شما می توانید با استفاده از افزونه ویژوال کامپوزر در صفحات سایت خود عکس ها و جداول و مطالبی که دوست دارید قرار دهید و خود این افزونه آن ها را به گونه ای طراحی می کند که آن ها ریسپانسیو باشند.

  • سازگاری با تم های وردپرس

یکی از دغدغه کاربران پس از طراحی صفحه وب سایت خود،  نگرانی آن ها پس از عوض کردن تم سایت است.

افزونه ویژوال کامپوزر می تواند با اکثر تم های وردپرس تطابق پیدا کند و شما به راحتی می توانید تم سایت وردپرسی خود را تعویض کنید.

  • نداشتن دغدغه ایجاد فضای آزاد

شما با استفاده از افزونه ویژوال کامپوزر اندازه و سایز عناصری که قصد قرار دادن آن ها در سایتتان دارید را تغییر دهید و از این طریق فضای آزاد صفحه وب سایت خود را بیش تر کنید، این ویژگی به لطف قابلیت Drag و Drop در این افزونه شدنی است.

  • رابطه کاربری آسان

شاید اصلی ترین ویژگی این افزونه رابطه کاربری آن باشد.

رابطه کاربری در افزونه ویژوال کامپوز به قدرس ساده است که شما تنها با 15 الی 20 دقیقه کار با این افزونه و می توانید با اکثر ویژگی های این افزونه آشنا شوید و از آن ها استفاده کنید.

  • پیش نمایش تغییرات

در افزونه ویژوال کامپوز شما با ایجاد تغییرات مختلف می توانید بر روی گزینه پیش نمایش کلیک کنید و فورا تمامی تغییرات رخ داده در صفحه وب سایت خود را مشاهده کنید.

معایب افزونه ویژوال کامپوزر چیست؟

افزونه ویژوال کامپوزر قابلیت اضافه کردن ویجت های وردپرس را ندارد و اگر کاربران در طراحی صفحه وب سایت خود نیاز به امکانات بیش تر داشتند نمی توانند از ویجت های وردپرس استفاده کنند، و باید برای حل این راهکار از افزونه های دیگر استفاده کنند.

هزینه استفاده ار افزونه ویژوال کامپوزر چقدر است؟

باتوجه به ویژگی ها و کاربرد های این افزونه، قیمت آن به طور متوسط در سال 60 دلار است.

البته آفر های دیگری هم برای فروش این افزونه موجود می باشد به طور مثال استفاده از این افزونه در سه سایت و پرداخت 149 دلار سالانه، همچنین نسخه رایگان این افزونه هم موجود می باشد که نسبت به نسخه پرمیوم آن کم و کاستی های دارد و از آن پشتیبانی صورت نمی گیرد.

برای آشنایی بیشتر با این افزونه و حتی آموزش وردپرس و طراحی های حرفه ای تر سایت خود با شماره های زیر جهت سفارش تماس بگیرید:

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید