مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

چگونه متوجه شویم وب سایت ما هک شده است؟

هک شدن وبسایت چه نشانه هایی دارد؟

در دنیای امروز یک مسئله اساسی که مدیران وب سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند هک شدن وب سایت است، یکی از نشانه های هک شدن سایت معمولا هشدار های مرورگری است که از آن استفاده می کنید یا ارائه دهنده هاستینگ سایت شما، سایتتان را در حالت آفلاین قرار می دهد، اگر چنین اتفاقی برای سایتتان رخ دهد می تواند بسیار برای شما فاجعه بار باشد، اما چرا فاجعه بار؟

زیرا اگر سایت شما توسط هکر ها هک شود علاوه براینکه، ارائه دهنده هاستینگ سایت شما را به اصطلاح در حالت خاموش قرار می دهد، google متوجه می شود که سایت شما حاوی بدافزار، یا SEO Spam یا حمله فیشینگ قرار گرفته است و به همین واسطه google دیگر سایت شما را به بازدیدکنندگان پیشنهاد نمی کند که این فاجعه بار است . شما باید این هشدار ها را جدی بگیرد.

معمولا سایت های wordpress بیش تر در صدد هک شدن قرار می گیرند، اما شاید برایتان سوال شود که چگونه می توان خیلی سریع متوجه هک شدن وب سایتتان بشوید و قبل از اینکه صدماتی جبران ناپذیر از هکر ها ببینید با آن مقابله کنید در ادامه مقاله قصد داریم به شما نشانه های مختلف هک شدن وبسایت را بگوییم.

  • کاهش ناگهانی ترافیک سایت شما

اگر به طور ناگهان متوجه شدید که ترافیک سایت شما کاهش یافته یا افراد کمتری به بازدید از سایتتان می پردازند می توانید احتمال دهید که سایت شما در معرض هک شدن قرار گرفته است، اما خوب شاید از خودتان بپرسید که ترافیک سایت را چگونه می توان بررسی کرد، خوشبختانه گوگل ابزاری رایگان را برای کاربرانش قرار داده که ترافیک سایت شما را به راحتی نشان می دهد این ابزار گوگل Google Analytics است.

اما به طور کل کاهش ترافیک سایت شما دلیل بر این نیست که 100 درصد سایت شما هک شده است، شما می توانید پس از اینکه متوجه شده ترافیک سایت شما کاهش چشمگیری یافته به ابزار دیگر گوگل به نام Safebrowsing Google مراجعه کنید.

این ابزار گوگل در تشخیص هک شدن به صاحبان وب سایت کمک می کند، و با این کار دیگر بازدید کنندگان این سایت ها را خطری تهدید نمی کند.

همچنین گوگل ابزار دیگری به نام Google Webmaster Tools یا Search Console دارد این ابزار هم بازدید های اخیر سایت شما را نشان می دهد.

این ابزار یک ویژگی منحصر به فرد هم  دارد، این ابزار دارای هشدار به واسطه ایمیل است و اگر کسی قصد هک کردن سایت شما را داشته باشد این ابزار گوگل فورا برای شما هشداری می فرستد که از هک شدن وب سایتتان جلوگیری کنید.

هک شدن وبسایت چه نشانه هایی دارد؟
هک شدن وبسایت چه نشانه هایی دارد؟
  • اضافه شدن لینک های خراب در وب سایت شما

یکی دیگر از عواملی که شما می توانید از طریق آن متوجه هک شدن سایتتان شوید اضافه شدن لینک های خراب در وب سایت شما است. این کار می تواند عواقب جبان ناپذیری برای سایت شما داشته باشد.

چرا که یک هکر با اضافه کردن لینک های خراب در وب سایت شما به راحتی می تواند به تمامی اطلاعات شما در وب سایتتان دسترسی پیدا کند، اما شاید شما از خودتان بپرسید که اضافه شدن این لینک های مخرب در کدام قسمت سایت رخ می دهد و چگونه می توان از اضافه شدن این لینک ها جلوگیری کرد؟

معمولا هکر ها این لینک های مخرب را در قسمت Footer سایت قرار می دهند، یعنی در تمامی صفحات و قسمت انتهایی سایت شما قرار می دهند، اما به طور کل شما باید تمامی قسمت های وب سایتتان را به صورت مدام بررسی کنید تا از هک شدن وب سایتتان جلوگیری کنید. همچنین شما با اصلاح کردن لینک های خراب سایتتان می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و کسب و کار خود را رونق دهید.

  • ممانعت از ورود به محیط مدیریت سایت

اگر شما مدیر یک وب سایت هستید و قصد ورود به سایتتان را از قسمت پنل مدیریت داشتید و در صورت درست وارد کردن اطلاعات ناگهان با پیامی مواجهه شدید که پسورد شما اشتباه است به احتمال زیاد سایت شما هک شده است، اما هکر ها معمولا علاوه بر اینکه پسورد ورود به پنل مدیریت سایت شما را عوض می کنند معمولا ایمیل سایت را هم هک می کنند.

اینکار باعث می شود شما تحت هیچ عنوانی نتوانید وارد سایتتان شوید.

برای همین همیشه مسئله امنیت پسورد برای مدیران وب سایت بسیار مهم است، و تا جایی که ممکن است باید پسورد هایی که انتخاب می کنید طوری باشد که قابلیت هک شدن نداشته باشد.

  • در موتور های جستجو، سایت شما خطرناک توصیف شوند

یک راه دیگر که می توانید متوجه شوید که آیا سایت شما هک شده، این است که در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل به دنبال سایت خود بگردید، معمولا ابزار های جستجو مانند گوگل سایت هایی که برای کاربران خطرناک باشند یا اسپم به آن ها وارد شده باشد را از صفحه جستجو خود حذف می کند اما در برخی موارد سایت هک شده را به کاربران نشان می دهد، اما در توضیحی کوتاه به کاربران می گویند ممکن است این سایت دچار هک شده باشد و با استفاده از این سایت دستگاه شما در خطر می باشد، اگر باچنین پیامی مواجه شدید شک نکنید که وب سایت شما توسط افرادی دچار هک شده است.

  • نمایش تبلیغات و پاپ آپ در وب سایت شما

برخی از هکر ها تنها می خواهند با هک کردن سایت شما، از طریق آن به توانند درآمد زایی داشته باشند به همین علت با اضافه کردن برخی ویروس ها و اسپم ها به سایت شما آنها به درآمدی قابل توجه دست پیدا می کنند، شما در هر بار ورود به سایتتان با تعداد زیادی تبلیغات مواجه می شوید، این تبلیغات بیش تر از سوی هکر ها بر روی سایت هایی قرار می گیرد که دارای امنیت پایینی هستند.

شما می توانید با امن کردن فضای سایتتان از به وجود آمدن چنین تبلیغاتی در فضای سایتتان جلوگیری کنید. همچنین این تبلیغات می تواند از اعتماد بازدیدکنندگان سایت شما بکاهد و باعث شود ترافیک سایت شما به شدت کاهش یابد.

  • کند بودن سایت و رابطه آن با هک

زمانی که سایت شما مورد هجوم حملات ویروسی و Spam توسط برخی از هکر ها قرار می گیرد، احتمال دارد سایت شما کند شود، درست است که کند بودن وب سایت بیش تر به ضعف هاست شما برمی گردد، اما هکر ها با اضافه کردن اسپم به سایت شما هم می توانند به کند بودن سایت شما کمک کنند، اما شاید برای شما سوال شود که سرعت وب سایت را چگونه می توان سنجید؟

همانطور که برای سنجیدن سرعت اینترنت ابزاری وجود دارد برای سنجیدن سرعت وب سایت هم ابزاری وجود دارد یکی از این ابزار ها GTmetrix است.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید