مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

سئو چیست و چرا بهینه سازی وبسایت مهم است؟

سئو چیست ؟

سئو چیست ؟ آیا تا به حال درباره ی بهینه سازی سایت شنیده اید؟

سئو چیست و چه اهمیتی برای کسب و کار شما دارد؟

سلام رفقا عزیزم امروز میخواهم با یکم در مورد سئو حرف بزنیم و بدانیم سئو چیست و چه اهمیتی دارد ؟

حتما بارها برات سوال پیش اومده چطور بعضی سایت ها در رتبه اول گوگل هستند و یا حتی وقتی مطلبی سرچ میکنی تو صفحه اول سایت گوگل هست‌.

مثلا سرچ میکنیم قیمت گوشی A31  سامسونگ اولین سایتی که صفحه اول گوگل به ما نشون میدهد سایت دیجی‌کالاست و بقیه موارد مشابه آن.

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟ SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. به عبارت ساده ، به معنای روند بهبود سایت شما برای افزایش نمایان شدن آن در زمانی است که افراد محصولات یا خدمات مربوط به کسب و کار شما را در Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند ، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به کسب و کار شما بیشتر است. اینکه یک وب سایت از نظر موتورهای جستجو در رتبه خوبی قرار گرفته باشد و در نتیجه سرچ کاربران با کلمات کلیدی مرتبط با آن مشاهده شود را یک سایت با سئوی خوب می نامند.

فاکتورهایی که مد نظر موتور جستجو است شامل متون استفاده شده، سرعت سایت، لینک‌های وروردی و خروجی، چیدمان مناسب ساختار سایت و … می‌شود. این شاخص‌های مهم در بهبود سئوی یک سایت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و متخصصین این کار توجه زیادی به آنها نشان می‌دهند.

حالا برایت سوال پیش میاید که سئو با تبلیغات پولی چه تفاوتی دارد ؟

تفاوت اصلی بین SEO و تبلیغات پولی این است که SEO شامل رتبه بندی “ارگانیک” است، به این معنی که شما برای حضور در آن فضا هزینه نمی کنید. برای ساده‌تر نشان دادن، بهینه سازی موتورهای جستجو به این معناست که قسمتی از محتوای آنلاین را گرفته و بهینه سازی کنید، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی کسی چیزی را جستجو می کند، آن را به بالای صفحه نشان می‌دهد.

نگاه کن یک مثال ساده میزنم که متوجه حرفم بشی.

وقتی کسی قورمه سبزی در گوگل تایپ میکند اگر مقاله‌ای در مورد تهیه لازانیا وگان نوشتید، می‌خواهید مردم دستور تهیه شما را پیدا کنند. برای اینکه هر کسی بتواند آن را پیدا کند، باید بالاتر از سایر وب سایت‌ها با دستور العمل های قورمه سبزی  رتبه بندی کنید. کار آسانی نیست، اما بازاریابی سئو به این معناست.

بیا بیشتر بررسی کنیم : اکثر جستجوهای آنلاین با یک موتور جستجو مانند Google شروع می شود. در حقیقت‌، 75 درصد از این جستجوها در Google شروع می‌شود.

شاید تو هم خواستی یک سئوکار بشی

خیلیا فکر می‌کنند که سئو یک نرم افزاره یا مجموعه‌ای از کد هستش که ما میزنیم و یهو سایتمون خیلی خوب میشه اول از همه باید بگم نه این خبرا نیست، سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization یعنی بهینه سازی موتور جستجو ، افزایش رتبه سایت یا بخوام خودمونی بگم یعنی من هستم! منو هم ببین!

یعنی اینکه وب سایتتون رو اگه یه مغازه فرض کنیم از یه کوچه بن بست که کسی رد نمیشه بر داریم بیاریمش بذاریم چهار راه ولیعصر تهران تا همه ببیننش و حسابی ازش خرید کنن.

حالا به مجموعه کارهایی که شما باید انجام بدین تا مغازه از اون کوچه متروکه منتقل بشه به یه جای شلوغ در دنیای وب بهش میگن سئو.

قبلا رقابت برای این بود که کی مغازش جای بهتری باشه تا کسب و کارش رشد کنه و پولدار شه ولی الان دنیا فرق کرده دنیا دنیای دیجیتاله رقابت‌ها منتقل شده به اینترنت و کسی موفق تره کسب و کارش توی صفحه اول سرچ موتور جستجو باشه.

اهداف اصلی دنیای دیجیتال مارکتینگ
اهداف اصلی دنیای دیجیتال مارکتینگ

در دنیای دیجیتال مارکتینگ ما 4 مرحله داریم:

مرحله اول: Reach کار اصلی این مرحله آگاهی دادن و افزایش دادن برای بازدید هست.

یعنی یه بلندگو بگیریم دستمون بگیم من هستم بیاین منم ببینین و کاربر رو جذب کنم.

این مرحله همان سئو مورد نظر ماست که بخشی از بازاریابی دیجیتال هست.

میخوایم ویزیتور های واقعی پیدا کنیم کسایی که میان تو مغازمون نه کسایی که فقط رد میشن… ما برای جذب این ویزیتور های واقعی باید به یه شاخص خاصی برسیم که  KPI هست و بهش میگن سنجش عملکرد.

شاخص کلیدی عملکرد چیه؟ Key Performance Indicator شاخص کلیدی عملکرد یعنی در دوره های مشخص ارزیابی کنیم که ما چقدر دست آورد های واقعی داریم.

این بخش اصلی سئو یه سری ابزار نیاز داره:

سایت هایی مانند:  / Similaeweb.com / GoogleAnalytics.com / Experian.com / Compete.org

Google search Console / MOZ / Majestic.com / Google Ads Keyword Planner و …

که تمام آموزش های لازم رو در آینده در اختیارتون میزاریم.

مرحله دوم: خب الان تو مرحله Act هستیم باید یه حرکتی بزنیم تا مخاطب رو نگه داریم.

باید مخاطبارو اصطلاحا Lead بدیم، اون KPI باعث شده تعداد زیادی کاربر به سمت شما هدایت بشن.

پس در نتیجه ما افزایش درصد تبدیل به مشتری راغب داریم.

ممکن هست به مغازه ما سر بزنه ایمیل خودشو ثبت کنه یه پیامکی به ما بده برند ما رو سرچ کنه.

بیاد تو فروشگاه ما یه کارت ویزیت بگیره یا پیج اینستاگرام ما رو دنبال کنه.

با ابزارهای زیر میتونیم این هدایت شدگی به سمت سایت خودمونو رصد کنیم:

Hotjar / crazyegg / feedly / oracle / responsys و …

مرحله سوم: ما Convert داریم تو این مرحله باید سود به هدف کسب و کار ما تبدیل بشه.

مثلا هدف ما درآمدزایی یا  Revenue پس ما داریم: افزایش تعداد فروش، افزایش درصد تبدیل به فروش، بالا بردن ارزش فروش، افزایش میانگین ارزش سفارشات…

در یه مثال واقعی‌تر: تو یه فروشگاه به مشتری میگیم این روسری خیلی به شما میاد و باعث میشیم جنس خودمونو بفروشیم.

ابزارهای مورد نیاز:

Cxense / Emarsys / SAP Hybris / Live chat / reevoo / feefo و …

مرحله چهارم: Engage مشتری دائمی خودت کن!

برای این مرحله باید کلی شرایط ویژه بزاریم: مثل تخفیف، ارسال رایگان و افزایش درصد مشتری به مشتری پیگیر و مشتری که دائمی شده و حتی ما را تبلیغ می کند.

ابزارهای مورد نیاز: oracle / there / fanpage karma / sales force / responsys و …

خب تا اینجا اساس دیجیتال مارکتینگ و جایگاه سئو و بهینه سازی وبسایت رو به شما یادآور شدیم و مهمی این جایگاه رو شما میتونین بفهمین.

دنیای دیجیتال مارکتینگ و چشم انداز سئو
دنیای دیجیتال مارکتینگ و چشم انداز سئو

What is SEO

سئو و بهینه سازی سایت چگونه بوجود آمد ؟

تقریبا اوایل سال 1990 بود که وب سایت های جستجوگر پیدا شدن، اینترنت هر روز سرعتش بیشتر میشد و سایت ها هم مثل قارچ هی رشد میکردن بعد یه مدت سایت ها زیاد شدن و پیدا کردنشون سخت شد موتورهای جستجوگر اومدن ولی کارشون جالب نبود مثلا توی ایران سرچ میکردی آدرس رستوران فست فود و نتیجه اول می شد یه همبرگر فروشی توی آمریکا!

واقعا بد بود هیچ مبنایی برای یه سرچ مفید وجود نداشت گوگل وارد کار شد و سرو سامونی داد به این اوضاع الگوریتم هایی رو نوشت تا حق مخاطب استفاده کننده از وب سایت و کسی که مدیر سایته ضایع نشه اون الگوریتم ها شد پایه اصطلاحی به نام سئو که حتی به زودی رشته دانشگاهیش هم افتتاح میشه.

الگوریتم های سئو در ابتدا سالانه تغییر میکردن ولی از سال 2005 به بعد به حدی پیشرفت کردن و رشد صنعت وب سریع شد که گاها ماهانه الگوریتم جدیدی برای سئو معرفی می شد.

سئو

هر سال تقریبا 200 الگوریتم جدید وارد بازار میشه اول وب سایت های موتور جستجو رسما همه الگوریتم هارو معرفی میکردن ولی کلا همیشه ادم سو استفاده گر همه جا هست اینقد سو استفاده کردن که قوانین عوض شد و فقط تعداد محدودی از الگوریتم ها معرفی میشه و بقیش ناگفته میمونه تا سئو کار واقعی کشفش کنه و اینجوری از سو استفاده جلوگیری کردن.

در واقع سئو داره به سمت استفاده اخلاقی میره و هرکسی بخواد تقلب کنه با الگوریتم های هوشمند جدیدی که اومده فورا تشخیص داده میشه و حذف میشه، این سو استفاده ها به حدی بود که روزنامه نیویورک تایمز یک ستون رو به این بحث اختصاص میداد .

الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم گورخر، الگوریتم دزد دریایی، الگوریتم EAT، الگوریتم کبوتر ، الگوریتم پنگوئن وغیره، از الگوریتم‌های محبوب گوگل هستند که ما هم براتون دربارش نوشتیم فقط کافیه رو اسم هر کدوم کلیک کنید تا با دنیای الگوریتم‌های جنگلی گوگل آشنا بشید، آخه یکی نیس به این گوگل بگه این چه وضعه اسم انتخاب کردنه!!!

SEO and site optimization

اهداف سئو سایت چیست ؟

سئو کار مثل یک مربی بدنسازی باید به صورت کاملا اصولی و اخلاقی وب سایت شمارو به صورت منطقی در حوزه کسب کارتون بیاره توی صفحه اول گوگل، نه کلک بزنه نه تقلب کنه، مثلا اگه کسب کار شما در مورد موبایل هست باید کلمات کلیدی و محتوای وب سایت شما مرتبط باشه اگه کسی سرچ کرد سبزی فروشی اصغر آقا و وب سایت شما هم جز سرچ بود یعنی شما دارید تقلب می کنید و موتور جستجو‌گر اینو میفهمه و شمارو تنبیه میکنه تا تکرار نکنید.

هدف از سئو یک سایت برای هریک از ما می‌تواند متفاوت باشد  و اهداف متفاوتی براساس پنل برنامه ریزی مجوعه‌، خلق کرده باشیم ولی عموما همه ما یک هدف واحد داریم و آن هم افزایش درآمد‌، افزایش مشتری و فروش هست. که به رشد و توسعه  کسب و کار ما یا یک مجموعه کمک میکند‌. هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان و استمرار، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. مثال کلمه کليدي رقابتي “بيمه خودکار” 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آن‌هايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.
يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روي لینک‌هاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.

رقابت در وب باید منطقی باشه و عدالت هم سرلوحه کارش باشه چون طبیعیه که کسب و کارهای مشابه به هم زیاد هستن و برای رتبه اول شدیدا در حال تلاشن به همین خاطر الگوریتم ها روز به روز هوشمندانه تر میشن، اگه بخوام به صورت تیتر وار فواید یک سئوی خوب رو بگم سئو سایت باعث میشه :

  • بازدید سایت شما افزایش پیدا کنه
  • فقط افرادی وارد سایت شما بشن که دنبال محتوای مربوط به وب سایت شما میگردن
  • باعث افزایش اعتماد مخاطب شما میشه
  • باعث افزایش فروش شما میشه
  • استفاده از ابزارهای تبلیغاتی رو کم میکنه چون شما ورودی ای رو که میخواین دارین
  • کم کم برند میشید و دارای سرقفلی توی اون حوزه میشید
SEO goals
SEO goals

انواع سئو و بهینه سازی سایت

وقتی صحبت از سئوی وسیع‌تر می شود‌، دو راه به همان اندازه مهم وجود دارد: سئوی داخلی و سئوی خارج از صفحه. سئو داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. این امر به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما‌، نوشتن مرتب محتوای با کیفیت بالا‌، اطمینان از متا برچسب ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و خوب نوشته شده است‌، و سایر عوامل.

سئوی خارج از صفحه بهینه سازی است که در وب سایت شما اتفاق می افتد، مانند کسب بک لینک. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی است که افراد می خواهند به اشتراک بگذارند. اگرچه نیاز به کارهای زیادی دارد، اما در موفقیت سئو ضروری است.

سئو درون صفحه یا داخلی چیست ؟ (On Page SEO)

یعنی هرچی محتوا داخل سایتتون هست رو به صورت مستقیم مدیریت کنید (اعم از عکس ها،فیلم ها، کدها و…) به طور کلی هرچیزی که داخل سایتتون بذارید به سئوی “آن پیج” مربوط میشه.

اینکه اسم عکستون رو چی بذارید یا مثلا هر پاراگراف پستتون چند خط باشه به این بخش مربوط میشه، این روش مهمترین بخش سئو هستش یعنی هرگلی زدی به سر خودت زدی چون تمامی رفتار شما به صورت کاملا مستقیم در سئوی سایتتون تاثیر داره و سیاست گذاری توی این بخش میتونه تا حد خیلی زیادی به موفقیت شما در بحث سئو کمک کنه.

اگه علاقه ای به بحث سئو ندارید حداقل پیش نیازش یعنی این بخش رو به خوبی یاد بگیرید.

فوت کوزه گری توی این بخش نهفته شده و این بخش پیشنیاز تمامی موارد دیگه سئو هستش یه مقاله توپ هم براتون در این باره گذاشتیم، بخونید و حالشو ببرید.

سئو بیرون صفحه یا خارجی چیست ؟ (Off Page SEO)

این روش یعنی وب سایتتون رو از بیرون ارتقا بدین مثل روش قبلی مستقیم نیست و به صورت غیر مستقیم انجام میشه خیلی ها به این روش بک لینک یا لینک گیری هم میگن که اگه شنیدید بدونید منظورشون همین روش هستش.

خب حالا یعنی چی این روش؟ یعنی شما داخل یه وب سایت دیگه مطلبی مرتبط با وب سایت خودتون میذارید و اون رو به وب سایت خودتون لینک میدین‌، این فرایند باید هوشمندانه باشه یه متخصص سئوی خوب باید تسلط خوبی رو این قسمت داشته باشه.

اینم یه مقاله کامل درباره سئو خارجی

سئو کلاه سفيد چیست ؟ (White Hat)

این اصطلاح مخصوص ادم خوباست، به مجموعه ای از روش‌ها میگن که به صورت قانون مند و کاملا منطبق بر قوانین موتور جستجوگر به وب سایت اعمال میشه.

این روش ممکنه یکم دیر جواب بده (البته ممکنه) ولی پیاداره یعنی خیالتون راحته که وب سایت شما طبق اصول پیش رفته و قرار نیست پسرفت کنه اگه سئو کار این مدلی پیدا کردین حتما به کار بگیریدش چون در مقابل پولی که میگیرن ازتون بهتون سود میرسونن.

توی این روش هیچ فریب و دستکاری نیست و هرچی که هست به صورت قانونمنده.

سئو کلاه سیاه چیست ؟ (Black Hat)

این روش مخصوص دزداست!

به روش هایی میگن که به صورت دروغین سایت شما وارد سرچ موتور جستجوگر میشه، توی این روش وب سایت شما تو صفحه اول نشون داده میشه شما میبینید کلی هم خوشتون میاد و به به چه چه هم میکنید ولی چون به صورت فیک هستش فورا لو میرید و سایت شما از قبلش هم بدتر میشه و اگه بخوایید مثل قبل بمونید هی باید اون روش هارو تمدید کنید.

این روش اصلا توصیه نمیشه گول سئو کاری رو که میگه یه هفته ای سایت شما رو میارم صفحه اول نخورید چون دقیقا با همین روش شما و موتور جستجوگر رو گول میزنه شما شاید متوجه نشید ولی هوش مصنوعی موتور جستجور گر متوجه این مسائل میشه جلوی این روند رو میگیره.

 

استراتژی های SEO کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید

من همیشه یک بازی کارآفرینانه بلند مدت بازی کرده ام و معتقدم این راهی است که باید پیش برود. با این حال‌، این در مورد همه صادق نیست. برخی از افراد ترجیح می دهند دستاوردهای سریع را به دست آورند و به کار دیگری بپردازند. وقتی صحبت از سئو می شود ، به دنبال دستیابی سریع به سود‌، اغلب “SEO کلاه سیاه” نامیده می‌شود. افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند‌، تمایل دارند تا از تاکتیک‌های زیرکانه‌ای مانند پر کردن کلمات کلیدی و خراشیدن لینک برای رتبه بندی سریع استفاده کنند. ممکن است برای کوتاه مدت کار کند و بازدیدکننده‌ای در سایت شما ایجاد کند‌، اما پس از مدتی‌، Google سایت شما را مجازات و حتی در لیست سیاه قرار می‌دهد‌، بنابراین هرگز رتبه بندی نخواهید کرد.

از سوی دیگر‌، SEO کلاه سفید راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است. اگر SEO را از این طریق انجام دهید‌، بر مخاطبان انسانی خود تمرکز خواهید کرد. شما سعی می‌کنید بهترین محتواهای ممکن را در اختیار آنها قرار دهید و با بازی بر اساس قوانین موتور جستجو به راحتی آن را در دسترس قرار دهید.

Duplicate content محتوای تکراری:

هنگامی که شخصی سعی می کند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند ، ممکن است محتوای موجود در سایت خود را تکرار کند تا بارها و بارها آن کلمه کلیدی را در متن خود بدست آورد. گوگل سایت هایی را که این کار را انجام می دهند مجازات می کند.

Invisible text and keyword stuffing متن نامرئی و کلمات کلیدی:

سالها پیش ، یک استراتژی کلاه سیاه شامل این بود که تعداد زیادی کلمه کلیدی را در انتهای مقالات خود قرار دهید ، اما آنها را به همان رنگ پس زمینه تبدیل کنید. این استراتژی شما را به سرعت در لیست سیاه قرار می دهد. همین امر در مورد پر کردن کلمات کلیدی که متعلق به آنها نیست نیز صدق می کند.

Cloaking and redirecting مخفی کاری و تغییر مسیر:

وقتی نوبت به تغییر مسیرها می رسد ، یک راه درست و غلط برای انجام آن وجود دارد. راه اشتباه خرید چندین دامنه غنی از کلمات کلیدی و هدایت کل ترافیک به یک سایت است.

Poor linking practices روشهای پیوند ضعیف:

بیرون رفتن و خرید بسته Fiverr که به شما 5000 پیوند در 24 ساعت می دهد وعده ایجاد پیوند را نمی دهد. شما باید پیوندهایی را از محتوا و سایت‌های مربوط به سایت خود دریافت کنید که دارای ترافیک خاص خود هستند.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

یک سئو کار خوب باید چه روند هایی رو بلد باشه؟

  • بهبود ساختار سایت

یعنی اینکه ساختار سایت رو متناسب با نوع مخاطبش تنظیم کنه دسترسی ها راحت باشه کسی دنبال چیزی نگرده، مثلا اگه وب سایت مخصوص پیرمردهاست فونت سایت رو جوری انتخاب کنه که یه فرد مسن مجبور نباشه زور بزنه تا چیزی رو بخونه یا مثلا اگه مخاطب شما افراد جوان هستن باید محتوا نرم باشه و از رسمیت کمتری برخوردار باشه همه اینا بستگی به تشخیص سئو کار داره.

  • استراتژی ای به نام کلمات کلیدی

باید با توجه به محتوایی که میذاره یسری کلمات کلیدی انتخاب کنه باید خودشو بذاره جای یک مخاطب و بگه اگه من جای مخاطب بودم چی سرچ میکردم تا به این محتوا برسم.

بذارید یه مثال بزنم مثلا من یک مقاله دارم که موضوعش در مورد دستور پخت یک نوع کیک برای اینکه موتور جستجوگر مخاطب مرتبط رو وارد وب سایتم کنه باید خودمو بذارم جای مخاطب میشینم فکر میکنم و به نتایج زیر میرسم:

  1. نحوه پخت کیک
  2. آموزش پخت کیک داخل فر
  3. آموزش درست کردن کیک خانگی

با همین روش میتونید کلمات کلیدی خوبی رو پیدا کنید البته ترفندهای دیگه ای هم هست، ولی حواستون باشه توی این حیطه افراط نکنید دو سال پیش شما یه مطلبی رو سرچ میکردین کل مطلب 10 خط بود اندازه 20 خط کلمه کلیدی میذاشتن براش و بخاطر همین افراط ها این روال محدود شد سعی کنید بیشتر از 8 تا کلمه کلیدی استفاده نکنید.

  • بهینه سازی آدرس URL

خیلی مهمه که ادرس محتوا با موضوع محتوا مربوط باشه مسلما شما تو بازار زرگر ها دنبال سبزی فروشی نمیگردید سعی کنید ادرس محتوا جوری باشه که مخاطب با خوندنش توی آدرس بار متوجه محتوا بشه از طرفی هم نباید خیلی طولانی باشه هرچه کوتاه تر و با معنی تر امتیاز بیشتر.

  • بهینه سازی کدها

کدهای وب سایت باید به صورتی باشند که سریع بارگذاری بشن بارگذاری سریع یعنی افزایش سرعت و این افزایش سرعت باعث رضایت مخاطب میشه از کد نویسی های افراطی باید اجتناب شه، تمامی کدهای استایلتون رو یک فایل کنید تمامی کدهای جاوا اسکریپت رو هم یک فایل کنید این کار باعث افزایش سرعتتون میشه و موتور جستجوگر هم این کار شمارو میپسنده.

  • پردازش متن

متونی که داخل سایتتونه باید حساب کتاب داشته باشه هرچی دلتون خواست رو نباید بذارید باید خودتون رو بذارید جای مخاطبتون ببینید چه ادبیاتی رو میپسنده، هرچند خط بخونه چشم هاش خسته میشه حتی طول نوشته هم مهمه مثلا گوگل زیر 800 کلمه رو کامنت میشناسه نه متن، پردازش متن یکی از مهمترین بخش های سئوی “آن پیج” هستش.

  • بهینه سازی لینک ورودی

باید حواستون باشه از چه سایت هایی لینک میگیرید و لینک میدین چون اعتبار اونا اعتبار شما رو هم زیاد میکنه باید بدونید توی متن چندتا لینک بدین و کمتر و یا بیشتر از حد روی این مقوله کار نشه.

  • انتخاب نام دامنه وب سایت

انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت شما شدید به موفقیت وب سایت در سئو و بهینه سازی وبسایت کمک میکنه باید مرتبط باشه قابل حفظ کردن باشه آسون باشه فینگلیش نباشه و…. شاید به چشم شما نیاد ولی به چشم مصرف کننده وب سایت حتما میاد.

اینا یسری توضیحات کلی بود که توی مقاله‌ای دیگه اصول سئو چیست رو به صورت جامع تر میگم خدمتتون، این روزها سئو کارهای فراونی با قیمت های متنوعی میبینیم سئو کار گرون خوب و بد داریم سئو کار ارزون خوب و بد هم داریم اینجوری نیست بگیم چون گرونه خوبه یا چون ارزونه بده نه هر سئو کار مجموعه ای از الگوریتم هارو بلده که از اونا استفاده میکنه حالا نوع الگوریتم روی کیفیت سئو بستگی داره، سئو واقعا کار پر زحمتیه.

لطفا لطفا کار سئو کار خوب رو زیر سوال نبرید یا بهش نگید این که کاری نداشت خب اگه کاری نداشت خودتون انجام میدادین!

چرا SEO برای بازاریابی مهم است؟

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد سالانه میلیاردها جستجو انجام می دهند ، اغلب با هدف تجاری برای پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای مارک ها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی است. دید بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقابت شما می تواند تأثیر مهمی بر نتیجه نهایی شما داشته باشد.

با این حال ، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال پیشرفت بوده و به کاربران پاسخ ها و اطلاعات مستقیم تری می دهد که به احتمال زیاد کاربران را در صفحه نتایج به جای رانندگی به وب سایت های دیگر نگه می دارد.

همچنین توجه داشته باشید ، ویژگی هایی مانند نتایج غنی و پانل های دانش در نتایج جستجو می تواند دید را افزایش داده و اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهد. در مجموع ، SEO پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. هنگامی که می فهمید کاربران وب سایت شما چه می خواهند ، می توانید این دانش را در کمپین های خود (پولی و ارگانیک) ، در وب سایت خود ، در ویژگی های رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید.

دلایل دیگر اهمیت سئو در بازاریابی

  1. شما مخاطبی که جذب می‌کنید را حفظ خواهید کرد: فرقی نمی‌کند که در حوضه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنید یا صاحب کسب و کاری محلی باشید. ترافیک وبسایت در عصر امروزی برای موفقیت هر کسب و کاری اهمیت دارد. سئو به شما کمک می‌کند که رتبه‌ی خود را در موتورهای جست و جو بهبود بخشید. بهبود رتبه‌ی سایت در موتورهای جست و جو این نوید را می‌دهد که سایت بیشتر در معرض دید مشتریان بالقوه قرار خواهد گرفت.

در طراحی سایت و سئو هرقدر روی مشتریان و خواسته‌هایشان تمرکز کنید مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. سرعت بارگذاری وبسایت یکی از عواملی است که برای مشتریان اهمیت بالایی دارد.

  1. برای مشتری تجربه‌ی یکپارچه خلق می‌کند: ممکن است سایتی را دیده باشید که صفحات آن با یکدیگر تفاوت دارد، طراحی قدیمی دارد یا با کلیک روی بخشی از سایت همه چیز از جمله رنگ‌ها و فونت‌ها تغییر کنند. این جابه جایی، عجیب و بی نظم به نظر می‌رسد. اینگونه وبسایت‌ها ممکن است از عناصر سئو استفاده کرده باشند اما این نوع استفاده مطمئنا بهینه نیست. مخاطب با دیدن این اتفاقات دیگر تمایلی به اتلاف وقت در سایت نخواهد داشت.

ایجاد تجربه‌ای تکپارچه برای مشتریان بالقوه از وظایف سئو می‌باشد. در یک وبسایت ایده‌آل هر میلی‌متر سر جای خودش باقی می‌ماند. طراحی سایت مناسب سئو به “خوب” بسنده نمی‌کند و فقط بهترین را قبول دارد چون این مفهوم بهینه سازی می‌باشد. این کار با ملایمت و عمدا مشاهده کننده را به سمت مرور محتوا و خرید هدایت می‌کند. دیگر حواس پرتی در کار نیست و آن‌ها به راحتی به آنچه که می‌خواهند دست پیدا می‌کنند.

طراحی یک پارچه طول دایره‌ی خرید را کاهش می‌دهد و باعث افزایش موارد زیر می‌شود:

  • فروش
  • کلیک‌های وابسته
  • اشتراک گذاری
  • تکرار خرید مشتریان
  • میزان طول عمر مشتری
  1. طراحی سایت مناسب سئو نرخ تبدیل را بهینه می‌کند: جذب مشتریان بالقوه به سایت اهمیت بالایی دارد. اما می‌بایست تا جایی که امکان دارد پروسه خرید را کوتاه کرد. طراحی سایت مناسب سئو کمک می‌کند تا از مخاطبین ارزشمندی که جذب وبسایت شما شده‌اند بهترین استفاده را داشته باشید و با این کار نرخ تبدیل را بهینه می‌سازد.

در این بین، micro-conversion ها اهمیت بالایی دارند. Micro-conversion ها مجموعه فعالیت‌های کوچکی هستند که افراد در سایت شما انجام می‌دهند تا زمان بیشتری در سایت شما بگذرانند. آن‌ها می‌توانند یکی از کارهای زیر را انجام دهند:

  • کلیک روی یک لینک
  • ثبت نام برای دریافت خبرنامه
  • تماشای یک ویدیو
  • پاسخ به سوالات
  1. طراحی سایت مناسب سئو ترافیک طبیعی سایت را افزایش می‌دهد: ترافیک طبیعی سایت، ترافیکی است که از طریق نتایج موتورهای جست و جو کسب می‌شود و تبلیغات پولی برای آن‌ انجام نشده است. ترافیک طبیعی 50 درصد کل ترافیک وب را تشکیل می‌دهد. اکثر افراد ترجیح می‌دهند روی نتایج طبیعی کلیک کنند. اول بودن در نتایج موتورهای جست و جو نشان دهنده‌ی این است که سایت شما بهترین سایت در حوزه‌ی جست و جو شده می‌باشد. بیش از 75 درصد ترافیک طبیعی، سهم سایت‌هایی است که در صفحه‌ی اول نتایج جست و جو قرار دارند. موتورهای جست و جو مانند گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را بهینه می‌کنند تا مطمئن شوند که بهترین سایت‌ها در اول لیست‌ها قرار دارند.

بالا رفتن بازدید طبیعی وبسایت مزایای بسیاری برای کسب و کارها دارند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • کیفیت ترافیک وبسایت افزایش پیدا می‌کند
  • هزینه‌ها کم‌تر می‌شوند
  • مشتریان متوجه می‌شوند شما در کارتان خبره هستید
  • رضایتمندی مخاطبان از وبسایت بالا می‌رود
  1. تعداد بازخوردهای مناسب را افزایش می‌دهد: 44 درصد افراد حداقل 1 نفر از اطرافیان خود را درمورد تجربه‌ی بدشان در یک سایت مطلع خواهند کرد. 79 درصد افراد، دیگر به وبسایت بد مراجعه نخواهند کرد. نزدیک به 80 درصد مردم قبل از خرید درمورد کسب و کار مورد نظر جست و جو خواهند کرد. با بد شدن اعتبار آنلاین، شما 70 درصد از قابلیت‌های کسب و کار خود را از دست خواهید داد. این عدد را به 50 درصدی که از سایت شما گریزان خواهند بود اضافه کنید. این توجهی نیست که شما می‌خواهید جلب کنید.

نظرات مثبت

طراحی سایت مناسب سئو مخاطب را با وجهه‌ی مناسب برند شما مواجه خواهد کرد که باعث می‌شود آن‌ها کاری که برای آن به سایت مراجعه کرده‌اند را انجام دهند و دیگر به نوشتن نظرات بد تمایل نداشته باشند. همچنین مخاطبان برای نوشتن نظرات خوب ترغیب خواهند شد. علاوه بر این، شما باید تاثیر گذاری طراحی سایت خود را بالا ببرید تا نظرات بیشتری دریافت کنید.

توجه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی

سئو همه چیز را ادغام می‌کند تا شما بیشتر در معرض دید باشید و این موضوع فقط به موتورهای جست و جو محدود نمی‌شود، بلکه تمام فضای آنلاین را در بر می‌گیرد. طراحی سایت مناسب سئو، اشتراک گذاری مطالب به طور مستقیم از سایت را آسان می‌کند. این مورد شامل قرار دادن معرفی کننده‌ی شبکه‌های اجتماعی شما در جای مناسب می‌شود.

به اشتراک گذاری مطالب شما توسط مردم در شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات هم قدرتمندتر است. چرا که به یک پیشنهاد شخصی تبدیل می‌شود.

به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مستقیما روی جایگاه شما در موتورهای جست و جو تاثیر نمیگذارد اما میزان آگاهی برند شما را افزایش می‌دهد و به افزایش ترافیک با کیفیت کمک می‌کند. این عامل باعث می‌شود که الگوریتم‌های موتورهای جست و جو متوجه شوند سایت شما باید بیشتر دیده شود.

معرفی توسط افراد اثرگذار

هنگامی که یک کسب و کار وبسایتی مناسب و بر اساس اصول سئو دارد، بزرگان آن صنعت متوجه می‌شوند و تمایل بیشتری برای معرفی شما خواهند داشت. توجه آن‌ها باعث می‌شود مخاطبین شما را به رسمیت بشناسند و ترافیک بیشتری جذب کنید. همچنین، این عمل باعث افزایش آگاهی برند شما خواهد شد.

  1. اثرگذاری تبلیغات را افزایش می‌دهد: آیا شما در اینستاگرام، تلگرام، توییتر یا ادوردز (AdWords) تبلیغ می‌کنید؟ یکی از دلایل اصلی تبلیغات این است که مخاطبان به وبسایت شما بیشتر مراجعه کنند. برای مثال ادوردز کمک می‌کند که در ازای پرداخت مبلغی معین، در رتبه اول نتایج جست و جو قرار بگیرید.

طراحی سایت مناسب سئو باعث می‌شود از هر کلیک که روی تبلیغ شما می‌شود بیشترین بهره‌وری را داشته باشید.

با صفحات فرودی که اصول سئو در آن‌ها پیاده سازی شده است، افراد به آسانی متوجه می‌شوند که در ادامه چه کاری باید انجام دهند. سئو نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد. این یعنی انتظارات شما از یک تبلیغ به طور مناسب براورده خواهد شد.

  1. سئو با چگونگی خرید و جست و جوی افراد هماهنگ می‌شود: 60 درصد ترافیک اینترنت از طریق موبایل‌ها تامین می‌شود. اگر وبسایت شما فقط برای کامپیوتر بهینه سازی شده است، این مقدار را از دست داده‌اید.

چگونه کسب و کارهای محلی برای موبایل بهینه می‌شوند؟

بهینه سازی برای موبایل به سرعت بالا و قرارگیری صحیح عکس‌ها و متون محدود نمی‌شود. تمام این عوامل مهم هستند اما سئوی موبایل چیزی بیش از این‌ها است.

وبسایتی که برای موبایل بهینه سازی شده است کاملا برای کسب و کار شما شخصی سازی می‌شود. این کار باعث می‌شود مشتریان هم از داخل مغازه هم از هزار کیلومتر دور تر با برند شما تعامل داشته باشند. بهینه سازی وبسایت برای موبایل تجربه‌ی حضور در محل کسب و کار و بازدید از طریق تلفن همراه را باهم ادغام می‌کند.

  1. درامد شما را افزایش می‌دهد: طراحی سایت مناسب سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت به حساب می‌آید که هرقدر بیشتر به آن بپردازید بیشتر به شما سود می‌رساند.
  1. باعث می‌شود بیشترین بهره‌وری از بودجه‌ی بازاریابی داشته باشید: شما برای تبلیغ در توییتر، اینستاگرام، ادوردز (AdWords) و دیگر بسترهای آنلاین هزینه می‌کنید تا ترافیک وبسایت را بالا ببرید. همچنین ممکن است هر هفته ساعت‌ها زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی صرف کنید تا ترافیک رایگان کسب کنید.

اگر سایت شما ترافیک طبیعی ندارد، بیشتر ترافیک شما از آن منابع تامین می‌شود. برای مدیریت منابع، زمان و پول زیادی باید صرف کنید. اگر از ابزارهای آماری و اتوماسیونی که شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ از آن‌ها استفاده می‌کنند استفاده نکنید این مقادیر افزایش خواهند یافت.

هرچند این امکانات برای کسب ترافیک اولیه لازم هستند اما تکیه به تبلیغات پولی وشبکه‌های اجتماعی هزینه‌بر هستند. پرداختن 75 تا 90 درصد سود از مشتریان اولیه برای به دست آوردن مشتری بیشتر، استراتژی بلند مدت پایداری برای کسب و کار نیست.

در بلند مدت، سئو به صورت ماهانه هزینه‌های شما را برمی‌گرداند. همچنین دیگر عوامل را حذف نخواهد کرد. هرچقدر تراقیک طبیعی بیشتری جذب کنید از تبلیغات پولی کم‌تر استفاده خواهید کرد.

سخن آخر:

سئو هزینه نیست به چشم پول خرج کردن بهش نگاه نکنید سئو و بهینه سازی وبسایت سرمایه گذاری اگه درست باشه موفقیت کسب کار شمارو در حوزه وب تضمین میکنه.

اگه تصمیم داشتین که وب سایت خودتون رو سئو کنید قبل از هر تصمیمی به ما هم یه زنگ بزنید و مشاوره بگیرید.

خیالتون راحت مشاوره کاملا رایگانه ما وب سایتتون رو چک میکنیم نقاط قوت و ضعفش رو میگیم بهتون اگه دوست داشتین خودتون رفع میکنید.

اگرم نه ما تعیین هزینه میکنیم و براتون خیلی راحت رفع میکنیم و به صورت قانونی وارد صفحه اول میشید، ضمنا گول کسایی که میگن دو سوته میارمتون صفحه اول نخورید!

ماکروفر نیست که سریع کار انجام بشه به زحمت و تلاش نیاز داره، وجود سئو کار ها لازمه چون کمک میکنند دنیای وب برای استفاده راحتر بشه و ما سریعتر به خواستمون برسیم.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید