بازاریابی لحظه ای چیست ؟ چه رقابتی بین برند ها ایجاد می کند؟

بازاریابی لحظه ای چیست؟ چه رقابتی بین برند ها ایجاد می کند؟

بازاریابی لحظه ای چیست؟ چه رقابتی بین برند ها ایجاد می کند؟ 800 520 کارشناس محتوا1
بازاریابی لحظه ای چیست؟ چه رقابتی بین برند ها ایجاد می کند؟Reviewed by نرگس کاوه on Apr 6Rating: 3.5بازاریابی لحظه ای چیست ؟ چه رقابتی بین برند ها ایجاد می کند؟ | آرانیک وب

بازاریابی لحظه ای ، میدان جنگ جدید برای برندها و قدم جدید در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی لحظه ای چیست ؟

تا به حال چیزی در مورد بازاریابی لحظه ای شنیده اید؟ می دونید چرا به بازاریابی لحظه ای میدان جنگ برای برند ها گفته می شود؟ می دونید با چه راهکار هایی می تونید در این میدان جنگ برند ها پیروز شوید؟

با ما در ادامه ی مقاله همراه باشید تا جواب سوالات بالا را به شما پاسخ دهیم.

بازاریابی لحظه ای چیست ؟

بازاریابی لحظه ای چیست ؟

 

دستگاه های هوشمند تا چه اندازه در بازاریابی و مارکتینگ نقش دارند؟

به طور کل دستگاه های هوشمند، خصوصا موبایل به جزئی از زندگی روزمره ی ما تبدیل شده اند.

ما در طول روز مدت زمان زیادی را صرف استفاده از شبکه های اجتماعی، چک کردن ایمیل و یا خواندن آخرین اخبار و اطلاعات در گوشی های هوشمند می کنیم.

همچنین دستگاه های هوشمند امروزه به محلی برای خرید و یادگیری هم تبدیل شده است. به همین علت است که اگر حتی برای مدتی کوتاه، تلفن همراه ما در دسترس نباشد، کلافه می شویم و حوصله مان سر می رود.

به همین علت شرکت گوگل کلمه ای به نام بازاریابی لحظه ای یا اصطلاحا micro moment را به بازاریابان وصاحبان کسب و کار ها معرفی کرد. در واقع بازاریابی لحظه ای زمانی رخ می دهد که فردی به کالا یا خدماتی نیاز پیدا می کند و سعی می کند آن را با تایپ کردن در تلفن همراه خود جستجو کند.

این جستجو در واقع پتانسیلی را برای صاحبان کسب و کار ها و برند ها ایجاد می کند تا  بتوانند برای خدمات خود مشتری جدید کسب کنند. برخی از افراد بر این باورند که صاحبان کسب و کار ها بیش از هر کار دیگری باید به فکر مارکتینگ و بازاریابی به واسطه ی تلفن های همراه بیافتند.

فردی به نام مت بوش از کارکنان گوگل بار ها و بارها اظهار داشته است که تلفن های همراه تا ۱۰ برابر بیش تر از آنچه صاحبان کسب و کار ها تصور می کنند می تواند در موفقیت برند آن ها نقش داشته باشد.

Micro moment یا بازاریابی لحظه ای چیست؟

همانوطور که در متن بالا به شما توضیح دادیم.

در اینگونه بازاریابی معمولا مشتری با تایپ کردن در اینترنت سعی می کند که نیاز های خود را بر طرف کند. اما تعریف بازاریابی لحظه ای از دیدگاه گوگل چیست؟

از نظر شرکت گوگل بازاریابی لحظه ای یا micro moment به چند جمله که توسط مشتری تایپ می شود،  قابل دسته بندی است.  

۱- می خواهم در مورد مطلبی اطلاعات به دست بیاورم

۲- می خواهم به مکانی بروم

۳- می خواهم کاری را انجام دهم

۴- می خواهم کالایی را بخرم

شما در بازاریابی لحظه ای کسب وکارتان باید آنقدر برای مشتری سودمند و مفید باشد تا مشتری به واسطه تلفن همراه خود بر روی سایت شما ضربه بزند.

شما در این بازاریابی بر خلاف بازاریابی هایی دیگر آنقدر زمان برای متقاعد کردن مشتری ندارید.

 

تغییر به سمت بازاریابی لحظه ای

در زمان گذشته مردم برای اینکه نیاز های خود را رفع کنند و یا خدماتی که به دنبال آن می گشتند را پیدا کنند.

مجبور بودند تا به صورت حضوری و یا با کامپیوتر های شخصی به دنبال آن خدمات بگردند.

اما امروزه آمار نشان می دهد که میزان جستجوی خدمات به واسطه تلفن همراه به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

البته علاوه بر تلفن های همراه، ساعت های هوشمند هم مانند apple watch توانسته مردم را به سمت تغییر در جهت بازاریابی لحظه ای بکشاند.

شرکت apple بار ها و بار ها به صاحبان کسب و کار ها اطلاع داده است. که شما تنها ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا با استفاده از apple watch بتوانید برای کسب و کار خود مشتری پیدا کنید.

بازاریابی لحظه ای چیست ؟ چه رقابتی بین برند ها ایجاد می کند؟ | آرانیک وب

بازاریابی لحظه ای چیست ؟ چه رقابتی بین برند ها ایجاد می کند؟ | آرانیک وب

 

چگونه در میدان جنگ برند ها در بازاریابی لحظه ای به موفقیت دست پیدا کنیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله به شما گفتیم. بازاریابی لحظه ای به یک میدان جنگ جدید برای برند ها تبدیل شده است.

اما اگر برای شما سوال ایجاد شده که چگونه می توان از این میدان جنگ با موفقیت عبور کرد، و مشتری برند شما را انتخاب کند؟ ما در ادامه چندین راه را به صورت موردی برای پیروزی در این جنگ به شما نشان خواهیم داد.

۱- حضور به موقع در بازاریابی لحظه ای

یکی از اعمالی که شما می توانید برای پیروزی در میدان جنگ برند ها استفاده کنید.

شناخت ریز لحظه هایی است که در کسب و کارتان وجود دارد. پس از آنکه این ریز لحظه ها را شناختید. باید بر اساس این ریز لحظه ها پاسخی دقیق و مناسبی جهت جلب مخاطب بدهید.

اصلا نگران برند های شناخته شده نباشید. چرا که امروزه مشتری ها به برند و مارک خاصی فکر نمی کنند. بلکه به برند ها و مارک هایی فکر می کنند که با آن ها بتوانند نیاز هایشان را رفع کنند و سریع تر از آن خدمات استفاده کنند.

اما حتما برای شما سوال ایجاد شده که این ریز لحظه ها چیست و چگونه می توان این ریز لحظه ها را در کسب و کار شناسایی کرد؟

جواب این سوال را می توانید با استفاده از سرچ کنسول گوگل و پرسش های مردمی به دست بیاورید.

 به طور مثال سایتی را تصور کنید که تنها بلیط های لحظه ی آخری به فروش می رساتد. و مشتری تنها با نوشتن بلیط لحظه آخر در صفحه جستجوی گوگل می تواند وارد این سایت شود.

۲- پاسخی دقیق و مناسب بدهید.

فرض کنید یک مشتری با استفاده از بازاریابی لحظه ای به سایت شما می رسد و می خواهد ببیند که برند شما چه ویژگی هایی دارد. و یا اینکه آیا برند شما می تواند نیازش را برطرف کند یا خیر.

خوب شما باید یک پاسخ قانع کننده و در عین حال دقیق به مشتری بدهید،  تا در جنگ میان برند های دیگر پیروز شوید. شما باید تمامی سوالاتی که مشتری ممکن است در مورد برند شما داشته باشد را پاسخ دهید.

برای اینکار بهتر است، لیستی از پرسش ها را تهیه کنید و سعی کنید در متن وب سایتتان جواب تک تک آن سوالات را بدهید.

۳- سرعت و بازاریابی لحظه ای

ببینید همانطور که از اسم این بازاریابی مشخص است، این نوع بازاریابی در لحظه انجام می شود. شما باید به سرعت تمامی نیاز های مشتری از برندتان را برطرف کنید.

درست است که پاسخ دادن به تمامی سوالات مشتری می تواند در موفقیت شما تاثیر گذار باشد. اما مشتری می خواهد هر چه سریعتر به پاسخ نیاز های خود دستیابد.

برای همین پیشنهاد می شود که علاوه بر سادگی و کامل بودن، سعی کنید در متنی که در وب سایتتان قرار می دهید. سریعتر نیاز های مشتریتان را نسبت به برندتان بر طرف کنید.