مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

استراتژی لینک سازی دیجی کالا چگونه است؟

استراتژی لینک سازی دیجیکالا چگونه است؟

استراتژی لینک سازی دیجی کالا

آیا با استراتژی لینک سازی دیجی کالا آشنایی دارید؟ می دونید دیجی کالا تا چه اندازه توانسته بر روی استراتژی لینک سازی، خصوصا لینک سازی داخلی موفق عمل کند؟ می دونید کارآمد ترین استراتژی های لینک سازی داخلی چیست؟ 

اگر جواب این سوالات را نمی دانید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

استراتژی لینک سازی دیجیکالا چگونه است؟
استراتژی لینک سازی دیجیکالا چگونه است؟

 لینک سازی داخلی در سایت دیجی کالا

همانطور که می دانید استراتژی لینک سازی می تواند به وب سایت ها کمک کند تا محتواهای دیگر وب سایتشان، راحت تر در اختیار کاربرانشان قرار گیرد.

همچنین با توجه به الگوریتم های موتور های جستجوگر، استفاده از تکنیک لینک سازی داخلی در وب سایت ها می تواند تا حد زیادی درک موتور های جستجوگر از وب سایت شما را بیش تر کند، و در نتیجه وب سایت شما در صفحه نتایج یا SERP رتبه قابل قبولی کسب کند.

همچنین استراتژی لینک سازی داخلی می تواند باعث شود تا محتوا های قدیمی وب سایت شما هم در معرض دید کاربران وب سایتتان قرار گیرد. اگر بخواهیم از تاثیر لینک سازی داخلی بر روی سئو وب سایت شما بگوییم.

تاثیر سئو در استراتژی لینک سازی داخلی قسمت های مختلف سایت شما نظیر قسمت بالایی سایت یا Header، محتوای اصلی و قسمت پایینی یا Footer می تواند متغییر باشد.

در ادامه بیش تر در این مورد صحبت می کنیم.

ما در این مقاله سعی داریم استراتژی لینک سازی یک از معروف ترین وب سایت های ایرانی، یعنی وب سایت دیجی کالا که توانسته در زمینه لینک سازی داخلی بسیار موفق عمل کند را به شما معرفی کنیم.

دیجی کالا از چه استراتژی برای لینک سازی داخلی استفاده می کند؟

1- استفاده صحیح از لینک سازی در محتوا

برخی افراد بر این باورند که هرچه لینک سازی بیش تری،  درون محتوای وب سایتشان انجام دهند.

سئو سایتشان هم به همان اندازه بهبود پیدا می کند. باید به شما بگوییم که چنین شیوه نگرشی کاملا اشتباه است.

درست است که در استراتژی لینک سازی، کمیت لینک ها مهم است.

اما استفاده بیش از اندازه و نا صحیح از لینک ها در محتوا نمی تواند سبب بهبود سئو وب سایت شما شود.

همچنین لینک سازی در محتوا زمانی ارزش بیش تری پیدا می کند که محتوا و آن لینک با یکدیگر از لحاظ موضوع ارتباط نزدیکی داشته باشند.

اگر آن لینک و محتوا با هم ارتباط موضوعی نداشته باشند.

لینک سازی در آن محتوا نمی تواند روبات های گوگل را به سمت خود بکشاند و درنتیجه سبب بهبود سئو وب سایت شما شود.

همچنین وب سایت دیجی کالا به جای اینکه سعی کند تا هر دسته بندی را در قسمت منوی خود بگنجاند.

سعی کرده است تا با صفحه ای جداگانه و معرفی آن دسته بندی و لینک سازی در آن صفحه، سبب بهبود سئو وب سایت خود شود.

در فروشگاه های اینترنتی استفاده از برخی از واژه ها در قسمت منوی سایت می تواند برای طراحی آن ها دردسر ساز باشد.

شما با این روش از بروز چنین مشکلاتی پیش گیری می کنید و همچنین با استراتژی لینک سازی داخلی سعی می کنید تا سئو وب سایت خود را بهبود بخشید.

در عکس پایین نمونه ای از استراتژی لینک سازی داخلی، درون محتوا را در سایت فروشگاهی دیجی کالا مشاهده می کنید.

استفاده صحیح از لینک سازی در محتوا
استفاده صحیح از لینک سازی در محتوا

2- دسترسی بهتر به لینک ها در سایت دیجی کالا

کارشناسان بر این باورند که روبات های گوگل، درست همانند بازدیدکنندگان وب سایت شما، می توانند به اطلاعات وب سایتتان دسترسی داشته باشند.

به طور مثال اگر محتوای شما فونتی بسیار ریز داشته باشد، خواندن آن محتوا برای کاربران وب سایت شما کمی سخت می شود.

برای ربات های گوگل هم درست همچین شرایطی وجود دارد.

اگر فونت محتوای وب سایت شما بسیار ریز باشد، آن ها نمی توانند آن محتوا را آنالیز کنند.

این مثال برای استراتژی لینک سازی داخلی هم صدق می کند.

به طور مثال اگر شما در محتوای وب سایتتان لینک سازی انجام دهید، و آن کلمه ای که لینک شده، از نظر رنگ با دیگر کلمات موجود در محتوا تفاوتی نداشته باشد.

لینک سازی در وب سایت شما ارزش خود را از دست می دهد.

برای همین توصیه می شود که کلمه ای که لینک شده، با بقیه کلمات موجود در محتوای وب سایتتان تفاوت رنگ داشته باشد.

در مثالی دیگر، برخی از فروشگاه های اینترنتی سعی می کنند تا محتوای موجود برای محصولات خود را به  نوعی از دسترس کاربران مخفی کنند.

در چنین عملی، کاربر با بازکردن صفحه محصول، نمی تواند توضیحات آن محصول را مطالعه کند. این کار کاملا اشتباه است، چرا که با توجه به مطالبی که گفته شد.

روبات های گوگل هم نمی توانند به آن محتوا دسترسی داشته باشند، و اگر شما لینکی در آن محتوا قرار داده باشید.

آن لینک برای وب سایت شما ارزشی پیدا نمی کند. همچنین توصیه می شود محتوایی که در آن لینک سازی می کنید، تا حد امکان در دسترس کاربران قرار گیرد.

دیجی کالا برای محصولات وب سایت خود، سعی کرده تا یک معرفی اجمالی قرار بدهد و آن معرفی اجملای را، بدون آنکه نیاز باشد کاربر بر روی عنوانی کلیک کند. برای کاربر به نمایش در بیاورد.

دسترسی بهتر به لینک ها در سایت دیجی کالا
دسترسی بهتر به لینک ها در سایت دیجی کالا

 

3- استراتژی لینک سازی در قسمت Footer site

 همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم. استراتژی لینک سازی درون محتوا و قسمت Header سایت می تواند تاثیر به مراتب بیش تری بر روی سئو به نسبت قسمت Footer سایت داشته باشد.

وب سایت فروشگاهی دیجی کالا هم مدت ها بر روی لینک سازی در قسمت Footer سایت یا همان قسمت پایین سایت فعالیت داشت.

اما با توجه به این که این عمل موفقیتی را برای سئو این فروشگاه ایجاد نکرد.

دیجی کالا هم تصمیم گرفت تا این استراتژی را در قسمت Footer سایت متوقف کند، و تنها بر روی قسمت Header و محتوا اصلی، استراتژی لینک سازی را انجام دهد.

استراتژی لینک سازی در قسمت Footer site
استراتژی لینک سازی در قسمت Footer site

 

4- استراتژی لینک سازی در منوی سایت

یکی دیگر از استراتژی های فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، لینک سازی در قسمت منو سایت است.

استراتژی لینک سازی در منو سایت می تواند تاثیر بسیار بیش تری نسبت به استراتژی های دیگر داشته باشد.

چرا که منوی سایت در تمامی صفحات وب سایت وجود داشته و می تواند تاثیر بسیار مطلوبی بر روی سئو وب سایت داشته باشد.

فروشگاه دیجی کالا، هم با ایجاد تکنیک لینک سازی و هم ایجاد منویی جذاب توانسته تجربه کاربری خوبی را برای کاربران ایجاد کند.

همانطور که می دانید وجود تعداد زیادی از لینک ها درون منو سایت می تواند برای فروشگاه های اینترنتی نامطلوب باشد.

اما وب سایت دیجی کالا سعی کرده تا لینک ها را به صورت مرحله ای در اختیار کاربران قرار دهد. یعنی کاربر با تکان دادن موس خود می تواند با منویی جدید روبرو شود.

استراتژی لینک سازی در منوی سایت
استراتژی لینک سازی در منوی سایت

 

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید