مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

معرفی ابزارهای سئو سایت و کاربرد آن ‌ها در دیجیتال مارکتینگ

معرفی ابزارهای سئو سایت و کاربرد آن ‌ها در دیجیتال مارکتینگ

باید بدانیم که برای داشتن سئو و بهینه سازی مناسب به ابزارهای سئو سایت نیاز داریم. زیرا سئو یعنی بهینه سازی یک وب سایت در کلمات خاص که مربوط به محصول یا خدمات آن سایت می شود.

این بهینه سازی توسط فاکتورهایی اتفاق می افتد که آن فاکتورها عبارت هستند از:  آنالیز کردن وب سایت مورد نظر و رفع مشکلات فنی آن، پیدا کردن کلمات کلیدی خاص که مربوط به خدمات یا محصول آن وب سایت می شود، داشتن محتوای مرتبط با محصول یا خدمات، به کارگیری کلمات خاص در آن محتوا به طرز درست و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی برای فروش و افزایش ترافیک سایت.

تمام این فاکتورها وقتی عملی می شوند که در ابتدا یک دانش خوب به علم سئو داشته باشیم و بعد از دانش کافی از ابزارهای مناسبی جهت ارتقا فاکتورها استفاده کنیم که ابزارهای سئو سایت از گروه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

  ابزارهای آنالیز و تحلیل جهت بررسی وب سایت

   ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

   ابزارهای مخصوص تولید محتوا

 ابزارهای تست سرعت وب سایت

   ابزارهای مربوط به لینک

   ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین برای وب سایت

  ابزارهای مدیریت پروژه

  ابزارهای نظرسنجی، پرسشنامه و فرم سازی

 ابزارهای تبلیغاتی کلیکی، ری تارگتینگ و… 

ابزارهای آنالیز و تحلیل:

در ابتدا تعریفی کوتاه از آنالیز کردن و تحلیل یک وب سایت داشته باشیم و سپس به معرفی ابزارهای سئو در این قسمت بپردازیم.

آنالیز کردن وب سایت یعنی برای تهیه یک گزارش کامل از نقاط قوت و ضعف وب سایت در موتورهای جستجو، آن وب سایت را مورد تحلیل و ارزیابی با استفاده از ابزارهای مرتبط قرار دهیم و اطلاعات بدست آمده را به صورت گزارش آماده کنیم. سپس گزارش را با وضعیت مطلوب مقایسه کرده و به بهینه سازی آن اقدام کنیم.

این سنجش و بررسی شامل بررسی بازدید کنندگان، تحلیل سایت‌های رقبا، بررسی ترافیک سایت و ایجاد کمپین های فروش، نرخ پرش سایت، نرخ تبدیل کاربران به مشتری، ارزیابی محبوب ترین صفحات سایت، رفع مشکلات فنی و هر آنچه که مربوط به سایت می شود را شامل می شود.

سوالی مطرح می شود که آیا آنالیز کردن وب سایت را هر شخصی میتواند انجام دهد؟ در پاسخ باید بگویم خیر زیرا آنالیز کردن یک وب سایت پیش زمینه ایی برای سئو یا بهینه سازی آن سایت می باشد و اگر توسط متخصصین با تجربه انجام نشود ممکن است متوجه خیلی از عوامل مثل مشتری کم با وجود ترافیک بالا، علتهای کاهش رتبه سایت و عواملی که باعث فرار مخاطب شده اند، نشده و در نهایت سئو کارآمدی انجام نشود.

از ابزارهای این بخش می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

Search console (سرچ کنسول ):

نام دیگر این ابزار وب مستر تولز (Webmaster tools) می باشد. یک ابزار بسیار جامع جهت بررسی و تحلیل وب سایت و ارائه آماری در این خصوص می باشد که بعد از ثبت نام در سرچ کنسول گوگل شما می توانید از ابزارهای مختلف آن جهت تحلیل وب سایت خود بهره بگیرید.

هزینه: رایگان

آدرس: search.google.com/search-console

Moz (ماز):

یک ابزار مشهور جهت دانستن از عملکرد استراتژی سئوی خودتان می باشد. با وجود این ابزار می توانید روی رنکینگ کلمات کلیدی خودتان متمرکز شوید. متاسفانه این ابزار اجازه ردیابی رنکینگ موتور جستجوی رقبای خود را نمی‌دهد.

هزینه: این ابزار برای 30 روز رایگان است و بعد از آن باید خریداری شود.

آدرس: Moz.com

Semrush:

یک ابزار بسیار کاربردی جهت ارزیابی سایت رقیب می باشد. شما با این ابزار می توانید روی عملکرد سایت رقیب خود به خوبی نظارت داشته باشید.

هزینه: بخشی از خدمات رایگان است برای خدمات بیشتر باید هزینه کرد.

آدرس: Semrush.com

Ahrefs:

مانند ماز جهت مطالعه عملکرد استراتژی سئو به کار می رود با این تفاوت که می تواند روی هر سایتی که می خواهید هم نظارت داشته باشید.

هزینه: پولی است

آدرس: Ahrefs.com

UTM:

مخفف Urchin Tracking Module می باشد. بهترین شیوه برای ارزیابی لینک های وب سایتتان می باشد. کدهای UTM به شما کمک می کنند اطلاعات جامعی از کمپین تبلیغاتی خود بدست آورید. شما میتوانید با متغیرهای یو تی ام که به آدرس لینک اضافه میکنید اطلاعاتی نظیر میزان ترافیکی که از رسانه های مختلف اجتماعی دریافت می کنید را ردیابی کرده و جزئیات دقیق تری از اینکه لینک شما در کدام قسمت بازدید بیشتری داشته است بدست می آورید.

هزینه: رایگان

آدرس: ابزار ساخت یو تی ام گوگل

Yoast:

ابزار بسیار عالی برای بهینه کردن محتوای یک سایت می باشد و هر صفحه را از نظر کلمات کلیدی و لینک های داخلی و خارجی و سئو مورد بررسی قرار می دهد.

هزینه: این ابزار به صورت یک افزونه می باشد که برای وردپرس رایگان است ولی پرمیوم آن پولی است.

آدرس: yoast.com

Lighthouse:

این ابزار جهت بررسی عملکرد وب سایت، نحوه اجرای اپلیکیشن های وب سایت، میزان دسترسی به وب سایت و سئوی آن سایت کاربرد دارد.

هزینه: رایگان

آدرس: به صورت افزونه در مرورگر کروم قابل دسترس است

نشانه گذاری اسکیما: 

در واقع اسکیما آیتم های نشانه گذاری است که زبونی استاندارد و قابل فهم برای موتورهای جستجو ارائه می کند و با این نشانه ها گوگل سایت شما را شناسایی و رتبه بندی می کند. در واقع در سئوی سایت بسیار اهمیت دارد.

هزینه: رایگان

آدرس:  search.google.com/structured-data/testing-tool

Google Analytics ( گوگل آنالیتیکز):

ضروری ترین ابزاری که هر مارکتری باید روی وب سایت خود نصب کند. با استفاده از این ابزار می توان از تعداد بازدیدکنندگان سایت مطلع شد و اینکه از چه طریقی سایت را پیدا کرده اند و چه مدتی در سایت و در کدام صفحه بوده اند و بسیاری از اطلاعات دیگر را می توان از این طریق بدست آورد.

هزینه: رایگان است مگر به سرویس های بیشتر از معمول نیاز داشته باشید در این صورت باید مبلغی پرداخت کنید.

آدرس:  analytics.google.com/analytics/web

گوگل تگ منیجر:

گوگل آنالیتیکز بدون تگ منیجر کاربرد زیادی ندارد. در واقع تگ منیجر واسطه بین سایت و آنالیتیکس هستند و کوچکترین اتفاق مثل کلیک روی دکمه ایی را یه آنالیتیکس فرستاده و همچین مدیریت تگ ها در صفحات سایت را به عهده دارد.

هزینه: رایگان

آدرس:  tagmanager.google.com

Hotjar (هاتجر):

این ابزار زمان واقعی از عملکرد کاربران که از سایت شما بازدید کرده اند را به شما نشان می دهد ابزاری جهت تجزیه و تحلیل رفتار کاربر می باشد. از طریق نقشه گرمایی این ابزار متوجه مکان هایی که توسط کاربر کلیک شده اند برای شما مشخص می شود.

هزینه: برای وب سایت هایی که روزانه بازدید بالایی دارند رایگان و برای خدمات بیشتر باید هزینه شود.

آدرس: hatjar.com

Alexa (الکسا):

یک ابزار بسیار معتبر جهت بررسی رتبه یک سایت و محبوبیت آن و همچنین ارزیابی رقبای سایت می باشد.

هزینه: جهت چک کردن رتبه و بدست آوردن اطلاعت محدود رایگان است و نیاز به فیلتر شکن دارد.

آدرس: به راحتی به صورت افزونه در مرورگر کروم می توان اضافه کرد.

Similarweb:

یکی از بهترین ابزارهای تحلیل وب سایت می باشد. با کمک این ابزار می توانید اطلاعات دقیقی از وب سایت های مختلف بدست آورده و از استراتژی وب سایت ها آگاه شوید. البته اطلاعات بدست آمده تخمینی می باشد ولی بسیار کمک کننده هستند.

هزینه: عضویت رایگان 3 ماهه دارد و در عضویت غیر رایگان با توجه به خدمات قیمت فرق می کند.

آدرس: similarweb.com

ابزارهای مربوط به تحقیقات کلمات کلیدی:

انواع مختلف ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد که می تواند هم رایگان باشد هم  نیاز به خریداری اکانت داشته باشد. نکته قابل توجه این است که برای دیده شدن یک وب سایت در مورد یک محصول خاص یا خدمات ویژه هر چقدر هم محتوای با کیفیت و ارزشمندی داشته باشید تا آن محتوا در کلمات خاصی بهینه سازی نشوند در موتورهای جستجو دیده نمی شوند.

وقتی موتور جستجو شما را نبیند در نهایت کاربری به سمت شما هدایت نمی شود. بنابراین بهینه سازی و همخوانی محتوا با اصول سئو لازمه هر وب سایتی جهت دیده شدن می باشد. شما باید بدانید که کاربران بیشتر در مورد محصول و خدمات شما چه کلماتی را سرچ یا جستجو می کنند و تلاش کنید مقاله و محتوای آن محصول را در آن کلمات خاص بهینه کنید. پیدا کردن این کلمات توسط ابزارهایی راحتر انجام می شود.

ابزارهای مربوط به این بخش امکان پذیر است تعدادی از ابزارهای این قسمت عبارت هستند از:

Keyword planner:

این ابزار یکی از قابلیتهای گوگل ادوردز می باشد. شما از این ابزار می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی خود استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند کلمات مناسب کسب و کار خودتان را بتوانید از انبوهی از کلمات گلچین کرده، میزان سرچ آن ها توسط کاربران را در ماه و سال را پیدا کرده و در نهایت میزان رقابت کلمات را با یکدیگر سنجش کنید.

هزینه: این ابزار با توجه به داشتن اکانت جدید به میزان محدودی برای افراد قابل استفاده است. ولی برای داشتن آمار دقیق نیاز به یک کمپین فعال در سرویس گوگل ادوردز دارید و باید هزینه کرد. فیلتر شکن هم الزامی است.

آدرس: Ads.google.com/home/tools/keyword-planner

Google Trends:

با ابزار گوگل ترند شما می توانید میزان محبوبیت یک کلمه یا جمله را در یک دوره مورد نظرتان بررسی کنید. حتی می توانید بین چند کلمه مقایسه انجام دهید و میزان محبوبیت آن ها را مقایسه کنید.

هزینه: رایگان

آدرس: Google Trends.com

Keyword Finder:

این ابزار یک راه مناسب برای متوجه شدن میزان سرچ یک کلمه خاص توسط کاربران در دوره های زمانی مختلف می باشد. از طریق نمودار ارائه شده می توان میزان سرچ روزانه آن هم متوجه شد. در این ابزار با وارد کردن یک کلمه خاص کلمات مرتبط و کلمات پیشنهادی دیگر هم برای شما مشخص می شود و حتی میزان سرچ آن کلمات هم نمایش داده می شود.

هزینه: اگر اکانت جدید داشته باشید به میزان محدود دسترسی در روز به شما می دهد که هر اکانت هم میزان دسترسی محدود آن  برای 10 روز می باشد. برای داشتن دسترسی کافی باید حتما هزینه پرداخت کنید و اکانت خریداری کنید.

آدرس: Google Keyword finder.com

Keyword sheeter:

یک ابزار بسیار مناسب برای داشتن کلمات پیشنهادی مرتبط از طرف گوگل با توجه به کلمه مورد نظر شما می باشد. با نوشتن کلمه مورد نظر خود به گوگل زمان می دهید تا کلمات مرتبط را به شما پیشنهاد کند که هر چه بیشتر از زمان سرچ بگذرد کلمات پیشنهادی غیر مرتبط تر می شوند.

هزینه: پیشنهاد کلمات مرتبط با کلمات کلیدی شما رایگان می باشد ولی برای استفاده از سایر خدمات باید هزینه شود.

آدرس: Keyword sheeter.com

Keyword surfer:

یک افزونه کروم است که به راحتی می توان کلمات پیشنهادی مرتبط با کلمه کلیدی خود را پیدا کرد. از میزان محبوبیت به صورت تخمینی و میزان سرچ آن کلمه را در کشورهای مختلف می توان مطلع شد که متاسفانه ایران را شامل نمی شود. ولی می توانید از کلمات پیشنهادی آن برای کلمات کلیدی پر سرچ استفاده کنید.

هزینه: رایگان

آدرس: Google chrome/keyword surfer extension

Keyword everywhere:

این ابزار به صورت افزونه ایی قابل نصب از روی گوگل کروم می باشد. با این افزونه به راحتی وقتی کلمه ایی سرچ میکنید کلمات مرتبط  را به شما پیشنهاد می دهد و دمی توانید از آن خروجی تهیه کنید.

هزینه: رایگان

آدرس: Google chrome/keyword everywhere extension

Seo quake:

یکی از پلتفرم های سمراش می باشد و به صورت یک افزونه در مرورگر کروم با داشتن فیلتر شکن قابل استفاده می باشد. با این افزونه شما می توانید درجه سختی کلمه را بررسی کنید و در صورتی که سختی آن خیلی بالا باشد برای رقابت کردن با آن تصمیم بگیرید.

هزینه: رایگان و نیاز به فیلتر شکن دارد

آدرس: Google chrome/seo quake extension

KEYWORDTOOL.IO:

ابزاری برای پیشنها دادن کلمات کلیدی و معیاری که ارزش سئو کردن دارد یا نه! (البته این معیار از طرف گوگل نیست و از طرف سازنده سایت است، اما خب از رفتار گوگل این برآورد را دارد و در مراحل اولیه سئو کردن کمک می کند.)

معرفی ابزارهای سئو سایت و کاربرد آن ‌ها در دیجیتال مارکتینگ
معرفی ابزارهای سئو سایت و کاربرد آن ‌ها در دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای مربوط به تولید محتوا:

قبل از معرفی ابزارهای سئو در بخش  تولید محتوا بهتر است یک تعریفی جامع از تولید محتوا و انواع آن داشته باشیم.

تولید محتوا چیست: ارائه کلیه اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات خاص در بستر وب سایت را تولید محتوا می گویند. که می تواند با تلفن همراه یا کامپیوتر باشد. محتوای تولیدی را می توان به چند نوع دسته بندی کرد که عبارت هستند از:

محتوای متنی- محتوای صوتی- محتوای ویدئویی- محتوای عکسی

محتوای متنی: شما تمام اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات خاص را به صورت نوشته ای در وب سایت خود قرار دهید. هر چه این محتوا با کیفیت تر باشد نرخ پرش سایت شما کمتر شده و در نهایت مشتری بیشتر و فروش بهتری دارید.

محتوای صوتی: یکی دیگر از روش ها، تولید محتوا به صورت پادکست و فایل های صوتی می باشد. که مخاطبان مخصوص به خودش را دارد و روز به روز هم افزایش پیدا می کند.

محتوای ویدئویی: یکی از روش های موفق در جذب مخاطب تولید محتوا به صورت ویدئویی می باشد. با تولید ویدئوهای مرتبط با محصول یا خدمات خود و ارائه آن در شبکه های مختلف اجتماعی می توانید جذب مخاطب خود را افزایش دهید.

محتوای عکسی: یک روش دیگر جهت جذب کاربران تولید عکس های مرتبط است. که هم می تواند بدون نوشته باشد و هم به صورت اینفوگرافیک ( عکس نوشته) باشد. عکس نوشته ها راه خوبی برای  جذب مخاطب می باشد زیرا کاربر با دیدن عکس و خواندن نوشته ها از تمام اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات مطلع می شود.

ابزارهای این قسمت شامل:

Buzzsumo:

این ابزار یک ابزار مناسب جهت تحلیل و آنالیز محتوا در شبکه های اجتماعی می باشد. با این ابزار می توانید محتوای مورد نظر خود را بر اساس موضوع، دامین، نویسنده و تاثیر گذاری آن در شبکه های اجتماعی بررسی کنید. در نتیجه آنالیز، نوع کاربرانی که محتوا را رصد کردند هم مشخص می شود و اینگونه شما به راحتی می توانید روی محتوای خود برنامه ریزی کنید.

هزینه: پولی است

آدرس: www.Buzzsumo.com

Hubspot:

ابزاری مناسب برای بازاریابی درونگرا می باشد. این ابزار در دل خود چندین سرویس مختلف را دارد که با توجه به نوع کسب و کار و نیازتان می توانید از سرویس های آن استفاده کنید. این ابزار امکان طراحی، ساخت، میزبانی و تغییر وب سایت را بدون کمک طراح فراهم می کند.

هزینه: بخشی از سرویس ها رایگان و بقیه باید هزینه شود.

آدرس: www.hupspot.com

ابزارهای مناسب برای تولید محتوای الکترونیکی شامل:

برنامه Word:

مهمترین ابزار، داشتن برنامه ورد روی سیستم مورد استفاده می باشد که محلی مناسب برای تولید محتوا متنی می باشد. به راحتی قابل نصب از گوگل می باشد. همچنین گوگل داک هم گزینه مناسبی برای تایپ و اشتراک گذاری محتوا می باشد

برنامه پاورپوینت:

با این ابزار می توانید محتوای ترکیبی عکس و نوشته و ویدئو با هم تولید کنید. این برنامه هم می توانید از گوگل دانلود کنید هم می توانید از بیرون خریداری کنید.

برنامه فتوشاپ:

این ابزار و دانش به آن در حد نیازتان خیلی در تولید محتوای با کیفیت و کاربردی کمک کننده است. با این ابزار می توانید تصاویر مناسب متن یا محتوای خود را درست کرده و محتوای خود را بهینه سازی کنید. به راحتی می توانید از گوگل تهیه کنید.

 Camtasia studio:

ابزار بسیار خوبی برای ویرایش ویدئوها می باشد و به راحتی می توانید در کوتاه ترین زمان محتوای ویدئویی خود را ویرایش کنید.

Snagit:

این ابزار جهت فیلم برداری از صفحه لبتاب می باشد و برای دوستانی که در زمینه آموزش تولید محتوا می کنند برای فیلم برداری از صفحه کامپیوتر از این ابزار استفاده می کنند.

Advanced video compressor:

این ابزار جهت کمتر کردن حجم ویدیوها به کار می رود تا حجم کمتری از اینترنت برای کاربر مصرف شود.

Mojo

از این ابزار برای تولید استوری های زیبا در اینستاگرام استفاده می کنند و مخصوص گوشی است

Inshot:

با این ابزار می توانید روی تصاویر خود موزیک یا متن قرار دهید و یا حتی کلیپی بسازید و به آن موزیک اضافه کنید و افکتهای لازم را اجرا کنید. این ابزار مخصوص گوشی است.

Kinemaster:

ابزار بسیار پر قدرتی جهت تولید محتوا ویدیویی در گوشی می باشد.  می توانید برای ویرایش حرفه ایی و تدوین فیلم و ویدیو با کیفیت HD از آن استفاده کنید.

ابزارهای تست سرعت وب سایت:

قبل از پرداختن به معرفی ابزارهای سئو سایت در این قسمت بهتر است تعریفی از سرعت وب سایت و مفهوم آن داشته باشیم. به طور کلی سرعت یک وب سایت یعنی مدت زمانی که طول می کشد سایت مورد نظر بارگذاری شده و برای کاربر لود شود. هر چه این مدت زمان کمتر باشد باعث می شود سایت رتبه بهتری را از موتورهای جستجو دریافت کند و به دنبال آن نرخ پرش کاربر کمتر می شود. در نهایت کمک می کند کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند. با استفاده از یکسری ابزارها می توان سرعت بارگذاری وب سایت را تست و ارزیابی کرد.

ابزارهای این قسمت شامل :

Page speed insights گوگل:

یک ابزار خیلی خوب جهت سنجش وب سایت است.  به شما دو نمره می دهد یک نمره مربوط به سرعت وب سایت شما در محیط دسکتاپ است و یک نمره مربوط به سرعت وب سایت شما در گوشی همراه می باشد. بعد از آن رتبه شما را در سرعت از یک تا صد امتیاز بندی می کند که هر چه بالاتر باشد یعنی رتبه بهتری دارید و سایت سرعت بهتری دارد. این ابزار علاوه بر نمایش سرعت راهکارهایی هم جهت بالا رفتن سرعت در اختیار شما قرار می دهد.

هزینه: رایگان

آدرس: developers.ggogle.com/speed/page speed/insights

Gtmetrix:

یکی از معروف ترین ابزارها برای سنجش سرعت وب سایت می باشد. با این ابزار می توانید از عملکرد کلی وب سایت و سرعت بارگذاری هر قسمت از وب سایت اطلاعات کاملی دریافت کنید.

هزینه: در نسخه رایگان روزانه 20 بار می توانید درخواست گزارش سرعت کنید و تا 3 وب سایت را می توانید مرتب بررسی کنید. برای بهره گیری از امکانات بیشتر باید هزینه کرد.

آدرس: gtmetrix.com

Pingdom:

یک ابزار جهت تست سرعت وب سایت به صورت آنلاین ابزار پینگ دام می باشد و آمار خوبی از عملکرد صفحات وب سایت به مدیران وب سایت می دهد.

هزینه: رایگان

آدرس: tools.pingdom.com

Devtools گوگل کروم:

این ابزار نسبت به ابزارهای قبلی یک ویژگی مهمی دارد که کمک می کند شما سرعت سایت خودتان را با وارد کردن لوکیشن ایران به طور دقیق در ایران مورد بررسی و سنجش قرار دهید. ابزارهای قبلی لوکیشن ایران را ندارند ولی این ابزار دارد.

هزینه: رایگان

آدرس: به صورت افزونه در گوگل کروم می توان به نوار ابزار اضافه کرد.

ابزارهای مربوط به لینک (بک لینک): 

لینک سازی یعنی پیوندی بین دو صفحه از سایت خودتان یا پیوندی بین سایت شما با سایت مرتبط به محتوای شما می باشد. لینک سازی اگر درست باشد و لینکهای وب سایت مرتبط چک شود که خراب نباشند خیلی خوب می تواند باعث ارتقا وب سایت در موتورهای جستجو شوند. لینک سازی داخلی و خارجی داریم و تمام این لینکها باید باعث افزایش بازدید کاربران شود.

 ابزارهای این قسمت شامل :

Ahref:

این ابزار شامل قسمتهای مختلف می باشد که یک قسمت آن مربوط به لینک سازی می باشد. بزرگترین فهرست بک لینک در جهان را دارد.

Bitly:

یک ابزار کوتاه کننده لینک می باشد. از آنجایی که لینک های طولانی تجربه کاربری(UX) خوبی ندارند می توان با این ابزار لینک های را کوتاه کرد تا تعداد کلیک بالاتر برود.

هزینه: در حالت پایه رایگان است برای مراحل تکمیلی هزینه لازم است.

آدرس: Bitly.com

Yun:

یون یک ابزار ایرانی کوتاه کننده لینک است که می توانید در این ابزار لینک های کوتاه بسازید. قابلیتهای دیگری هم مثل تغییر تاریخ، رمز و آدرس و.. دارد.

هزینه: رایگان

آدرس: yun.ir

Check my link:

به صورت یک افزونه می باشد. این ابزار لینک های مرده و خراب را از کل صفحات تشخیص داده و به این صورت می توانید آنها را اصلاح کرده و باعث ارتقا وب سایت خود شوید.

هزینه: رایگان

آدرس: به صورت افزونه در گوگل کروم می باشد و می توان به نوار ابزار کروم اضافه کرد.

Link clump:

این افزونه ابزار مناسبی برای باز کردن چند لینک به طور همزمان می باشد. می توان چندین لینک را به صورت همزمان در صفحات جداگانه برای بررسی با صرفه جویی در وقت انجام داد.

هزینه: رایگان

آدرس: به صورت افزونه در گوگل کروم می باشد و می توان به نوار ابزار کروم اضافه کرد.

MOZ:

قسمت https://moz.com/link-explorer سایت ماز، درباره ی بک لینک ها (مخصوصا بک لینک های رقبا) به ما اطلاعات خوبی می دهد.

هزینه: اکانت پرمیوم باید خریداری شود و به وسیله ی سایت های ایرانی و ویزا کارت هم اشتراک ماز قابل خریداری می‌باشد.

آدرس: https://moz.com/link-explorer

LINKODY:

در قسمت Analyse your link profile with tons of metrics میتوانید به آنالیز لینک ها برسید.

آدرس: https://www.linkody.com/

ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین برای وب سایت:

همانطور که میدانید وجود چت آنلاین در وب سایت باعث افزایش اعتماد و اعتبار سایت می شود. زیرا وقتی کاربری به سایتی مراجعه می کند و متوجه می شود که به راحتی به صورت آنلاین می تواند با کارشناسان و مسئولان سایت در ارتباط باشد، اعتماد آن به سایت افزایش پیدا می کند. در ادامه مراجعه به سایت و ترافیک سایتی بالاتر رفته و همین چت آنلاین خود بهترین تبلیغ برای سایت می باشد و تمام این عوامل باعث روند افزایشی رتبه سایت می شود. 

از ابزارهای این قسمت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رایچت:

یک سرویس پشتیبانی مشتری می باشد که قابلیت نصب روی موبایل و کامپیوتر را دارد. میتوان آن را به تلگرام متصل کرد و پاسخ کاربران را از طریق تلگرام داد. همچنین با این ابزار می توان پیامهای زماندار برای کاربرانی که به سایت مراجعه می کنند تنظیم کرد.

هزینه: یک بسته با امکانات محدود رایگان- برای امکانات بیشتر باید هزینه پرداخت شود.

آدرس: Retain.ir

ریتین

ابزاری که امکان برقراری چت و گفتگوی آنلاین را برای شما فراهم می کند ریتین می باشد. در این ابزار امکان پاسخ دادن پیامها از طریق تلگرام امکان پذیر نمی باشد. قابلیت نصب راحت روی وردپرس را دارد.

هزینه: بسته های رایگان آن قابلیت 100 مکالمه با 2 اپراتور را در ماه دارد برای امکانات بیشتر باید هزینه پرداخت کرد.

آدرس: Retain.ir

گفتینو:

ابزار دیگری در جهت پشتیبانی و چت آنلاین گفتینو می باشد. این ابزار یک دوره آموزشی 15 روزه رایگان به همراه تمام امکانات سامانه به شما می دهد تا شما ارزیابی کنید. در این ابزار شما می توانید اپراتورها را به صفحات مختلف اختصاص دهید. همچنین این ابزار قابلیت ارسال فایل صوتی را دارد.

هزینه: در حالت رایگان محدود بوده و یک اپراتور با 100 مکالمه در ماه می باشد برای امکانات بیشتر باید هزینه پرداخت شود.

آدرس: Goftino.com

کریسپ:

یک افزونه است که روی وردپرس نصب می شود و مخصوص شرکتهای بزرگ و سایتهای تجاری می باشد. در این ابزار از ربات های چت برای پاسخگویی استفاده می شود.

هزینه: بسته پایه با امکانات محدود رایگان است برای امکانات بیشتر باید هزینه پرداخت شود.

آدرس: Crisp.chat

Tawk.to:

تنها سرویس تمام رایگان چت و پشتیبانی آنلاین Tawk.to می باشد که در هر وب سایتی قابل نصب و  راه اندازی می باشد. در این سرویس افرادی جهت پشتیبانی آنلاین، منشی آنلاین و فروش فعالیت می کنند.

هزینه: رایگان

آدرس: Tawk.to

ابزارهای مدیریت پروژه:

مدیریت پروژه ها و محتواهای موجود در سایت از مهمترین قسمتهای اجرایی و عملکردی سایت می باشد. زیرا هر چقدر هم که محتواها عالی باشند و کارشناسان محتوا عملکرد خوبی داشته باشند ولی اگر کارها در یک تیم بزرگ به درستی مدیریت نشوند نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

باید ذکر شود که مدیریت پروژه ها در بازاریابی دیجیتال بدون استفاده از ابزارهای مخصوص این قسمت امکان پذیر نمی باشد. برای این قسمت از عملکرد مدیریتی سرویس ها و اپلیکیشن هایی در نظر گرفته شده که با بکارگیری آن ها کارهای یک تیم در سه دسته ستون بندی می شوند که شامل: کارهایی برای انجام، کارهای در حال انجام و کارهایی که انجام شده می باشد که بر اساس این سه ستون افراد کارهای خود را دسته بندی کرده و انجام می دهند.

سرویس ها و ابزارهای این قسمت شامل:

ترلو:

ابزاری است که در آن مدیران یا افرادی که نیاز به این ابزار دارند می توانند به تعداد نامحدود برای خود بُرد بسازند و روی هر بُردی هر تعداد ستون که بخواهند ایجاد کنند و هر شخصی را که بخواهند برای هر بُرد و کارهای مربوط به آن هم تیمی خود قرار دهند.

هزینه: بسته پایه رایگان است که امکان 10 مگابایت آپلود فایل را فراهم می کند و به صورت افزونه می توانید اضافه کنید. برای امکانات بیشتر باید هزینه پرداخت شود.

آدرس: Trello.com

تسکولو:

تسکولو مانند ترلو در ورژن ایرانی قابل دسترسی می باشد. این دو باهم تفاوت هایی دارند مثلا ترلو به سرویس های بیشتری قابلیت اتصال دارد ولی تسکولو قابلیت تماس ویدئویی را در مدیریت پروژه دارد.

هزینه: بسته پایه رایگان است برای امکانات بیشتر باید هزینه پرداخت شود.

آدرس: Taskulu.com

ANY DO:

یک برنامه مدیریت عالی و برنامه ریزی که در سازمان دهی کسب و کار به شما کمک می کند.

ابزارهای نظرسنجی، پرسشنامه و فرم سازی:

در این مرحله وقتی محصولی در عرصه فروش قرار می گیرد یا خدماتی به مرحله اجرا می رسد در دو مرحله قبل و بعد از ارائه محصول و خدمات گاهی مدیران نیاز به نظرسنجی و اطلاعاتی از طرف کاربرانی دارند که به وب سایت آنها مراجعه می کنند.

لذا برای این کار باید پرسشنامه یا فرم هایی آماده شود که این کار بسیار سخت و نیازمند فکر می باشد. زیرا باید این توانایی وجود داشته باشد که پرسش های مناسب و فرم های لازم به گونه ایی صحیح در کمترین زمان و با کمترین خطا آماده سازی شوند. لذا برای این کار سرویس هایی در نظر گرفته شده است که کار را برای مدیران وب سایت ها آسان می کند که به موارد زیر می توان اشاره کرد.

سرویس های این قسمت شامل:

پُرس لاین:

این سرویس امکان ساخت پرسشنامه با امکانات متعدد را فراهم کرده و طراحی پرسشنامه با این سرویس نیاز به دانش قبلی ندارد.

هزینه: بسته رایگان آن قابلیت طراحی یک نوع پرسشنامه را به شما می دهد. برای بسته های حرفه ایی تر باید هزینه پرداخت شود.

آدرس: Porsline.ir

فرم ساز گوگل:

این سرویس هم امکان ساخت فرم های ساده چند مرحله ایی و پرسشنامه را برای شما فراهم می کند.

هزینه: رایگان

آدرس: Google.com/forms

Survey any place:

سرویس دیگری است که برای شما پرسشنامه و فرم آماده سازی می کند.

هزینه: امکان استفاده محدود به صورت رایگان است.

آدرس: Survey any place.com

سرویس تبلیغات کلیکی، ریتارگتینگ و….

باید بدانیم امکان اینکه یک کاربر که برای بار اول از سایت شما بازدید می کند، تبدیل به مشتری شود تنها یک درصد می باشد. بنابراین برای اینکه کاربران شما تبدیل به مشتری شوند باید اقداماتی از طرف شما برای کاربران انجام گیرد تا 99 درصد باقی مانده کاربرانی که به سایت شما مراجعه کرده اند هم تبدیل به مشتری شوند . 

یک سری سرویس ها تحت عنوان تبلیغات کلیکی می باشد. که در آن وب سایت مورد نظر در کلمات کلیدی خاص خود با شرکت های مخصوص این کار قرارداد می بندد که به ازای نمایش وب سایتش در صفحه اول گوگل و کلیک کردن کاربر بر روی وب سایت مبلغی را به آن شرکت پرداخت کند. این خود نوعی نمایش وب سایت برای کاربران محسوب می شود و به نوعی تبلیغ وب سایت به حساب می آید.

در نوع دیگر تبلیغات ریتارگتینگ یا همان هدف گیری مجدد کاربر با تبلیغات می باشد که لازمه هر کسب و کاری است. در این شیوه تنها با ابزارهای مخصوص این کار کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه کرده اند ولی مشتری نشده اند در وب سایت های دیگر شناسایی می کنید و تبلیغات هدفمند خودتان را برای آنها به نمایش در می آورید و به این صورت مجدد به سایت خود آن ها را هدایت می کنید. که این روشها بسیار لازم و مفید برای هر مارکتری می باشد.

سرویس های این قسمت شامل:

Google ads:

کارآمدترین سرویس تبلیغاتی کلیکی گوگل ادز می باشد زیرا گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیا است و استفاده از این سرویس باعث نمایش وب سایت شما به میلیون ها کاربر می شود.

هزینه: به ازای هر کلیک مبلغی طبق قرارداد پرداخت می شود.

آدرس: Ads.google.com

سرویس یکتانت:

در این سرویس شما قادر به ارائه تبلیغات همسان (که از نوع بنری می باشد)، تبلیغات استاندارد و عادی و تبلیغات ریتارگتینگ (که برای فروشگاه ها می باشد) می باشید.

هزینه: با توجه به قرارداد پرداخت هزینه انجام می شود.

آدرس: yektanet.com

صبا ویژن:

این سرویس هم تبلیغات کلیکی ارائه می دهد و از طرفی سیستم تبلیغاتی این سرویس کلیک ها و بازدیدهای غیر واقعی را شناسایی کرده و به این علت بسیار کارآمد می باشد.

هزینه: در هنگام ثبت سفارش مشخص می شود.

آدرس: sabavision.com

تپسل:

این سرویس انواع تبلیغات بنری، اپلیکیشنی و کلیکی را ساپورت کرده و تبلیغات کلیکی آن به علت هوشمند بودن قابلیت بهینه سازی دارد.

هزینه: در هنگام ثبت سفارش مشخص می شود.

آدرس: Tapsell.ir

سخن آخر: 

در این مقاله سعی کردیم که شما دوستان عزیز را با انواع مختلف از ابزارهای سئو سایت آشنا کنیم و تا حد امکان چکیده ایی از کارآیی آنها را در سئو به صورت مختصر بیان کنیم .

شما عزیزان می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در زیر همین مقاله برای کارشناسان وب سایت آرانیک وب بنویسید و در صورتی هم که نیاز به مشاوره داشته باشید می توانید با تلفن های زیر تماس برقرار کنید

تلفنهای تماس: ۰۹۱۲۳۱۱۱۵۸۹ / ۴۴۲۳۷۳۵۶ (۰۲۱)

 

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید