سند باکس گوگل چیست

سند باکس گوگل چیست؟ چطور ممکن است وبسایت شما به sandbox گوگل بروید؟

سند باکس گوگل چیست؟ چطور ممکن است وبسایت شما به sandbox گوگل بروید؟ 800 520 کارشناس محتوا1
سند باکس گوگل چیست؟ چطور ممکن است وبسایت شما به sandbox گوگل بروید؟Reviewed by نرگس کاوه on Feb 10Rating: 4.0سند باکس گوگل چیست؟ چطور ممکن است وبسایت شما به sandbox گوگل بروید؟تا حالا راجع به سند باکس گوگل چیزی شنیدید؟ میدونستید گوگل میتونه وبسایت شمارو جریمه کنه؟چجوری میتونیم از sandbox گوگل خارج بشیم؟  Google SERPS چرا برای وبسایت ها ناگهانی پایین میاد؟کدام الگوریتم گوگل شما را جریمه کرده؟

تا حالا راجع به سند باکس گوگل چیزی شنیدید؟ میدونستید گوگل میتونه وبسایت شمارو جریمه کنه؟ سئو و بهینه سازی وب سایت جه اثری بر وبسایت دارد؟

چجوری میتونیم از sandbox گوگل خارج بشیم؟  Google SERPS چرا برای وبسایت ها ناگهانی پایین میاد؟

کدام الگوریتم گوگل شما را جریمه کرده؟ آیا هنوز هم در سال ۲۰۲۰ سند باکس گوگل بر سایت های جدید تأثیر دارد؟

بدترین چیز برای یک وبسایت از دست دادن ترافیک و بازدید سایت هست.

باید دست به کار بشیم برای بهینه سازی وبسایت و محتوای سایتمون! با ما همراه باشید.

همه چیز درباره ی سند باکس گوگل

گوگل عاشق این هست که شما ترافیک ارگانیک و با روند طبیعی جذب کنید.

پس یه فیلتری گذاشته برای هر چیز عجیب و غریب.

امروز قصد داریم در این مقاله Google Sandbox و یا سند باکس گوگل را به شما معرفی کنیم.

خب اگه بخوایم به طور خلاصه بگیم Google Sandbox راهی برای مبارزه با spam  یا تبلیغات زیاد در وبسایت است.

به هر نحوی بخواهیم گوگل را گول بزنیم و باهاش صادق نباشیم کافیه به ما مشکوک بشه تا ما رو جریمه کنه و چند ماه بریم تو سند باکس گوگل .

در اصل هدف گوگل ایجاد محتوای یونیک و محتوا با کیفیت است.

برنامه ریزی شده برای اینکه بستری فراهم کند برای دسترسی کاربران به محتواهای یونیک و مفید تا زندگی مردم بهبود پیدا کنه.

ولی خیلی نگران نشید چون راه حل هایی هست که بتونیم ازش خارج بشیم.

قبل از معرفی لازم شما با تاریخچه سندباکس گوگل آشنا بشید.

سندباکس از کی درست شد؟

در سال ۲۰۰۴ بسیاری از سئوکاران فهمیدن که وب سایت های نو ظهور در ماه های ابتدایی فعالیت خود با وجود اینکه تلاش های زیادی برای بهینه سازی موتور های جستجوگر انجام می دادند.

نمی توانستند رتبه قابل قبولی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشند.

البته ماجرا در موتور های جستجوگر دیگر مانند بینگ و یاهو به گونه ای دیگر بود و وب سایت های نوظهور می توانستند در این موتور های جستجوگر رتبه قابل قبولی داشته باشند.

در همین زمان بود که سئوکاران متوجه شدند که گوگل دست به استفاده از ابزاری زده است که همانند یک فیلتر عمل می کند.

این فیلتر که گوگل سندباکس نام گرفته است، محدودیتی برای وب سایت های نوظهور ایجاد می کند و از بالارفتن این وب سایت ها در نتایج گوگل ممانعت می کند.

چنین ابزاری از طرف گوگل هفته ها و ماه ها طول کشید تا عملی شود.

گوگل قصد داشت با سندباکس خود، تنها معتبر ترین و باکیفیت ترین محتوا ها و مطالب را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

از لحاظ لغتی هم معنای سندباکس به معنای جعبه های کوچک و پر از شن درون پارک هاست که والدین فرزندانشان را برای مدتی درآن قرار می‌دهند.

محققان بر این باورند که گوگل از این جعبه ها الگو برداری کرده و خود را همانند جعبه شنی و بچه هایی هم که درون این جعبه ها مشغول به بازی هستند هم همانند وب سایت های جدید تصور کرده است.

شرکت گوگل درباره سندباکس چه می گوید؟

شاید باورتان نشود اما شرکت گوگل وجود چنین ابزاری را بارها و بار ها انکار کرده است.

زمانی که سئوکاران در توییتر از کارکنان گوگل در مورد سندباکس سوال پرسیدند، آنها در جواب تنها گفتند که ما ابزاری تحت عنوان سندباکس نداریم و وب سایت های جدید نباید نگران رتبه بندی خود باشند.

در عکس پایین شما می توانید جواب توییت یکی از کارکنان شرکت گوگل به یک سئو کار را ببینید که مهر تاییدی بر این سیاست شرکت گوگل می زند.

همچنین مت کاتس رئیس سابق وب اسپم گوگل هم درباره سندباکس چنین گفت: شما نباید نگران رنک وب سایت خود در موتور جستجوگر گوگل باشید.

در اصل تفاوتی بین یک وب سایت که ۶ ماه فعالیت کرده و وب سایت دیگری که ۱ سال فعالیت کرده نیست.

اگر از زمان تاسیس وب سایت شما حداقل ۲ ماه بگذارد، می توانید  اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما می تواند در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد.

به چه علت یک وب سایت جدید به رنک بالای گوگل دست نمی یابد؟

سیاست ابزار سندباکس چیست؟

کارشناسان گوگل بارها ذکر کرده اند که برای رنکینگ و رتبه بندی یک وب سایت به داده ها و دیتا های کافی از یک وب سایت احتیاج دارند.

در واقع گوگل با استفاده از این دیتا ها اعتبار و تخصص وب سایت های جدید را مورد بررسی قرار می دهد و سپس تصمیم می گیرد که برای این وب سایت ها چه رتبه بندی قرار دهد.

به بیان دیگر وب سایت شما باید مشخصات بک لینک مطلوبی داشته باشد.

با این وجود کارشناسان بر این باورند که یک وب سایت جدید برای اینکه در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد راه سختی را در پیش دارد، و بعید است که یک وب سایت جدید بتواند در مدت زمان کوتاه اعتماد گوگل را جذب کند.

حال شاید از خود بپرسید، به طور کل سیاست سندباکس چیست و وب سایت های جدید به چه دلایلی نمی توانند رتبه قابل قبولی در گوگل کسب کنند؟

در ادامه مقاله مواردی که می تواند سبب شود تا وب سایت جدید شما در رنک بالای نتایج گوگل ظاهر نشود را به شما معرفی می کنیم:

۱-محتوا و مطالب کم وب سایت های جدید:

یکی از مواردی که می تواند سبب شود تا سندباکس گوگل درک بهتری از وب سایت شما داشته باشد و بنا بر آن درک بتواند وب سایت شما را رتبه بندی کند.

محتوا و مطالبی است که شما بر روی وب سایتتان قرار می دهید.

اگر وب سایت شما از محتوا و مطالب قابل قبولی برخوردار نباشد، درک گوگل از عملکرد وب سایت شما هم کمتر است و گوگل تصمیم می گیرد که وب سایت شما را در رنکینگ تاپ خود قرار ندهد.

۲- بک لینک کم وب سایت های جدید:

بک لینک ها می توانند به عنوان یک معیار برای سیاست های رتبه بندی قرار بگیرد.

برخی از افراد بر این باورند که بک لینک ها یکی از مهمترین معیار های ابزار سندباکس گوگل برای رتبه بندی وب سایت های جدید هستند. همچنین وب سایت جدید شما باید پیوند ها داخلی یا internal داشته باشد، پیوند های داخلی می تواند در قرار گرفتن وب سایت شما در صدرنتایج گوگل موثر باشد.

یکی از معضلات وب سایت های جدید برای اینکه در رتبه بندی تاپ از گوگل قرار بگیرند همواره به وجود آوردن تعداد زیادی بک لینک بوده است، اما باید توجه داشته باشید که تنها افزایش تعداد بک لینک های وب سایتتان کافی نیست.

اگر بک لینک هایی که برای وب سایت جدیدتان ایجاد می کنید، کیفیت بالا و مناسبی نداشته باشد، ممکن است سندباکس گوگل از قرار دادن وب سایت شما در نتایج گوگل خودداری کند.

برخی از وب سایت هایی که نو پا هستند برای اینکه سریعتر در رنکینگ گوگل قراربگیرند شروع به تولید تعداد زیادی بک لینک بی کیفیت برای وب سایت خود می کنند.

گوگل برای چنین وب سایت هایی عموما مجازات های سرسختانه ای وضع می کند.

۳- سیگنال کاربری کمتر:

شرکت گوگل و ابزار سندباکس این شرکت ممکن است برای تجزیه و تحلیل داده های رفتار بازدیدکنندگان وب سایت شما، مدت زمان زیادی را صرف کند، و این امر سبب می شود که رتبه بندی وب سایت شما برای مدتی در کلید واژه های خاص به تعویق بیافتد.

به همین علت به صاحبان وب سایت های جدید مرتب پیشنهاد می شود که با استفاده از ابزاری نرخ کلیک، bounce rate و dwell time وب سایت خود را مورد سنجش قرار دهند. و با این سنجش متوجه شوند که آیا وب سایتشان سزاوار رتبه های تاپ در گوگل است یا خیر.

آیا در سال ۲۰۲۰ هم گوگل سندباکس بر روی وب سایت های نوظهور تاثیر دارد؟

بسیاری از سئو کاران در سال ۲۰۲۰ ادعا کردند که تقریبا پس از گذشت ۱ ماه از تاسیس سایتشان، توانسته اند در رتبه بندی گوگل قرار بگیرند. با این وجود هنوز تعداد بسیاری از سئو کاران باور دارند که ابزاری (سندباکس) در گوگل مانع از رتبه بندی زود هنگام سایت های تازه تاسیس می‌شود.

محققان برای درک این ماجرا یک آزمایش طراحی کردند.

آن ها در سال ۲۰۱۸ یک وب سایت را به وجود آوردند تا متوجه شوند، در چه زمانی وب سایتشان به رتبه برتر از جستجو گوگل دست پیدا می‌کند. آنها توانستند این وب سایت را در عرض ۴ ماه به آن رتبه مطلوب از نتایج گوگل برسانند.

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید، در تصویر نموداری وجود دارد، در این نمودار نوسانات بسیاری موجود می باشد.

اگر دقیق تر به این نموردار نگاه کنید متوجه می شوید که که پس از دوماه از به وجود آمدن وب سایت، به طرز قابل توجهی رتبه بندی این سایت افزایش داشته است.

در آخر ماه چهارم آنها توانستند در کنسول سرچ گوگل میانگین ۹٫۵  را کسب کنند که یک عدد قابل قبول برای یک وب سایت است.

طبق این تحقیق محققان دریافتند، اینکه می گویند یک وب سایت جدید نیاز به زمان بسیار زیاد برای قرار گرفتن در رتبه و رنک بالای گوگل دارد، یک  باور اشتباه است.

همچنین کارشناسان بر این باورند که اگر کارمندان گوگل، سندباکس را انکار می کنند و بر این باورند که سند باکس گوگل عملا وجود ندارد.

ممکن است درست باشد، چرا که آنالیز وب سایت های جدید توسط گوگل فرآیندی زمان بر است.

همچنین محققان متوجه شده اند که استراتژی های سئو می تواند بیش ترین تاثیر را در رنکینگ وب سایت شما داشته باشد.

آیا تمرکز وب سایت خود را بر روی برندینگ و رتبه بندی می کنید؟

اگر شما قصد داشته باشید تا لینک های بیش تری به وجود بیاورید، نشان دهنده آن است که شما به رتبه بندی وب سایت خود فکر می کنید. اما اگر شما به دنبال این هستید که لینک هایی که می سازید قدرتمند تر باشد. نشان دهنده آن است که شما به فکر به وجود آوردن یک برند به نام خود هستید.

شرکت گوگل همواره در سال های اخیر قصد داشته است که سایت هایی که به دنبال ایجاد یک برند هستند را در صدر نتایج جستجوی خود قرار دهد.

چگونه با وجود گوگل سندباکس می توانیم رتبه بالاتری در موتور جستجوگر گوگل داشته باشیم؟

اگر شما یک وب سایت جدید داشته باشید، ممکن است که گوگل سندباکس برای رتبه بندی وب سایتتان شما را کمی اذیت کند. ممکن است برای شما سوال ایجاد شود، که آیا ممکن است با استفاده از روشی، سایت خود را از گوگل سندباکس خارج کنید و به آن رتبه ای که دوست دارید در نتایج گوگل برسید؟

ما در ادامه مقاله روش هایی را به شما معرفی می کنیم که شما با در نظر گرفتن آنها و استفاده از آن ها بتوانید سایت خود را از گوگل سندباکس خارج کنید و به رتبه قابل قبولی دست پیدا کنید.

۱- سایت خود را به سرعت ایندکس کنید:

درست است که وب سایت جدید شما، یک وب سایت کامل است اما اگر وب سایت شما ایندکس نشود نمی تواند از سندباکس گوگل عبور کند. برای اینکه ببینید که وب سایت شما چند بار در گوگل ایندکس شده است.

تنها کافیست site:yourdomain.com  این عبارت را با جایگزین کردن نام دامین وب سایت خودتان در گوگل سرچ کنید و ببینید چند صفحه از وب سایتتان در گوگل ایندکس شده است.

اگر هیچ صفحه ای از وب سایت شما ایندکس نشده بود. شما باید با استراتژی هایی شروع به ایندکس کردن صفحات وب سایتتان کنید.

برای اینکه این روند سریعتر شود، پیشنهاد می شود که دامین وب سایت خود را در گوگل سرچ کنسول و سایت مپ XML رجیستر کنید.

۲-ترافیک :

برای صاحبان وب سایت ها گرفتن ترافیک یک امر حیاتی است، خصوصا در روز های ابتدایی خلق یک وب سایت.

ترافیک یکی از فاکتور هایی است که می تواند در بالا رفتن رنکینگ وب سایتتان و خروج وب سایتتان از سندباکس گوگل کمک کند. برای اینکه بتوانید ترافیک و بیننده بیش تری برای وب سایتتان پیدا کنید، باید به طور مرتب در شبکه های اجتماعی پست های جذاب  بگذارید.

به طور مثال شما می توانید در فیس بوک و یا اینستاگرام این کار را انجام دهید. همچنین شما می توانید پست هایی را تحت عنوان پست مهمان در وب سایت های معروف دیگر قرار دهید.

با این کار شما با یک تیر دو نشان می زنید و می توانید علاوه بر گرفتن ترافیک زیادی از کاربران، یک بک لینک قوی بسازید.

همچنین تبلیغات در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک هم یک راه افزایش ترافیک سایت است.

۳-از کلمات کلیدی long tail استفاده کنید:

استفاده از کلمات کلیدی محبوب ممکن است نتواند شما را از سندباکس گوگل خارج کند و وب سایت شما را دررتبه بندی قابل قبولی قرار دهد. عموما برای وب سایت های جدید و نوظهور پیشنهاد می شود که از کلمات کلیدی long tail برای بالا بردن رتبه بندی و رنکینگ وب سایت استفاده شود.

اما حتما قبل از استفاده از کلمات کلیدی long tail، شما نیاز دارید که در مورد آن کلمات کلیدی تحقیق کنید و آن ها را براساس رقابتی که بر سرشان وجود دارد چک کنید.

برای چنین عملی ابزاری وجود دارد که در صورت  علاقه می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی از این ابزار ها Ubersuggest و دیگری SEMrush می باشد.

۴-خریداری یک وب سایت فعال:

یکی از راه هایی که می توان به کمک آن از به دام افتادن سایت جدیدتان در گوگل سندباکس جلوگیری کنید، خریداری یک وب سایت فعال است. شما می توانید با پرداخت مبلغی، وب سایتی آماده و فعال که دارای ترافیک مناسب است خریداری کنید.

معمولا چنین وب سایت هایی از نظر ترافیک دارای ویژگی مطلوبی هستند، اما نتوانسته اند در بیزینس خود موفق بشوند. برای پیدا کردن چنین سایت هایی می توانید از ابزار Flippa استفاده کنید.