مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

ترندهای دیجیتال مارکتینگ 2022 و پیشرفت بزرگ بازاریابی با کمک فناوری

ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۲

هر ساله شاهد روندهای دیجیتالی جدید هستیم، که این روندها اساس دیجیتال مارکتینگ را در سال آینده پی ریزی می‌کنند. برای این که بتوانید طولانی مدت بازاریابی کنید، به پایه‌های قوی نیاز دارید. پس باید از تاکتیک‌هایی استفاده کنید که در گذشته و طی مدت زمان طولانی موفق بوده‌اند. بازاریابی با تکرار موفق است و هرچه برای هرچیز زمان بیشتری صرف کنید، موفق‌تر خواهید بود. در این مقاله به ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۲ می‌پردازیم که فقط بر اساس مد بودن نیستند، بلکه جهت‌گیری‌های کلی هستند که می‌توانند بسیار بر فرایند دیجیتال مارکتینگ اثر گذار باشند.ِ

تحولات دیجیتال مارکتینگ در سالی  که گذشت

در سال ۲۰۲۱، شاهد تغییرات زیادی بودیم که بر روند دیجیتال مارکتینگ موثر بوده‌اند.

  • در آغاز این سال شاهد افزایش مداوم Tik Tok  بودیم و هر روز و هر روز مخاطبین جدیدی به این شبکه اجتماعی می‌پیوندند.
  • NFTها و ارزهای رمزپایه به شتاب خود ادامه دادند و جرقه گفتگوهایی در مورد آینده امور مالی شد.
  • گوگل اعلام کرد که کوکی‌های شخص ثالث را تا سال ۲۰۲۳ حذف می‌کند و به تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان دیجیتال کمتر از دو سال
  • فرصت می‌دهد تا کانال‌های جدیدی را برای دستیابی به مشتریان هدف خود جستجو کنند.
  •  و اخیراً، فیس‌بوک نام خود را به متا تغییر داد تا به جاه‌طلبی این شرکت برای استقبال از متاورس، دنیای مجازی سه بعدی، اشاره کند.

با توجه به تحولاتی که پیشآمده و قطعاً بر سال جاری یعنی ۲۰۲۲ اثر گذار خواهد بود. برای این که در روند دیجیتال مارکتینگ سال پیشه‌رو عقب نمانیم و آن را هضم کنیم، باید تکنیکهای جدید دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ تجزیه و تحلیل کنیم.

دیجیتال مارکتینگ همیشه در حال تغییر و تحول است، اما سال 2022 احتمالاً تغییرات چشمگیری خواهد داشت. کسب‌وکارها و برندها نه تنها باید برای آینده بازاریابی دیجیتال برنامه‌ریزی کنند، بلکه باید برای استفاده از آن آماده باشند. در اینجا 12 روند از تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۲ را توضیح خواهیم داد، آنها را زیر نظر داشته باشید و فکر کنید که چگونه می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.

روند رو به رشد ایمیل مارکتینگ

سه ویژگی ایمیل به رشد ایمیل مارکتینگ کمک کرده: قابلیت شخصی سازی، خودکار بودن، حفظ حریم خصوصی.
با توجه به این سه نکته مثبت
Email  روند استفاده از Email Marketing نسبت به گذشته بیست درصد رشد داشته و این دلیلی شده برای سرمایه گذاری شرکت‌ها بر این نوع مارکتینگ.
رشد ایمیل مارکتینگ، باعث شده تاکتیک‌های جدیدی مانند محتوای ایمیل پویا و تعاملی،
AMP برای ایمیل، و استراتژی‌های شخصی‌سازی جدید در سال 2022 اهمیت پیدا کنند.

ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ رو به رشد
رشد ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۲۲

عضویت وفادارها

طبیعت انسان میل به اجتماع است، او میل دارد عضوی از یک اجتماع باشد.
ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۲ به این سو میرود که افرادی که به کسب و کار شما وفا دار و علاقه مند باشند عضوی از مجموعه مشتریان‌تان خواهند بود و شما برای این اعضای وفادار باید امتیازهای ویژه‌ای قائل شوید.
مثلاً: ارسال رایگان، ارسال محصول بدون ارزش افزوده، پک هدیه، محصول دو برابر، ارسال سریع و چیزهایی از این دست برای اعضای ویژه شما باشند.

برنامه‌های وفاداری آنقدر قانع کنند خواهند بود که مشتری بدون تردید و با علاقه به عضویت در می‌آید و عضو وفادار تجارت شما خواهد بود.

درسی که از این قسمت می‌گیریم: شروع به راه‌اندازی کمپین‌های عضویت با مزایای وسوسه کننده باشید.

آینده‌نگرها برنده‌اند

آینده‌نگری کسب و کارها در اولویت است. کسب و کارها  روز به روز آینده‌نگر تر می‌شوند، البته این به این معنی نیست که هیچ وقت در تصمیمات و ایده‌ها شکست نمی‌خورند، اما درصد ارائه ایده‌های ضعیف و بدردنخور کاهش خواهد یافت و آنها محتاط‌تر و پیشرفته‌تر عمل خواهند کرد.
درسی که از این قسمت میگیریم : در کسب و کارتان آینده‌نگر باشید و چشم‌اندازهای بلندی با شکست کم را در نظر بگیرید و برای رسیدن به قله‌ها تلاش کنید.

تخفیف‌ها دیگر جذاب نیستند

حتماً با این موارد برخورد کرده‌اید که بسیاری از برندها و کسب و کارها برای جذب مشتری تخفیفاتی قرار میدهند، اما متاسفانه قیمت اصلی محصول را افزایش می‌دهند. این کار باعث شده که راه اندازی تخفیفات ویژه دیگر برای مخاطبان جذاب نباشد و علاقه‌ای به آن نداشته باشند.
کسب و کارهای جدید، به دنبال ارائه خدمات و آفرهای ویژه بدون استفاده از تخفیف هستند، مثلاً ارسال رایگان، یا مواردی که در عضویت وفادارها بیان کردیم.

جنگ بر سر داده‌ها

کسب و کار ها در طول بازاریابی که داشته‌اند، داده های بسیاری را بدست آورده‌اند، شاید بسیاری از این داده‌‌ها خیلی برای آنها با اهمیت باشد و به آنها تیکه کرده باشند و ممکن است در این جنگ داده‌ای اطلاعات با ارزش خود را از دست بدهند.

درسی که از این مطلب میگیریم: مراقب اطلاعات با ارزش خود باشید.  کسب‌وکا‌رهایی که برای این جنگ آماده نبوده‌اند اطلاعات خود را می‌بازند و برای این که در میدان باقی بمانند مجبورند دوباره داده‌ها را جمع آوری کنند.

ویدئوها پادشاهی می‌کنند

همینطور که در مقاله ترند های سئو ۲۰۲۲ بیان کردیم، ویدئوها حرف اول را میزنند و نوبت به پادشاهی کلیپ و فیلم رسیده.
ویدئو جایگزین دارایی‌های ثابت می‌شود و به سنگ بنای همه کمپین‌های بازاریابی تبدیل می‌شود. رسانه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های پخش تلویزیونی محصولات تبلیغاتی جدیدی را معرفی خواهند کرد که بر ویدیو تأکید دارند. حتی تجربه خرده‌فروشی شاهد نوآوری‌های جدیدی در استفاده از ویدئو برای جلب مشتری و افزایش درآمد خواهد بود.

محتوای ویدئویی-آرانیک وب
ارتباط ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۲ و تولید محتوای ویدئویی

ویدئوهای کوتاه در صدر جدول

با روی آوردن تیک توک به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی به ویدئوهای کوتاه، اینستاگرام از ویدئوهای Reels خود پرده برداشت و یوتیوب شروع به آموزش در حوزه این ویدئوها کرد. ویدئوهای کوتاه سریع به اصل مطلب می‌پردازد و مورد علاقه مخاطبین جوان است.

مستقیم وارد عمل بشید

در وهله اول شاید گفتن مستقیم مطلب کار درستی نباشد اما، با ایجاد کمپین‌های یکپارچه و پیدا کردن مخاطبان علاقه مند به کسب و کارتان دیگر زمان آن رسیده مستقیماً وارد عمل بشید.

از کارت پستال‌های تبلیغاتی استفاده کنید

کارت پستال‌ها سبک وزن هستند، از نظر بصری جذاب هستند و در صندوق پستی خودنمایی می کنند. پست مستقیم راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان شما به خانه‌هایشان است، که این به شما امکان می‌دهد مخاطبان خود را با توجه به موقعیت مکانی و مشخصات جمعیتی هدف قرار دهید.

تکنیک داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ

خیلی از کسب‌وکارها در حال تلاش‌اند که با گفتن داستان کسب و کارشان مخاطبین را به خود جذب کنند، اما هنوز موفق نبوده‌اند. البته که این روند درحال پیشرفت است و بسیاری از تجارت‌ها در حال کار بر روی این تکنیک هستند.
با استفاده از این ترفند دیجیتال مارکتینگ می‌توان به این که چگونه مشتریان با استفاده از محصولات شما به موفقیت میرسند را بیان کنید.

مخاطبین خسته شده‌اند

مخاطبین از این که داستان‌های غیر واقعی درباره کسب‌و‌کارها شنیده‌اند خسته شده‌اند .
از شنیدن این که چگونه شما فکر می‌کنید محصولاتتان مناسب مصرف‌کنندگان است و از رقبا بهتر است.
آنها می خواهند بدانند چگونه به وعده های خود عمل کرده اید به گونه ای که نیازها و انتظارات آنها را برآورده کرده اید.

راه حل

این که مخاطبان از این داستان‌سرایی‌ها خسته شده‌اند به این معنی نیست که به عقب برگردیم و اجازه بدهیم نظرات فقط درباره ما حرف بزنند! ما نیز باید از کسب و کار خود دفاع کنیم و ویژگی‌های خود را بیان کنیم اما باید حواسمان باشد که فقط به خود بودن خودمان و بد بودن رقبا تمرکز کنیم (این که بگیم فقط ما خوبیم!). راه حل این است که باید داستانی را برای مخاطب تعریف کنیم که مشتری فرضی با استفاده از محصولات ما مشکلی را حل کرده.

ارائه داستان، به صورت مستقیم باعث فروش نمی‌شود اما مخاطب در ذهن خود به این فکر می‌افتد که: «حتماً باید این را امتحان کنم».
و کمک می‌کند اگر روزی برای مخاطب مشکل مشابهی یشآمد، برند و یا محصول شما را در ذهن داشته باشد و به شما کمک کند.
این تکنیک بیشتر به برند سازی کمک می‌کند.

آیا متا موفق خواهد بود ؟

فیسبوک که به تازگی نام خود را به متا تغییر داد و در حال کار بر روی متاورس (Metaverse) است، در حال تلاش است تا دنیای جدیدی را به روی همگان باز کند و دیجیتال مارکتان باید برای این موضوع آماده و گوش به زنگ باشند و به دنبال فرصت‌هایی برای کسب و کار خود در این فضاها باشند.

انتظار مخاطب بالا رفته

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان و روی آوردن همه چیز به فضای مجازی، بمبارانی از محتوا در فضای آنلاین ایجاد شده طوری که با یک اسکرول دو دقیقه‌ای با دهها محتوای جور و واجور رو به رو می‌شوید. پس با این اوصاف، مخاطب به دنبال محتوای تکراری و بی کیفیت نیست و انتظارات بالایی دارد.
مراقب باشید جزو حساب‌هایی نباشید که دنبال نمی‌شوند!

سخت‌گیری‌های جدید در حفظ حریم خصوصی

همینطور که در مورد بالا گفتیم، تعداد بیشمار محتواها در فضای مجازی علاوه بر این که توقعات مخاطب را بالا برده، او را مشکوک‌تر و محتاط‌تر کرده که هر محتوایی را باز نکند و دقت کند که وارد چه سایتی می‌شود.
در نتیجه، سختگیری‌ها برای حفظ اطلاعات شخصی و شفافیت و اعتماد سازی بالا رفته و به همین علت است که، گوگل در واقع اعلام کرد که کوکی‌های شخص ثالث را تا سال 2023 کاهش می‌دهد. این بدان معناست که بسیاری از بازاریابان و تبلیغ کنندگان باید استراتژی های خود را مجددا ارزیابی کنند.
بازاریابان دیجیتال در سال ۲۰۲۲ باید برای محدودیت‌های حریم خصوصی سخت‌گیرانه‌تری آماده شوند که نحوه ردیابی رفتار کاربران خود را تغییر می‌دهد.

شفاف سازی، آغاز یا پایان؟

این سخت‌گیریها به معنای پایان یافتن، محتوای داده محور یا بازاریابی نیست، بلکه این آغاز عصر جدیدی از اعتماد و شفافیت بین شرکت و مصرف کننده است. در مورد اینکه چه داده هایی را جمع آوری می کنید و به چه دلایلی با مشتریان ارتباط برقرار کنید و با آن‌ها شفاف باشید.
این که در هر نقطه از خرید یا استفاده از خدمات شما اجازه انصراف دادن داشته باشند و به راحتی سفارش خود را کنسل کنند.
داده‌های اضافی و بی جهت از مخاطب دریافت نکنید.
با پذیرش ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۲ و عمل به آنها نتایج بسیار عالی‌ای خواهید داشت و تجربه به‌یادماندنی‌ای را برای مخاطب رقم خواهید زد.

محتوای شخصی‌سازی شده

یکی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۲ ایجاد محتوای شخصی سازی شده برای مخاطبین است.
وقت گذاشتن برای درک پلتفرم‌هایی که مخاطبان شما استفاده می‌کنند و نحوه استفاده از آن‌ها به این معنی است که می‌توانید پیام‌های شخصی‌سازی شده را بر اساس هر جمعیتی ایجاد کنید. این اطمینان حاصل می‌کند که پیام شما به گونه‌ای که برای آنها جذاب تر است به مخاطبان مناسب برسد، هزینه تبلیغات شما را بیشتر می‌کند و می تواند منجر به افزایش وفاداری مشتری شود.

به ما اعتماد کنید: ارزش زمان و تلاش را دارد تا مخاطبانتان احساس کنند دیده شده و درک می شوند.

بازاریابی مکالمه‌ای

برقراری ارتباط با مخاطب چیز جدیدی نیست و برندها همواره در حال مکالمه و ارتباط گیری با مشتریان هستند.

اما این روزها محتواها محاوره‌ای‌تر شدند، همان‌طور که در مقاله ترندهای سئو سال ۲۰۲۲ گفتیم، با افزایش استفاده از جست و جوی صوتی محتواها و کلمات کلیدی وغیره محاوره‌ای‌تر شده‌اند و در دیجیتال مارکتینگ باید بگوییم با گسترش چت بات‌ها (ربات‌های چت آنلاین)، این مکالمات می توانند در مقیاس بزرگتر، سریعتر و بدون نقص تر از همیشه انجام شوند.
این نوع بازاریابی محاوره‌ای در مقیاس بزرگ‌تری در حال رشد است و چشم‌انداز نحوه تعامل کسب‌وکارها با مشتریان خود را تغییر می‌دهد.
افزایش علاقه به بازاریابی محاوره ای احتمالاً ناشی از تغییر رفتارهای مصرف کننده است که به سرعت توسط فناوری در سال های اخیر پیشرفت کرده است ( یعنی انتظار پیام فوری و مستقیم در زمان واقعی، خواه با دوستان، همکاران یا شرکت ها باشد).

داشتن تجربه مثبت کاربر از برند شما بسیار بر پیشرفت کسب و کارتان موثر است که این پیشرفت را می‌توانید با استفاده از چت بات‌ها افزایش دهید.

چت‌بات‌ها هر روز گسترده‌تر می‌شوند
گسترش چت بات‌ها – آرانیک وب

نکات استفاده از چت بات


البته در استفاده از این ویژگی، نکاتی را باید مد نظر داشته باشید، مثلا مطمئن شوید که دقیقاً می‌دانید مشتری شما چه انتظاراتی دارد و چه نیازهایی دارد تا مکالمه از مسیر خارج نشود یا مفید نباشد. یا از دادن پیام‌های آماده به کاربر شدیداً اجتناب کنید.

البته ما درباره این ربات‌ها در مقاله دیگری کاملاً توضیح داده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم آن را نیز مطالعه کنید.

هوش مصنوعی موثر بر دیجیتال مارکتینگ

سرعت پیشرفت علم بالا رفته و هوش مصنوعی با سرعت بالایی درحال پیشی گرفتن است و در همه حوزه‌ها از جمله دیجیتال مارکتینگ در حال جولان دادن است.
هوش مصنوعی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۲ است که طرفداران زیادی پیدا کرده و روز به روز در حال گسترش است.

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های هوش مصنوعی (AI) منجر به گزارش‌دهی شهودی‌تر، خودکارسازی کارهای بازاریابی عمومی مانند نظارت بر ترافیک سایت و افزایش بهینه‌سازی موتور جستجو برای دسترسی ارگانیک شده است. اما به جای تمرکز بر آنچه قبلاً از هوش مصنوعی به دست آورده ایم، زمان آن رسیده است که به آینده و تأثیر آن بر بازاریابی دیجیتال نگاه کنیم.

فناوری هوش مصنوعی این توانایی را دارد که داده‌های بیشتری را با سرعت بیشتری نسبت به ما به عنوان انسان تجزیه و تحلیل کند. به همین دلیل، می‌تواند از مجموعه داده‌های بزرگی که در دست دارد برای تجزیه و تحلیل تاریخچه خرید و رفتار مشتریان استفاده کند. سپس، بتوانید یک کالا یا پیشنهاد خاص یا حتی یک تبلیغ شخصی را پیشنهاد دهید.

استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی حرکت بعدی مشتری به این معنی است که می‌توانید آنها را با محصول یا خدمات مورد نیازشان، درست زمانی که به آن نیاز دارند، هدف قرار دهید. این نوع هدف‌گیری منجر به نرخ تبدیل بالا و این احساس می‌شود که مشتریان خود و نیازهای آنها را درک می‌کنید بدون اینکه آنها را با هدف‌گذاری نامربوط تحت تأثیر قرار دهید.

توصیه می‌کنیم، کسب و کار خود را با این تکنولوژی آشنا کنید و از مزایای آن برای پیشرفت تجارتتان بهره ببرید.

گسترش NFTها و رمز ارزها

تاثیر NFT بر دیجیتال مارکتینگ
ان‌اف‌تی(NFT) و دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲

شبکه‌های اجتماعی معتبر مانند توییتر و فیس‌بوک، در حال ترویج استفاده از از گزینه های نمایشگر NFT و آواتارها هستند و در آینده و با ترندهای سال ۲۰۲۲ که معرفی شده کسب و کار های بیشتری در این مسیر وارد خواند شد.

برای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ آماده‌اید ؟

سال ۲۰۲۲، سال بزرگی برای پیشرفت در فناوری، ابزارهای بازاریابی و استراتژی های آینده‌نگر خواهد بود.
نادیده گرفتن ترندهای سال ۲۰۲۲ سخت است و برای رقابتی ماندن، رشد و تضمین وفاداری مشتری حفظ این روندها بهترین راه خواهد بود.

از NFT گرفته تا هوش مصنوعی و حفظ حریم خصوصی داده‌ها، فناوری همچنان در سال 2022 پیشتاز خواهد بود، با هر تصمیمی وارد سال جدید می‌شوید، این تصمیمات باید بر روی چابکی، انعطاف پذیری و گشودگی شما برای تغییر با زمان تمرکز کنند.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید