مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

بازاریابی سئو چیست و چه نفعی برای کسب و کار ما دارد؟

بازاریابی سئو چیست و چه نفعی برای کسب و کار ما دارد؟

کسب و کارها باید از سال 2018 برای ترک عادت بد در نادیده گرفتن جنبه‌های استراتژی بازاریابی سئو به عنوان یک تمرین تجدید نظر می‌کردند. اغلب، برخی از شرکت‌ها یک صفحه وب سایت را بهینه می کنند و هرگز دیگر به آن سر نمی‌زنند.

بازاریابی سئو چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

اگه سئو کار هستین و نمیدونید از کجا شروع کنید و نمی‌دونید بازاریابی سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ یا اگه طراح وب سایت هستین و توی پیدا کردن جامعه هدف مشکل دارین، اگه نمیدونید برای فروش در وب از کجا شروع کنید این مقاله مختص شما نوشته شده است.
تو این مقاله من قصد دارم براتون روشن کنم که فروش، بازاریابی و بازار هدف چیه! همه فکر میکنن میدونن ولی اگه میدونستن وضع بازاریابی سئو تا این حد بد نبود و تا زمانی هم که درک درستی از این موارد پیدا نکنید مشکلتون رفع نخواهد شد.

فقط کاربرای وردپرس روزانه تقریبا 2 تا 3 میلیون پست منتشر میکنم که میشه تقریبا هر ثانیه تقریبا 20 تا 30 پست یعنی تا پایان این مقاله تقریبا 4500 تا پست فقط در وردپرس ارسال میشه حالا این رو تعمیم بدین به کل وب‍سایت‍‍‌های دیگر، قطعا رقم خیلی بزرگی میشه، پس اگه هدف دار نباشه اگه این پست ها سرگردون باشه عین آب در هاون کوبیدنه و اثری ندارد.
اصلا هدف از این پست ها چیه؟ هدف اینه فضای نت پر بشه یا مخاطبی به هدفش برسه؟ مسلما میخوایم به هدف خاصی برسیم و در جواب هر جستجوی مخاطب در موتورهای جست و جو به آن نشان داده بشیم.

توی مقاله های سئو سایت قبل توضیح دادم سئو چیه و چطوری کار میکنه (اگه نخوندین تشریف ببرید بخونید) اگرم حال ندارید کامل بخونید تو یه جمله توضیحش میدم “سئو یعنی من هستم من رو هم ببین، محصول من رو ببین و رو من کلیک کن!”
سئو سایت

حالا ببینم بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو چیست :

اگه سئو رو یک فروشنده متخصص فرض کنیم بازاریابی سئو ( SEO Marketing ) یعنی پیدا کردن جایی برای کار کردن این فروشنده متخصص، شما برای سئو کردن وب سایت کسب و کارتون نمیتونید تو هر دکانی تبلیغ کنید تبلیغ فروش بلبرینگ ماشین رو که توی قصابی نمیزنن!

ولی همچنان افرادی هستن که دارن این کارو میکنن ولی شما منطقی باشید، هرچیزی رو باید جایی بفروشید که جاشه.

الان همه وب سایت دارن همه محصول دارن ولی هیچ کس نمیتونه خوب بفروشه اونی هم خوب میفروشه چون بقیه رغبا از بس ضعیف هستن تو این حوزه سریع برند میشن، محصول هست ولی فروشنده نیست گاها فروشنده هم هست ولی جای خوبی رو برای فروش انتخاب نکرده!

حالا باید ببینیم وظیفه یک بازاریاب سئو چیه؟

هر سئو کار باید یک بازاریاب رو در درون خودش پروش بده، به نظر من بازاریاب ها مهمترین ادم ها در صنعت توسعه کسب کار هستن ولی چون اکثرا از این شغل بد استفاده کردن دید جامعه به این ادما یکم بد شده و به همین خاطره که الان درک جامعمون از بازاریابی یک شغل بد و بی کلاسه!

در صورتی که مهمترین نیاز جامعه ما به یک بازاریاب خوبه.

هر شغلی و هر عملی در جامعه دو بعد داره یک بعد خود همون کاره و یک بعد دیگه توان عرضه همون کاره یعنی چی، یعنی بارها دیدیم یک فردی دکترای یک رشته ای رو داره ولی توی تدریس کردن تخصصش به حدی افتضاح عمل میکنه که ادم ترجیح میده به خوانندگی مرغ پخته گوش بده ولی سر کلاس این جور استادا نره.

این یعنی این استاد توان عرضه و فروش رو نداره، حالا بازاریاب هم باید توان عرضه کارش رو داشته باشه تا بتونه موفق باشه و سفارشات کاری بگیره، باید به درک برسه که برای سئوی کسب و کاری که مشتری بهش سفارش داده کجا دنبال بازار هدفش بگرده.

عبارت کلیدواژه شما که همچنان به طور ارگانیک در رتبه اول قرار دارد، به دلیل تغییرات طراحی در صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERP) دیگر بهترین نتیجه مشاهده شده توسط جستجوگران نیست. این عدم دید، تأثیرات ترافیک ارگانیک شما را به خطر می اندازد – منجر به کلیک، سرنخ، فروش، بازدید از صفحه و تبدیل کمتر می شود.

بازاریابی سئو چیست ؟| منظور از بازاریابی SEO چیست؟ سئو
بازاریابی سئو چیست ؟| منظور از بازاریابی SEO چیست؟ سئو

بازار هدف فروش چیست؟ و چند نوع دارد؟

بازار هدف یعنی جایی که شما محصولت رو ببری یا فروش میره یا احتمال میره که فروش بره، بذارید چندتا مثال بزنم همیشه لواشک فروش های غیر بهداشتی دم مدرسه ها وایمیسن چون میدونن بچه ها از این مدل تنقلات دوست دارن یا مثلا شما فلافل فروشی دم در سازمان ملل نمیبینی چون اونجا اصلا محل فروش خوبی برای این چیزا نیست.

بازار هدف دو نوع داره مستقیم و غیر مستقیم:

بازار هدف مستقیم : یعنی شما محصولت رو مستقیم میبری جایی که فروش میره، مثل فروش میوه در بازار میوه و تره و بار، مثل مغازه فروش طلا در بازار زرگرها.

بازار هدف غیر مستقیم : یعنی محصول رو جایی به فروش برسونی که میدونی مخاطبت ممکنه با دیدن اون تحریک به خریدش میشه، مثالا فروش انوع کرم و لوازم بهداشتی داخل ارایشگاه زنانه هستش.

مشتری چون توی جو زیبایی هستش وقتی اون محصول رو اونجا ببینه بدون اینکه بره از یه مغازه لوازم ارایشی خرید کنه محوصل رو مستقیم همونجا خریداری میکنه.

بازاریاب سئو هم باید باید ترکیب این دو نوع بازار هدف رو برای موفقیت در کسب و کارش استفاده کنه، الگورتیم جالبی که سایت آمازون استفاده میکنه خیلی جالبه، اگه موفق نشه به صورت مستقیم به شما بفروشه به صورت غیر مستقیم این کار رو میکنه.

بذارید با یک مثال توضیح بدم، فرض کنید شما وارد سایت آمازون میشید و دنبال یک کیف با رنگ زرشکی تیره هستید کیف های سایت آمازون رو میبینید و چون زیاد هستن نمیتونید انتخاب کنید و از سایت خارج میشید.

حالا هوش مصنوعی این وب سایت آی پی شما رو برداشته و فهمیده شما دنبال کیف با فلان ابعاد و رنگ زرشکی هستید، وقتی وارد سایت های دیگه میشه که درج تبلیغات کردن و داخل تبلیغاتشون تبلیغات سایت آمازون هم هست.

حالا اگه به تبلیغات دقت کنید فقط تبلیغاتی هستن که نشون دهنده فروش کیف زرشکی هستن! جالب شد نه؟ مستقیم نتونست به شما بفروشه و حالا غیر مسقیم اومده و حس خرید رو درونتون تحریک میکنه، به این میگن یک بازاریابی مشتی.

من سئو کار هستم و چطوری برای مشتریم عملیات بازاریابی سئو رو انجام بدم؟

راه های متعددی وجود داره که من بهتون میگم بحث رو باز نمیکنم و فرض رو بر این میگیرم که شما سئو کار هستین.
اولین راه و ساده ترین راه برای بازاریابی سئو اینه که برای محتوایی که میخوایید سئو کنید وارد بازار هدف مستقیم بشید، مثلا وب سایت شما فروش لوازم خونگیه و شما میخواید اجاق گاز فر دار رو سئو کنید یه مقاله بنوسید که چقد این اجاق گاز خوبه اصن لنگه نداره به به و چه چه راه بندازید.
راه دومش اینه به صورت غیر مستقیم وارد این کار بشیم مثلا یک مقاله بنویسیم که کیک پخت توی فرهای فلان خیلی خوبه و اجاق گاز ما هم یکی از این دسته فر ها رو داره.

ولی خب اغلب بازاریابان سئو نمیدونن بازار هدف off page ما کجاست، برای این کار چیکار کنیم؟

برای این کار میریم سراغ استاد بزرگ و قابل اعتمادمون گوگل، ابزار های مختلفی گوگل بهمون داده گوگل ترند و گوگل آنالیتیک دو ابزار مهم هستن.

برید ببینید رغیب شما جامعه هدفش رو روی چی تنظیم کرده ضعف هاش رو هم پیدا کنید و روی همون سرمایه گذاری کنید.

سراغ سایت الکسا برید و ببینید سایت رغیب با چی رنک گرفته رو چه کلماتی کار کرده شمام رو همون کار کنید.

در مورد کلمه مورد نظر سرچ کنید و ببینید بیشترین بازدید در اون حوزه در مورد چه مقاله ای بوده جتی به نحوه ادبیات نوشتاریشم باید دقت کنید.

البته الان بازاریابی هوشمندانه تر شده و بیشتر به صورت غیر مستقیم جواب خواهید گرفت، بازاریابی سئو خیلی خیلی مهمه نادیده نگیرینش اگر بازاریابی سئو رو به خوبی بلد باشید جز سئو کاران موفق خواهید بود.
میدونم کامل توضیح ندادم همه چیز رو ولی قرار نیست اینجا مثل دانشگاه حرف بزنیم اینقد طول و تفسیر بدیم تا حال مخاطب بد شه.

سعی کردم توی یه تایم کم مطالب مهم رو بگم ممنونم که خوندین با نظرات خودتون این مقاله رو تکمیل تر کنید.

خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

بیش تر صاحبان وب سایت ها درک درستی از خدمات سئو و بهینه سازی سایت ندارند و نمی دونند که خدمات سئو از چه اجزایی تشکیل شده است؟ همچنین نمی دونند که چه نوعی از خدمات سئو برای وب سایتشان مناسب است؟

اگر شما هم چنین دغدغه هایی را دارید. با ما همراه باشید تا درک درستی از خدمات سئو داشته باشید.

خدمات سئو چیست و چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

خدمات سئو چیست و برای کسب و کار من کاربرد دارد؟

خوب بزارید اول یک تعریف از خدمات سئو به شما بگوییم. خدمات سئو و بهینه سازی مجموعه ای از خدماتی است که توسط آژانس ها و شرکت های سئو ارائه می شود.

این خدمات عموما به شما در بهینه سازی موتور های جستجوگر ( مانند گوگل و بینگ) کمک می کند. با سئو و خدماتی که از آژانس های سئو می گیرید، می توانید سایت و بیزینستان را بیش تر در معرض دید مشتری های کسب و کارتان  قرار دهید.

به بیان دیگر هر فعالیتی که سبب شود تا جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجو بهبود پیدا کند. می تواند در دسته ی خدمات سئو قرار بگیرد. به طور کلی خدمات سئو در 5 دسته قرار می گیرند.

1- سئو تکنیکال 2- بازاریابی محتوا 3- لینک سازی 4- local seo یا لوکال سئو 5- مشاوره و آنالیز

تمامی خدمات سئو بالا باید به صورت مرحله ای و با ترتیب انجام شوند. به طور مثال اولین دسته از خدمات سئو که می تواند مورد توجه صاحبان وب سایت ها قرار بگیرد بهینه سازی ساختار کدنویسی وب سایت است.

سپس می توان برای بهبود سئو، تغییراتی را در استراتژی تولید محتوای وب سایت ایجاد کرد. همچنین پس از تولید محتوای ارزشمند می توان شروع  به ایندکس کردن و کسب جایگاه در موتور های جستجوگر کرد.

حال می توان با استفاده از برخی از تکنیک های سئو شروع به بهبود جایگاه در نتایج جستجو و قرار دادن سایت در رتبه ی نخست نتایج جستجو کرد.

البته نا گفته نماند که فرآیند سئو و خدمات سئو، فرآیندی زمان بر است، و شما نمی توانید یک شبه به جایگاه نخست نتایج موتور های جستجوگر دست یابید. حالا می خواهیم هر کدام از خدمات سئویی که در بالا به شما معرفی کردیم را به تفکیک به شما توضیح دهیم.

1 – سئو تکنیکال :

در این دسته از خدمات سئو، متخصصان سئو بیش تر بر روی پیکربندی و ساختار وب سایت ها متمرکز می شوند. به طور مثال در سئو تکنیکال، آژانس های سئو سعی می کنند تا بر روی سرعت لود شدن شدن وب سایت، منحصر بودن تگ h1، بررسی Title و توضیحات متای هر صفحه از وب سایت فعایت کنند.

همچنین ساخت و پیکربندی فایل robots.txt در این دسته از خدمات سئو قرار می گیرد. از اعمال دیگری که در سئو تکنیکال می توان به آن اشاره کرد، کد نویسی و طراحی نسخه AMP و ایجاد نسخه موبایل وب سایت یا ایجاد وب سایت ریسپانسیو است.

قطعا وب سایت هایی که قصد دارند در بیزینسشان رشد پیدا کنند نباید از سئو تکنیکال غافل شوند.

2 – بازاریابی محتوا :

در این دسته از خدمات سئو، شرکت ها و آژانس های سئو سعی می کنند که با شناسایی کلمات کلیدی مناسب و به کار بردن آن کلمات در محتوای وب سایت شما، رتبه سایت شما را بالا ببرند.

همچنین آژانس های سئو سعی می کنند که با برنامه ی زمانی مناسب، به صورت مستمر و پی در پی برای وب سایت شما به تولید محتوا بپردازند. یکی دیگر از تکنیک هایی که در بازاریابی محتوا استفاده می شود.

تکنیک لینک سازی داخلی است. تکنیک لینک سازی داخلی، به شما کمک می کند تا محتوا های وب سایتتان را به هم ارتباط دهید، و علاوه بر زیبا جلوه نشان دادن وب سایتتان، مشتری را از سردرگمی خارج کنید.

این کار باعث می شود تا ترافیک وب سایت شما افزایش یابد و رتبه ی شما در نتایج جستجو بهبود پیدا کند.

3 – لینک سازی :

لینک سازی هم یکی از خدمات سئو وب سایت است که توسط آژانس ها و شرکت های سئو انجام می شود. در این دسته از خدمات سئو، بیش تر استراتژی لینک سازی دستی قرار می گیرد.

همچنین ممکن است که شرکت های سئو آنالیز هایی را در زمینه ی خرید بک لینک و یا رپورتاژ آگهی انجام دهند.

در برخی موارد هم آژانس های سئو سعی می کنند تا با از بین بردن لینک های مخرب که می تواند به رتبه ی وب سایت شما صدمه بزند، وب سایت شما را از جریمه های گوگل حفظ کنند.

4 – سئو محلی یا local seo :

اکثر مشتری ها ترجیح می دهند برای رفع نیاز های خود به نزدیک ترین محل سکونتشان مراجعه کنند. در خدمات سئو محلی سعی می شود با قرار دادن موقعیت کسب وکار شما بر روی نقشه گوگل، به مشتری نشان داد که در چه فاصله ای از شرکت شما قرار دارد.

در واقع با اینگونه از خدمات که توسط شرکت های سئو انجام می شود، می توان کسب و کار ها را با مشتریان محلی شان نزدیک تر کرد. همچنین یکی دیگر از خدمات سئو که در این دسته قرار می گیرد، مدیریت نظرات کاربران در هر صفحه از وب سایت است. چنین عملی می تواند در بهبود بیزینس شما بسیار تاثیر گذار باشد.

5 – مشاوره و آنالیز :

فارغ از اینکه کسب و کار شما کوچک یا بزرگ باشد. شما نیاز به شرکت سئویی دارید تا آنالیز رقبای شما را برعهده بگیرد.

در واقع شرکت های سئو به کمک ابزار های خاصی رقبای شما را شناسایی می کنند، و به شما می گویند که آن ها در چه زمینه هایی کم و کاستی هایی دارند. شما با فهمیدن کم و کاستی های رقبایتان می توانید.

این کم و کاستی ها را در وب سایت خود جبران کنید و در بیزنستان موفق باشید. همچنین یکی دیگر از خدمات سئو، که توسط شرکت های سئو به مشتریان ارائه می شود، مشاوره است. ممکن است سایت شما، دارای برنامه نویس حرفه ای، یا تیمی جهت تولید محتوا باشد.

برای اینکه تمامی افراد به درستی و در جهت پیشرفت وب سایت شما گام بردارند. حضور یک مشاور الزامی می باشد.

در واقع مشاور سعی می کند تا تعامل را با مجموع افرادی که در جهت بهبود سئو وب سایت شما گام بر می دارند را بیش تر کند.

چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

در واقع بسته به هر کسب و کاری و اینکه سایت شما در چه موقعیتی از نظر سئو قرار دارد. می توان خدمات مختلفی را در نظر گرفت. به طور مثال در کسب و کار شما فردی مسئول، تولید محتوا است.

دیگر لازم نیست که از شرکت های خدمات سئو، جهت تولید محتوا کمک بگیرید. یا عملیاتی مانند ایجاد فایل Robots.txt قبلا در سایت شما انجام شده است، پس نیاز نیست که دوباره انجام شود.

ما پیشنهاد می کنیم برای اینکه به جواب  پاسخ این سوال دستیابید.

با یکی از شرکت های سئو ارتباط بر قرار کنید و از متخصص سئو آن شرکت بخواهید تا با آنالیز وب سایت شما، به شما بگوید تا چه خدماتی برای سایت شما واجب تر و ضروری تر است.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 
بازاریابی سئو چیست ؟| منظور از بازاریابی SEO چیست؟
بازاریابی سئو چیست ؟| منظور از بازاریابی SEO چیست؟

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

2 پاسخ

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید