الگوریتم زبرا و نقش آن در باغ وحش گوگل چیست ؟
پیشنهاد میکنم این مقاله رو از دست ندید، حتماً خیلی از سوالهاتون رفع میشه!
بامن همراه باشید تا بگم چرا…
گورخر گوگل از کجا پیداش شد!
یه زمانی، فروشگاههای نامعتبر با استفاده از یونیک کردن ظاهر و سئو کلاه سیاه خودشون رو قاطی سایتهای معتبر کردن و سر خیلیا رو کلاه گذاشتن و داد مردم دراومده بود.
گوگل هم برای این که حالِ این فروشگاههای اینترنتی بیکیفیت رو بگیره، گورخر یا همون الگوریتم زبرا رو متولد کرد!
الگوریتم گورخر گوگل چیست ؟
روز به روز که میگذره مردم بیشتر نیاز پیدا میکنند که اکثر خریدهاشون رو اینترنتی انجام بدهند و این باعث گسترش فروشگاههای اینترنتی شده و گوگل هم برای نظارت بر کار همه این فروشگاهها مسئول جدیدی رو قرار داده به نام الگوریتم زبرا.
خشم زبرا (Zebra)
مسائل فنی سایت برای الگوریتم زبرا بسیار مهمه، اگر میخواید گرفتار خشم زبرا (Zebra) نشید، سعی کنید به حرفش گوش بدید و از قوانینش پیروی کنید وگرنه آتش خشمش دودمان سایتتون رو به باد میده.
اگر الگوریتم گورخر متوجه بشه که سایت شما خدایی نکرده بستر ناامنی برای کاربران است و قصد سوء استفاده داره، میره به گوگل میگه و آبروتون رو میبره، خلاصه حواستون باشه!
سعی کنید تمام مسائلی که بر امنیت وبسایت شما اثر گذار هستند رو رعایت کنید و با زبرا دوست باشید.
چرا انقد گورخر گیر میده ؟
دلیل طراحی الگوریتم گورخر نجات سایتهای زحمت کش از بین سایتهای دروغین و کلاه بردار که خدمات بیکیفیت و غیرقابل اعتمادی دارند.
گورخر مراقب اطلاعات کاربرا هستش و اگه کسی بخواد از اونا سوء استفاده کنه با سُمش میزنه تو صورتشون.
این الگوریتم مسئولیتشناس، سایتهایی با محتوای دروغین، خدمات نامناسب، فریبکار، خرده فروش رو به راحتی آب خوردن حذف میکنه.
چیکار کنیم الگوریتم گورخر رو عصبانی نکنیم ؟
اگر هنگام طراحی سایت حواستون به این نکات باشه، گورخر گوگل کاری باهاتون نداره.
- اگر فروشگاه اینترنتی زدید، enamad رو فراموش نکنید.
- سرعت سایت رو بهینه کنید، کلاً سرعت همیشه تو همه چی موثره!
- حواست به اطلاعات مشتریات باشه وگرنه گورخر از خواب بیدار میشه!
- از درگاههای امن برای پرداختها استفاده کنید.
- قرار دادن ضمانت و گارانتی میتونه خیلی هم برای گوگل و هم برای مخاطب جذاب باشه.
- از این که محصولاتتون برسه دست مشتری مطمئن باشید، یه موقه جای دیگه نره.
- وقتی خریدار برای خرید وارد سایت میشه، خیلی دوست داره قیمت محصول و توضیحات کامل کنارش باشه، به علایق کاربرات اهمیت بده.
- نظر مثبت مشتری و رضایتش، خیلی در جلب اعتماد دیگر کاربران اثر گذاره، پس کامنتهای مثبت رو در معرض دید قرار بدید.
- به تجربه کاربری و زیبایی سایت از لحاظ گرافیکی و غیره بپردازید تا کاربر علاقه داشته باشه در سایت بمونه و خرید انجام بده
- حالتهای خلاقانه و دسترسیهای جذاب برای کاربر ایجاد کنید.
- حتما پاسخگویی سریع و آنلاین داشته باشید.
- راههای ارتباطی برای دریافت مشاوره را در سایتتان قرار دهید.
- SSL از بخشهای مهم امنیتی و لازم برای وب سایت است که حتما باید برای تمام صفحات لحاظ کنید.
- شمارههای تماس و لوکیشن فیزیکی فروشگاهتان را در دسترس قرار دهید.
- برای براورد هزینه سیستمی که استفاده میکنید، هوشمند و قوی باشد.
- اجازه بدید کاربر محصول را Like یا Dis Like کند.
- مراحل ثبتنام را ساده و منطقی در نظر بگیرید و اطلاعات جد و آباد کاربر را در خواست نکنید.(فقط اطلاعات مهم و مورد نیاز مانند شماه تماس و آدرس منزل و ایمیل)
- حتما امکان دریافت کد رهگیری را ایجاد کنید تا کاربر به راحتی محصولی را که سفارش داده رهگیری کند.
- همیشه جلب نظر مشتری از مهمترین جنبههای کسبوکار است، پس تا میتوانید هوای کاربر خود را داشته باشید و به او احترام بگذارید.
- اگر انتقاد و شکایتی وجود داشت حتما پیگیری کنید تا مشکل حل شود و نظر منفی مشتری به مثبت تغییر پیدا کند.
با درج محتوای خوب و با کیفیت و رابط کاربری آسان و قرار دادن درگاه امن و بکار نبردن سئو کلاه سیاه به راحتی با گوگل دوست شوید و در صفحه اول گوگل بالا بیایید.
خداحافظ زبرا
سخن پایانیمون درباره الگوریتم زبرا اینه که، این الگوریتم دلسوزه و به دنبال دفع کردن مزاحمهاست و میخواد همه افراد در یک فضای امن و دوستانه، تجربه عالی داشته باشن، پس اگر میخواید سریع در گوگل پیشرفت کنید پا رو دم گورخر نزارید!
البته پیشنهاد میکنم مقاله الگوریتمهایی که در سال ۲۰۲۲ ترند شده رو حتماً مطالعه کنید.
جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:
۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم
۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)
ایمیل: info@aranikweb.ir