مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

اس ام اس مارکتینگ چیست و چه کمکی به کسب و کار شما می‌کند؟

آشنایی با اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ کم‌کم تبدیل به یک رکن در بازاریابی تبدیل شده ‌است. از زمانی ‌که سیم‌کارت‌های اعتباری توسط اپراتورهای تلفن همراه با قیمت ارزان‌تر وارد بازار شد. راه ارتباطی ارزان راحت و جذابی را بین مردم ایجاد کرد که خودش بستری شد برای نوع جدیدی از بازاریابی به نام sms مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی .

در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که اس‌ام‌اس مارکتینگ چیست؟ و بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات کدام‌اند؟

اس ام اس مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی‌که بین یک کسب‌وکار و مشتری‌های آن‌ها و یا مشتری‌های احتمالی که ممکن است در آینده به واسطه اس‌ام‌اس ارتباط برقرار شود به آن اس‌ام‌اس مارکتینگ می‌گویند.

کاربرد اس ام اس مارکتینگ

در حالی که sms مارکتینگ یکی از رایج‌ترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات کسب‌وکارها شده‌است. می‌تواند در گام اول اسم برند شرکت، خدمات و محصولات را با هزینه کمتری معرفی کند.

 تقریباً امروزه تمامی کسب‌وکارها چه کسب‌وکارهای کلان و چه کسب‌ و کارهای نوپا از اس‌ام‌اس مارکتینگ استفاده می‌کنند.

 چون از این کانال می‌تواند مشتری جدید جذب کرده و مشتری‌های قبلی را هم حفظ کند همچنین اس‌ام‌اس مارکتینگ نیاز به هزینه‌های سنگین تبلیغاتی ندارد و نسبت‌به سایر روش‌های دیگه ارزون‌تر است .

روش‌های انجام اس‌ام‌اس مارکتینگ

تبلیغات پیامکی به دو روش انجام می‌شود:  یکی به‌صورت این‌که شما از کاربر اجازه می‌گیرید درواقع زمانی‌که کاربر اطلاعات خود را در یک فرم و یا خبرنامه ثبت می‌کند تا در جریان فعالیت‌های شرکت قرار بگیرد

 دومین مورد به این صورت است که به‌صورت ارسال انبوه صورت می‌گیرد و بدون اجازه کاربر برای آن‌ها ارسال می‌شود.

مثلاً برای دختر چهارده‌ساله ای ممکن است تبلیغات کاشت مو ارسال شود و یا برای آقایی از سن بالایی ممکن است تبلیغات یک شهربازی و یا یک مدرسه ارسال بشود که این باعث می‌شود دریافت‌کنندگان را ناراحت کند و ارسال پیامک انبوه برای رشد و کسب کارها ممکن است خیلی نتیجه‌بخش نباشد و بازگشت سرمایه بالایی نداشته باشد و یا حتی یه وقت شما را بلاک کنند

بهترین زمان‌های استفاده از sms مارکتینگ

 بهترین زمان که شما می‌توانید از این رکن بازاریابی استفاده کنید زمانی است که محصول و یا خدمات جدیدی به سرویس‌های شما اضافه شد و یا برای مناسبت‌ها فروش و پیشنهادات ویژه دارید.

 همچنین می‌توانید از این روش میتوانید برای ایونت ها و رویدادهایی که پیش رو دارید اطلاع‌رسانی کنید فراموش نکنید که از آن برای  برای یادآوری تحویل کالا تبریک روزهای خاص مثل روز تولد و غیره اخبار مهم مرتبط با کسب‌وکار شما پیام‌هایی مبنی‌بر تأییدیه کدها و یا ارسال پسورد ها استفاده کنید.

تبلیغات پیامکی مناسب چه کسب‌ و کارهایی است؟

اس‌ام‌اس مارکتینگ برای تمامی کسب‌وکارهایی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند مناسب است، برای فروشگاه‌ها و یا نمایندگی برندهای مختلف، مؤسسات فرهنگی‌هنری، تمامی مدارس چه دولتی و چه غیرانتفاعی، آموزشگاه‌ها، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، مؤسسه‌ها و اجتماع‌های مذهبی مثل حسینیه‌ها، مساجد، هیئت‌ها، فرهنگ‌سراها و غیره، مغازه‌دارانی که قصد بالا بردن کیفیت فروش و خدماتشان را دارند،

مهدکودک‌ها و خدمات آموزشی مربوط به کودکان، مراکز پزشکی و کلینیک‌ها، آژانس‌های هواپیمایی، اماکن تفریحی (زمین‌های بازی، شهربازی‌ها، استخرها و … )،  اماکن توریستی و اقامتی، میتوانند از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنند.

 مزایای اس ام اس مارکتینگ چیست ؟

  • احتیاج به اینترنت ندارد و در نبود اینترنت هم در تمامی دستگاه‌ها قابل نمایش است
  • سرعت بالایی در تبلیغات دارد
  • امکان تبلیغات هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده وجود دارد
  • بازدهی قابل‌توجه و مثبتی در مدت‌زمان کوتاه دارد
  • در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی دسترسی به مخاطبان براساس منطقه جغرافیایی و بانک مشتریان محدودیت ندارد.
  • نداشتن محدودیت در حجم ارسال و زمان آن
  • صرفه‌جویی در زمان هزینه و نیروی انسانی
  • اس ام اس مارکتینگ در مقایسه با ایمیل مارکتینگ 98 درصد نرخ کلیک بیشتری دارد.
  • نرخ کلیک در اس ام اس مارکتینگ در مقایسه با بقیه کانال‌های بازاریابی دیجیتال 18/9 درصدبیشتر است.
  • 60 درصد مخاتبان در یک تا پنج دقیقه اول پیامک دریافتی را نگاه میکنند و آن را مطالعه می‌کنند.
  • 75 درصدمردم ترجیح میدهند که از اطلاع رسانی تخفیف‌ها را از طریق اس ام اس دریافت کنند.

این را هم در نظر بگیرید که 3 میلیارد نفر در سال 2021 تلفن همراه داشته اند و امکان دریافت اس ام اس را دارند.

 معایب اس ام اس مارکتینگ چیست ؟

  • محدودیت متن پیام که حداکثر هفتاد کاراکتر است
  • امکان ارسال فایل صوتی و تصویری ندارد

ابزارهای اس‌ام‌اس مارکتینگ

خب در این‌جا می‌خواهیم بدانیم که از چه راه‌هایی می‌توانیم اس‌ام‌اس مارکتینگ را انجام بدیم.

به‌طورکلی از دو روش می‌توان اس‌ام‌اس مارکتینگ را انجام داد:

  1. پنل اس‌ام‌اس

 شرکت‌هایی که ارائه‌دهنده خدمات اس‌ام‌اس مارکتینگ هستند پنل های کاربردی با امکانات مختلف را برای شما فراهم می‌کند که شما می‌توانید از طریق آن به امکانات زیر دسترسی پیدا کنید.

 ارسال پیامک بر اساس شغل، جنسیت و منطقه زندگی، ارسال پیامک با زمان‌بندی مشخص، می‌توانید مسابقه پیامکی راه‌اندازی کنید، امکان ارسال پیامک به شماره‌های روشن تحت پوشش، ارسال از روی نقشه گوگل، درنهایت دریافت گزارش از پیامک‌های ارسال‌شده و وضعیت آن‌ها

  1. مودم

مودم‌های جی اس ام یک دستگاه سخت‌افزاری است که برای استفاده از اون حتما باید سیم‌کارت داشته باشید که از آن برای ارسال پیامک‌های انبوه استفاده می‌شود.

اما محدودیت‌هایی دارد که به آن اشاره می‌کنیم. یک ارسال از طریق مودم‌های جی اس ام نسبت‌به پنل های اس‌ام‌اس اس زمان‌بر تر می‌باشند. امکان ارسال پیامک با شماره‌های اپراتوری وجود ندارد به سیم‌کارت نیازمند است.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اس‌ام‌اس مارکتینگ

اس‌ام‌اس مارکتینگ هم مثل سایر سرویس‌های تبلیغاتی و بازاریابی تنوع فراوانی دارد که هر کدام از شرکت‌ها با امکانات متفاوت در اختیار صاحبان بیزینس قرار می‌دهند. در ادامه چند شرکت که خدمات اس‌ام‌اس مارکتینگ ارائه می‌دهند را معرفی می‌کنیم:

ملی پیامک

ملی پیامک امکانات کاملی برای ارسال و دریافت پیامک در اختیار شما قرار می‌دهد و در واقع یکی از بهترین شرکت‌های سرویس‌دهنده اس‌ام‌اس مارکتینگ است .

از امکانات خوب ملی پیامک می‌توان به ارسال پیامک به کدهای پستی مشاغل موردنظر براساس موقعیت جغرافیایی، براساس سن‌وسال، جنسیت و … اشاره کرد.

همچنین ملی پیامک پشتیبانی بیست و چهار ساعت در کل هفته دارد و پیامک‌هایی که به مقصد نرسیده‌اند هزینه آن را به شما بازمی‌گرداند.

 هزینه‌ی پیامک با ملی پیامک از 24 تومان تا 18 تومان متغیر است. که 300 تا 2000 پیامک رایگان هم به‌عنوان هدیه به شما می‌دهد.

پلن‌های ملی‌ پیامک

پلن‌های مختلفی در ملی پیامک وجود دارد که می‌توانید براساس نیاز آن را انتخاب کنید:

 مثلاً پیامک پلن پایه آن 29000 تومن است. که 300 پیامک رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

 پلن اقتصادی 89 هزار تومان که 800 پیامک رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

 پلن شرکتی 200 پیامک رایگان به شما می‌دهد که قیمت آن 179 هزار تومان است.

پلن تجاری 2000 پیامک رایگان دارد و قیمت آن 259 هزار تومان است.

شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان یکی از این پنل ها را انتخاب کنید

فراز اس‌ام‌اس

 یکی دیگر از ارائه‌دهندگان خدمات اس‌ام‌اس مارکتینگ، فراز اس ام اس است.

 این شرکت با هدف‌گیری دقیق مخاطبان، مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف را برای راحتی کار مشتریان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 از امکانات، فراز اس ام اس می‌توان به تفکیک منطقه یا محله مشاغل هدف، به سن ‌و سال و جنسیت، همچنین برگزاری قرعه‌کشی، نوبت‌دهی، کد خوان و … اشاره کرد.

فراز اس ام اس  دارای چهار پلن پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری است. که از 49 هزار تومان تا 359 هزارتومان تغییر می‌کند.

بین 500 تا 2500 پیامک رایگان متناسب با پلانی که انتخاب می‌کنید به شما ارائه می‌شود.

  • قیمت پلن پایه 50 هزار تومان پلن،
  • پلن اقتصادی 90 هزار تومان،
  •  پلن شرکتی 180 هزار تومان
  • پلن تجاری 359 هزار تومان است.

سرویس ir

این سرویس ده سالی هست که فعالیت خود را شروع کرده و به بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اس ام اس مارکتینگ تبدیل‌شده و به برندهای معروفی مثل دیجی کالا، های پرستار، طبیعت، خبرگزاری فارس و … خدمات ارائه کرده و خدماتی مثل ارسال کد فعال‌سازی، کد خوان، تأیید کد، گارانتی، پاسخ‌گویی خودکار، منشی پیامکی، پاسخ تبلیغاتی، نظرسنجی و مسابقه علاوه بر این برای سایت‌های وردپرسی برای ارتباط بین فروشنده و خریدار امکان پاسخ گویی دارد.

تعرفه پیامکی این شرکت از 15 هزار تا 23 هزار تومان نسبت‌ به پکیج که انتخاب می‌کنید متفاوت است.

سرویس sms.ir دارای چهار پلن مختلف است.

  • پلن رایگان
  • پلن برنزی
  • پلن نقره‌ای
  • پلن طلایی

که می‌توانید متناسب با بودجه و نیاز خودتون یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

وب وان

وب وان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اس‌ام‌اس مارکتینگ است و چهارده سال تجربه در این زمینه دارد.

 که به شما یک گزارش جامع از تحویل و آنالیز اس ام اس‌ها می‌دهد.

 پلن‌های وب وان در پنج پلن از 35 هزار تومان تا 150 هزار تومان ارائه می‌شود.

مدیا اس‌ام‌اس

مدیا اس ام اس خدمات مختلفی مثل یادآوری اقساط بیمه، پاسخ‌گوی خودکار و … را مشابه سایر سرویس‌ها انجام می‌دهد.

مدیا اس ام اس مشتریانی مثل: فیلم نت، شبکه دو، شرکت پست، بیب، تیونر، دارد.

 مدیا اس ام اس چهار پلن دارد:

پلن‌های پایه، اقتصادی، حرفه‌ای و سازمانی هستند.

 پلن پایه 49 هزار تومان

پلن اقتصادی 92 هزار تومان

پلن حرفه‌ای 158 هزار تومان

 پلن سازمانی 450 هزار تومان است.

 که هر کدام امکانات متفاوتی دارد و می‌توانید متناسب با امکانات خود از اون‌ها استفاده کنید.

سرویس اس ام اس نجوا

نجوا یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اس‌ام‌اس مارکتینگ است.

 که سرویس‌هایی مثل پوش نوتیفیکیشن، ایمیل مارکتینگ هم انجام می‌دهد و با این‌ها شروع به کار کرده است.  البته سرویس نجوا ریترن مارکتینگ هم انجام می‌دهد که مشتری‌های قدیمی را دوباره به چرخه فروش بازگرداند.

 در سرویس نجوا شما می‌توانید تمامی کمپین‌های پیامکی و ایمیل و پوش نوتیفیکیشن‌ها را در یک پنل یکپارچه داشته باشید و با ترکیب این‌ها بهترین نتیجه را در استراتژی مارکتینگ بگیرید. 

ایمیل مارکتینگ مکمل اس‌ام‌اس مارکتینگ است.

اس‌ام‌اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ دوتا از بهترین ابزارهای بازاریابی هستند.

 زمانی شما بهترین نتیجه را می‌گیرید که از هر کدام به‌صورت اصولی و درست و به‌جا استفاده کنید. برای بهبود و نتیجه‌بخشی آن باید بدانید که اس‌ام‌اس مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ مکمل یکدیگراند.

کدام یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اس‌ام‌اس مارکتینگ ( تبلیغات پیامکی ) بهترین هستند؟

این‌که کدام یک از شرکت‌ها بهترین سرویس‌ها را به شما ارائه می‌دهند بستگی به این دارد که شما چه برنامه‌ای و استراتژی برای استفاده از اس‌ام‌اس مارکتینگ دارید.

باید متناسب با استراتژی که دارید از هرکدام از شرکت‌ها و متناسب با پلن هایی که دارند استفاده کنید.

چند اشتباه در ارسال sms مارکتینگ

ارسال به صورت  spam

با ارسال پیامک های انبوه و بدون هدف، شمارا وسوسه کند که ممکن است مخاطبان بیشتری تبلیغ ما را خواهند دید و ممکن است مشتری ما شوند، اما فراموش میکنید که این اشتباه باعث هدررفتن هزینه و تبلیغات اسپم می‌شود که باعث می‌شود ذهنیت بدی از تبلیغات پیامکی در ذهن شما شکل بگیرد.

اگر شما برای ارسال پیامک به صورت هدفمند اغدام کنید درست است که دایره کوچکتری از مخاطبان را شامل می‌شود اما درصد بالاتری از این مخاطبان جذب تبلیغات خواهند شد.

طولانی و مختصر بودن بیش از حد پیامک

همه ما میدانیم که محدودیت کاراکتر در پیامک زنگ نشانه مناسبی برای رعایت کردن مقدار متن پیامک است.

اگر پیام شما بیش از حد طولانی شود از حوصله مخاطب خارج می شود و اگر زیادی مختصر بنویسید را مبهم می‌کنید. سعی کنید پیامک شما از ۲ پارت بیشتر نشود و اگر نیاز به توضیحات تکمیلی بود به آدرس سایت یا شبکه اجتماعی آن هارا هدایت کنید.

پشت هم پیامک ارسال نکنید

یکی از موضوعات مهمی که باعث رنجش مخاطبان از تبلیغات پیامکی میشود، ارسال پشت سر هم پیامک های مثل هم است.

مثلا اگر برندی که تخفیف پایان فصل خود را 5بار در هفته برای مخاطبان ارسال کند نه تنها مشتری بیشتری جذب نمی‌شود، بلکه نظر مشتریانی که تمایل به خرید داشته‌اند را هم عوض می‌کند. بهتر است بیشتر از ۲ تا ۳ بار در ماه برای مشتریانتان پیامک ارسال نکنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله یکی از روش‌های بازاریابی نوین که بسیار راحت و کم‌هزینه است. برای شما توضیح دادیم شما می‌توانید، به‌راحتی با داشتن بانکی از شماره‌تلفن‌های مشتریان‌تان و با استفاده از سرویس‌های ارسال پیامک اطلاع‌رسانی‌های لازم را در زمینه خدمات و محصولات قیمت‌ها و تخفیف‌ها انجام بدید.

این را فراموش نکنید که تمامی ابزارهای بازاریابی هم معایب دارند و هم مزایا و باید به‌صورت هدفمند از اون استفاده بشه که اس‌ام‌اس مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیست و در این‌جا سعی کردیم بهترین سرویس‌دهنده‌ها که از نظر کیفیت و رضایت مشتری و تنوع خدمات به شما ارائه بدیم.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید