Domain Authority چیست

Domain Authority چیست ؟

Domain Authority چیست ؟ 800 520 کارشناس محتوا1
Domain Authority چیست ؟Reviewed by نرگس کاوه on Jun 20Rating: 3.5Domain Authority چیست ؟ اعتبار دامنه در موتورهای جستجوگر چگونه است؟Domain Authority چیست ؟ در واقع Domain Authority یک نمره و اعتبار برای سنجش رتبه وب سایت ها در موتور های جستجوگر نظیر گوگل است.

می دونستید اصطلاح Domain Authority چیه و از کجا میاد؟  می دونید چگونه می توانید Domain Authority وب سایتتان را مورد سنجش قرار دهید؟

می دونید Domain Authority با چه معیاری اندازه گیری می شود و منظور از Domain Authority خوب چیه؟

می دونید به چه شکل می توانید از Domain Authority به بهترین شکل استفاده کنید؟

می دونید چه تفاوتی بین Domain Authority  و Page Authority وجود دارد؟

اگر جواب این سوالات را نمی دانید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

Domain Authority چیست ؟

همواره برای صاحبان وب سایت ها این سوال پیش آمده است، که چطور می توانند کیفیت سایت خود را از نظر سئو مورد بررسی قرار دهند؟ در جواب این سوال باید بگوییم.

Domain Authority در واقع چنین عملی را انجام می دهد.

اگر بخواهیم تعریفی ساده از Domain Authority به شما بگوییم، در واقع Domain Authority یک نمره برای سنجش رتبه وب سایت ها در موتور های جستجوگر نظیر گوگل است.

به عبارتی دیگر Domain Authority پیش گویی می کند که وب سایت ها می توانند در چه رتبه ای از صفحه نتایج SERP قرار بگیرند.

اما Domian authority از کجا آمد؟

این معیار اولین بار توسط شرکت MOZ به وجود آمد و به عموم مردم معرفی شد. اساس آنالیز وب سایت ها در Domain Authority نمره است. که این نمره ها می تواند از  ۰ تا ۱۰۰ متغییر باشد.

مشخص است هر چه نمره وب سایت شما در این شاخص بالاتر و نزدیکتر به ۱۰۰ باشد. احتمال بیش تری وجود دارد تا وب سایت شما جایگاه بالاتری در صفحه SERP داشته باشد.

همچنین Domain Authority توسط چندین فاکتور وب سایت شما را مورد ارزیابی قرار می دهد.

به طور مثال Domain Authority میزان وجود لینک ها را در وب سایت شما مورد ارزیابی قرار داده، و به همین واسطه، به  وب سایت شما نمره می دهد.

همچنین صاحبان وب سایت ها معمولا از این شاخص برای ارزیابی عملکرد وب سایت خود در یک مدت زمان مشخص استفاده می کنند.

برخی افراد تصور می کنند که Domain Authority یک معیار است که توسط گوگل ایجاد شده و سنجش آن می تواند در بهبود رتبه وب سایت ها  موثر باشد.

این تصور کاملا غلط است! چرا که سنجش Domain Authority تاثیری در صفحه SERP وب سایت ها ندارد.

Domain Authority یک نمره برای سنجش رتبه وب سایت ها در موتور های جستجوگر نظیر گوگل است

Domain Authority یک نمره برای سنجش رتبه وب سایت ها در موتور های جستجوگر نظیر گوگل است

 

نحوه بررسی Domain Authority وب سایت ها

سنجش Domain Authority بسیار ساده است. برای اینکار کافی است که به آدرسی در سایت MOZ مراجعه کنید، و لینک وب سایت خود را درون نوار ابزار موجود در آن صفحه کپی کنید.

سنجش Domain Authority در این وب سایت کاملا رایگان است.

اما قبل از سنجش Domain Authority، وب سایت MOZ از شما می خواهد تا در آن وب سایت ثبت نام انجام دهید.

پس از ثبت نام شما به راحتی می توانید Domain Athority  ۱۰ لینک را در ماه به صورت رایگان مورد سنجش قرار دهید.

منظور از Domain Authority خوب چیست؟

به طور کل سایت هایی نظیر گوگل و ویکی پدیا که  دارای بیش ترین تعداد لینک خارجی با کیفیت هستند.

در صدر Domain Authority قرار می گیرند، و نمره Domain Authority این وب سایت ها ۱۰۰ است.

پس از آن ها وب سایت های کوچکتری که تعداد لینک ها ورودی کمتری دارند قرار می گیرند.

همچنین اگر بخواهیم Domain Authority یک سایت تازه تاسیس را مورد ارزیابی قرار دهیم. معمولا Domain Authority چنین سایت هایی صفر است.

اما منظور از Domain Authority خوب چیست؟ همانطور که گفتیم Domain Authority می تواند پیش گویی کند که وب سایت شما در چه رتبه ای از صفحه نتایج قرار می گیرد.

این پیشگویی تا زمانی که شما اطلاع کافی از رقبا خود نداشته باشید، نمی تواند به شما کمک کند. پس بالابردن نمره وب سایت در Domain Authority نمی تواند تنها هدف شما باشد.

شما باید به صفحه SERP نگاه کنید و رقبا کسب و کار خود را شناسایی کنید.

شما باید بدانید که با چه سایت هایی برای قرار گرفتن در صفحه SERP در حال رقابت هستید.

سپس نمره Domain Authority وب سایت آن ها را در MOZ مورد بررسی قرار دهید، و با وب سایت خود مقایسه کنید.

بنابراین هیچ معیاری وجود ندارد که بگوییم Domain Authority یک وب سایت خوب یا بد است. زیرا Domain Authority یک مقیاس مقایسه ای است.

تفاوت Domain Authority و Page Authority در چیست؟

همانطور که در متن بالا اشاره کردیم، Domain Authority می تواند میزان رتبه تمامی دومین ها و زیر دومین را اندازه گیری کند و بر این مبنا به شما نمره دهد.

اما Page Authority بر مبنای رتبه هرصفحه از وب سایت به صورت اختصاصی نمره می دهد.

به عبارتی دیگر Page Authority نسبت به Domain Authority اختصاصی تر عمل می کند.

نحوه بررسی Domain Authority وب سایت ها

نحوه بررسی Domain Authority وب سایت ها

عوامل دخیل درافزایش Domain Authority وب سایت

این سوال ممکن است برای تمامی صاحبان وب سایت ها ایجاد شود. که چگونه می توانیم Domain Authority وب سایتمان را افرایش دهیم؟

ما برای پاسخ به این سوال می خواهیم به صورت موردی، مواردی که می توانند در بالا رفتن Domain Authority به شما کمک کنند. را به شما معرفی کنیم

۱- کار بر روی سئو خارجی

یکی از معیار های سنجش Domain Authority میزان سئو خارجی وب سایت شما است. اینکه آیا چند وب سایت خارجی به وب سایت شما لینک دهی می کنند.

آیا وب سایت هایی که به شما بک لینک می دهند، از نظر موضوعی با وب سایت شما مشابه هستند یا خیر؟

اگر بیزینس شما و وب سایتی که به شما بک لینک می دهد، مشابه باشد. به همان اندازه نمره Domain Authority وب سایت شما هم افزایش پیدا می کند.

برخی از وب سایت ها تصور می کنند که اگر از وب سایت های اسپم بک لینک دریافت کنند، Domain Authority وب سایتشان افزایش پیدا می کند. این تصور کاملا غلط است.

چرا که چنین عملی نه تنها سبب افزایش Domain Authority نمی شود، بلکه می تواند سبب کاهش این معیار هم بشود.

۲- کار بر روی سئو داخلی

تکنیک سئو داخلی و استفاده صحیح آن در وب سایت نیز می تواند سبب افزایش Domain Authority وب سایت شما شود.

اما خوب شاید برای شما سوال شود که تکنیک لینک سازی داخلی چیست؟

در واقع شما سعی می کنید تا در تکنیک لینک سازی داخلی،  قسمت های مختلف وب سایتتان را به هم دیگر ارتباط دهید.

سئو داخلی می تواند به موتور های جستجوگر و بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک کند.

تا راحت تر به مطالب وب سایت شما دسترسی پیدا کنند، و راحت تر متوجه شوند که بیزینس شما در چه موضوعی می باشد.

به طور مثال در این روش شما سعی می کنید تا هر صفحه از وب سایتتان دارای کلید واژه های متفاوت و نزدیک به هم باشد.

۳- کار بر روی سئو تکنیکال

سئو تکنیکال هم درست همانند سئو داخلی و خارجی می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی Domain Authority وب سایت شما داشته باشد.

به طور مثال به وجود آوردن نقشه سایت XML می تواند به گوگل کمک کند که به شکل بهتری صفحات وب سایت شما را مورد بررسی قرار دهد.

یا استفاده از برخی از متا تگ ها مانند فایل Robots.txt می تواند به خزنده های موتور های جستجوگر بفهماند. که چه صفحاتی از وب سایت شما را مورد بررسی قرار دهند.

حتی در برخی موارد استفاده از تگ های متا و سئو تکنیکال ، علاوه بر تاثیر بر روی Domain Authority می تواند به بهتر دیده شدن وب سایت شما کمک کند.

به طور مثال استفاده از زبان نشانه گذاری اسکیما علاوه بر افزایش Domain Authority وب سایت شما.

به علت ایجاد برخی نماد ها در صفحه SERP سبب می شود تا بازدیدکنندگان بر روی وب سایت شما بیش تر کلیک کنند.