مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

طراحی پوستر و بنر وب‌سایت

طراحی پوستر و بنر و بنر وب‌سایت

آرانیک وب با طراحی قدرتمند و به روز میتواند بهترین پوستر‌ها، بنرها و بنرهای وب سایت و تبلیغاتی را برای شما طراحی کند کافی است یکبار امتحان کنید.

طراحی بنر سایت

دنیای دیجیتال مارکتینگ فضای بسیار گسترده‌ای دارد و هر روز شاهد ظهور روش‌های جدیدی برای معرفی خود هستیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به خروجی‌های بهتری برسید. طراحی بنر سایت یکی از مهمترین المان های طرحی سایت موفق است.

کیفیت طراحی، محتوا و کال تو اکشن روی بنرهای تبلیغاتی و بنرهای سایت در ترغیب مخاطب به کلیک کردن و نرخ تبدیل اهمیت بسیار زیادی دارد و هر چه این بنرها اصولی‌تر و جذاب‌تر طراحی شوند می‌توانند کلیک بیشتری بگیرند.

کاربران با نگاه کردن به بنر سایت شما تصمیم میگیرند بمانند یا بروند! پس حتما در طراحی بنر سایت توجه کنید. سایز بنر بستگی به فضا طراحی وب سایت شما دارد و به موضوع کسب و کار شما بستگی دارد.

در حوزه ی تبلیغات، طراحی پوستر و بنر یکی از قدیمی ترین آیتم هاست و تقریبا همه ی کسب و کار ها و مشاغل با آن آشنا هستند. این روش تبلیغاتی غالبا ارزان بوده و در بین مردم شناخته شده است. از این رو تاثیر گذاری بالایی نیز دارد. به همین دلیل کسب و کارها باید به این شیوه ی تبلیغاتی توجه بیشتری کرده و از آن اجتناب نکنند.

اگر گمان می کنید که طراحی پوستر کار ساده و بی دردسری ست باید بگویم این تصور اشتباهی ست. شما نمی توانید به برادرزاده ی نوجوان خود بگویید در word یک پوستر طراحی کند و انتظار یک اثر شگفت انگیز با تاثیرات نا ممکن در بازار را داشته باشید.

طراحی پوستر هم مانند همه ی آیتم های تبلیغاتی اصول و قوانین خاص خود را دارد. ضروری است که برای طراحی این اصول را فراگرفت و بر اساس آن عمل کرد. یک پوستر ساده با یک عنوان و یک تصویر به هیچ عنوان کارآیی و تاثیر یک اثر خلاقه و هنرمندانه را ندارد. پس بنا بر این باید تمامی تلاش خود را بکنید تا طبق اصول طراحی، و با توجه به نیازهای تجاری یک اثر موثر هنری خلق کنید.

طراحی پوستر و بنر

در میان شیوه‌های تبلیغات عمومی، آگهی روزنامه و مجله، تراکت و بروشور، پوستر، جنبه ی عمومی تری نسبت به سایر روش های تبلیغاتی دارند. از این میان پوستر مانند سایر تبلیغات محیطی ماهیتی ثابت و غیر قابل حمل دارد. از این رو می بایست در طراحی آن دقت بیشتری به خرج دارد و ظرافت طراحی را بالاتر برد.

در واقع اگر بخواهیم پوستر را خیلی ساده توضیح دهیم باید به این شکل تعریفش کنیم:

پوستر یک روش تبلیغاتی محیطی ست که اغلب در قالب یک کاغذ عمدتا چاپی در محل هایی مثل دیوار نصب می‌شود.

با این تعریف کاغذ دیواری‌ای هم که ما در مدرسه درست می‌کردیم و به تابلوی اعلانات می‌زدیم یک جور پوستر محسوب می‌شد.

پوستر مانند سایر روشهای تبلیغاتی مشابه، از تصویر و نوشتار تشکیل شده است. خود این دو مورد به راه‌های مختلف می‌توانند اجرا شوند. اما یک پوستر موثر می بایست به شکلی هنرمندانه از این دو عنصر بهره ببرد.

یک پوستر با توجه به ماهیت و موضوع آن، باید از فونت های متناسب و تصاویر مرتبط استفاده کند.

اگر شما یک پوستر تئاتر را طراحی می‌کنید می‌بایست تایپوگرافی یونیکی را برای آن در نظر بگیرید. همچنین تصاویری که طراحی و اجرا می کنید باید به گونه ای باشند که بیننده سریع از روی آن عبور نکند. از این رو ترکیب تصاویر و اجرا های ترکیبی و کمی پیچیده کمک شایانی به این امر می‌کند.

سایزهای استاندارد پوستر و بنر چیست؟

هیچ اجبار خاصی در خصوص سایز پوستر وجود ندارد. اما استانداردهایی هست که فرآیند طراحی و چاپ را برای طراح و چاپخانه مشخص می‌کند. به این دلیل که در زمان صرفه جویی شود و نیاز به هماهنگی های بیشتری نباشد.

سایز های استانداردی که اغلب طراحان و چاپخانه‌ها با آن‌ها سر و کار دارند اینها هستند:

سایز A4 ، A3 ، سایز 35*50 ، 45*60 ، 50*70 ، 60*90 و 70*100

پوستر در این سایز ها مقرون به صرفه تر است و پرتی کاغذ کمتری دارد.

اساسا تفاوت عمده‌ای که آیتم‌های طراحی چاپی مثل طراحی پوستر با طراحی لوگو دارند در همین است؛ سایز.

سایز در خصوص طراحی لوگو معنایی ندارد. زیرا در نزم افزار های وکتوری طراحی می‌شود و در هر اندازه که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید.

کاربرد و اهمیت پوستر و بنر چیست؟

تا اینجا فهمیدیم که پوستر یکی از روش‌های تبلیغاتی است که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پوسترها با توجه به موضوع خود، نوع کسب و کار، و عواملی مانند سن و جنس مخاطب، محل استفاده و موارد دیگر طراحی می‌شوند. به علاوه پوستر به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به سایر روش‌ها انتخاب بسیار خوبی از این نظر است. پوستر با توجه به تعریف آن، در محل‌های مشخصی که اغلب دیوار است نصب می‌شود. و با توجه به ارتفاع نصب پایینی که دارد به وضوع در معرض دید مخاطبان قرار دارد و دیتیل آن قابل رویت است. بیننده میتواند روبروی آن ایستاده و هرچقدر دلش خواست خیره به آن نگاه کند.

پوسترها در فضاهای عمومی شهری شلوغ که رفت و آمد زیادی در آنجاست نصب می‌شوند. به همین دلیل افراد زیادی در طول روز آنها را می‌بینند. در واقع میتوان گفت فرق عمده ای که پوستر با بیلبورد دارد این است که طرح پوستر برخلاف بیلبورد دیتیل دارد. اجزای بیشتری دارد و مخاطب که پیاده است را زمان بیشتری می‌تواند به خود مشغول کند.

البته یک نکته هم در این خصوص وجود دارد و آن این است که اگر محل نصب پوستر بسیار پر تردد باشد نباید نوشتار آن خیلی زیاد باشد. زیرا امکان ایستادن و مطالعه ی آن عملا وجود ندارد.

به این ترتیب پوستر ها با توجه به ماهیتی که دارند ابزار بسیار مناسبی برای تبلیغات هستند. خوبی آنها این است که مخاطبان بسیار زیادی در طول روز دارند، اما برخلاف بیلبورد هزینه ی بسیار پایینی دارند. در نتیجه کسب و کارهای زیادی می‌توانند از آن بهره ببرند. در ثانی همانطور که پیشتر اشاره کردیم، زمان بیشتری هم صرف دیدن آنها میشود. همین امر موجب تاثیرگذاری بیشتر آن روی مخاطب می‌شود. فرق دیگری که طراحی پوستر با مثلا طراحی کاتالوگ دارد این است که هزینه ی کاتالوگ خیلی بالاتر از پوستر است. البته مزیت کاتالوگ این است که شما می‌توانید آن را در دست گرفته و سر حوصله ورق بزنید و مطالعه کنید.

برای طراحی و مشاوره چام پوستر، بنر با ما در ارتباط باشید

برای طراحی گرافیک سایت خود به ما اعتماد کنید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط جهت چت واتس اپ)

ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید