مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

قیمت سئو سایت و یا تعرفه پروژه بهینه سازی وب سایت

آیا می دونید که قیمت سئو سایت و قیمت پروژه های سئو چگونه تعیین می شود؟

می دونید چه عواملی می تواند در قیمت گذاری پروژه های سئو دخیل باشند؟

به فرد اعتماد کنیم یا شرکت ها؟ پرداخت برای سئو ساعتی بهتر است یا سئو ماهانه؟

یا به عبارت دیگر می دونید قیمت گذاری پروژه های سئو چه معیار هایی دارد؟ اگر می خواهید جواب این سوالات را بدانید با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

قیمت سئو سایت چه مقدار است؟

همانطور که می دانید سئو علمی است که دائما دچار تغییر و تحول می شود.

نمیتوانیم منکر این شویم که سئو سایت این روزها امری حیاتی برای گسترش کسب و کار ماست.

سئو یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که ممکن است زمان زیادی از ما بگیرد ولی ماندگاری بیشتری بین رقبا دارد.

در زمینه سئو، ممکن است بارها و بارها به سوالاتی برخورد کنید که جواب دادن به آن ها تا حدودی برایتان مشکل باشد.

یکی از این سوالات این است که قیمت پروژه های سئو چگونه تعیین می شود؟ در جواب این سوال می تونیم بگیم که روش خاص و مشخصی برای نحوه قیمت گذاری پروژه های سئو وجود ندارد.

معیار های مختلفی در قیمت گذاری پروژه های سئو می تواند دخیل باشد.

این جمله به این مفهوم است که نمی توان برای این سوال پاسخی دقیق داد و هنوز ابهاماتی در این موضوع وجود دارد.

به طور کل قیمت های پروژه های سئو از طریق 4 معیار تعیین می شود.

این 4 معیار عبارتند از: تعیین قیمت پروژه های سئو به صورت ساعتی، ماهیانه، پروژه ای و بر اساس عملکرد انجام می شود.

شما می توانید بر اساس نوع وب سایت و کسب و کاری که دارید یکی از این معیار ها را انتخاب کنید.

در ادامه در رابطه با هر کدام از این معیار ها بیش تر صحبت می کنیم.

تعیین قیمت پروژه های سئو به صورت پروژه ای
تعیین قیمت پروژه های سئو به صورت پروژه ای

1) تعیین قیمت پروژه های سئو به صورت پروژه ای

در این حالت بر اساس میزان پروژه ای که برای سایت شما انجام می شود، شما موظف به هزینه پرداخت می شوید.

پروژه هایی که برای تعیین قیمت سئو استفاده می شود.

عموما شامل تعیین قیمت به واسطه موقعیت کلمات کلیدی، آمار ورودی گوگل و میزان حقیقی فروش سایت است.

در ادامه در مورد هر کدام از این موارد و تعیین قیمت پروژه های سئو در هر کدام بیش تر به شما توضیح می دهیم.

1-1) تعیین قیمت پروژه سئو به واسطه موقعیت کلمات کلیدی

در این روش محاسبه قیمت سئو، از کلمات کلیدی قابل جستجو و کلمات کلیدی که قابلیت هدف گذاری دارند، استفاده می شود.

به طور مثال کلمه عمل دماغ و عمل بینی زمین تا آسمان بین قیمت دهی و رقابت و … متفاوت است.

در این روش معمولا لیستی کوتاه از کلمات کلیدی توسط مشتری تهیه می شود و مشتری در ازای بالا رفتن رتبه سایت در آن کلمات کلیدی هزینه سئو را پرداخت می کند.

البته چنین قیمت گذاری مشکلاتی را هم برای افراد سئو کار و شرکت هایی که در زمینه سئو فعالیت دارند به وجود می آورد.

به علت آنکه اگر آن ها نتوانند در آن کلمات کلیدی مشخص شده، رتبه قابل قبولی کسب کنند، مشتری حاضر نمی شود که به آن ها هزینه ای پرداخت کند.

عموما افراد سئو کار با تجربه و شرکت های با سابقه، چنین قیمت گذاری را برای پروژه های سئو قبول نمی کنند چرا که ریسک خیلی بالایی دارد، در عوض افراد سئو کاری که تجربه کمتری دارند، معمولا برای جذب نظر مشتری از این شیوه استفاده می کنند.

1-2) تعیین قیمت پروژه سئو به واسطه آمار ورودی گوگل

در این مدل از قیمت گذاری پروژه های سئو،  از ابزار سرچ کنسول گوگل به عنوان معیار استفاده می شود.

و سعی می کنند که با استفاده از آمار افرادی که به واسطه گوگل وارد سایت شما شده اند و در ادامه به مشتری ثابت سایت شما تبدیل شده اند، قیمت گذاری پروژه سئو را انجام دهند. قطعا این شیوه قیمت گذاری، نسبت به موقعیت کلمه کلیدی یک روش با ثبات ترو پایدارتری است.

اما این روش هم معایب خود را دارد. به طور مثال ممکن است سئو کار نتواند در آن بازه تعیین شده به میزان ورودی مورد نظر شما برسد.

در این حالت با استفاده از یکسری روبات ها سعی می کند که با ایجاد ترافیک فیک و کار های فریبنده شما را گول بزند و آمار فیک به شما بدهد. و شما ناچار باشید بر اساس آمار، تمامی هزینه سئو را به آن فرد سئو کار بدهید.

1-3) تعیین پروژه سئو به واسطه میزان حقیقی فروش

در این روش، براساس میزان فروش وب سایت پروژه سئو را قیمت گذاری می کنند. اما احتمالا برای شما سوال شده که چگونه میزان فروش را اندازه گیری می کنند.

خوب جواب ساده است با ابزار گوگل آنالیتیکس می توان تمامی آمارهای مربوط به کالا های خریده شده توسط مشتری را مشاهده کرد.

اما خوب این روش از قیمت سئو سایت، تنها به کسب و کار هایی محدود می شود که به فروش کالا به صورت اینترنتی می پردازند، و برای کسب و کار هایی که فروش اینترنتی ندارند چنین قیمت گذاری مناسب نیست.

بگذارید یک مثال برای شما بزنم: فرض کنید هدف شما از ایجاد یک سایت برای کسب و کارتان تنها آگاه سازی مشتری باشد و شما می خواهید مشتری ها را به صورت حضوری جذب کنید، در این صورت قیمت گذاری پروژه سئو بر اساس میزان فروش حقیقی برای کسب و کار شما مناسب نیست.

2) تعیین قیمت پروژه های سئو به صورت ساعتی و ماهیانه

دو معیاری که برای تعیین قیمت پروژه های سئو استفاده می شود، بر اساس زمان است. در تعیین قیمت سئو به صورت ساعتی، عموما افرادی که به صورت فردی در زمینه سئو فعالیت می کنند، علاقه به چنین شیوه ی قیمت گذاری دارند.

اصولا تعرفه در سال 98 ساعتی بین 30 تا 300 هزار تومان است که به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد.

معمولا بازده ایجاد شده توسط این شیوه قیمت گذاری برای وب سایت ها پایین است چون فرایند کندتر و هزینه بر تر می شود.

اکثر شرکت ها این کار را نمیکنند و اصولا در عوض افراد به صورت فری لنسری ساعتی کار میکند.

ممکن است این روش هزینه ی به مراتب بیش تری به صاحبان وب سایت ها تحمیل کند اگر فرایند کند شود، ولی اگر از کار فرد رضایت داشته باشید میتوانید کار را کنترل کرده و هزینه را کاهش دهید و به طور شفاف همه چیز را بدانید.

اما خب ممکن است هر ساعت قرار داد شما بهم بخورد و وابستگی بین شما نیست و ممکن است نتیجه گیری دیرتری داشته باشید.

اما در روش قیمت سئو سایت به صورت ماهیانه شما تمامی فعالیت های وب سایتتان در زمینه سئو را به شرکتی که در این زمینه فعالیت دارد می سپارید، و بین شما و شرکت سئوکار قراردادی وضع می شود.

معمولا از ماهی 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان متغیر است.

پروژه های خاصی هم هستند که بخاطر رقابت خیلی بالاتر شاید تا 30 میلیون تومان به شما ماهانه پیشنهاد شود.

اما خوب این روش هم معایبی دارد، چرا که شرکت هایی که در زمینه سئو فعالیت دارند، عموما با وب سایت ها قرار داد هایی چند ماهه می‌بندند.

( به این علت که انجام سئو برای وب سایت نیاز به زمان دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود) و اگر شما از فعالیت شرکت سئو کار در همان ماه اول رضایت نداشته باشید، باید تا اتمام قرار داد تمامی هزینه های پروژه سئو را پرداخت کنید.

در کل فرایند سئو بعد از 6 ماه بهبود خود را نشان می دهند و اصطلاحا روی دور می افتد.

قیمت سئو سایت بر اساس زمان
قیمت سئو سایت بر اساس زمان

3) تعیین قیمت پروژه های سئو بر اساس عملکرد

معمولا در این شیوه از قیمت گذاری پروژه های سئو، اگر نتیجه ای که از قبل پیش بینی کرده اید، حاصل نشود شما هزینه ای  پرداخت نمی‌کنید. به عبارت دیگر در این مدل از قیمت گذاری سئو شما تنها برای نتیجه نهایی هزینه می کنید و اگر رتبه سایت شما در موتور های جستجوگر بالا نیاید شما هزینه ای پرداخت نمی کنید.

چنین نحوه قیمت گذاری عمدتا برای وب سایت ها به صرفه تر است و از تحمیل هزینه های گزاف برای پیشبرد پروژه های سئو آن ها جلوگیری می کند.

قیمت سئو سایت بر اساس عملکرد
قیمت سئو سایت بر اساس عملکرد

برای مشاوره بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید