مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

سئو ویدئو چیست و نقش تاثیر گذار سئو برای ویدئو چیست؟

نقش تاثیر گذار سئو ویدئو چیست ؟ امروزه استفاده از ویدئو می تواند نقش بسزایی در بهبود سئو و بهتر دیده شدن وب سایت ها داشته باشد.

در واقع ویدئو Seo Video Marketing با کمک به کاهش نرخ گزاف گویی و افزایش نرخ کلیک وب سایت شما. می تواند در بهبود سئو موثر باشد.

سئو ویدئو چیست ؟

سئو ویدئو چیست و نقش  تاثیر گذار سئو برای ویدئو چیست؟
سئو ویدئو چیست و نقش  تاثیر گذار سئو برای ویدئو چیست؟

 

چرا ویدئو ها در اینترنت محبوبیت پیدا کرده اند؟

 در سال های اخیر با توجه به این که هزینه اینترنت بسیار کاهش پیدا کرده است.

اکثر افراد ترجیح می دهند که به جای خواندن متن های طولانی، به تماشای ویدئو در مورد آن مطلب بپردازند.

در واقع ویدئو بستری است که به شما کمک می کند تا حجم زیادی از مطالب را به صورت مختصر و مفید به بیننده انتقال دهید.

همچنین فیلم ها تاثیر گذاری به مراتب بیش تری نسبت به محتوای متنی و یا تصویری دارند.

کارشناسان بر این باورند که یک محتوای ویدئویی بسیار راحت تر می تواند در ذهن بیننده باقی بماند.

همچنین ویدئو ها می توانند تجربه کاربری وب سایت ها را افزایش دهند.

همانطور که می دانید تجربه کاربری ارتباط مستقیمی با سئو و رتبه بندی وب سایت ها دارد.

در واقع هر اندازه که تجربه کاربری وب سایت شما بالاتر رود، به همان اندازه هم سئو وب سایت شما بهبود پیدا می کند.

به علاوه شما می توانید از ویدیو ها در شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک ویدیو نیز استفاده کنید و از این طریق درآمد کسب کنید.

به طور مثال شما با اشتراک گذاری ویدیو های خود در یوتیوب می توانید به درآمدی بسیار زیاد دست یابید.

همچنین شما می توانید از طریق ویدیو و شبکه های اجتماعی لینک دهی به وب سایت خود را افزایش دهید.

در ادامه مقاله در این مورد بیش تر صحبت می کنیم.

چگونه گوگل با رشد ویدیو ها در وب سایت ها تطبیق پیدا کرده است؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم. امروزه وب سایت ها ترجیح می دهند تا بیش تر در صفحات خود از ویدیو استفاده کنند.

اما شاید برای شما سوال پیش آمده باشد. که گوگل به چه صورت ای ویدیو ها را در صفحه نتایج رتبه بندی می کند؟

و یا گوگل به چه صورت با وارد کردن کلمه کلیدی توسط بازدیدکننده، ویدیو وب سایت شما را به نمایش در می آورد؟

در واقع گوگل با استفاده از الگوریتمی با نام Hummingbird، ویدیو های وب سایت ها را برای کاربران به نمایش در می آورد.

البته هنوز مکانیسم عمل این الگوریتم به طور کامل شناخته نشده است.

چرا که گوگل علاقه ای ندارد تا اطلاعات زیادی از الگوریتم های خود را به وب سایت ها بدهد.

اما بر مبنای شواهد اگر کاربری در بخش جستجو گوگل از کلمات سوالی استفاده کند. به طور مثال چطور و یا چگونه.

گوگل با استفاده از این الگوریتم، چند ویدیو را بر مبنای کلمه کلیدی که مورد جستجو قرار گرفته به کاربران نمایش می دهد.

به طور مثال اگر شما در قسمت جستجو گوگل بنویسید که چگونه می تواند از ایرپاد استفاده کرد؟

گوگل سعی می کند تا برای شما یک محتوای ویدیویی به نمایش در بیاورد، نسبت به یک محتوای متنی به همین منظور گوگل با استفاده از این الگوریتم موقعیت دیگری را برای رقابت بین وب سایت ها فراهم کرده است.

در واقع وب سایت ها می توانند با کمک ساخت ویدیو بهتر دیده شوند.

چگونه ویدیو بر روی سئو و صفحه SERP تاثیر می گذارد؟

1- ارتباط ویدیو با Bounce rate و dwell time :

همانطور که می دانید هر چه کاربران مدت زمان بیش تری را در صفحه وب سایت شما سپری کنند.

از آن طریق dwell time وب سایت شما نیز افزایش پیدا می کند. همچنین افزیش dwell time، ارتباط مستقیمی با سئو و رتبه بندی وب سایت ها دارد.

به همین منظور زمانی که شما در صفحه ای از وب سایتتان ویدیویی را قرار می دهید.

کاربران مدت زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به ویدیو می کنند و از این طریق dwell time وب سایت شما افزایش پیدا می کند.

کارشناسان بر این باورند که صفحاتی از وب سایت که حاوی ویدیو است.

چیزی در حدود 2.6 برابر dwell time بیش تری در مقایسه با صفحات حاوی محتوای متنی دارد.

به علاوه از آنجا که dwell time ارتباط معکوسی با bounce rate دارد.

ویدیو می تواند سبب کاهش bounce rate و یا نرخ پرش آن صفحه از وب سایت شما شود.

به همین دلیل می تواند گفت که ویدیو نقش تاثیر گذاری در سئو وب سایت ها دارد.

2- ارتباط ویدیو با نرخ کلیک کاربر:

زمانی که کاربران کلمه ای را مورد سرچ قرار می دهند. اگر در صفحه نتایج با یک محتوای تصویری روبرو شوند.

ترجیح می دهند تا بر روی آن محتوای تصویری کلیک کنند.

به همین دلیل در این صورت کاربر بر روی لینک ویدیو شما کلیک می کند، و این افزایش کلیک باعث می شود که ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند.

از طرفی نیز هر اندازه که نرخ کلیک وب سایت شما افزایش پیدا کند و ترافیک سایت شما بیش تر شود. سئو وب سایت شما نیز بهبود می یابد.

3- بارگذاری ویدیو در شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک ویدیو:

شاید برای شما سوال شود که چگونه بارگذاری ویدیو در شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک ویدیو می تواند بر روی سئو وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

باید به شما بگوییم، زمانی که شما اقدام به بارگذاری ویدیو کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی می کنید.

اگر ویدیو شما برای مخاطبان جذاب باشد. مخاطبان تصمیم می گیرند تا ویدیو شما را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کنند.

در این صورت ویدیو شما بیش تر دیده می شود و احتمال بیش تری وجود دارد. تا افراد بیش تری به وب سایت شما سر بزنند.

همچنین آپلود ویدیو در سرویس های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب و آپارات نیز می تواند در بهبود سئو وب سایت شما موثر باشد.

به این صورت که گوگل ترجیح می دهد. ویدیو هایی  را در صفحه نتایج خود قرار دهد که بر گرفته از یوتیوب باشد.

چرا که گوگل و یوتیوب ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

در این حالت شما می توانید علاوه بر بارگذاری ویدیو در یوتیوب لینک مرتبط با آن ویدیو را در قسمت کپشن بگذارید.

در این شیوه اگر بازدید کننده توانست با ویدیو شما ارتباط برقرار کند.

در همان لحظه با توجه به لینکی که شما در کپشن آن ویدیو قرار داده اید.

می تواند وارد وب سایت شما شود و شما از این طریق می توانید سبب بهتر دیده شدن مطالب وب سایتتان شوید و در نتیجه اثر ویدیو را بر روی سئو وب سایتتان افزایش دهید.

امیدوارم با مقاله سئو ویدئو چیست به خوبی آشنا شده باشین.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید