مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

بررسی شاخص‌های ارزیابی میزان تبدیل شدن مخاطب به مشتری

شاخص های ارزیابی میزان تبدیل شدن مخاطب به مشتری؟

این مقاله به شما کمک می‌کند تا درمورد شاخص های ارزیابی میزان تبدیل شدن مخاطب به مشتری بیشتر بدانید.

شما میتوانید با دانستن شاخص های ارزیابی میزان تبدیل شدن مخاطب به مشتری کسب‌وکار خود را توسعه بدهید و در زمینه کاری خود حرف اول را بزنید.

شاخص‌های ارزیابی میزان تبدیل شدن مخاطب به مشتری؟

روزانه تعداد زیادی از مخاطبین وارد وب‌سایت شما می‌شوند. این حجم از ترافیک شاید خوب باشه ولی وقتی ارزشمند میشن که شما اونارو از مخاطب به مشتری تبدیل کنه.

نرخ تبدیل یکی از بهترین شاخص‌های ارزیابی موفقیت کلی یک کسب و کار در رسیدن به اهدافی هستش که برای خود تعیین کرده است. در واقع با نرخ تبدیل متوجه می‌شوید که مجموعه  تلاش‌های شما در بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و کمپین‌های مختلف و غیره، برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان وب‌سایت در جهت انجام کاری مشخص چقدر موفق بوده است.

تبدیل شدن بازدید کننده به مشتری موردنظر شما برحسب نوع کسب و کار و اهدافی که در نظر گرفته شده به معنای انجام کار مختلفی هستش. به عنوان مثال برخی کسب و کارها قصد دارن که بازدیدکنندگان رو ترغیب به خرید یک محصول یا خدمات کنند، در یک دوره آموزشی شرکت کنند، اشتراک خودشون رو تمدید کنند، پلن کاربری خودشون رو ارتقاء بدن، بازدید بیشتری داشته باشن و مطالب رو به اشتراک بگذارند.

به طور کل هر چقدر نرخ تبدیل سایت بیشتر باشه نشون دهنده موفقیت بیشتر وب‌سایت و برنامه ریزی‌های مختلف بازاریابی شما هستش. با این مفهوم برخی افراد متوجه می‌شوند که چرا با وجود بازدید بالای وب‌سایت، فروش یا به طور کلی درآمد خوبی ندارن و برای حل این مشکل باید از کجا شروع کنند.

بهینه سازی نرخ تبدیل به مجموعه فرآیندهایی گفته می‌شود که هدف از انجام اونا افزایش درصد کاربرانی هستش که اقدام خاصی در سایت، مطابق با خواسته شما انجام می‌دهند. لازمه این کار اینه که بفهمید کاربران چطور با محتوای شما ارتباط می‌گیرند، به کدوم قسمت‌های وب‌سایت می‌روند و چه کارهایی انجام می‌دهند تا در نهایت برای شما منجر به درآمدزایی می‌گردد.

نرخ تبدیل یکی از شاخص های ارزیابی سئو سایت هستش و وب‌سایت‌هایی که در این زمینه بهتر عمل کنند رتبه بهتری هم خواهند داشت.

برخی از مهم‌ترین مزایای بهینه ‌سازی نرخ تبدیل عبارتند از:

  • بالا رفتن نرخ مشارکت کاربر
  • بازگشت سرمایه
  • شناخت بهتر نسبت به کاربران
  • افزایش اعتماد کاربران نسبت به کسب و کار
  • توسعه کسب و کار

روش‌های تبدیل مخاطب به مشتری:

روش‌های خیلی زیادی برای تبدیل مخاطب به مشتری وجود داره که مهم‌ترین اونارو برای شما جمع‌آوری کردیم.

نقش سئو در تبدیل مخاطب به مشتری:

شاید پیش خودتون بگید سئو چه ربطی به شاخص های ارزیابی تبدیل مخاطب به مشتری داره. وقتی شما تکنیک‌های سئو رو به صورت درست و بدون خطا انجام می‌دهید اعتماد گوگل رو جلب می‌کنید و جلب اعتماد گوگل یعنی اولین گام محکم که شما بر می‌دارین تا مخاطب رو به مشتری تبدیل کنید زیرا وقتی مخاطبین به دنبال محصولی برای خرید هستن وقتی نام محصول رو سرچ می‌کنند. به علت اعتمادی که گوگل به وب‌سایت شما داره، وب سایت شما رو به عنوان نتیجه به مخاطب نمایش می‌دهد مخاطب نیز به شما اعتماد می‌کنه. و از وب‌سایت شما خرید می‌کنه.

تاثیر بازاریابی محتوایی در تبدیل مخاطب به مشتری:

تولید محتوا به‌روز و ارزشمندی که ارزش افزوده باشه یعنی به دانش کسی که اونو می‌خونه، مشاهده می‌کنه، گوش می‌کنه و … مطلب کوچکی بی‌افزاید خیلی به اعتماد سازی کمک می‌کنه. تولید محتوا اگه درست انجام بشه مخاطبین زیادی رو جذب کار شما می‌کنه. تولید محتوا درست بعد از سئو یکی از کارهایی هستش که به شدت اعتماد گوگل رو نسبت به شما جلب می‌کنه و اعتماد گوگل یعنی اعتماد کاربر و اعتماد کاربر مساوی هستش با دست به جیب شدن اونا که به کسب و کار شما رونق می‌دهد.

بازاریابی ایمیلی:

یکی دیگه از روش‌های تبدیل مخاطب به مشتری ایمیل مارکتینگ هستش که شما با استفاده از یک لندینگ پیچ می‌تونید وقتی کاربران وارد وب‌سایت شما می‌شوند آدرس ایمیل کاربران رو دریافت کنید و از تخفیف‌هایی که برای محصولاتتان گذاشتید، محصولات جدیدی که به وب‌سایتتان اضافه کرده‌اید و … رو با ارسال یک ایمیل به کاربران اطلاع بده و اونارو برای خرید وسوسه بکنه تا جز مشتریان دائمی کسب و کارتون بشن.

لندیگ پیچ به صفحه‌ای گفته میشه که به محض ورود کاربر به وب‌سایت برای کاربر نمایش داده میشه و از کاربر در ازاء گرفتن شماره تلفن یا ایمیل، یک کد تخفیف برای خرید محصولات، مشاهده یک محتوا ویدیویی به صورت رایگان و … هدیه می‌دهد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ هستش. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی شما رو به مخاطبان زیادی معرفی می‌کنه و این عمل باعث سرازیر شدن حجم زیادی از مخاطب به وب‌سایت شما هستش. اعتماد سازی یکی از روش‌هایی هستش که شما می‌تونید با انجام اون، از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده لازم رو بکنید تا به کسب و کارتون رونق بدید.

  • اعتماد سازی:

اعتماد چیزی نیست که یک شبه بدست بیاد شما برای اعتماد سازی باید تلاش زیادی بکنید. همه برند‌های معروف که الان سر زبان مردم افتادن یک شبه این همه محبوبیت رو بدست نیاوردن کلی تلاش کردن و شکست خوردند. برای جلب اعتماد راه طولانی در پیش دارید.

  • ارتباط با کاربران:

ارتباط مستقیم با کاربران یکی از مهم‌ترین ارکان اعتماد سازی هستش که شما خیلی راحت می‌تونید با پاسخ گویی به نظرات کاربران، پاسخ گویی به سوال‌های اونا به صورت 24 ساعته ، لایک کردن کامنت‌ها و پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی و … اعتماد کاربران رو خیلی راحت جلب کنید.

  • کیفیت محصولات:

تمام سعی خودتون رو برای بالا بردن کیفیت محصولاتی که کاربران از شما خریداری می‌کنند، محتواهای که برای کاربران تولید می‌کنید و … بکنید چون وقتی کاربران از کیفیت محصولات شما راضی باشن باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود و شما رو به دوستان و آشنایان معرفی می‌کنند. وقتی آوازه نام شما و کیفیت محصولات شما همه جا بپیچد کاربران زیادی برای خرید به سمت وب‌سایت شما روانه می‌شوند.

برای مشاهده نمونه کارهای آرانیک وب بیاید اینجا.

  • ارسال سریع:

تمامی کاربران توقع دارن وقتی محصولی رو خریداری می‌کنند سریع به دستشون برسه ولی غافل از این هستن که سر شما شلوغ هستش و مشتری‌های زیادی دارین که باید به همه برسید ولی شما با این همه مشغله سعی خودتون رو برای ارسال سریع محصول و رساندن اون به دست مشتری بکنید.

  • ضمانت نامه:

درسته که ضمانت نامه و گارانتی در ایران معنی خاصی نداره ولی ارائه محصول با ضمانت نامه معتبر به شما کمک می‌کنه تا اعتماد کاربران رو بدست بیارید. شما می‌تونید با قرار دادن ویژگی‌هایی مثل استرداد وجه در صورت عدم رضایت از کالا، اعتماد کاربران روچند برابر بکنید و به افزایش مشتری خود کمک زیادی کنید.

  • خدمات پس از فروش:

خدمات پس فروش یکی از عوامل مهم در اعتماد سازی هستش. خدمات پس از فروش برای کاربران خیلی مهم هستش که بعد از خریدن محصول از شما اگه به مشکلی خوردند اونارو بر طرف کنید. علاوه بر اون شما می‌تونید با کارهایی مثل دادن تخفیف بعد از خرید، مشتریان رو به خرید مجدد ترقیب کنید.

  • ثبت نماد الکترونیک:

نماد اعتماد الکترونیک مجوزی هستش که برای وب‌سایت و کسب کارهای اینترنتی صادر می‌شود که به منظور تایید کسب و کارشون هستش تا بتونند از بانک‌های معتبر درگاه‌های امن بگیرن.

  • درگاه پرداخت امن:

برای کاربران درگاه پرداخت خیلی مهم هستش که شما سعی خودتون رو بکنید از درگاه‌هایی استفاده کنید که مطمئن باشن، کمتر به مشکل بخورن، ارتباط وسط پرداخت قطع نشه و … این کار باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود.

  • امنیت:

برای کاربران حفظ اطلاعات شخصی اونا از همه چی مهم‌ترهستش سعی کنید تا از اطلاعات کاربران خودتون رو به خوبی مراقبت کنید تا افراد سود جو از اونا استفاده نکنند. پس امنیت یکی دیگه از ارکان مهم اعتماد سازی بین کاربران و افزایش مشتری هستش.

  • پشتیبانی:

پشتیبانی 24 ساعته و رسیدگی شکایات، سوالات، پیغام‌های و … اعمالی هستن که می‌تونه به شما در این روند کمک بسزایی بکنه تا اعتماد کاربران رو جلب کنید. وقتی شما به بهترین شکل به مشکلات کاربران پاسخ دهید، اونا در خریدهای بعدی هم به سراغ شما میان.

علاوه بر اعتماد سازی عواملی برای تاثیرگذاری روی مخاطب وجود داره که می‌تونه به شما در این راه کمک بکنه.

تبلیغات راه مستقیم برای تبدیل مخاطب به مشتری:

تبلیغات در تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و …، وب‌سایت‌های دیگه که در کسب کار شما فعالیت دارن و … یکی راه‌های برند سازی و جلب اعتماد کاربرانی هستش که وارد وب‌سایت شما می‌شوند. شما از طریق تبلیغات به صورت اصولی عمل اعتماد سازی رو انجام می‌دهید و به افزایش مشتری خود کمک می‌کنید. تبلیغات اگه به صورت اصولی انجام نشه می‌تونه نتیجه عکس هم داشته باشه. سعی کنید در تبلیغات خود واقعیت‌ها رو بیان کنید و به احساسات مخاطب نزدیک بشید.

UI و UX راز مهم تبدیل مخاطب به مشتری:

UI یا User Interface به معنی رابط کاربری و UX یا User Experience به معنی تجربه کاربری به شما کمک می‌کنه که با طراحی ظاهری دلنشین برای وب‌سایت و صفحات مجازیتان به همراه اعتماد سازی که بالاتر اشاره کرده بودیم، کاربران خودتون  رو به مخاطبین دائمی و دست به جیب تبدیل کنید. همچنین دسترسی پذیری بالا در کنار محتوای خوب تجربه کاربری خوبی رو به مخاطبین شما می‌دهد و مخاطبین شما با تجربه یک حس خوب در سایت شما به مشتری شما تبدیل خواهند شد.

سرعت وب‌سایت عاملی مهم در تبدیل مخاطب به مشتری:

یکی دیگه از عواملی که به شدت برای کاربران مهم هستش سرعت گشت و گذار در وب‌سایت هستش. اگه سرعت وب‌سایت شما کم باشه روی مخاطب تاثیرداره و بعد ورود به سایت اونو ترک می‌کنه. در نقطه مقابل سایت شما اگه سرعت خوبی داشته باشه مخاطبین جذب اون می‌شوند و همین موضوع می‌تونه به افزایش مشتری شما کمک بکنه.

تبدیل این حجم از کاربران گذرا به مشتری کار بسیار سختی هستش به خاطر اینکه تمام کاربران در یک سطح نیستند و هر کدوم عقاید خودشون رو دارن و آگاهی هر کدوم نسبت به یکدیگر متفاوت هستش و شما باید تمام سعی خودتون رو برای رونق به کسب کارتون بکنید.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم مقاله اقدام به عمل یا call to action را مطالعه بفرمایید.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید