مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

روش‌های درآمدزایی از آپارات

کسب درآمد از حساب آپارات

وقت پادشاهی ویدئوهاست. کاربران ترجیح می‌دهند که آموزش‌ها و هر موضوعی را به صورت ویدئو دنبال کنند.همین امر باعث شده تا درآمدزایی از آپارات بر سر زبان‌ها بی‌افته و کسب و کارهای زیادی بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری کنند.
علم با سرعت سرسام آوری در حال پیشرفت است و کاربران فضای اینترنتی روز به روز بیشتر می‌شوند و به ندرت کسی است که با اینترنت آشنای نداشته باشد.
این که کاربران در فضای مجازی حاضر می‌شوند علت‌های متعددی دارد و یکی از این علت‌ها می‌تواند، کسب درآمد باشد و این نوع درآمد زایی رایج شده است به طوری که یک نوع شغل محسوب می‌شود.
کسب درآمد از این فضاها سختی‌ها و بالا و پایین‌های خودش را دارد  که قطعا نیاز هست که در این باره آموزش ببینیم.
در آرانیک وب مقالات متعددی برای شما عزیزان قرار داده‌ایم که به آموزش کسب و کار از فضای اینترنتی می‌پردازد و در این مقاله به کسب درآمد از آپارات پرداخته‌ایم، این مقاله را دنبال کنید تا یاد بگیرید علاوه بر فعالیت در اینستاگرام و تلگرام و بقیه شبکه‌های اجتماعی، چگونه در آپارات نیز فعال باشید و پول دربیارید.

آپارات چیست؟

آپارات یک سرویس پخش ویدیو با سرعت مناسب برای مخاطبان فارسی زبان و شاید بشه گفت اصلی ترین منبع ویدیوی آنلاین در ایران هستش. این پلتفرم نمایش ویدیو با میلیون‌ها بازدید کننده اقدام به کسب درآمد از طریق تبلیغات نموده و هزینه این تبلیغات رو با صاحبان حساب‌های پرطرفدار تقسیم می‌کند.

به این ترتیب به یکی از بهترین گزینه‌های مارکتینگ و بازاریابی ویدیو تبدیل شده است. چرا که شما می‌توانید هم برای معرفی برند و کسب و کار خودتون از اون استفاده کنید و هم می‌توانید از اون کسب درآمد کنید. در به روزرسانی‌های اخیر این رسانه پیشنهادهای خوبی رو برای کسب درآمد نیز معرفی کرده است.

درآمدزایی در آپارات قانون داره:

در این بخش قصد دارم قوانین مربوط به درآمدزایی آپارات رو براتون توضیح بدهم اما قبل از این کار بهتر است با چند اصطلاح آشنا بشید.
قبل از این که در آپارات فعال بشید باید انتخاب کنید که چه نوع فعالیتی می‌خواهید داشته باشید زیرا: آپارات نسبت به نوع فعالیت شما حقوق می‌دهد و این حقوق‌ها متفاوتند.

تولید کننده محتوا:

درصورتی که تولید کننده ویدئوها خودتان باشید باید به عنوان تولید کننده محتوا فعالیت کنید، اما به نکاتی که آپارات برای تولید کنندگان محتوا قرار داده است توجه کنید، ما آنها را همین زیر آورده‌ایم.

  • صفر تا صد محتوا باید توسط تولید کنند محتوا تولید شود.
  • اینکه ویدئوها را دوبله کنید، تولید محتوا حساب نمی‌شود.
  • استفاده از وبکم برای  گیمرها تولید محتوا محسوب می‌شود
  • در ویدئوهای آموزشی باید چهره یا صدای فرد قرار داشته باشد و ویدئو لوگو خورده باشد.
  • صرفا میکس کردن و ادیت زدن تولید محتوا حساب نمی‌شود.
  • قرار دادن زیر نویس برای فیلم‌ها، تولید محتوا حساب نمی‌شود.

بازنشر کننده محتوا:

اگر از منابع دیگر در کانال آپارات خود استفاده می‌کنید باید نوع فعالیت خود را بازنشر کننده محتوا قرار دهید.
مثلاً پخش فیلم و سریال‌های تلوزیون در کانال آپارات بازنشر کردن محسوب می‌شود.
البته جا دارد که در اینجا بگویم، آپارات دیگر بازنشر کننده محتوا نمی‌پذیرد اما کاربرانی که قبلا به عنوان بازنشر کنند ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند، به فعالیتشان ادامه بدهند.

سیستم درامدزایی آپارات چه شرایطی دارد؟

قطعاً برای این که آپارات شما را بپذیرد و قابلیت درامدزایی برای شما فعال شود، شرایطی باید از سمت شما رعایت شود تا آپارات شما را تایید کند.
در ادامه شرایط پذیرش در آپارات را برایتان قرار داده‌ایم، با رعایت آنها می‌توانید از آپارات پول دربیارید.

شرایط پذیرش تولید کنندگان محتوا در آپارات چیست ؟

شرایط زیر رو رعایت کنید تا به عنوان تولید کننده محتوا پذیرفته بشید، شرایط نسبت به گذشته سخت‌تر شده..

  • حداقل دنبال کننده‌ها ۲۰۰.
  • در ۳ ماه اخیر سه هزار ساعت نمایش داشته باشد.
  • وجود حداقل ۱۰ ویدئوی تولیدی در کانال برای بررسی.
  • ویدئوها باید از قوانین پیروی کنند.

قوانین تولید محتوا د آپارات

  • تولیدکننده محتوا فقط حق انتشار محتوای خود را دارد و درصورتی که ویدئویی که منتشر می‌کند کپی باشد، برای همیشه حساب آپارات‌ش بسته می‌شود.
  • تیتر باید با محتوای ویدئو هم خوانی داشته باشد، درغیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.
  • در صورت اضافه کردن عکس بی‌ربط به محتوای ویدئو با منتظر کننده برخورد می‌شود و این دسترسی از آن حساب گرفته می شود.
  • تولید کننده، موظف هستش محتوا رو طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران تولید بکنه.
  • آپارات هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال محتواها ندارد و مسئولیت آنها با خود تولید کننده است.
  • طبق قانون، تولیدکننده مکلف به رعایت حق نشر دیگر آثار می‌باشد.
  • هرگونه خرابکاری در سیستم بازدید، موجب حذف کانال از سیستم درآمدزایی می‌شود.

فوانین آپارات را نیز مستقیما در اینجا بخوانید.

نکته: البته ما توضیحات مربوط به بازنشر کننده محتوا رو حذف نمی‌کنیم، چون امکان داره در آینده، دوباره بشه به عنوان بازنشر کننده محتوا هم درآمد داشت.

شرایط پذیرش بازنشر کنندگان محتوا در آپارات چیست ؟

در مورد بازنشر کننده توضیح دادم که اگه نمی‌توانید محتوا تولید کنید، می‌توانید ویدیوهایی رو از منابع دیگر بازنشر کنید و از این طریق درآمد داشته باشید. اما شرایطی که کانال شما به عنوان بازنشر کننده ویدیو باید داشته باشه:

  • حداقل ۲ هزار دنبال‌ کننده داشته باشه.
  • حداقل ۵ هزار ویدیو در کانال بارگذاری شده باشه.
  • حداقل ۸ میلیون بازدید کل داشته باشه.
  • بیش از ۲۰ هزار دقیقه ویدیو بارگذاری شده باشه.
  • حداقل ۵۰۰ هزار ساعت نمایش در ۳ ماه اخیر داشته باشه.

شش مرحله عضویت در سیستم درامدزایی آپارات:

برای عضویت در این سیستم، در ابتدا باید برای آپارات درخواستی ارسال کنید تا توسط تیم آپارات بررسی و تایید بشه.

ابتدا به صفحه درآمدزایی وارد شوید و سپس روی گزینه «درخواست عضویت» کلیک کنید.(۱) سپس به صفحه ورود و ثبت‌نام می‌روید و بعد از آن وارد حساب خود می‌شوید(۲). حالا در این صفحه باید مشخص کنید، تولید کننده هستید یا بازنشر کننده(۳). حالا نوبت آپارات است که کانال شما را بررسی کند تا ببیند شروط لازم را دارد یا خیر(۴).بعد از این مورد وارد صفحه مشاهده تعرفه‌ها می‌شوید و به تکمیل اطلاعات میپردازید(۵). در آخر همه این موارد را آپارات بررسی می‌کند و نتیجه نهایی را از طریق ایمیل به شما اطلاع   میدهد.(۶)

چطوری آپارات درامد را محاسبه می‌کند؟

خب حالا میرسیم به بحث مهم که آپارات چطور در آمد را محاسبه می‌کند؟
بعد از تی شش مرحله قبلی و دریافت ایمیل آپارات مبنی بر تایید حساب شما، نوبت به دریافت حقوق است، بدیهی است کانالی که تولید کننده محتوا باشد، خون دل بیشتری خورده پس مزد بیشتری می‌گیرد، اما در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم تعرفه هرکدام چقدر است.

تولید کننده محتوا چقدر حقوق میگیرد؟

بعد از بررسی آپارات و ارزشگذاری محتوای درون کانال، مشخص می‌شود چه مقدار باید به شما پرداخت شود.
این سیستم درآمدزایی به ازای هر هزاربازدید

اگه تولید کننده محتوا هستید، آپارات ابتدا محتوای کلی کانال شما رو نگاه میکنه و اونارو ارزش‌گذاری میکنه و بعد مشخص میکنه که چه مقدار به شما پرداخت بشه. سیستم کسب درآمد آپارات، به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید، درآمد بالاتری رو نسبت به گذشته درنظر می‌گیرد. قبلا به ازای هر هزار دقیقه زمان تماشای ویدیو، مبلغی بین ۲۰۰(دوهزار ریال) تا ۷۰۰(هفت هزار ریال) تومان رو به پنل تولید کننده‌ی محتوا اضافه می‌کرد، اما در سیستم جدید، معیاری به نام RPM درنظر گرفته می‌شود که جلوتر، این بخش رو کامل‌تر توضیح می‌دهیم.

اما برای اینکه درآمد به ویدیویی تعلق بگیره، بازدید کننده باید حداقل ۴ ثانیه از تبلیغ رو ببینه تا درآمد اون ویدیو به شما تعلق بگیره. در کل با دیگر ملاک‌هایی که آپارات برای هر کانال تعیین میکنه، اگه مخاطب تبلیغ رو با موفقیت روی ویدیوی شما ببینه، از ۵۰ تا ۷۰ درصد سود اون به شما تعلق می‌گیرد.

بازنشر کننده محتوا چقدر حقوق میگیرد؟

اگر هم به عنوان بازنشر کننده محتوا در سیستم کسب درآمد آپارات ثبت ‌نام کرده‌اید، به ازای هر ۱۰۰۰ دقیقه نمایش ویدیو، ۶۰۰ ریال به شما تعلق می‌گیرد. همچنین هر ۱۰۰۰ ویدیوی آپلودشده در ماه، هر درآمدی که براساس دقیقه‌ی نمایش به ‌دست می‌آورید با ضریب ۳ ٪ افزایش می‌یابد. در کل مخاطب باید حداقل ۴ ثانیه از تبلیغ نمایش داده شده بر روی ویدیوهای کانال شما رو ببینه تا به عنوان یک نمایش موفق شمارش بشه. بنابراین بازنشرکننده‌ محتوا با بارگذاری ویدیوهای مختلف روی آپارات، می‌تواند تا ۱۰ درصد از سود حاصل از نمایش موفق تبلیغات رو از آن خود کند.

تفاوت کسب درآمد در سیستم جدید و قدیم آپارات:

در سیستم قبلی ضعف‌های بسیاری وجود داشت که در سیستم جدید، تا حد زیادی رفع شده است.

ویژگی‌های سیستم قدیم کسب درآمد آپارات:

درآمد بین 200 تا 700 تومان به ازای هر 1000 بازدید.

عدم تاثیر گذاری دیگر فاکتورها مثل کیفیت و قیمت تبلیغات بر روی درآمد کانال

شرایط سخت گیرانه‌تر برای تایید کانال

ویژگی‌های سیستم جدید کسب درآمد آپارات:

کمی بالاتر از از شاخص RPM صحبت کردیم، این شاخص درامد کانال به ازای بادید ویدئوها تعیین می‌کند.
سیستم جدید آپارات به این صورت است که افزایش لایک و دنبال کنندگان تاثیر گذار است و هرچه تبلیغات بیشتری نتشر شود در بین ویدئوهای کانال، حقوق افزایش می‌یابد.

چگونه با آپارات تسویه حساب کنیم؟

خب حالا که کانال زدیم و فعالیت کردیم و موفق هم بودیم، خب چطوری با آپارات تسویه حساب کنیم؟شما باید شماره حساب و شماره شبای بانکی خودتونو در پروفایل آپاراتتان وارد کنید. بعد از وارد کردن می‌توانید درآمدهای خودتون رو به حساب بانکی‌تان واریز کنید. هر ماه میزان درآمدتان بررسی شده و در صورتی که بیش از ۱۵۰ هزار تومان باشه، به طور کاملا خودکار به حساب بانکی‌تان منتقل می‌شود. پس برای تسویه حساب باید حداقل ۱۵۰ هزار تومان درآمد از آپارات کسب کنید.

چیکار کنیم تبلیغ بیشتری بگیریم؟

گرفتن تبلیغ بیشتر مساوی است با پول بیشتر، پس همه تولید کنندگان محتوابه دنبال این هستند که تبلیغ بیشتری دریافت کنند.
برای گرفتن تبلیغ بیشتر در ابتدا تصویر و عنوان مناسبی را برای محتوایتان انتخاب کنید، هرچقدر در این دومورد موفق‌تر عمل کنید، باز دیدگننده بیشتری به سمت خود جذب می‌کنید. اگر اینستاگرام یا وب سایت دارید حتما کاربران خود را به این سمت هدایت کنید.
دریافت تبلیغات بیشتر و کسب درامد بیشتر، به این بستگی دارد که تا چه اندازه تولید محتوای عالی و با کیفیت داشته باشید.

چیکار کنم آپارات از محتوا هایم خوشش بیاد؟

هر چیزی که مفید باشد و از قوانین تبعیت کند و همچنین با کیفیت باشد نظر آپارات را جلب می‌کند، پس از همین ابتدای کار محتوای خوب تولید کنید تا دل آپارات و کاربر را ببرید(:

چیکار کنم ویدئوهام بیشتر دیده بشه؟

هرچه بازدید ویدئوها بشتر باشد، کاربران بیشتری  با کسب و کار شما آشنا می‌شوند، در ادامه چند نکته برای افزایش ویو کلیپ‌ها آورده ایم.

نکته اول:

اثر بخشی کیفیت محتوا رو دست کم نگیرید:

در هر زمینه‌ای فعالیت دارید، همیشه به یاد داشته باشید که کاربران در گوگل صرفا به دنبال محتوای با کیفیت هستند، چه مربوط به بازاریابی محتوا باشه چه ویدیوهای آپارات رو شامل بشه. پس در قدم اول سعی کنید ویدیو باکیفیت تولید کنید. حتی اگه محتوای کپی شده می‌گذارید، باکیفیت عالی آپلود کنید. مخصوصا ویدیوهای آموزشی که مخاطب قصد داره از اون چیزی یاد بگیره.

نکته دوم:

انتخاب عنوان مناسب خیلی مهم هستش:

زمانی که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند و با ویدیو شما مواجه می‌شوند، اولین موردی که میتونه باعث بشه تا ویدیو شما رو پلی کنند، عنوان اون هستش. هر چه عنوان‌ شما جذاب‌تر باشه احتمال کلیک کردن کاربر بر روی ویدیو شما بیشتر هستش. عنوان‌هایی همچون استفاده از عبارات منفی، عبارات سوالی، اعداد و غیره در جذاب کردن نقش موثری داره. اگه عنوان مناسب انتخاب نشه، کاربر در نگاه اول عنوان محتوا رو میبینه، حالا هر چقدر هم ویدیو شما باکیفیت باشه تا کاربر ترغیب به دیدن اون بشه، فایده‌ای نداره. پس در انتخاب عنوان ویدیو خود دقت لازم رو به کار بگیرید.

نکته سوم:

توضیحات مفید و مختصر بنویسید:

بعد از عنوان، کاربر به سراغ توضیحات ویدیو می‌رود. دوست داره بدونه که اصلا این ویدیو درباره چه چیزی هستش. پس توضیحات چند کلمه‌ای دردی رو دوا نمیکنه. توضیحات ویدیوتان میتونه راهنمای مناسبی برای کاربران باشه. به عنوان مثال فرض کنید کاربری به دنبال آموزش اینستاگرام هستند و با ویدیویی درباره این موضوع رو به رو می‌شوند. عنوان این ویدیو نظر اونارو جلب میکنه و در قدم بعدی به سراغ توضیحات می‌روند. چون کاربر می‌خواهد بداند اصلا این آموزش شامل چه مواردی می‌شود. توضیحات ویدیو نشان می‌دهد که برای کاربر چه اندازه مفید است.

نکته چهارم:

استفاده از تگ رو فراموش نکنید:

یکی از راه‌های افزایش بازدید ویدیوها در آپارات استفاده صحیح از تگ‌ها یا همان برچسب‌ها هستش. شما می‌توانید حداکثر از ۵ تگ بهره ببرید. الگوریتم آپارات در هر به روزرسانی بهتر می‌شود و می‌تواند تگ رو با موضوع ویدیو مقایسه بکنه. پس شما باید تگی رو استفاده کنید که ارتباط معنایی با ویدیوتان داشته باشه. به عنوان مثال استفاده از تگ «آشپزی» برای آموزش تعمیرات موبایل نه تنها کاربرد نداره بلکه میتونه باعث کاهش بازدید بشه.

نکته پنجم:

کاور جذاب انتخاب کنید:

زمانی که می‌خواهید ویدیو خودتون رو در آپارات آپلود کنید، یکسری امکانات نظیر تگ، عنوان، توضیحات و کاور در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای انتخاب کاور مناسب باید از قبل یک تصویر جذاب آماده کرده باشید. به محض پلی کردن ویدیو، کاور قرار داده شده از بین می‌رود. به عنوان مثال، شما قصد دارید ویدیو آموزشی درباره اینستاگرام در حساب آپارات خودتان قرار دهید، می‌توانید تصویر خود را در حالی استفاده کنید که به لوگو اینستاگرام اشاره میکنه.

مخاطبان رو در نظر بگیرید:

باید بدانید عمده مخاطبان شما در این پلتفرم قشر جوان جامعه هستند. بیش از چهل درصد کاربران آپارات بین ۲۵ تا ۳۴ سال دارند و ۲۳ درصد این افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله هستند. بنابراین باید بدانید که با قشری جوان، به روز و احتمالا تحصیل کرده و آشنا به تکنولوژی طرف هستید. اگه قرار هستش بهترین بازدهی رو رقم بزنید باید محتوایی بسازید که با ذائقه این افراد جور بوده و حول محور موضوعات مورد علاقه و توجه اونا باشه و البته ارزشمند و به روز باشه. محتوای شما باید قابلیت جذب و البته حفظ این افراد رو داشته باشه.

به طور خلاصه: چگونه از آپارات کسب درآمد کنیم؟

با قوانین کسب درآمد با آپارات آشنا بشید.

ویدیوهای جذاب و اختصاصی تولید کنید.

کانالتان را به تعداد دنبال‌ کننده‌ی مشخصی برسانید.

بازدید ویدیوهایتان را به میزان مناسبی برسانید.

درخواستتان را برای «عضویت در سیستم کسب درآمد آپارات» ارسال کنید.

با تأیید اون، درآمدزایی‌ خوتون رو شروع کنید.

 آیا کسب درآمد از آپارات ارزش وقت گذاشتن رو داره؟

واقعیت اینه که درصد بالایی از کاربران، از سیستم درآمدزایی از آپارات گلایه‌مند هستند. مثلا اگه بازنشرکننده محتوا باشید، باید حداقل ۵۰۰۰ ویدیو رو در کانالتان قرار بدید تا در کنار دیگر فاکتورها، امکان درآمدزایی برای شما فعال بشه که این خیلی زمان‌بر هستش. به علاوه اینکه مشکلات دیگری هم وجود داره. درآمدی که آپارات در ازای ۱۰۰۰ دقیقه نمایش ویدیو به تولیدکنندگان یا بازنشرکنندگان ویدیوها میده بسیار کم است.

اگه بخواهیم این اعداد و ارقام رو با پلتفرمی مثل یوتیوب مقایسه کنیم، می‌بینیم که این درآمدها در مقابل یوتیوب بسیار ناچیز هستش.
اما اگر محتوای ویدئویی دارید حتما از آپارات استفاده کنید به قول معروف کاچی به از هیچی! این بارگزاری ویدئوها شاید درامد ناچیزی برایتان داشته باشد، اما ممکن است ورودی خوبی را به سمت وب سایتتان هدایت کند.

در این مقاله سعی کردیم سیستم کسب درآمد از آپارات رو شرح بدیم و راهنمای جامعی رو برای درآمد میلیونی ارائه کنیم. البته لازم به ذکر است که روز اول انتظار درآمد بالا نباید داشته باشید چون مثل هر کسب و کار دیگری نیاز به زمان کافی داره. پیشنهاد می‌کنیم در کنار آپارات بر روی یوتیوب نیز سرمایه‌گذاری کنید و به فکر کسب درآمد از یوتیوب باشید. البته یوتیوب، شرایط خاص خودش رو داره و سیستم کسب درآمد اون، کاملا با آپارات متفاوت هستش.

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم، مقاله کسب درآمد از یوتیوب را نیز مطالعه کنید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید