مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

ایده های فروش موفق برای افزایش سود

ایده ‌های فروش موفق در کسب و کار

شما حتی اگر بهترین محصول یا خدمات را هم داشته باشید به ایده‌‌های موثر برای فروش آنها نیاز دارید. مشتریان باید بدانند چه می‌فروشید و چه مزیتی برای آنها دارید، بنابراین همیشه به دنبال پیدا کردن ایده ‌های فروش موفق برای کسب‌و‌کار خود باشید تا از رقبا عقب نمانید.

برای بهبود فروش در کسب‌و‌کار خود‌، بر مشتریان تمرکز کنید و به جای سود به سمت افزایش عملکرد فروش بروید. این اولین توصیه‌ای است که کارشناسان فروش به شما می‌دهند. اگر می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید و نمی‌دانید چطور، در اینجا چند روش عالی برای انجام این کار بررسی می‌کنیم.

اولویت اول مساوی است با مشتریان فعلی

اگر می‌خواهید فروش خود را بیشتر کنید، باید تمرکز خود را از جذب مشتریان جدید به افرادی که قبلاً محصولات یا خدمات شما را امتحان کرده‌اند و به شما اعتماد دارند بگزارید.

متخصصان فروش و بازاریابی از LeadBridge Partners ، بهترین چشم انداز فروش کسانی هستند که قبلاً آنها را به مشتریان تبدیل کردید.

اگر بر مشتریان اثبات شدهِ خود، تمرکز کنید‌، می‌توانید فروش‌تان را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

 بازاریابی مطمئناً می‌تواند بر فروش تأثیر بگذارد‌، اما تنها نمی‌ تواند منجر به افزایش فروش شود زیرا شما فقط بر مشتریان جدید تمرکز می‌کنید و مشتریان فعلی را فراموش نمی کنید.

با توجه به آنچه گفته شد، در اینجا نکاتی در مورد حداکثر فروش از مشتریان فعلی ارائه شده است.

  • 65 درصد فروش شما از مشتریان فعلی تامین می‌شود.
  • احتمال فروش به یک مشتری فعلی 60-70 است‌، در حالی که برای مشتریان جدید 5-20 است.
  • مشتریان فعلی 50 درصد بیشتر از مشتریان احتمالی محصولات جدید شما را امتحان می‌کنند.
  • 80 درصد سود آینده شما فقط از 20 درصد مشتریان فعلی شما تامین می‌شود.
  • مشتریان مکرر به طور متوسط ​​31 درصد بیشتر از مشتریان اولین بار هزینه می کنند.

با مشتری در ارتباط باشید

نحوه برخود مشتری و رضایتمندی از محصول و یا خدمات زیر نظر داشته باشید. ممکنه آنها از یک ویژگی محصول شما بیشتر رضایت داشته باشند و یا از یک ویژگی ناراضی باشند. که می‌توان با توجه و تمرکز روی نقاط مثبت و منفی سکویی پرتابی برای فروش شما باشد.

تبلیغات و طرح های تشویقی منظم اجرا کنید

تبلیغات و خدمات ویژه برای مشتریان قدیمی بهترین راه برای جلب توجه آنها و تشویق به خرید دوباره و افزایش فروش است. برای آنها یکبار و یا چند بار در ماه هر طوری که برای شما راحت‌تر و منطقی‌تر هست طرح‌های تشویقی برگزار کنید.

نوآوری و محصولات منحصر به فرد

 مشتریان نباید با برخی محصولات یا خدمات کسب و کار شما را نادیده بگیرند بلکه باید رضایت کامل داشته باشند. بسیار مهم است که مشتریان برای استفاده از محصولات با کیفیت، منحصر به فرد و نوآورانه که تولید مشابه در بازار دارد شما را انتخاب کنند.

ایده ‌های فروش موفق با همکاری در فروش

ایده های فروش موفق
ایده های فروش موفق

از مشتریان برای فروش بیشتر کمک بگیرید از انها بخواید محصولات شما را معرفی کنند و بفروشند و درصد خود را بگیرند و یا محصولات رایگان بگیرند با این کار بدون نیاز به دفتر کار و همکاری تمام وقت مشتری بیشتری جذب کردید شاید فروش هر فرد مبلغ زیادی نباشد اما مجموع فروش این افراد مبلغ خوبی می‌شود.

جذب مشتریان جدید و افزایش فروش

مخاطبان از پیشنهادات شما مطلع هستند‌، اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند. در اینجا یکی دیگر از راه‌های اثبات شده برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتری قطعی که بسیار کار آمد و مهم بررسی می‌کنیم .

رقبا کسب‌وکار بشناسید

شما باید آنچه را که رقبا ارائه می‌دهند تجزیه و تحلیل کنید و تکنیک‌های جدید را بیاموزید و به راه‌هایی برای پیشی گرفتن از آنها فکر کنید. رقابت فرصتی برای افزایش فروش شما است، به ویژه اگر از ضعف آنها استفاده کرده و نقاط قوت خود را به حداکثر برسانید.

تبلیغات

تبلیغات و بازاریابی محصولات یا خدمات را در بازار به مشتریان نشان می‌دهد. در برخی موارد، تخفیف به مشتریان این امکان را می‌دهد تا محصولات شما را امتحان کنند. این تبلیغات می‌تواند راه را برای جذب مشتریان بیشتر و در عین حال تعداد کاربران موجود افزایش می دهد. در برخی موارد، می‌توانید نمونه‌های رایگان ارائه دهید.

بازاریابی

بازاریابی یکی از  ایده ‌های فروش موفق با اثر قطعی است که به افزایش فروش کمک می‌کند. از طریق بازاریابی‌، محصولات و خدمات منحصر به فرد و با کیفیت بالا عمدتا توجه مشتریان را به خود جلب می‌‌کند و آنها را به مصرف کنندگان دائمی تبدیل می‌کند. مشتریان تنها گزینه‌هایی هستند که می‌توانند به شما در افزایش فروش کمک کنند.

جلب اعتماد مشتری

اعتبار یکی از عوامل کلیدی است که باعث می‌شود مشتریان به محصولات و خدمات شما اعتماد کرده و احساس راحتی کنند. از تکنیک‌هایی مانند تبلیغات برای افزایش اعتبار در فروش خود استفاده کنید. به عنوان مثال‌، استفاده از رضایت‌مندی مشتریان در بازاریابی آنلاین در افزایش اعتماد مشتریان به محصولات شما تاثیر زیادی دارد، و باعث افزایش فروش می‌شود.

محصول را قبل از فروش تست کنید

اگر محصول و یا خدماتی که ارائه می‌دید به صورتی هست که امکان تست آن به صورت حضوری یا آنلاین وجود دارد، این شرایط را برای مشتری فراهم کنید. یک تست ساده باعث می‌شود بیشتر به خرید متمایل شوند. مثلا جنس یک محصول یا نحوه کار با آن را از نزدیک ببینند یا به صورت آنلاین از نسخه رایگان یک نرم‌افزار استفاده کنند. به دلیل اینکه امروزه رقابت بسیار زیاد شده است، فروشندگان می‌توانند از این روش برای جذب مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند.

ارائه پیشنهاد‌های دوست‌داشتنی

گاهی اوقات‌، شما باید یک کار متفاوت و خلاقانه نسبت به رقبا انجام بدید (از ایده ‌های فروش موفق استفاده کنید). یکی از این راه‌ها این است چند محصول و یا خدمات را در غالب بسته‌ها و پکیج‌های ویژه به مشتری پیشنهاد بدید.

شما می‌توانید خدمات و یا محصولات مشابه یا انواع مختلفی از خدمات و محصولات را که به مشتریان شما این امکان را می‌دهد که سریع‌تر و راحت‌تر به خواسته‌هایش برسد در عین حال که احساس کند مبلغ کمتری پرداخت می‌کند. (که همه ما همچین چیزی میخوایم)

فقط مطمئن باشید که بسته‌ها و پکیج‌ها را متناسب با خدمات آن قیمت گذاری کردید و محصولات خود را آنقدر تخفیف ندهید که ارزش آنها درک نشود.

محصولات مکمل معرفی کنید

چه در خرید حضوری و چه در خرید آنلاین اگر محصول یا خدماتی دارید که مرتبط به یکدیگر هستند، آنها را به مشتری معرفی کنید. مشتریان در زمانی که در حال خرید هستند با بیشتر هزینه کردن مخالفتی ندارند.

برای مثال کسی که قصد خرید کت و شلوار دارد می‌تونید کفش و یا کروات ست آن را هم پیشنهاد بدید. این روش را می‌توانید در فروش‌های اینترنتی با پلاگین‌های پیشنهاد دهنده محصولات مرتبط اجرایی کنید. البته در نظر داشته باشید که این پیشنهادات را باید قبل از پرداخت مشتری انجام دهید وگرنه چون مشتری پرداخت را کامل کرده‌ است، تمایلی به هزینه دوباره نخواهد داشت.

اگر میخواهید این ویژگی را به وب سایت خود اضافه کنید به صفحه خدمات طراحی سایت آرانیک وب سری بزنید.

قیمت کالا را رند نکنید

زمانی که یک کاربر قیمت ۲۹.۹۰۰ تومان را به جای ۳۰ تومن می‌بیند، یک اختلاف روانی در مشتری ایجاد می‌شود او ترغیب می‌شود که 30 تومان پرداخت نمی‌کند علاوه بر این، او این محصول را در محدوده ۲۰-۳۰ قرار می‌‌دهد، به جای ۲۹-۳۰.

 با وجود اینکه فقط یک تک تومنی تفاوت دارد، اما کاربران فکر می‌کنند این محصولات به صرفه‌تر هستند. این به عنوان اثر علامت چپ شناخته می‌شود.

محدودیت زمانی ایجاد کنید

از ایده ‌های فروش موفق دیگر، برای اینکه آنها مجاب به خرید از شما ‌شوند این است که زمان محدودی برای فروش و تخفیفات در نظر بگیرید. به طور مثال در تبلیغات بگویید برای دریافت تخفیف تنها سه روز مهلت دارید. به دلیل محدود بودن فرصت مشتریان سریع‌تر دست به کار می‌شوند تا تخفیف را از دست ندهند.

محصولات پر فروش را محدود کنید

زمانی که شما محصول و یا خدماتی دارید که پرفروش است. به صورت محدود و قطعی آن را در سبد محصولات قرار دهید. به طور مثال یک مدل کیف که رنگ و طرح خاصی دارد به تعداد کم با فاصله زمانی کوتاه در سبد محصولات قرار بدید.(کاری کنید تا مشتری‌ها برای بدست آوردن آن کالا باهم رقابت کنند).

مهارت های فروش خود را تقویت کنید

شما تمام کارها را برای رسیدن به مرحله خرید آنها انجام داده‌اید، اما این پایان کار نیست.

موارد ضروری و حیاتی فروش را دوباره مرور کنید تا مطمئن بشید که در مراحل پایانی مسیر خود را گم نکردید. این می‌تواند شامل مرور نقشه راه شما باشد تا مطمئن بشید که مسیری که در نظر دارید برای رسیدن به فروش کافی باشد.

نقش شبکه‌های اجتماعی

همانطور که رسانه‌های اجتماعی همچنان در حال گسترش و تکثیر هستند‌، راه‌های جدیدی را برای دسترسی و پرورش مخاطبان هم فراهم می‌کنند که منجر به فروش بیشتر می‌شود.

 در حال حاضر زمان بسیار خوبی برای فروش از طریق رسانه‌های اجتماعی است و تعداد زیادی از کسب‌وکارها از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

رسانه های اجتماعی اطلاعات زیادی در مورد کاربران خود دارند. و می‌توانید از این داده‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده کرد و اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، توصیه میکنم مقالات تاثیر شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار حتما بخوانید.

خدمات پس از فروش داشته باشید

ایجاد مرکز خدمات به مشتریان راهی عالی برای دسترسی مشتریان به طیف وسیعی از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما است. علاوه بر این‌، شما باید محصولات خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت شکایت، به سرعت مسائل را به موقع حل کنید. مشتریان باید همیشه از کسب و کار شما قدردانی و استقبال کنند.

روش‌های پرداخت

اگر محصول یا خدماتی دارد که قیمت آنها بالا است یا نیاز به خرید به تعداد بالا است نحوه پرداخت را برای آنها منعطف کنید و پرداخت را به صورت اقساط در نظر بگیرید تا مشتری ترغیب به خرید بشود، پرداخت می‌تواند به صورت ماهانه، شش ماهه یا سالانه باشد. برای مشتریانی که در یک نوبت پرداخت می‌کنند تخفیف در نظر بگیرید.

در خریدهایی که به صورت اشتراک هستند، فردی که هزینه اشتراک یکساله را در یک نوبت پرداخت می‌کند، درنهایت هزینه کمتری به نسبت فردی که هر ماه پرداخت را انجام داده‌است، می‌پردازد.

در رویدادهای حوزه کاری شرکت کنید

در حوزه کسب‌وکارتان خیلی فعال باشید و در رویدادها و جشنواره‌های مربوط به صنعت خود شرکت کنید. در نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه کاری خود چه به صورت غرفه‌دار، چه بازدیدکننده شرکت کنید.

از رقبای خود و اینکه نحوه ارتباط آنها با مشتریان چیست مطلع بشید. این کار نه برای تقلید از رقبا بلکه برای آگاه بودن از شرایط بازار و گرفتن تصمیمات حساب‌شده بدرد تان می‌خورد.

ارسال رایگان داشته باشید

مصرف کنندگان قیمت محصولی که می‌بینند را قبول دارند این، به این معنی است که اگر بخواهید از کاربر هزینه ارسال یا انبارداری بگیرید، باید هزینه آن را در قیمت اولیه محصول ذکر کنید. هنگامی که خریداران بعدا متوجه هزینه‌های اضافی می‌شوند، مضطرب می‌‌شوند و باعث می‌شود که خرید‌شان را تکمیل نکنند.

هنگامی که شما توضیح دهید که ارسال رایگان است، آنها به نام تجاری شما اعتماد می‌کنند و احساس می‌کنند شما کار را به نفع آنها انجام می‌دهید به خصوص در مقایسه با هزینه ارسال قیمت بالای رقبایتان.

تضمین بازگشت وجه

 در بسیاری از مواقع، تنها دلیل خرید نکردن مشتریان، نبود ضمانت برای خرید است. هنوز هم اغلب کاربران اینترنتی خرید آنلاین را ریسک آمیز می‌‌دانند. در این حالت در بیشتر مواقع، کاربران به خاطر عدم ضمانت معتبر از خرید خود صرف نظر می‌کنند. مسلماً اولین دلیل این ترس و بی‌اعتمادی و قبول نکردن ریسک خرید به خاطر مسئله مالی و خطر احتمالی از دست رفتن پول در ازای چیزی بی‌ارزش می باشد پس شما باید برای مقابله با این مسئله و اطمینان خاطر دادن به کاربران، سیستم پشتیبانی حرفه ‌ای و بازگشت پول خرید در صورت عدم رضایت مشتریان قرار دهید.

درواقع می‌توان گفت که در آینده و پیشرفت کسب و کار شما بسیار موثره‌‌. حتی کوچک‌ترین خریدها نیز برای کاربران را باید شامل شوند. بنابراین با ارائه محصولات با کیفیت در کنار پشتیبانی قوی و همچنین اطمینان سازی برای بازگشت پول، نه تنها فروش بیشتری دارید، بلکه اعتماد مشتریان را نیز به دست بیاورید.

آرانیک وب در این مقاله سعی کرد ایده ‌های فروش موفق که بتواند به کسب و کار شما و فروش بیشتر کمک کند، در اختیار شما قرار بده و به شما پیشنهاد می‌کنم مقالات مرتبط به فروش آنلاین مطالعه کنید.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید