مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

آموزش عکس برداری از محصول و کالا

آموزش عکس برداری از محصول و کالا برای فروشندگان یک ضرورت است.

آموزش عکس برداری از محصول اکثر شرکت‌های بزرگ که به صورت اینترنتی در زمینه فروش محصولات مختلف و فروشگاه های اینترنتی فعالیت دارند، برای فروش بهتر محصولاتشان و اینکه بتوانند اعتماد خریدار را برای خرید آن محصول جلب کنند نیازمند عکاسی حرفه ای از آن محصول هستند.

اما عکاسی از محصولات به همین راحتی‌ها هم نیست و شما برای عکاسی از محصولات باید یکسری قوانین را رعایت کنید، این قوانین به شما در بهتر دیده شدن محصولی که دارید از آن عکس برداری می کنید کمک می کند. اما ما قصد داریم در این مقاله تا جایی که می‌شود قوانین و آموزش های لازم برای عکس برداری از محصول را به شما بدهیم.

آموزش عکس برداری از محصول و کالا

در نگاه اول شما برای عکس برداری یک محصول به یک دوربین مناسب، سه پایه جهت نگه داشتن دوربین، یک پس زمینه مناسب (عموما بهترین پس زمینه برای عکس برداری از محصولات پس زمینه سفید رنگ است)، یک میز برای قرار دادن محصول و یک اتاق مناسب که بتواند نور طبیعی برای شما ایجاد کند نیاز دارید.

پس از اینکه این لوازم برای عکس برداری از محصول تهیه کردید باید بدانید که هر کدام از این لوازم را به چه طریقی و با چه زوایایی قرار دهید که محصول بهتر به چشم بیاید. در آخر هم شما باید عکسی که از محصولتان گرفتید را ادیت و روتوش کنید.

آموزش عکس برداری از محصول و کالا
آموزش عکس برداری از محصول و کالا

حال ما استفاده از این لوازم و نحوه قرار گیری هر کدام را به صورت موردی در ادامه این مقاله بررسی می‌کنیم:

1) دوربین عکاسی و نور پردازی

شما برای عکس برداری از محصولات سایتتان نیاز به دوربین بسیار پیشرفته ندارید، شما می توانید حتی با یک دوربین معمولی از محصولاتتان عکاسی کنید، تنها چیزی که شما باید در عکاسی با دوربین مدنظر قرار دهید، نورپردازی است. برای عکاسی از محصولات نباید محصول را زیر نور شدید قرار دهید بلکه باید منبع نور را به گونه ای قرار دهید که یک هاله ملایم از نور به محصول شما برخورد کند.

به طور مثال شما می توانید محصولتان را بر روی یک میز قرار داده (یک میز استاندارد) و میز را در نزدیکی پنجره قرار دهید که یک هاله ملایم نور از پنجره بر روی محصول شما بتابد.

اما اینکار مشکلاتی هم دارد آن هم این است که زمانی که شما نور را به محصولتان می‌‌تابانید یک سایه در پشت محصول ایجاد می‌شود، شما می‌توانید برای از بین بردن آن سایه و بالا بردن کیفیت عکاسی از یک تکه فوم سفید در پشت محصولتان استفاده کنید در این حالت نور به گونه ای بازتاب می‌شود که دیگر از محصول سایه‌ای به وجود نمی‌آید.

2) تنظیم کردن دوربین

پس از قرار دادن محصول در نور مناسب شما باید زاویه دوربین را به شکل درست قرار دهید. زاویه قرار گیری دوربین در برابر محصول خود به 3 زاویه تقسیم می‌شود زوایای 90، 45 و 0 درجه، زاویه 90 به زاویه دید پرنده هم معروف است زیرا محصول را از نمای بالا مورد عکاسی قرار می دهید.

زاویه 45 درجه بیش تر برای اینکه به مشتری ابعاد یک محصول را نشان دهید مورد استفاده قرار می گیرد.

زاویه 0 درجه همان زاویه همسطح میز است و بیش تر برای محصولاتی که حالت ایستاده دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

شما برای عکسبرداری از یک محصول نیاز به عکس برداری در هر 3 زاویه از محصول دارید که مشتری بتواند از تمامی زوایا محصول را مورد بررسی قرار دهد.

حال که شما زاویه مناسب دوربین برای عکس برداری را فرا گرفتید شما باید با یکسری از تنطیمات دوربین هم آشنایی داشته باشید، به طور مثال در دوربین های حرفه ای میزان تعادل رنگ سفید دوربین را باید در حال AWB قرار دهید، و یا کیفیت عکس برداری دوربینتان را در حالت RAW که بالاترین کیفیت عکس برداری است قرار دهید، همچنین شما برای گرفتن عکس از محصولتان نیاز به استفاده از فلش دوربین و ایجاد نور اضافه ندارید، پس باید فلش دوربین‌تان را هم خاموش کنید.

حال که شما این تنظیمات برای دوربینتان ایجاد کردید نیاز به نرم افزار‌هایی برای ادیت عکس و روتوش دارید که این عکس ها RAW و با کیفیتی که گرفتید را به راحتی بتواند بخواند از نرم افزار‌هایی که می تواند این نوع فرمت را بخواند از این نوع نرم افزار ها می توان به فتوشاپ،  Bridge،  Lightroom،  Aperture اشاره کرد.

3) بزرگنمایی به واسطه دوربین

شما گاهی برای اینکه جزئیات بیش تری از محصولتان را به مشتری نشان دهید مجبور می شوید تصاویری با بزرگنمایی بالاتر خلق کنید برای اینکار شما هم می‌توانید از بزرگنمایی‌های دیجیتال و هم اپتیکال استفاده کنید، بزرگنمایی دیجیتالی همان بزرگنمایی‌هایی است که به واسطه نرم افزار استفاده می‌شود و اگر به شکل دیگر بخواهیم این نوع بزرگنمایی را تعریف کنیم، بزرگنمایی دیجیتال همان بریدن عکس است، این نوع بزرگنمایی در عکس برداری از محصولات اصلا پیشنهاد نمی شود و شما تنها باید از بزرگنمایی اپتیکال که به واسطه دوربین‌ها انجام می‌شود استفاده کنید.

4) روتوش و ادیت عکس محصول

اما عکاسی از محصول تنها به عکس گرفتن به واسطه دوربین خلاصه نمی‌شود شما باید با استفاده از نرم افزار‌های ادیت عکس مثل فتوشاپ با رنگ‌ها بازی کنید تا بتوانید عکس هایی را که گرفتید جذاب‌تر نشان دهید.

به طور مثال در تصویر بالا ما با استفاده از نرم افزاری همچون فتوشاپ توانستیم محصول را به شکل زیبا تری به نمایش بگذاریم.

5) اندازه تصویر برای قرار دادن در فروشگاه آنلاین

حال که شما از محصول خود عکس تهیه کردید و آن عکس را با استفاده از نرم افزار ادیت کردید، شما باید آن عکس را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید، اما قبل از آن شما باید به یک نکته توجه داشته باشید، اینکه سایز عکس شما چه مقدار باشد؟

برای مثال اگر سایز عکس شما بسیار بالا باشد قطعا کیفیت عکس شما هم بیش‌تر است اما اگر چنین عکسی را در صفحه فروشگاه خود بارگذاری کنید.

سرعت سایتتان به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند و این موضوع بر روی سئو سایت شما موثر خواهد بود، پس بهتر است برای قرار دادن عکس‌ها در صفحه فروشگاه‌تان از عکس‌هایی با حجم پایین استفاده کنید، عموما حجم عکس مورد استفاده در فروشگاه اینترنتی بین 200 کیلوبایت تا 500 کیلوبایت است.

آموزش عکس برداری
آموزش عکس برداری

6) نتیجه گیری

شما با استفاده از این مطالب و آموزش عکس برداری از محصول که در این مقاله توضیح داده شد به راحتی می توانید از محصولات خود عکاسی کنید، اما شاید به علت مبتدی بود شما در این کار، شما نتوانید عکس‌های مناسبی را خلق کنید یا شما به راحتی نتوانید عکس های خود را ادیت کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از یک شرکت که در این زمینه فعالیت دارد کمک بگیرید، شرکت آرانیک وب می تواند با پرسنل مجرب خود به شما در عکاسی از محصولات و عکاسی صنعتی و کار های گرافیکی سایت شما کمک کند.

این شرکت در زمینه های طراحی و سئو سایت هم فعالیت می‌کند، شعار شرکت آرانیک وب ” فتح قله های برتری است” یک ویژگی مثبت آرانیک وب سابقه درخشان این شرکت است، این شرکت تاکنون برای فروشگاه ها و سایت های مختلف طراحی و عکس برداری انجام داده است.

اگر شما نیاز به مشاوره رایگان درباره عکس‌برداری از محصولات و یا طراحی سایت دارید می‌تواند با این شرکت تماس بگیرید و با آن ها به صورت رایگان مشورت کنید.

در اینستاگرام با ما باشید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید