Photography
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
عکسبرداری حرفهای از محصول
عکاسی صنعتی
تاثیر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در ارائه بهتر و زیباتر محصول بر کسی پوشیده نیست. برای اینکه حرفهای به نظر برسید باید از ابزارهایی که به شما رسمیت میدهد استفاده کنید که یکی از این ابزارها گرافیک است، که بخش مهمی از آن تصویربرداری و عکس برداری از محصول به صورت کاربردی است.
برای آنکه شما بتوانید یه روسری بفروشید نیاز دارید که سایز روسری را بر روی سر به مدل نشان دهید. یا وقتی محصول چندوجهی (چند بعدی) میفروشید باید از تمام زوایا عکسبرداری شود.
یکی از مشکلاتی که اصولا فروشگاههای آنلاین دارند و بابت آن مورد، جنس مرجوعی دارند، رعایت نکردن اصول عکاسی به ویژه نور در تصویربرداری است.
که در عکس شما، مثلا کیف یک رنگ دارد و وقتی به دست مشتری میرسد رنگش متفاوت است که باعث بی اعتمادی به کسب و کار شما میشود و آن بازگشت مشتری را از دست میدهید.
آرانیک وب با داشتن عکاسهای درجه یک برای شما هم عکاسی صنعتی و هم عکاسی تبلیغاتی انجام میدهد و تکمیل شده به شما تحویل میدهد.
تعیین هزینه عکاسی صنعتی بستگی به تعداد محصولات و سایز محصولات شما دارد.
(البته برای شرکتهای دانش بنیان و استارتآپ تخفیفهای ویژهای داریم، همینطور کسب و کارهای دیگر حتما قبل از سفارش و تصمیم قطعی با کارشناس های ما صحبت کنند تا مقرون به صرفه ترین قیمت براشون محاسبه شود.)
قطعا هر چقدر محصولات بیشتر باشد قیمت به صورت عمدهتری محاسبه میشود و برای شما بهینهتر است.
همینطور در سایز محصول هر چقدر محصول بزرگتر باشد به تجهیزات بیشتری نیاز دارد و عکاسی از آن سختتر است پس هزینهها متفاوت هستند.
اگر سایت فروشگاهی زدید و به جایی رسیدید که میتوانید جهش خوبی در کسب و کارتان ایجاد کنید، پیشنهاد ماست که حتما به صورت حرفهای از محصولات خود عکاسی کنید.
اگر شرکت یا مجموعهای دارید حتما در صفحات درباره ما و صفحات خاص سایت خود نیاز به تصویر با کیفیت از اعضای تیم و با ارائه برند و هویت سازمانی خود دارید.
پس مبحث عکاسی در کسب و کار شما خیلی مهم و حسابی است.
همینطور ویدیو و تیزر برای معرفی مجموعه و کسب و کار شما هم شامل این موارد میشود که نیاز هر بیزینسی است.
امروزه پیشرفت صنعت وب و استفاده روز افزون مردم از اینترنت باعث شده است تا دقت و ظرافت استفاده از ابزارهای وب توسعه پیدا کند، روز به روز توجه به جزئیات بیشتر میشود و لازمه داشتن یک وب سایت خوب و موفق توجه به همین جزئیات است.
یکی از جزئیاتی که باید به آن توجه خاصی شود عکس محصولات کسب و کار شماست، در این مقاله به شما توضیح میدهم که انواع عکاسی چیست و چرا عکاسی صنعتی به این حد رواج یافته است.
برای بهتر دیده شدن محصول شما یکی از مراحل خیلی خیلی مهم عکاسی از محصول است.
که هم برای تصاویر سایت شما کاربرد دارد و هم برای شبکههای اجتماعی و محتواهای تبلیغاتی معرفی محصولتان!
یکی از مزایای رقابتی سایت شما با رقبایتان داشتن تصاویر زیبا، شفاف با جزییات است.
آرانیک وب ارائه دهنده خدمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی حرفهای حساسیت خاصی بر روی کیفیت عکس و ادیت این تصاویر دارد و بهترین تصاویر از بهترین زوایا محصولتان را در اختیار شما میگذارد.
از همان ابتدا مردم علاقه داشتند که بهتر دیده شوند برای بهتر دیده شدن خود از لوازم آرایش بهره میبردند تا زیباتر دیده شوند، امروزه این روند همچنان ادامه دارد همچنان که میل زیبا دیده شدن دارند، مردم تمایل دارند که این زیبایی هم ثبت شود که باعث شد دوربین عکاسی اختراع شود ابتدا از دوربین عکاسی فقط برای عکاسی های خانواده و وقایع استفاده می شد ولی بعد از مدتی که پیشرفته تر شد یک بازرگان پارچه به این فکر افتاد که سخت است هر بار به هرکجا می رود نمونه های پارچه را به حالت اجرا در آورد و همین امر باعث شده عکاسی به مرحله صنعتی شدن ورود کند، او یک بار پارچههای خود را به حالت اجرا در اورد از آنها عکس گرفت و به صورت ژورنالهای امروزی در آورد البته به حد تخصصی الان نبود ولی در زمان خودش تحولی شگرف در کسب کار او ایجاد کرد و پایه عکاسی صنعتی امروزی را پی ریزی نمود.
اکثر افراد تفاوت های این نوع عکاسی را درک میکنند ولی اغلب تفاوت بین عکاسی تبلیغاتی و صنعتی را به خوبی درک نمی کنند.
تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی چیست؟
خیلی از افراد تفاوتی برای این دو قائل نیستند و میگویند عکاسی برای تبلیغ یک کالای صنعتی به کار می رود، بله این کاملا درست است ولی هر سبک جایگاه خاص خودش را دارد.
عکاسی تبلیغاتی یعنی با خلاقیت و دستکاری عکس یک مفهوم را بدون نوشتن متن به مخاطب انتقال داده شود، در واقع باید جذاب بودنش بخاطر خلاقیتش باشد و مخاطب با دیدنش مفهوم مورد نظر در خاطرش بماند، مثلا ممکن است شما بخواهید دوام محصول، زیبایی و کیفیت آن را به نمایش بگذارید باید به نحوی باشد تمامی این مفاهیم را با دیدن تصویر به خوبی درک کند ولی در عکاسی صنعتی دقیقا قضیه بر عکس است، عکاسی صنعتی یعنی عکس گرفتن از محصول به نحوی که به بهترین شکل ممکن وسیله ساخته شده در عکس دیده شود.
در عکاسی صنعتی مفهوم را باید خود مخاطب دریافت کند یعنی کیفیت ساخت باید کامل در عکس نمود کند و مخاطب خود به این نتیجه برسد که محصول کیفیت دارد و نیازی نیست اغراق نمایی در کنار عکس باشد، عکاسی تبلیغاتی مشتری را تشویق به خرید محصول می کند ولی عکاسی صنعتی تشویق به خرید نمی کند مشتری به این نتیجه رسیده است که به محصول نیاز دارد و حالا باید از بینشان انتخاب کند.
عکاسی صنعتی قلقهای خاص خودش را دارد اینکه ما یک دوربین برداریم و هرجور خواستیم از محصولمان عکس بگیریم مسلما جواب خوبی نخواهیم گرفت، هر محصول زاویه خاصی برای عکسبرداری دارد که به آن نقطه عطف نیز می گویند، اینکه با چه جهتی، چه میزان نوری و چه مقداری از ایزو عکس بگریم خیلی مهم است، در عکاسی صنعتی چند مورد مهم باید رعایت شود:
- عکس گرفته شده باید در محیط خنثی باشد, یعنی لوکیشن و رنگ محیطی نباید در زیبایی و هارمونی محصول تداخل ایجاد کند، اگر توجه کرده باشید اکثر محصولات در پس زمینه های سفید و طوسی عکاسی می شوند تا فقط محصول به خوبی دیده شود.
- مقیاس عکس رعایت شود، یعنی اگر محصول به صورتی است که ممکن است مقیاس آن اشتباه گرفته شود المانی در عکس به کار گرفته شود که مخاطب با دیدن آن بتواند سایز اصلی محصول را در ذهن خود تصور کند، مثلا ممکن است شما فروشنده تلفن همراه باشید و مخاطب شما درک درستی از سایز ۵ اینچ گوشی مورد نظر نداشته باشد.
این مورد کمتر رعایت می شود در صورتی که یکی از اصول کلی است، عکاسی دو نوع کلی دارد: عکاسی میکرو (عکاسی از اجسام کوچک) و ماکرو (عکاسی از اجسام بزرگ) که با توجه به نوع لنز های مورد نظر هم ساخته شده عکاس مورد نظر باید به این نکته دقت کند که با توجه به نوع محوصل لنز مورد را استفاده نمایید تا محصول به صورت واقعی به تصویر کشیده شود.
- فاصله کانونی: هر لنز با توجه قطر عدسی یک فاصله کانونی دارد، همه ما بارها تجربه کرده ایم وقتی با دوربین گوشی عکس سلفی میگیریم بینی یا یکی از اجزای صورت و بدن بزرگ می افتد و درواقع به شکل واقعی خودش نیست علتش عدم رعایت فاصله کانونی است، در صورتی که رعایت نشود محصول شما به صورت اغراق آمیزی مقعر یا محدب عکاسی میشود.
برای داشتن یک وب سایت خوب نیازمند به یک ویترین خوب است و یک ویترین خوب نیازمند محصول با رنگ و لعاب واقعی خودش است که باید توسط عکاسی صنعتی تهیه شود، اگر می خواهید یک وب سایت با کیفیت داشته باشید مسلما بخش مهمی از زیبایی بصری آن باید توسط عکاسی صنعتی تامین شود، قبل از هر اقدامی اگه تصمیم به تهیه عکاسی صنعتی دارید با ما تماس بگیرید، مشاوره فنی و تجربه ما مسلما می تواند چاره ساز بهتری برای کسب و کار شما باشد.
برای سفارشهای خدمت طراحی گرافیکی خود با ما در ارتباط باشید. هر خدمت 15 دقیقه مشاوره رایگان هم دارد.
برای استفاده از خدمات گرافیک آرانیک وب از راههای ارتباطی زیر استفاده کنید:
جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:
۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم
۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط جهت چت واتس اپ)
ایمیل: info@aranikweb.ir
آیا هنوز سوالی دارید؟
بخش سوالات متداول ما در زمینه طراحی سایت را مطالعه کنید یا برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.
021-28428676
همین حالا عکاسی محصولات خود را شروع کنید!
برای شروع، کافی است فرم درخواست عکاسی صنعتی ما را تکمیل کنید یا با ما تماس بگیرید.