مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

استفاده از سینماگراف در طراحی سایت

در دنیای طراحی سایت ، می توان از روش های مختلفی جهت طراحی استفاده کرد . سینماگراف در طراحی سایت 

استفاده از سینماگراف یکی از روش های منحصر به فرد در طراحی سایت است که طی سال های اخیر نظر طراحان و صاحبان وب سایت ها را به خود جلب کرده است

.اگر بخواهیم یک تعریف از سینماگراف به شما بگوییم، در واقع سینماگراف تلفیقی بین عکس و فیلم است

سینماگراف چیست؟

سینماگراف یک عکس با کیفیت بسیار بالا است، که در آن برخی از اجزاء به صورت متحرک در می آیند. به طور مثال در عکس بالا قطرات شیر به صورت متحرک درآمده است.

اما قبل از اینکه بیش تر به جزئیات سینماگراف در طراحی سایت بپردازیم.

بهتر است که یک تاریخچه کوتاه از سینماگراف به شما بگوییم. اولین بار در سال 2011 یک عکاس با نام کوین برگ و یک طراح به نام جیمز بک، عکسی را طراحی کردند که توانایی تحرک داشت آن ها این عکس های متحرک را سینماگراف نامیدند.

آن دو پس از مدتی مشاهده کردند که این عکس های متحرک، تاثیر قوی تری در جذب مخاطبان نسبت به عکس های معمولی دارد. از همان زمان بود که جرقه های استفاده از سینماگراف در طراحی سایت زده شد.

حال شاید از خود بپرسید که چرا طراحان سایت از ویدیو جهت طراحی سایت استفاده نمی کنند؟

استفاده از ویدیو در طراحی سایت مشکلات مخصوص به خود را دارد. چرا که اکثر ویدیو ها حجم سنگینی دارند و سرعت لود شدن وب سایت را به شدت کاهش می دهند. همچنین برای کاربران سایت ها، زمان مهم ترین عنصر است.

شاید کاربران سایت شما زمان نداشته باشند تا ویدیو وب سایت شما را ببینند. پس بهترین گزینه برای طراحی سایت سینماگراف است.

سینماگراف ها به چه شکل بوجود می آیند؟

به طور کل سینماگراف ها حاصل ضبط یک ویدیو با کیفیت بالا هستند، که توسط نرم افزار فتوشاپ ادیت می شوند. این ادیت شامل ایجاد فریم های ثابتی است تا به کمک آن ها بتوان عکس متحرک ایجاد کرد.

شاید در ابتدا چنین کاری برای شما سخت و پیچیده به نظر بیاید، اما آنقدر هم که تصور می کنید، خلق یک سینماگراف کار پیچیده ای نیست. و شما با اندکی دانش فتوشاپ می توانید یک سینماگراف حرفه ای ایجاد کنید.

البته تنها ابزار ساخت سینماگراف نرم افزار فتوشاپ نیست و شما می توانید با استفاده از ابزار های دیگری که به صورت تخصصی برای تولید سینماگراف مصرف می شوند، نیز استفاده کنید. یکی از این ابزار ها Gifzign می باشد.

محققان بر این باورند که هر چه میزان حرکت چشم شما در مطالعه یا دیدن یک مطلب بیش تر باشد، به همان اندازه میزان تاثیر گذاری آن مطلب بیش تر می شود.

بر همین اساس در سینماگراف به دلیل تحرک عکس ها، میزان ماندگاری آن عکس ها هم در ذهن بینندگان هم بیش تر می شود. از همین رو تعداد قابل توجهی از صاحبان کسب و کار و کارخانه ها تصمیم گرفتند که از سینما گراف جهت بیلبورد های تبلیغاتی خود استفاده کنند. از این کارخانه ها می توانیم به شرکت کوکا کولا و شرکت نتفیلیکس اشاره کنیم.

همین امر سبب شد که طراحان وب سایت نیز امروزه به سینماگراف برای جلب مخاطبان وبسایتشان روی بیاورند. شما می توانید به دو صورت سینماگراف را در طراحی وب سایت خود استفاده کنید.

1- شما می توانید همانطور که در قسمت بالا توضیح داده شد با استفاده از فتوشاپ و فیلم برداری با کیفیت بالا سینماگراف تولید کنید و سپس از آن استفاده کنید.

2- وب سایت های مختلفی دراینترنت وجود دارند که می توانند در ازای مبلغی،  متناسب با کاری که شما انجام می دهید، برای شما سینماگراف درست کنند. و شما از آن سینماگراف ها در طراحی سایت خود استفاده کنید.

همچنین در اینترنت برای افرادی که نمی خواهند هزینه های زیادی را صرف سینماگراف های اختصاصی کنند، وب سایت هایی وجود دارد که به صورت رایگان سینماگراف ها را در اختیار عموم مردم قرار می دهند.

شما می توانید در این وب سایت ها مطابق با کسب و کار و وب سایت خود به دنبال سینماگراف مناسب بگردید. 

یکی از این وب سایت ها http://www.freecinemagraphs.com/ می باشد.

https://aranikweb.ir/

سینماگراف در طراحی سایت باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

یک سینماگراف در طراحی سایت باید خصوصیات و استاندارد های قابل قبولی داشته باشد. تا کاربران و مشاهده کنندگان وب سایت شما، پس از دیدن وب سایتتان، جذب آن شوند.

در ادامه این مقاله برخی از این خصوصیات را به صورت موردی به شما معرفی می کنیم:

1- سینماگرافی که در طراحی سایت استفاده می کنید باید ظرافت داشته باشد

یکی از تفاوت های بین سینماگراف و ویدیو، ظرافت موجود در سینماگراف است. شما باید سینماگراف را در سایت خود به گونه ای طراحی کنید، که در ابتدا بیننده وب سایتتان، تصور کند در حال مشاهده یک عکس است.

اما ناگهان با به حرکت درآمدن عکس سوپرایز شود. همچنین تمامی اجزا در سینماگراف نباید به حرکت دربیایند، بلکه تاحد امکان یک جزء از عکس باید تحرک داشته باشد و آن حرکت هم باید هدفمند باشد.

2- استفاده از تصاویر اشخاص در سینماگراف

پژوهش ها نشان داده است که استفاده از تصاویر اشخاص در عکس های مورد استفاده جهت طراحی سایت، می تواند تاثیر قابل توجهی در تاثیر آن عکس بر روی کاربران داشته باشد.

سینماگراف ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سینماگراف هایی که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرند و دارای چهره اشخاص هستند. نسبت به سینماگراف های معمولی بیش تر می توانند کاربران را به خود جذب کنند.

3- تکرار عکس متحرک در سینماگراف

 سینماگرافی که در طراحی سایت استفاده می شود.

نباید تنها یک عکس متحرک باشد، که پس از تحرک آن عکس، تصویر ثابت شود. بلکه سینماگراف باید پس از تحرک یکی از عناصر موجود، بار ها و بارها تحرک آن عنصر تکرار شود.

به عبارت دیگر سینماگراف نباید برای حتی یک لحظه از تحرک بازبماند. و همچنان باید به تحرک خود ادامه دهد. درست همانند یک چرخه.

4-ایده ی منحصر به فرد برای ساخت سینماگراف

شما قبل از ساخت یک سینماگراف و استفاده از آن جهت طراحی سایت، باید ایده پردازی کنید و بهترین ایده را برای آن در نظر بگیرید.

شما همچنین می توانید با الهام از دیگر سینماگراف های موجود در اینترنت و تلفیقی از آن ها یک ایده نو و تازه بوجود بیاورید، و با این ایده در طراحی سایت و جذب مخاطبانتان از حریفان کسب و کار خود پیشی بگیرید.  

در اینستاگرام آرانیک وب با ما همراه باشید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید