مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

تغییرات طراحی سایت در سال 2019

روند طراحی سایت یکی از مهمترین نکاتی است که به موفقیت وب سایت شما کمک می‌کند. شیوه های طراحی وب سایت و بروزرسانی های الگوریتم ها (برای سئو سایت) هرساله دچار تغییرات می‌شود.

اگر وارد وب سایتی می‌شوید و بنظر شما این وب سایت بسیار مدرن و طراحی خاصی داشته باشد به راحتی می‌توان گفت که این وب سایت پس از چند ماه تبدیل به وب سایتی قدیمی و معمولی می‌شود پس یکی از نکاتی که باید رعایت شود و باید درباره آن اطلاع داشت تفاوت بین روند صنعت و مد است.

طراح وب سایت شما همیشه در حال مقایسه وب سایت شما با دیگر وب سایت های رغیب است تا مطمئن شود وب سایت شما قدیمی و یا تکراری نشود اما این مقایسه به تنهایی کافی نیست.  سال 2019 از دید طراحان سایت به نام User Experience (ارائه تجربه کاربری در طراحی سایت ) یاد می‌شود.

تغییرات طراحی سایت

تغییرات طراحی سایت در سال 2019
تغییرات طراحی سایت در سال 2019

سرعت وب سایت

شما برای تاثیر خوب یا بد گذاشتن روی کاربر هنگام بازدید ساعت کمتر از 3 ثانیه فرصت دارید که به 3 ثانیه طلایی معروف است. انسان ها بسیار کم طاقت و بی صبر هستند . اینترنت واقعا یک سیستمی است که ماهیت انسان ها را بررسی می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که ما انسان ها از انتظار کشیدن پرهیز می‌کنیم. طبق تحقیقات انجام شده توسط Gomez.com و Akamai بیش از نیمی از کاربران هنگام ورد به یک وب سایت انتظار دارند که وب سایت کمتر از 2 ثانیه باگذاری شود و اگر این اتفاق نیوفتد و وب سایت با یک ثانیه تاخیر باز شود ، وب سایت را سریعا ترک می‌کنند.

برای یک سایت تنها زیبایی آن کافی نیست اگر طراحی سایت تهران  آرانیک شما دارای داده های زیادی باشد بارگیری آن زمان بیشتری می‌برد و ممکن است شما از این طرق درآمد زیادی را از دست بدهید درصد علاقه مندی کاربران به وب سایت شما کاهش یابد. و اگر از بروزرسانی Google Speed  در ژوئیه 2018 اطلاع داشته باشید در می یابید که گوگل اولویت رتبه را برای سایت هایی که سریعتر بارگیری می‌شوند  قرار داده و موتور های جستجو گر نیز از آن پیروی می‌کنند.

پس با توجه به این حرف ها وب سایت شما باید سریع بارگذاری شود . در نتیجه سرعت وب باید در طول فرآیند طراحی سایت باید در اولویت بندی طراحی قرار بگیرد. طراحان وب سایت نمی‌توانند به کد نویسان تکیه کنند آنها باید مار خود را تبدیل به سایتی کنند که هم خوب بنظر کاربر بیاید و هم رتبه خوبی کسب کنند سرعت را همیشه باید از پارامتر های اصلی طراحی بدانند.

دیگر دوران فیلم های فشرده در سایت و جاوا اسکریپت های پر حجم به پایان رسیده اما ما تصاویر و ویدئو ها را حذف نمی‌کنیم بلکه در ساله 2019 باید به گونه ای بگنجانیم تا در سرعت بارگذاری تاثیر چندانی نگذارد.

طراحی تخت Flat Design

در سال 2017 که طراحان و توسعه دهندگان وب سایت های ساده را برای عملکرد بهتر تلفن های همراه ایجاد کردند جستجو کننده های تلفن همراه تا کنون افزایش چشمگیری یافتند. و طراحی موبایل برای وب سایت ها یک امر ضروری شده است وب سایت هایی که تصاویر سنگینی دارند به آرامی بر روی تلفن همراه باز می‌شوند که تجربه کاربران را منفی می‌کنند.

طرح های مینیمالیست و ساده با سرعت خیلی بیشتری بارگذاری می‌شوند و در حال حاضر به دو دلیل بسیار مهم و ضروری هستند اولا هردو کاربران تلفن همراه و دسکتاپ می‌توانند با سرعت بهتری از وب سایت شما تجربه کسب کنند و دوما ارزش سئو بسیار مهم است پس طراحی تخت می‌تواند ارزش سئو را حفظ کند و نیاز سرعت موتورهای جستجو گر را برطرف می‌کند به همین دلایل طراحی مسطح بین کاربران و طراحان یاست محبوب تر شده.

طراحی تخت به معنی دو بعدی بودن هر چیزی نیست طراحی تخت به معنی همه چیز درمورد مینیمالیسم و قابلیت های استفاده از آن است. این یک سبک شناسایی در طراحی است که ما را از هرج و مرج خارج می‌کند و ما روی بخش های مهم وب سایت تمرکز می‌کنیم. طراحی مسطح شامل تغییراتی از طرح های مبتنی است مثل رنگ های روشن لبه های تمیز و دارای فضا های باز زیاد است.

شبکه شکسته و طرح های نامتقارن

در سال 2019 روند طراحی وب به سوی تفکر فاصله از روش معمول است شبکه های شکیته Broken Grid در طراحی سایت یک رنوند بزرگ است. فشار بسیار زیاد طراحان وب به سمت طراحی مسطح و مینیمالیستی طراحان وب زیادی از طرح های شکسته حمایت می‌کنند.

منظور ما از طرح های نامتقارن و شبکه های شکسته همان سیستم شبکه ای Grid System است که چندین دهه به عنوان انواع طرح ها برای چاپ و تبلیغات در فضاهای باز استفاده می‌شود. یک سیستم شبکه ای به ما کمک می‌کند تا طراح به راحتی بتوانند هماهنگی را هنگام اضافه کردن تصاویر محتوا مقالات و … هر وسیله ای که در آن کار می‌کنند را حفظ کند و ساختار شبکه ای را در طرح اولیه حفظ کند.

طراحان می‌توانند با دقت به شکسته شدن الگو ها و همبستگی برنامه ریزی شده آنها به اطلاعاتی دست یابند. استفاده از جایگاه های معمولی و لایه بندی با رنگ ها و بافت های مختلف و استفاده ی خلاقانه از فضا ها و محیط باعث ایجاد حس عمیق در پوسته های مبتنی بر شبکه می‌شوند.

شکل های هندسی در طراحی وب

به عنوان روند میانی بین مینیمالیسم های طراحی مسطح هرج و مرجی که توسط شبکه شکسته کنترل شده و روند طراحی با شکل هندسی مختلف قرار می‌گیرد. این طراحی به شکل ساده و اقلیدسی که در دوران مدرسه مطالعه کردیم (مثلث شش گوش و حلقه) اشاره دارد. اشکال به دلیل داشتن قابلیت ایجاد طرح به راحتی می‌توانند شکاف بین شبکه مسطح و شکسته را پر کنند.

اشکال هندسی ساده با رنگ های روشن می‌توانند لبه هایی را ایجاد کنند که هم بارگیری سریعی دارند و هم زیبایی خاصی.اشکال مانند رنگ ها افکار و احساساتی را در خود حفظ می‌کنند که انسان ها به طور طبیعی با هر یک از آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

مثلا مستطیل نشان دهنده ثبات ، دایره نشان دهنده وحدت ، مثلث نشان دهنده پویایی هستند.اطلاعات در مورد هر یک از نشانه ها کمک می‌کند تا تاثیر بیشتری را روی بازدید کنندگان بگذاریم. اشکال به شما کمک می‌کنند تا سلسله مراتب بصری را ایجاد کنیم و به بخش هایی از یک صفحه که مایلیم توجه بازدیدکننده را جلب کند، توجه کنیم. پس ما همچنان در سال 2019 شاهد اشکال هندسی هستیم.

میکرو انیمیشن ها

یک روند قابل توجه در سال 2019 میکرو انیمیشن است. میکرو انیمیشن برای ارائه یک تجربه و رضایت و احساس خوب کاربر در هنگام مشاهده سایت استفاده می‌شوند. این کار با توجه به نامی که دارد توسط انیمیشن های کوچک انجام می‌شود تا به کاربر در سایت کمک کند . مانند تغییر رنگ دکمه ها یا یک منوی کامل وقتی روی آن کلیک می‌کنیم. اکثر کاربران این میکرو انیمیشن ها رو روی هر دو سیستم عامل ها تجربه کردند. در حال حاضر میکرو انیمیشن ها در مرورگرها طرفداران بسیار زیادی دارند. این انیمیشن به کاربر می‌گویند که در مسیر درستی در سایت هستند یا نه.

حرکات اشیاء حتی وقتی آنها انیمیشن های کوچک هستند باعث جلب توجه کاربران می‌شود. ممکن است خیلی ساده به نظر برسد که یک میکرو انیمیشن می‌تواند کاربر را برای کلیک کردن بر روی فرم ارسال تشویق کند.همانطور که در سال 2019 ملاحظه می‌کنید ، تمامی میکرو انیمیشن ها آماده اند که در صنعت وب باقی بمانند و تاثیر بیشتری داشته باشند. 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید