مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

اهمیت شبکه سازی در اینستاگرام چیست ؟

شبکه سازی اینستاگرام

این مقاله به شما کمک میکند تاثیر شبکه سازی در اینستاگرام بیشتر بدانید .

شما میتوانید با شبکه سازی در اینستاگرام در رشد پیج و کسب‌وکار خود نقش مهمی داشته باشد،از آنجایی که اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوبی به‌شمار میرود میتوانید تاثیر مثبت ببینید.

شبکه سازی در اینستاگرام  چه اهمیتی دارد؟

دیگه زمان اون رسیده که با توجه به استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که برای کسب‌وکارتان در نظر گرفتید، ایده‌های بزرگ تولید محتوا و ایجاد پروفایل کاربری ارزشمند در اینستاگرام را از طریق شبکه‌سازی و افزایش فالوورهای اینستاگرام به واقعیت تبدیل کنین تا بتونید از این شبکه اجتماعی ارزشمند کسب درآمد کنید.

استراتژی‌های برندسازی در اینستاگرام و برندینگ با اینستاگرام، به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی نیاز به رشد مداوم دنبال کنندگان (follower )، جذب مخاطبان و تعامل با آنها داره. اگرچه سئو ( SEO ) همیشه باید به عنوان بخشی مهم در استراتژی بازاریابی اینترنتی شما در نظر گرفته بشه.

اما بیاید با این حقیقت روبه‌رو بشیم، شما احتمالاً نمیتونید برندهای بزرگ با بودجه‌های هنگفت را برای رسیدن به صفحه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل به این زودی‌ها کنار بزنید و به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی میتونن قدرتمندترین هم پیمان‌های برندهای کوچک در هنگام تلاش برای رشد در فضای مجازی و حضور آنلاین باشن، و میتونید برای پیشبرد اهداف برندسازی خودتون از این هم پیمان‌ها بهره ببرید. شما برای حفظ اثرگذاری خود نیازی به بودجه‌های هنگفت ندارید، به جای اون فقط از تبلیغات Facebook استفاده کنید.

اما همانقدر که این موارد میتونن قدرتمند و ارزان باشند، حقیقت تلخ مربوط به اونها اینه که در چند سال اخیر دسترسی اعضا و تعامل در Facebook دچار رکود شده اما اینستاگرام بستر مناسبی برای انجام اینکار هست.

شبکه ‌سازی راز موفقیت افزایش فالوورهای اینستاگرام

همانطور که در زندگی یا کسب‌وکار واقعی شبکه سازی با افراد باعث موفقیت میشه. بسیاری از اکانت‌های معروف که فالوورهای زیادی دارن تونستن با همین روش و با تکنیک « share for a share » یا تبادل فالوور، پرسونا مخاطب هدف مدنظرشان را جذب نمایند. این تکنیک طلایی افزایش فالوورهای اینستاگرام به این صورت هست که مدیران اکانت امکان نمایش محتوای پروفایل شما را روی پیج‌های خودشون میدن. شما باید اکانت‌های معروف در حوزه کاریتان را شناسایی کنید و بعد از توافق با مدیر اکانت‌های انتخاب شده، بهترین محتوای خود را همراه با آی دی پروفایلتان در پیج اونها قرار بدین و اونها هم مشابه با همین کار را روی پیج شما انجام بدن. در نهایت شاهد ده برابر شدن بازخورد فالوورهای خودتون خواهید بود. این شیوه، تبلیغات مرسوم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هست.

چگونه در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

10 نکته برای پیشبرد برندسازی در اینستاگرام آورده شده که به شما کمک میکنه در این پلتفرم موفق باشید.

دید بصری برند در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار هست.

کاربران بیشتر تمایل به عمل دارند اگر بتوانند به راحتی برند شما را از کیلومترها دورتر شناسایی کنند، برای دستیابی به آن، شما فقط کافی است 4 نقش کلیدی زیر را دنبال کنید :

تصور و دید بصری ایجاد کنید که در سبک و کیفیت استوار و سازگار باشه.

یک رنگ مشخص برای برنامه‌های تبلیغاتی خود انتخاب کنید و در هر زمان ممکن به اون بچسبید و از اون استفاده کنید.

اگر از فیلتر خاصی استفاده میکنید اطمینان داشته باشین که در تمام موارد از فیلتر مشابه ای استفاده کنید.

تصاویر خود را با نوشته‌ها و زیرنویس‌ها شلوغ نکنید.

اگه شما خوب عمل کنید، برندتان فوراً شناسایی خواهد شد، حتی اگر کاربر فقط برند شما را روی تصاویر شخصی در سیلی از مطالب دیگر برانداز کند. برندهای متخصص در این زمینه، محصولات خود را در هر پستی که در اینستاگرام میزارن ارائه میدن، اما همیشه با دید بصری برجسته یا به شیوه‌ای ماهرانه.

به عنوان مثال Nike با استفاده از تصاویر خلاقانه با قهرمانان و مشتریان حضور آنلاین و آفلاین خودشو میسازه. شعار تجسمی و شمایلی اونها “فقط انجامش بده ( Just Do It )” در دل استراتژی برندینگ و برندسازی اونها جای داره، و در هر شبکه و رسانه‌ی اجتماعی فعالی قابل دیدن هست. وقتی شما پست‌ها و مطالب اونها رو میخونید، میدونید مربوط به Nike است، بدون اینکه حتی نیاز به درج اسم برند یا لوگوی اون باشه.

بنابراین، خلاق باشید. به عکس‌هایی از محصولات که صرفاً به آنها افکت دادین، اکتفا نکنید. ایجاد محتوایی متفاوت و خلاقانه و منحصر به فرد میتونه آسانتر از آن چیزی باشه که فکرش رو میکنید، کافیست استراتژی‌های برند خودتون رو بشناسید و سعی کنید محتوایی در راستای اون ایجاد کنید.

اگر منابع‌تان محدود هست، میتونید از مشتریان استفاده کنید، از اونها بخواید در مورد برند شما صحبت کنند و به نوعی به دیگران پیشنهاد بدن که از محصولات شما استفاده کنند یا میتونید عکس‌هایی با استفاده از مظنه قیمت خلق کنید، و حتی میتونید محصولات خودتون رو هم به این تصاویر الحاق کنید. فقط باید به یاد داشته باشید که همیشه کیفیت و طرح و ترکیب رنگی برند در ذهن مشتری را حفظ کنید.

برای برندسازی خود در شبکه‌های اجتماعی از متخصصان این امر استفاده کنید

اگر شما از جمله برندهای خلاق نیستید یا در عکاسی و گرفتن تصاویر برندتان توجه کافی نشده، ناراحت نشوید. لازم است برای انجام درست این کار آن را به دست متخصصان بسپارید چرا که انجام آن به تخصص و هنر نیاز دارد.

مد نظر داشته باشید که در زمینه طراحی و عکس‌برداری مدیری با تجربه استخدام کنید. برای تبدیل دنبال‌کنندگان و مخاطبان به مشتریان برند به بیشتر از هزاران عکس نیاز خواهید داشت، پس بهتره انجام اون رو به دست کسی بسپارید که میدونه چجوری باید این کار رو انجام بده، با این توصیف این عمل بهترین سرمایه‌گذاری برای موفقیت برندسازی در اینستاگرام برای شما خواهد بود.

 شبکه سازی به ایجاد روابط طولانی‌مدت کمک می‌کند

اگر شبکه‌سازی را یک رابطه دوطرفه در نظر بگیریم، داشتن یک کانال شبکه سازی مناسب میتونه به پیشرفت شغلی شما کمک کنه. شبکه سازی ممکنه رویکردی آسان و سریع برای ساختن یک رابطه طولانی‌ مدت نباشه. بااین‌حال، تبدیل‌کردن اون به یک فرآیند دوطرفه تبادل میتونه دروازه‌ای را به‌سوی یک رابطه مستحکم‌تر باز کنه. افرادی که نتورکینگ را اولویت نخست خود قرار دادن، تونستن تا شغل‌هایی مرتبط با اهداف تعیین‌ شدشون داشته باشن.

در اهمیت شبکه‌سازی نمیتوان اغراق کرد. اما چطور میتونید توانایی‌های شبکه سازی خودتون رو بالا ببرید تا مطمئن بشید که به‌ طرز بهینه و موثر شبکه سازی میکنید؟

ابتدا ببینید که چه سبکی از شبکه سازی بهترین عملکرد را برای شما دارد

وقتی بحث شبکه سازی میشه، هیچ شاه‌کلیدی وجود نداره. افراد مختلف با استفاده از تاکتیک‌های شبکه سازی مختلف موفق‌اند. نکته اینه که باید چند استراتژی مختلف شبکه سازی را امتحان کنید تا متوجه بشید کدام استراتژی برای شما مناسب‌تر است.برای مثال، اگه یک فرد درون‌گرا هستید، ممکن است ترجیح بدید که تنها با یک نفر و به‌صرف قهوه شبکه سازی کنید و یا در رویدادهای صمیمانه‌تری که شرکت‌کننده‌های کمتری دارن حضور داشته باشید. وقتی‌که ساختار شبکه سازی ایده‌آل خود را مشخص کردید، بررسی کنید که کجا میتونید افراد مناسبی را پیدا کنید که بتونن به شما کمک کنن تا به اهداف فعلیتان در توسعه شغلی دست یابید.

خارج از چارچوب، شبکه سازی کنید

لازم نیست که حتما در یک مهمانی رسمی شرکت کنید تا به یک شبکه‌ساز موفق تبدیل بشید. به دنبال فرصت‌هایی باشید تا هدفمندانه در تمام برهه‌های زندگیتان شبکه سازی کنید. دینا بایکوویتز، کارمند ارشد شبکه سازی و بنیان‌گذار فایربال نتورک، پیشنهاد میکنه که مقاصد شبکه سازیتان را از میان رویدادها و سازمان‌هایی که برای شما مهم‌اند، انتخاب کنید.

 

یک استراتژی بلندمدت آماده کنید

نیازی نیست دقیقا بدونید که توقع دارید چه چیزی را از هر فرصت شبکه سازی به‌دست بیاورید. بااین‌حال، مهم است که به هر فعالیت با یک هدف مشخص وارد شوید. برای مثال، ممکن است با هدف برقراری ارتباط با سه فرد جدید در صنعت خود و یا به‌دست‌آوردن یک نگرش جدید برای به‌ اشتراک ‌گذاشتن با همکارانتان، در یک رویداد شرکت کنید.

پیگیر باشید

این مورد یک کار ساده هستش، ولی بسیاری از حرفه‌ای‌ها به این قدم حیاتی در فرآیند شبکه سازی بی‌توجهی میکنن. زمانی که شما صرف صحبت‌کردن با کسی میکنید، به توسعه شغلی شما کمکی نخواهد کرد؛ اگر که پیگیر نباشید.

توجه داشته باشید نیازی نیست بلافاصله بعد از ملاقات با فردی جدید پیامی بلندبالا و احساسی برای او ارسال کنید. فقط هرچه زودتر یک درخواست ارتباط لینکدین به‌ همراه یک پیام شخصی‌ سازی‌شده برای او بفرستید. پیام‌های فکرشده و هدفمندتان را هنگامی برای آن شخص بفرستید که حرفی ارزشمند برای به ‌اشتراک‌ گذاری و یا دلیل مشخصی برای برقراری ارتباط داشته باشید.

آخرین حلقه زنجیر نباشید

قبل از آنکه درخواست کمک کنید، به دنبال موقعیت‌هایی بگردید که بتونید از طریق اونها به افراد حاضر در شبکه‌تان کمک کنید. هرچه بیشتر در رابطه‌های خود سرمایه‌گذاری کنید، بیشتر درباره افراد جدید شبکه‌تان اطلاعات کسب خواهید کرد؛ پس در نتیجه پیشنهاد کمک به دیگران یا دریافت کمک برای خودتان آسان‌تر خواهد شد!

ارزشی که شما برای بقیه فراهم میکنید تنها محدود به محل کار نیست، و می‌تواند هرچیزی از یک توصیه‌نامه گرفته، تا معرفی دو نفر از شبکه‌تان به‌هم باشد.

 فراموش نکنید که شبکه سازی بسیار مهم است

هیچ‌وقت برای سرمایه‌گذاری در شبکه خیلی زود و یا خیلی دیر نیست. این ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است! بهترین راه برای بهبودبخشیدن به مهارت‌های شبکه سازی این است که خودتان را در موقعیت موردنظر قرار داده و آن را امتحان کنید. طبق نظر بایکوویتز، بدترین اشتباهی که ممکن است در شبکه سازی انجام بدهید این است که آن را اصلا امتحان نکنید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید