مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

آشنایی با سئو خارجی یا Off-page seo

آشنایی با سئو خارجی

تمام مدیرانی که دارای وب‌سایت هستند قصد دارند تا سایت خود را در صفحات اول نتایج موتورهای جست‌وجو‌ (SERP) مانند گوگل، بینگ، یاهو وغیره ببینند، برای این مورد دو راهکار وجود دارد، سئو خارجی و یا داخلی .
مورد اول همان سئو درون سایت است، که شامل فعالیت‌هایی است که در سایت انجام می‌شود، برای ارتقاء رتبه، اما مورد دوم کارهایی است که شما می‌توانید خارج از سایت انجام دهید تا رتبه خوبی از موتورهای‌جست‌و‌جو کسب کنید، هر دو به یک اندازه برای اطمینان از اینکه سایت شما در جست‌جو پیدا می‌شود بسیار حیاتی هستند، اما ما در این مقاله قصد داریم فقط به تاکتیک‌های خارج از صفحه بپردازیم.

سئو خارجی چیست ؟

سئوی خارج از صفحه شامل فعالیت‌هایی است که در خارج از یک وب‌سایت انجام می‌شود تا رتبه‌موتورهای‌جستجو در سایت افزایش یابد. اقدامات معمول SEO خارج از صفحه شامل ایجاد بک‌لینک، تشویق جستجوهای مارک‌دار، افزایش تعامل و اشتراک‌گذاری در سوشال مدیا است.

بهینه‌سازی سایت شما برای سئوی خارج از صفحه به این معنی است که شما باید نحوه کامنت‌گذاری کاربران و موتورهای‌جستجو از نظر اعتبار، محبوبیت و ارتباط را بهبود ببخشید.

به عبارت دیگر: سئوی خارج از صفحه همه مواردی است که شما در خارج از سایت خود انجام می‌دهید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت شما را قابل اعتماد و معتبر ببینند و با استفاده از این روش رتبه سایت ارتقاء می‌یابد.

استراتژی سئو خارجی این است که، از تلاش‌هایی که در وب‌سایت تحت عنوان سئو داخلی حمایت میکند و به اعتبار و ارتباط و قدرت دامنه می‌افزاید.

 سئوی خارج از صفحه به سادگی به گوگل می‌گوید که نظر دیگران در مورد سایت شما چیست. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی لینک با ارزش به صفحات خود داده‌اید، موتورهای‌جستجو فرض می‌کنند که محتوای بسیار خوبی دارید به نوعی که برای کاربران ارزشمند است.

سئوی خارج از صفحه بر افزایش قدرت دامنه شما از طریق دریافت پیوند از وب سایت های دیگر تمرکز دارد.

برای درک اثر سئو خارجی بر سایت به این مثال توجه کنید:

فرض کنید، در یک وان آب ریخته‌ایم و تعدادی اسفنج در آن قرار داده ایم هرچه قدر مقدار آب را بیشتر کنیم اسفنج‌ها پر آب‌تر و باز تر می‌شوند و می‌توان اسفنج‌های بیشتری در آب قرار داد.
در این مثال اسفنج‌ها صفحات شما، وان وب سایتتان و آب لینک سازی‌های شما هستند، که هرچه لینک‌سازی‌های بیشتر و درست‌تر داشته‌باشید صفحات شما بالاتر می‌روند.

اینگونه است که سایتی مانند ویکی‌پدیا تقریباً برای همه چیز رتبه‌بندی می‌کند. آنقدر آب در وان خود دارد که اگر اسفنج دیگری را در آن بیندازید، بدون هیچ تلاش دیگری به بالا شناور می‌شود.

موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه یک صفحه عوامل زیادی را اندازه گیری می‌کنند. در حالی که برخی از عوامل بر اساس محتوا و عملکرد وب سایت است، همچنین گوگل با استفاده از سایت‌های دیگر به این نتیجه می‌رسد که آیا شما فعالیت خوبی دارید یا خیر! به همین دلیل سئوی آف پیج بسیار با ارزش است.

برای مثال ایجاد لینک -یک استراتژی موثر در سئو خارج از صفحه- یکی از مهمترین عوامل رتبه‌بندی است. دلیلش این است که گوگل بر اساس PageRank ساخته شده است، الگوریتمی که از نظر کمیت و کیفیت به پیوندهای صفحه نگاه می‌کند.
بهینه‌سازی موتورهای جستجوی خارج از صفحه فقط در مورد لینک‌ها نیست و عوامل دیگری موثر است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

اهمیت سئو خارجی

اهمیت ندادن به سئو خارجی مانند این است که شما یه خانه ای داشته‌باشید که هیچ کس هیچ چیز از آن نداند و مردم فکر کنند داخل آن خانه بوی نا‌مطبوع می‌دهد و هیچ کس به سمت آن خانه نمی‌رود و رفتن به آن خانه را به دیگران توصیه نمی‌کند.
سئو خارجی مانند این است که شما به همه اطلاع دهید یک خانه زیبا و مرتب دارید برای مشاهده آن دیگران را دعوت کنید تا مردم به سمت آنجا روانه شوند.
تنها اهمیت دادن به وب سایت/مارک یا خانه یا محله خود کافی نیست؛ شما همیشه باید برای افزایش شهرت آن تلاش کنید تا اطمینان حاصل شود که دیگران مایل به بازدید از آن هستند.
بنابراین، اساساً ما سئو خارج از سایت را انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم فعالیت‌هایی که در داخل سایت انجام میدهیم موثر اند یا نه.

در حالی که الگوریتم های جستجو و عوامل رتبه بندی دائماً در حال تغییر هستند، همه میدانند که سئو خارجی به وب سایت ارتباط، اطمینان، اقتدار موثر می‌دهد که هنوز نقش مهمی در رتبه بندی صفحه دارد.

داده‌های حاصل از مطالعه رتبه‌بندی موتورهای‌جست‌وجو نشان می‌دهد، که عوامل مرتبط با سئو خارجی ۵۰ درصد بر رتبه بندی وب سایت موثر است.
در حقیقت، مطالعه عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو در سال 2020، ارتباط واضحی بین کل بک لینک ها و رتبه بندی گوگل پیدا کرد.

به عنوان مثال، دستورالعمل های رتبه‌بندی کیفیت گوگل تا حد زیادی متکی به شهرت خارج از سایت است تا مشخص شود آیا می‌توان به آن سایت اعتماد کرد یا خیر.

آنها این را “تحقیقات شهرت” می نامند، “تحقیقات شهرت” شامل بررسی نظرات آنلاین است، که کاربران فضای مجازی چه دیدگاهی نسبت به وب‌سایت شما دارند.

دوازده تکنیک برای سئو خارجی

عوامل متعددی رو سئو خارجی وب سایت شما اثر گذار هستند که هر کدام از این عوامل استراتژی مربروط به خودشان را دارند.
این عوامل بر جلب اعتماد، شهرت و جذاب شدن وب‌سایت شما موثرند.
در ادامه قصد داریم تعدادی از این موارد و استراتژی آنها را بررسی کنیم.

برند مارکتینگ

یکی از عواملی که بسیار بر سئو آف‌پیج اثر گذار است، برند مارکتینگ است.
اگر کسب‌و‌کاری به دنبال جذب مشترییان بالقوه است و می‌خواهد موفق عمل کند، باید از برند مارکتینگ برای تبلیغات برند تجاری خود استفاده کند.
درصورتی که در این حوزه تلاش چندانی نشود، تجارت شما از دید مخاطبان پنهان می‌ماند و کسی از وجود تجارت شما با خبر نخواهد شد حتی اگر محصولی که ارائه میدهید بسیار با کیفیت باشد!

برند مارکتینگ چیست ؟

برندینگ یعنی پیاده کردن استراتژی‌هایی برای معرفی محصول به مخاطب به جهتی که در ذهن آنان باقی بماند.
برای انجام این روش معمولاً از کمپین‌های تبلیغاتی استفاده میشود.
با راه اندازی این کمپین‌ها هویت کسب‌وکار را برای مخاطبان آشکار میکنیم.
انواع روش‌ها واستراتژی‌ها برای برندینگ وجود دارد مانند: استفاده از کارت‌ویزیت یا لوگو خاص، نحوه برقراری ارتباط با مشتری، نحوه ارسال یا بسته‌بندی محصولات و مواردی از این دست مربوط به برندینگ است.
شرکت‌های پرقدرت به قدری در این زمینه کار کرده‌اند که، زمانی که نام این شرکت‌ها آورده شود به سرعت تصویر لوگو آنها در ذهن مخاطب شکل می‌بندد و این دقیقاً نتیجه چینش یک استراتژی صحیح و هوشمندانه است.
در نتیجه انجام برندینگ و ایجاد اعتماد سازی، مخاطبان به شما اطمینان میکنند و معتقد هستند که خدمات شما خاص و با کیفیت هستند.
پس اینطور میتوان نتیجه گرفت که افزایش آگاهی از برند باعث بالا رفتن نرخ کلیک میشود و بالا رفتن نرخ کلیک ارتباط مستقیم دارد با افزایش رتبه سایت.
هرچه مردم نام برند شما را بیشتر سرچ کنند گوگل این برند را در نتایج جست‌و‌جو بیشتر به نمایش قرار می‌دهد و شانس بیشتری دارید تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

قدرت دامنه

یکی دیگر از فاکتورهایی که بسیار بر سئو خارج از صفحه اثر گذار است قدرت دامنه یا Domain authority  است.
قدرت دامنه براساس اطلاعاتی که از ابزار موز Moz می‌گیرد عمل میکند و ماهی یک بار این اطلاعات آپدیت می‌شوند.
این داده ها از تعداد لینک های یک سایت،  Moz trust،  Moz rank و بیش از چهل فاکتور دیگر که همگی مربوط به آنالیز سئو هستند گرفته می‌شوند.
قدرت واقعی دامنه، به وسیله هوش مصنوعی که یک مکانیسم خودکار یادگیری و تحلیل دارد که میتواند بهترین الگوریتم‌ها را برای بدست آوردن مجموعه‌ای از عوامل موثر در رتبه سایت به دست آورد و به عنوان نتیجه اعلام کند.
به خاطر داشته باشید این رتبه‌بندی که از موز (Moz) برای رتبه‌بندی سایت دریافت می‌کنید، با هر بار آپدیت تغییر می‌کند، البته این رتبه به منزله پیشرفت و پسرفت سایت شما نیست! زیرا این امتیاز همواره در حال نوسان است و یک معیار نسبی است.

چگونه قدرت دامنه را افزایش بدهیم؟

قدرت دامنه را نمی‌توان به راحتی تغییر داد، زیرا؛ الگوریتم های متنوعی روی آن اثر گذارند.
این موضوع کاملا عمدی است و Moz اطلاعات بیشتری در باره فاکتورهای اثر گذار روی ابزارهای تحلیل سئو نمی‌دهد و هرچه این عوامل غیر‌قابل پیش‌بینی‌تر باشد، نتیجه بدست آمده نتیجه موتورهای جست‌و‌جو نزدیک‌تر است.
البته بهترین راه برای اثر گذاری بر روی دامنه همان کار کردن بر روی سئو وب سایت است و موثر ترین روش بهبود لینک های خروجی ورودی وب سایت است و هرچه تعداد و کیفیت بالاتری داشته باشند گوگل اهمیت بیشتری به آن صفحه میدهد.

از کجا بدانم قدرت دامنه وب سایتم چقدر است؟

ابزار Moz معیاری به نامDomain authority را برای میزان معتبر بودن دامنه وب‌سایت شما ارائه می‌دهد که این امتیاز از یک تا صد می‌باشد و هرچه عدد بیشتری کسب کنید دامنه قدرتمند‌تری دارید.
برای مشاهده نمره خود می‌توانید نام دامنه خود را در اینجا تایپ کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از روش های نوین و موثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ اینفلوئنس مارکتینگ است.
افرادی که تاثیر گذارند و یا دارای فالوورزهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی هستند با استفاده از اعتباری که نزد مخاطبین‌شان دارند بسیار برای تبلیغ محصولات و خدمات کسب‌وکارها مناسب‌اند. 
استفاده اینفلوئنسرها از این محصولات و خدمات تاثیر بیشتری بر مخاطبان دارد، اینگونه که آنها راحت تر اعتماد می کنند و در آخر محصول به فروش می‌انجامد.
گاهی ممکن است اینفلوئنسرها علی رغم دنبال کننده‌های زیاد تائیر زیادی بر مخاطبانشان نداشته باشند، اما در هر صورت این تبلیغات را افراد زیادی مشاهده خواهند کرد و به توسعه تجارت و برندینگ شما کمک خواهد‌کرد.
البته این نکته را بیاد داشته باشید که برای هر تبلیغ اینفلوئنسر مرتبط با آن را انتخاب کنید تا به هدفتان برسید.

اینفلوئنسر‌ها بر اساس تعداد فالوورهایشان در شبکه‌های اجتماعی تقسیم‌بندی می‌شوند. آنها را می‌توان بر اساس تعداد فالوئرها در ردیف (مگا، کلان، میکرو و نانو اینفلوئنسرها) طبقه‌بندی کرد.

در حوزه‌ی تبلیغات اینفلوئنسرها به چند دسته تقسیم می‌شوند که به شرح زیر است:

افراد معروف یا سلبریتی

این افراد معمولاً کسانی هستند که به خاطر حرفه‌ای که دارند مشهورند مثلاٌ بازیگران، ورزشکاران وغیره.
با استفاده از این افراد معروف و قابل اعتماد سعی می کنیم اعتماد مخاطب را نسبت به محصولات و خدمات‌مان جلب کنیم .

واینرها

کمدین‌هایی که در فضای مجازی فعالیت دارند و محتوای طنز تولید می کنند را واینر می گویند.
معمولاً مخاطبان به این افراد بسیار علاقه دارند و ویدئوهای آنها را تماشا می‌کنند، در نتیجه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبلیغ برندمان بهره‌گیری از واینرها است.

بلاگرها

افرادی هستند که به نقد و بررسی تخصصی محصولات و خدمات می‌‌پردازند به صورت تولید محتوای متنی و مخاطبان به دلیل بررسی دقیق و توجه به جزئیات آنها، آنها را دنبال می کنند.
برای مثال بلاگرهای حوزه‌ی گردشگری به شهرها و مناطق توریستی سفر می‌کنند و نظر و تجربیاتشان را با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند. بلاگرها به خوبی می‌توانند در کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ در مورد ویژگی‌های خاص و روش استفاده از محصولات توضیح بدهند و مزایا و معایب آن را تشریح کنند.

میکرو اینفلوئنسرها

جامعه میکرو اینفلوئنسرها کوچک و تخصصی است و ارتباطشان با مخاطبانشان نزدیک‌تر است و در عین‌حال تاثیر گذاریشان بر آنها بیشتر است و معمولاً تعداد فالوورهایشان بین دو هزار تا پنجاه هزار متغییر است.

سئو محلی

یکی دیگر از  عوامل موثر در بالا رفتن رتبه سایت سئو محلی است که از دسته سئو خارجی میباشد.
سئو محلی مفهومی جدید در حوزه بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو است.
فرض کنید شما خدماتتان محدود به قسمت خاصی از نقشه است و به طور مثال شما خدماتتان را در کرمان ارائه میدهید، پس بهتر است از سئو محلی استفاده کنید.
زمانی که افراد در گوگل به دنبال خدمات شما در کرمان باشند، سایت شما در نتایج گوگل بهتر بالا خواهد آمد.
این گونه سئو به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد تا افراد محلی به راحتی شما را پیدا کنند.
وقتی شما عبارتی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید با توجه به آی پی شما که در کدام کشور هستید، گوگل از سئو محلی استفاده می‌کند تا نزدیک‌ترین خدمات نسبت به محل زندگی شما را نشان دهد.
گوگل مکان جغرافیایی و سوابق جستجوی افراد را در نظر میگیرد و نتایجش را بر این اساس میچیند.
مکان جغرافیایی کاربران به راحتی از طریق آی پی تشخیص داده می‌شود اما برای فهماندن مکان کسب‌وکارتان به ربات‌های گوگل باید اصولی را تحت عنوان لوکال سئو یا سئو محلی رعایت کنید.

یکی از ویژگی های که می‌توانید از آن استفاده کنید برای سئو محلی و بسیار هم جذاب است ساخت ساب دامین یا زیر دامنه است، اگر کسب‌و‌کاری دارید که چندین شعبه دارد به جای این که تمام اطلاعات تمام شعب را در یک صفحه قرار دهید، برای آنها ساب دامین بسازید و برای هریک صفحه جدا داشته باشید.
اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید به مقاله‌های بعدی آرانیک‌وب مراجعه کنید.

علت اهمیت سئو محلی

در سالهای اخیر تعداد جست‌و‌جو‌های محلی افزایش داشته و با بیشتر شدن تلفن‌های هوشمند روزانه بیشتر‌تر هم می‌شود و این نوع جست‌وجو بسیار هدف‌مند و سریع می‌باشد که اکثر این جست‌و‌جو‌ها تبدیل به مشتری می‌شوند.
بالای شصت درصد از مشتریان به کسب‌وکار‌های محلی اعتماد دارند.
به یاد داشته‌باشید کمتر از پانزده درصد کسب‌و‌کار‌ها محلشان را در google place ثبت کرده‌اند.

تکنیک‌های لوکال سئو

با توجه به اهمیت سئو محلی و تاثیری که بر  سئو خارجی دارد باید تکنیک های کاربردی را بکار بگیریم تا کسب وکار خود را به صورت محلی و به کاربران نزدیکمان بشناسانیم.

  • یکی از این تکنیک ها مهم ثبت کردن کسب و کارتان در سایت  google.com است که در این سایت کسب و کار و تجارتتان را ثبت می کنید. این قابلیت به دیگران می گوید شما چه کسی هستید؛ کجا قرار دارید؛ و در چه حوزه ای فعالیت می کنید. به این ترتیب، در سایت گوگل برای کسب و کار من می تواند به مشتریانی که در منطقه یا مکان نزدیکتان هستند دست پیدا کند.
  • مورد بعدی که برای لوکال سئو باید مورد توجه قرار دهید این است که اطلاعات تماس‌تان را در تمام صفحه ها مورد بررسی قرار دهید که اطلاعات درست و کامل ثبت شده باشند.
  • حتما از گوگل مپ برای سایت و کسب و کارتان استفاده کنید و بهترین مکان برای استفاده از این نقشه در فوتر سایت است.
  • از تگ های متنوع برای برای نشان دادن کسب و کارتان به گوگل استفاده کنید.
  • قاعدتا بهینه سازی متاتگ ها و محتوای سایت جزو اثر گذارترین روش های بهینه سازی سایت هستند.
  • روش بعدی اتصال سایتتان به دایرکتوری محلی است تا با استفاده از آن به کلمات کلیدی مهم و مرتبط دست پیدا کنید و کسب و کارتان را معرفی کنید
  • حتما از کامنتینگ استفاده کنید و از کاربران سایت خود بخواهید تا تجربه ای که از سایت و خدمات شما را داشته اند کامنت کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند
  • و در آخر استفاده از سوشال مدیا مهم ترین بخش سئو محلی است برای معرفی بیشتر وب سایتتان

شما با استفاده از روش های گفته شده به خوبی میتوانید سایتتان را از لحاظ لوکال سئو قدرت ببخشید.

بک لینک

لینک سازی و لینک‌دهی همواره از موضوعات پر بحث و داغ در سئو وب‌سایت است که نطرات ضد و نقیضی در این‌باره وجود دارد ما در این بخش از مقاله سعی داریم شما را با مفهوم بک‌لینک و تاثیر آن بر سئو خارج از صفحه آشنا کنیم.

هنگامی که کاربران یک سایت روی لینک یا انکر تکستی کلیک می کنند و صفحه‌ای از سایت دیگر به نمایش گذاشته می‌شود عمل بک لینک انجام شده.
یکی از موارد مهم و بسیار تاثیر گذار بر سئو خارجی لینک دهی به سایت های دیگر یا همان ایجاد بک‌لینک است.
مدتی پیش بک لینک یکی از مهم ترین عوامل برای رشد سئو سایت بود اما امروزه با تغییر در الگولیتم های گوگل از اهمیت آن کاسته شده اما هنوز هم جزو روش های موثر بر رنک‌گیری سایت است.

این که شما در چه کلمات کلیدی‌ای بک‌لینک دریافت کرده‌اید برای گوگل بسیار با اهمیت است این گونه که با توجه به بک‌لینک‌هایی که دریافت کرده‌اید با همان کلمات‌کلیدی گوگل شما را شناسایی می‌کند.

وبلاگ

اخیراً صدها نفر از مردم دنیا از اقصی نقاط جهان به وبلاگ نویسی روی آورده‌اند و نوشته‌های خود را این‌گونه در معرض نمایش قرار می‌دهند.
و امروزه مانند بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها وبلاگ نویسی هم جزوه پدیده‌های نوین و پرطرفدار است.
وبلاگ یک صفحه یا نشریه اینترنتی است، که شخص یا گروهی از اشخاص روزانه در آن به موضوعات متنوع می‌پردازند و افکار و ایده‌ها و خاطرات و عقاید خود را برای مطالعه عموم در آن قرار می‌دهدند.

استفاده از وبلاگ عامل موثر و مفیدی برای ترویج وب‌سایت میباشد با ایجاد بک‌لینک از آن میشود میزان ورودی را بالا برد .
قرار دادن مقاله‌های خوب متناسب با کسب‌و‌کار و محتوای مفید که به افزایش سطح اطلاعات کاربر کمک می‌کند و آنها را با محصولات و خدماتتان آشنا می‌کند بسیار موثر است.
بد نیست هفته‌ای یک بار محتوای غنی و مفید را به صورت مقاله در وبلاگ‌ها قرار دهیم تا افراد زیادی با برند ما آشنا شوند.

نکات مربوط به وبلاگ نویسی

  • هنگام درج عنوان سعی کنید از عنوان های سوالی استفاده نکنید و عنوان هایی را بکار ببرید که پاسخ سوال باشند.
  • بدون برنامه و استراتژی سئویی وبلاگ نویسی نکنید!
  • حتماً نکات مربوط به سئو را در آن رعایت فرمایید سپس انتشار کنید.
  • زمانی را برای تبلیغات پست وبلاگ اختصاص دهید تا دیده شود به طور مثال از سوشال مدیاها در این باره کمک بسیاری میتوان گرفت.
  • همواره تاثیر وبلاگ را بر سئو سایت خودتان رصد کنید و مطمئن باشید وبلاگ تاثیر بسیار مثبتی بر سئو خارجی شما میگذارد اگر اصولی پیش رفته باشید.
  • حتماً مطالب تازه و کاربردی متناسب با تجارتتان را در وبلاگ قرار دهید.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی از شیوه‌های نوین تبلیغات آنلاین و دیجیتال است که به دلیل غالب و فرمت خاصی که دارد به یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی تبدیل شده.
استفاده از این نوع آگهی تبلیغاتی از مهم‌ترین اقدامات برای اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان می‌باشد.
در این نوع پلتفرم تبلیغاتی شما باید متن تبلیغ کسب و کارتان را در قالب یک متن غیر‌مستقیم و بی طرفانه برای مخاطب بنویسید، در این صورت مخاطب احساس میکند با یک گزارش کاری بی‌طرف مواجه است و همین امر باعث اعتماد سازی میشود و شخص متن را تا انتها مطالعه می‌کند و در آخر وارد وب‌سایت شما می‌شود.
برای نوشتن رپورتاژآگهی باید تمامی نکات نگارشی و اصول را رعایت کنید تا موثر واقع شود.
بسیاری از برندهای دنیا برای معرفی کسب‌وکار خود از این نوع آگهی استفاده می‌کنند زیرا رپورتاژ تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان نامحدود به مخاطبان نمایش داده می‌شود و همیشه در سایت آگهی دهنده خواهد ماند.
در واقع شیوه‌های تبلیغاتی بسیار برای مردم کسل کننده شده و مردم اصلا توجهی به تبلیغات ندارند و در همینجا است که اهمیت رپورتاژآگهی را متوجه می‌شویم.

اثرات رپورتاژ آگهی بر سئو و رتبه سایت

رپورتاژآگهی به صورت مستقیم بر سئو وب‌سایت شما اثر ندارد. عملکرد این نوع آگهی مانند پست مهمان است.
قطعا لینک دهی‌های قرار داده شده از وب سایت‌هایی با قدرت دامین بالا در متن رپورتاژ تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد اما تاثیرش غیر مسقیم است.
بازده رپورتاژآگهی بالاست، این گونه که با کم‌ترین تبلیغ بیشترین ورودی را دریافت می‌کنید و افزایش ورودی باعث بهبود سئو و رنک سایت می‌شود به همین علت است که می‌گوییم تاثیر غیر مستقیم دارد.
به یاد داشته باشید، لینک‌های استفاده شده در محتوای آگهی باید به شکل Nofollow  باشند تا تاثیری بر روی نتایج جستجوی طبیعی گوگل نداشته باشند وگرنه آنها به صورت خرید لینک محسوب میشوند.

انواع رپورتاژآگهی

  • تلویزیونی
  • خبری
  • اینترنتی
  • روزنامه
  • رادیویی
  • وبلاگ

دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

رپورتاژآگهی یک نوع تبلیغ پر سود و پر ریسک است که اگر با روش‌های اصولی انجام نشود اثر معکوس دارد.
دو نکته مهم وجود دارد این که خوانندگان رپورتاژ متوجه تبلیغاتی بودن آن بشوند و با آگاهی به این موضوع به خواندن کل متن بپردازند، مورد دوم لینک دهی های اصولی و نوفالو در آن انجام شود تا گوگل آن را فقط لینک دهی تلقی نکند و باعث اسپم شود.

نکات قابل توجه در رپورتاژآگهی

  • در سایت هایی رپورتاژتان را قرار دهید تا متناسب با کسب و کارتان باشد.
  • سایت های خبری از سایت های مناسب برای انتشار رپورتاژ است.
  • قطعا قبل از انتشار باید سایت انشار دهنده را از لحاط تعداد بازدید بررسی و تحلیل کنید.
  • Domain Authority یا همان قدرت دامنه سایت منتشر کننده بسیار با اهمیت است، از دامنه هایی با رنک پنجاه به بالا استفاده کنید.
  • زمانی رپورتاژ بروید که کلمه کلید شما در صفحه اول یا اول صفحه دوم باشید.
  • محتوای رپورتاژ و محتوای سایت نباید شبیه هم و تکراری باشند باید برای رپورتاژ محتوای اختصاصی تولید کنید.
  • حتماً از انکر تکست های مناسب و درست استفاده کنید، حتما لازم نیست 3 تا انکر تکست داشته باشید میتوانیم یک انکر تکست داشته باشیم یا حتی نداشته باشیم اما درست و اصولی .
  • لندینگ درست به رپورتاژتان بدهید و همواره روپوتاژتان را تقویت کنید، با لینک دهی های هرمی و رپورتاژ رفت روی رپورتاژ.
  • اسپم اسکوئر سایت مقابل را چک کنید.
  • در اوایل انتشار رپورتاژ سعی کنید از سایت های مرتبط استفاده کنید و پس از مدتی برای سایت های دیگر مثل سایت های خبری رپورتاژ بروید.

 

  • حتماً از ویدئو و عکس در محتوای رپورتاژ استفاده کنید، زیرا ارزش و اعتبار صفحه تبلیغ را بالا میبرد.
  • تعداد کلمات باید بین 700 تا 1200 باشد.
  • حتما به طور کامل ویرایش کنید و از تگ‌های هدینگ در آن بهره ببرید.

سوشال مدیا

امروزه با گسترش فضای مجازی و فعالیت اکثر کاربران در دنیای اینترنت و روی آوردن آنها به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و غیره یکی از پر بازده‌ترین روش‌ها برای دریافت ترافیک ورودی و لینک‌دهی خارجی همین سوشال‌مدیا‌ها هستند.
با قرار دادن پست های جهت معرفی محصولات و خدمات، برگزاری جشنواره‌ها، تخفیفات، قرعه‌کشی و غیره و لینک‌دهی آنها به وب‌سایت بازدید موثری را به سمت وب‌سایت روانه می‌کنید.
به خودی‌خود استفاده از سوشال مدیا برای افزایش رتبه موثر نیست، اما برای برقرار ارتباط مناسب با کاربر و مشتریان بالقوه آنها را می‌توانید به سمت وب‌سایت خود بکشانید و ترافیک ورودی را افزایش دهید.

فعالیت در فروم

فروم یا انجمن به دسته‌ای از افراد گفته میشود که در جایی جمع ش‌ه باشند تا مطالبی را منتشر کنند و بقیه افراد انجمن به بحث و تبادل نظر درباره آن مطلب می‌پردازند.
 از کاربردهای انجمن این است که افراد می‌توانند مشکلات و مسائلی را که برایشان پیش آمده عنوان کنند و برای رفع مشکلات‌شان پاسخ‌هایی دریافت کنند.
انجمن‌های اینترنتی به این گونه است که شما می‌توانید با ثبت نام در آن با دیگران گفت‌و‌گو داشته باشید.
البته دقت کنید فروم همان چت‌روم نیست زیرا مطالب داخل فروم باید به تایید مدیر برسد تا منتشر شود و همینطور مطالب موجود در هر پیام چند خطی و طولانی ‌می‌باشد و تمامی مطالب دسته بندی شده باقی می‌مانند تا دیگران در ادامه بحث های دیگران نظرات‌شان را بنویسند.
دو نوع فروم داریم، فروم عمومی و تخصصی، فروم های تخصصی در باره موضوعات خاص و تخصصی صحبت می‌کنند، مثلا در ارتباط با طراحی سایت، عکاسی، هنر وغیره اما فروم‌های عمومی درباره مباحثی مانند مذهب، هنر، ورزش و غیره اما بدون بررسی تخصصی.
شما از فروم‌ها می‌توانید به عنوان یک منبع خوب و معتبر برای یادگیری در هر زمینه‌ای استفاده کنید، چرا که افراد مختلف با توانایی‌های متفاوت از هر جای دنیا در این سایت‌ها هستند و تجربیات و نظراتشان را با شما در‌میان می‌گذارند.
حالا که به طور کلی با فروم آشنا شدیم، بیایید بررسی کنیم فروم ها چه اثری بر سئو خارجی دارند.

تاثیر فروم بر سئو خارجی

فعالیت در فروم‌ها یکی از روش‌هایی است که سئو کاران برای دریافت بک‌لینک از آنها استفاده می‌کنند.

برای استفاده از فروم‌ها برای وب‌سایتتان این گونه عمل کنید:

در گوگل به دنبال انجمن یا فروم‌های مربوط به حوزه کاری خودتان باشید.
بعد از این که پیدا کردید، شروع به قرار دادن مطالبی درباره خدماتتان کنید و کلمه کلیدی را که در متن استفاده کرده اید به سایت خودتان لینک بدهید اما یادتان باشد این لینک ها باید نوفالو باشند.
گرفتن بک‌لینک از فروم‌ها دردسر ها و ریسک‌های مربوط به خودش را دارد.
مثلاً این که امکان دارد سایت‌هایی که در آن پست لینک‌دار قرار می‌دهید، مطالبتان را تایید نکند و اصلا متن‌تان در فروم منتشر نشود، اما برای این کار سایت‌هایی هستند که هنگام ثبت نام هزینه‌ای را از شما دریافت می‌کنند و اجازه می‌دهند تا شما در مطالب‌تان لینک قرار دهید.
 یا امکان دارد به واسطه بک‌لینک گیری، گوگل شما را پنالتی کند .

پس به یاد داشته باشید که فعالیت در فروم‌ها علاوه بر مزایا، معایبی دارد که اگر شما به صورت اصولی کار در فروم‌ها را انجام دهید می‌توانید تاثیر خوب و مثبتی از آن بگیرید.

ساخت ویدئو

امروزه بیشتر مخاطبان و کاربران فضای آنلاین به تماشای ویدئو روی آورده اند و چه بهتر که ما نیز در وب سایتمان تولید محتوای ویدئویی داشته‌باشیم.
فیلم‌ها و کلیپ‌هایی که قرار می‌دهیم نیز باید از لحاظ سئو بهینه‌سازی شوند و از کلمات‌کلیدی مناسب برای آنها استفاده کنیم و حتماً این ویدئوها باید با کیفیت باشند تا مخاطب رغبت کند تا انتهای آن را تماشا کند.
شما با کمک تولید محتوای ویدئویی میتوانید محصولات و خدماتتان را بهتر برای مخاطب بشناسانید و با لینک‌دهی های قوی و قرار دادن این ویدئوها در یوتیوب، آپارات و دیگر وب سایت‌های معتبر به دریافت ورودی و ترافیک کمک کنید.

عضویت در موتورهای جست و جو

با ثبت وب سایت‌تان در گوگل و دیگر موتور‌های جست‌و‌جو احتمال دیده شدن صفحات و مقالات‌تان را افزایش میدهید.
مزایای ثبت سایت در گوگل بیشتر از معایب‌اش هست و بهتر است با ثبت کردن سایت این ریسک را از سایت‌مان برداریم، حتی شما می‌توانید به گوگل بگوید کدام قسمت‌های سایتتان برای‌تان بیشتر اهمیت دارد و کدام قسمت‌ها کمتر!
امروزه تنها راه برای این کار سایت‌مپ است.

کامنت مارکتینگ

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در شبکه‌های اجتماعی به خواندن کامنت‌ها علاقه دارید، حتما با آن دسته از کامنت‌هایی با محتوای ” به پیج منم سر بزن ” مواجه شده‌اید.
این یک نوع کامنت مارکتینگ به نوع ضعیف است و بازدهی چندانی ندارد و ممکن است آن پیج اسپم شود.
اما اگر شما روش های اصولی را برای کامنت مارکتینگ فرا بگیرید می‌توانید هم به سئو سایت و هم به ترافیک ورودی وب‌سایتتان کمک فوق العاده‌ای کنید.
هدف از بازاریابی دیدگاه افزایش بازدید از صفحه، برند مارکتینگ، دریافت بک‌لینک، سئو وغیره است.

تکنیک‌های کامنت مارکتینگ

گاهی برخی از سایت‌ها و انجمن‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا در بخش نظرات لینک قرار دهند.
باید مطمئن شوید تا سایت پذیرنده لینک‌ها را پاک نکند زیرا یکی از دلیل افت رتبه در گوگل، پاک شدن بک‌لینک‌ها می‌باشد.
سعی کنید از سایت‌هایی با قدرت دامنه بالا و اسپم اسکوئر پایین استفاده کنید تا با کمک این سایت‌سایت شما هم ارتقاء یابد.

مورد بعدی، دریافت کامنت از کاربران که یکی از بهترین روش‌ها برای اعتماد سازی کاربران میباشد.
معمولاً افراد هنگام خرید آنلاین به کامنت‌های محصولات توجه می‌کنند و هرچه یعداد کامنت‎‎‍‌‌های مثبت بیشتر باشد.
هنگامی که کاربران در سایت شما نظری را ثبت کردند حتماً به آن پاسخ دهید زیرا باعث می‌شود نرخ تعامل بالا رود و هنگامی که شما محتوای سایت را آپدیت می‌کنید، این کلماتی که در کامنت‌ها قرار گرفته‌اند باعث افزایش چگالی کلمات کلیدی می‌شوند و بسیار تاثیر مثبتی بر سئو وب سایت دارند.
اگر در کامنت‌هایی که در سایت های دیگر قرار میدهید، به نکته مفید و کاربردی‌ای اشاره کرده باشید ممکن است همان سایت‌ یا کاربرانی که کامنت شما را دیده اند در نوشته های آتی به شما لینک دهند.

 کامنت مارکتینگ یکی از راه های اثر بخش برای دیده شدن کسب و کارتان است، به شرطی که اصولی باشد و ما در مقاله‌هایی که در آینده قرار خواهیم داد در این باره صحبت خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

پست مهمان

یکی از اتراتژی‌های کاربردی برای افزایش بازدید و ترافیک سایت استفاده از پست مهمان است، روشی که بیشتر بازاریابان اینترنتی و بلاگرها در نظر گرفته اند.
این روش یک استراتژی ساده و در عین حال اثر گذار برای دریافت بک‌لینک از سایت های معتبر و توسعه وبلاگ نویسی است.
پست مهمان یعنی: قرار دادن محتوا، عکس، ویدئو، مقاله وغیره در سایت‌های دیگران.

در صورتی که به صورت اصولی این روش را پیاده کنیم تاثیر بسزایی برای وب‌سایت‌مان خواهد داشت.
در این روش شما یک پست را در یک وب‌سایت پر بازدید انتشار می‌دهید و از ادمین آن سایت در خواست می‌کنید علاوه بر انتشار آن، لینکی را از سایت ما در انتهای آن پست به عنوان منبع قرار دهد.

مزایای پست مهمان:

پست مهمان مانند یک خیابان دو طرفه می باشد که مزایای دوجانبه دارد برای هر دو سایت و یک بازی دوسر برد است.

  • دریافت ترافیک بالا به وب‌سایت.
  • با استفاده از پست مهمان‌قدرت دامنه خود را می‌توانید افزایش دهید، با لینک دهی به وب‌سایت‌های قدرتمند.
  • افزایش اعتبار و آگاهی از نام تجاری.
  • با انتشار پست مهمان، می‌توانید با افرادی که در زمینه شما فعالیت دارند ارتباط برقرار کنید.
  • قرار دادن این پست‌ها در وبلاگ به دریافت نظرات و ایده‌های جدید از دید مخاطبان کمک می‌کند.
  • قرار دادن پست‌مهمان در وب‌سایت خودتان باعث می‌شود محتوای جدید به مخاطبان ارائه دهید و یک روش عالی برای جذب مخاطبان است.

نکات  کاربردی مربروط به پست مهمان

برای نوشتن یک پست مهمان خوب باید خوب بنویسید! برای این که این پست دیده شود باید از آموزش و یا یک موضوع مناسب مخاطب استفاده کنید.

به طور کلی باید تمام سعی‌تان را بکنید تا آن پست برای کاربر مفید باشد و در آخر به هدفتان که بازدید سایت است برسید.

پست مهمان معمولاً باید بین پانصد تا هزار کلمه باشد، اما بیشتر بودن آن ثابت کرده است که گوگل به آن اهمیت بیشتری میدهد، پس اگر پست مهمان‌تان تا 2500 کلمه هم رسید چه بهتر!

شاید برایتان سوال باشد چند وقت یک‌بار گذاشتن پست‌مهمان مفید واقع می‌شود ؟ ما به شما می‌گوییم حداقل یک بار در هفته این کار ضروری است تا مخاطبین‌تان را به سمت خود بکشانید، پس استخدام یک متخصص تولید محتوا برای نوشتن پست مهمان در این مواقع ضروری است.

نوشتن پست‌مهمان هوشمندانه و قرار دادن آن در سایت های خارجی اثر بسیاری در بالا بردن قدرت‌دامنه شما دارد، پس در این مورد انتخاب سایتی که قدرت‌مند باشد بسیار پر اهمیت است.

مورد بسیار با اهمیت که بالاتر به آن اشاره کردیم قرار دادن یک لینک از وب‌سایت شما در ابتدا یا انتهای پست توسط وبلاگ نویسان بسیار پر اهمیت و ضروری است و با گذشت زمان این بک‌لینک‌ها به افزایش رتبه شما در موتورهای جست‌و‌جوگر کمک می‌کنند.

در نتیجه تمام این صحبت‌ها قرار دادن پست‌مهمان بر سئو سایت شما بسیار موثر است، آرانیک‌وب می‌تواند در حوزه سئو و محتوا نویسی بسیار به شما کمک کند.

تفاوت سئو خارجی و داخلی

سئو خارجی شامل مواردی است که مستقیماً در وب سایتتان اتفاق نمی‌افتد مانند لینک‌دهی، رپورتاژ و تمامی مواردی که بالاتر برایتان شرح دادیم.
اما سئو داخلی مربوط به رعایت کردن قوانین سئو در داخل خود سایت است که در این باره در مقاله دیگری به طور کامل توضیح داده ایم.

سئو خارجی مهم تر است یا داخلی?

نمی‌توان مشخص کرد که سئو داخلی اهمیت بیشتری دارد یا خارجی، زیرا هر دو به اندازه خود بر افزایش یا کاهش رتبه سایت اثر میگذارند و باید هر دو موارد را هماهنگ با هم به پیش راند.

اگر به تازگی وب‌سایتی تاسیس کرده اید یا در نظر دارید وب‌سایتی برای کسب‌و‌کارتان طراحی کنید برای دریافت مشاوره می‌توانید با آرانیک‌وب در ارتباط باشید، در ضمن اگر این مقاله برای شما مفید بود یا انتقادی داشتید حتماً در کامنت‌ها برایمان بنویسید.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید