مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

آموزش فروش و تکنیک های فروش اینترنتی

تکنیک های فروش اینترنتی

دنیای امروز به دنبال سرعت بخشیدن به کارها و راه اندازی کسب‌وکارهای جدید است و راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین طرفداران زیادی دارد. شاید شما کسب و کار خودتان را راه اندازی کرده اید و یا از شروع کردن می‌ترسید. برای رشد کسب و کار و عملکرد بهتر باید آموزش فروش ببینید و از جدیدترین تکنیک های فروش اینترنتی اگاه باشید و آن‌ها را بکار بگیرید.

تکنیک های فروش اینترنتی راه نجات کسب وکار

دو مورد کلی تکنیک های فروش اینترنتی وجود دارد:

۱- فروش از طریق وب سایت

۲- فروش در شبکه های اجتماعی

یک وب سایت راه‌اندازی کنید

اولین قدم در تکنیک های فروش راه اندازی یک وب سایت کارآمد است.

وب سایت شما باید ارزش کاری‌تان را به رخ رقبا بکشد و حس حرفه‌ای بودن را به بازدیدکنندگان القا کند.

برای راه‌اندازی یک سایت می‌توانید از طراحان سایت و متخصصین حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید یا خودتان آن را یاد بگیرید.

محصولات خود را در دید دیگران قرار دهید

در این مرحله باید برای محصولات خود در سایت‌تان، صفحه‌ای درست کنید و تمام ویژگی‌های محصولتان را در آن ارائه کنید.

از کم شروع کنید و به مرور مقدار تولید و سفارشات خود را افزایش دهید.

شاید بعضی اوقات شنیده باشید که می توان یک شبه راه صد ساله را طی کرد اما به این صحبت‌ها توجه نکنید. موفقیت نیاز به تلاش مستمر دارد.

صداقت در کار مرتبط می‌شود، اعتماد کاربران به تجارت و برند شماست.

هیچ وقت ادعایی نکنید که نتوانید آن را انجام دهید و از اغراق کردن و تعریف بیجا به شدت دوری کنید. کاربران و مشتریان امروزی هوشیار هستند.

مشتریان قدیمی را حفظ کنید و مشتریان جدید پیدا کنید.

موتورهای جستجو مشتریانی که به دنبال کالا و خدمات مانند شما هستند را به سمت وب‌سایت شما هدایت میکنند؛

همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی باید بایکدیگر در مورد برند شما صحبت کنند. روش های برای حفظ مشتری قدیمی و پیدا کردن مشتریان جدید در زیر بررسی میکنیم:

  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)
  • تبلیغات پولی گوگل (Google Ads)
  • از تبلیغات Gmail استفاده کنید
  • از تبلیغات PPC به درستی استفاده کنید

 

تبلیغات پولی گوگل (Google Ads)

در این روش از تبلیغات تأثیر زیادی در کسب بازدید و رتبه برای هر وب سایتی دارد.

اما نکته‌ای که کمتر مورد توجه وب مسترها قرار گرفته این است که شما می توانید از افزونه های تبلیغاتی یا Ad Extentions نیز بهره مند شده تا تبلیغات خود را هدفمندتر کنید.

چنین افزونه‌هایی به شما کمک می کنند تا فضای بیشتری از لیست نتایج موتورهای جستجو را به تبلیغ خود اختصاص داده و در نهایت نرخ کلیک بیشتری دریافت کنید.

این افزونه‌ها به عنوان پکیج پیشنهادی در کنار تبلیغات کلیکی پیشنهاد می‌شوند و استفاده از آن‌ها شامل هزینه جداگانه نمی‌شود. با کمک چنین سیستمی قادر خواهید بود تا لینک‌های بیشتری را به عنوان تبلیغ به نمایش بگذارید.

از تبلیغات Gmail استفاده کنید

با حضور بیش از یک میلیارد کاربر فعال در جیمیل، این سیستم ایمیلی از جمله بهترین مکان‌ها برای نمایش تبلیغات هدفمند شما می‌باشد.

باید به صورت هدفمند و دقیق، کلمات تأثیرگذار خود را انتخاب کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای موفقیت در این زمینه، توجه به کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا می‌باشد. با کمی جستجو و مشاهده نمونه تبلیغات دیگران می‌توانید نتایج زیادی به دست بیاورید.

تبلیغات PPC

احتمالا شما هم با تبلیغات تصویری یا متنی زیادی دیده شده باشید که بعد از کلیک روی آن‌ها، به صفحات غیر مرتبط دیگری که اغلب آن‌ها صفحات فرود بعضی سایت‌ها هستند هدایت شوید.

از تبلیغات دروغین PPC پرهیز کنید. مهم نیست سبک تبلیغات شما چیست، اما باید هر تبلیغی که می‌ کنید، به محتوای همان تبلیغ لینک داده شود.

اگر کاربران روی تبلیغ یک محصول کلیک می‌کنند، فقط و فقط باید به صفحه همان محصول هدایت شوند. نه به محصولات مرتبط، یا محصولات ویژه و … بلکه فقط و فقط به همان محصول.

صفحات فرود (Landing Pages)

مهم‌ترین هدف استفاده از Landing Pages نمایش خاص و ویژه یک محصول و یا تبلیغ یک مجموعه می‌باشد.

شما می توانید به جای استفاده از این مدل صفحات قدیمی برای همه محصولات، از کمپین های تبلیغاتی فیسبوک یا AdWords گوگل استفاده کنید.

در واقع این سیستم های تبلیغاتی می‌توانند جایگزینی بسیار عالی برای صفحات فرود قدیمی و سنتی باشند.

از مهم‌ترین دلایلی که می توان برای این مورد به آن اشاره کرد، این است که کاربران تمایل زیادی برای اسکرول کردن صفحات فرود ندارند و ترجیح می‌دهند خیلی سریع‌تر و آسان با محصولات و سرویس‌های شما ارتباط برقرار کنند.

رضایت کاربران و اعتماد مشتریان

متخصصین بازاریابی اینترنتی معتقدند که کاربران خوشنود و رضایت‌مند از برند شما، لژیون هایی هستند که می‌توانند از هر ابزار دیگری فروش شما را بیشتر رونق ببخشند. بنابراین مطمئن شوید که بهترین استفاده را از این افراد می برید.

بهترین راهکار، انتشار رضایت‌مندی این دسته از مشتریان در قالب نقد و بررسی یا توصیف اجمالی از تجارت، محصولات و یا سرویس‌های شما می‌باشد.

نماد الکترونیکی یا E-Namad را در قسمت فوتر و یا حتی در یک بخش جداگانه قرار دهید.

این نمادها به کاربران حس اطمینان می دهند و باعث می‌شوند تجارت شما قابل اعتماد به نظر برسد.

خیلی از مشاغل گوناگون، حتی مشتریان خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز معرفی کرده و خدماتی که برای آن ها انجام داده‌اند را به صورت خلاصه بازگو می‌کنند.

پیشنهادات لحظه‌ای و محدود

این نوع پیشنهادات که می‌بایست در صفحه اصلی وب سایت شما و در قسمتی کاملاً واضح قابل رؤیت باشد، شما باید پیشنهادات لحظه ای از محصولات و یا سرویس های خود ارائه دهید.

یکی از محصولات خود را با تخفیف به معرض دید و فروش قرار دهید و با قرار دادن یک تایمر (شمارش معکوس) و یا تعیین کردن یک زمان مشخص، اعلام کنید که این تخفیف به زودی به اتمام می رسد

روش دیگر تکنیک‌های فروش اینترنتی ارائه محصولات و خدمات محدود می‌باشد. برای این نوع فروش‌ها، تعداد محصولات و یا سرویس هایی که شما ارائه می کنید محدود است و اگر شما این مورد را به صورت یک متن تبلیغاتی در صفحه اول قرار دهید، کاربران حس می‌کنند که ممکن است محصول مورد نظر به زودی به اتمام برسد.

بازگشت وجه بی‌قید و شرط

در بسیاری از مواقع، تنها دلیل خرید نکردن مشتریان، نبود ضمانت برای خرید است. در این حالت در بیشتر مواقع، کاربران به خاطر عدم ضمانت معتبر از خرید خود صرف نظر می‌کنند.

شما باید برای مقابله با این مسئله و اطمینان خاطر دادن به کاربران، سیستم پشتیبانی حرفه‌ای و بازگشت پول خرید در صورت عدم رضایت را در اختیار مشتریان قرار دهید. درواقع می توان اذعان داشت که سرنوشت تجارت شما در این حوزه با چنین مسئله‌ای گره خورده است.

حتی کوچک ترین خریدها نیز برای کاربران شامل این پارامترها می شوند.

گستردگی محصولات مشابه را کمتر کنید

ارائه هر چه بیشتر محصولات در زمینه‌های مختلف یکی از راه‌های افزایش فروش می‌باشد. در بسیاری از موارد ارائه محصول بیشتر، می‌تواند نتیجه عکس در پی داشته باشد.

با توجه به این موضوع، اگر شما از یک محصول مدل‌های مشابه خیلی زیادی داشته باشید، می‌تواند به راحتی باعث دو دل شدن خریدار و ناتوانی در انتخاب یک مورد مناسب باشد.

پیچیدگی فرآیند سفارش و پرداخت

مردم حوصله فرآیندهای پیچیده خرید آنلاین را ندارند و به سرعت از خرید خود منصرف می‌شوند.

با توجه به این مسئله باید گفت که از مهم‌ترین دلایل کاهش فروش آنلاین یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی است.

وب سایت‌هایی که خرید کردن از آن‌ها آسان بوده و فرآیند سفارش و پرداخت در آن ها بدون پیچیدگی انجام می‌شود، مقدار بسیار بیشتری از وب سایت‌های مشابه، فروش داشته‌اند.

بسیاری از وب‌سایت از سیستم لاگین گوگل یا فیسبوک استفاده می‌کنند.

استفاده از این سیستم سبب می‌شود تا کاربران زمان خود را برای ساخت و پر کردن فرم حساب کاربری تلف نکنند و در عین حال، امنیت حساب کاربری خود را نیز حفظ می‌کنند و می‌توانند به راحتی به گزارش خرید، فاکتورها و رسیدهای پرداخت دسترسی داشته باشند.

روش‌های پرداخت مختلف

شما باید هر مدل پرداختی که امکان استفاده از آن وجود داشته باشد را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کنید.

این روش‌ها می‌توانند شامل پرداخت اعتباری یا به اصطلاح کیف پول، پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانکی، پرداخت های بین المللی از طریق حساب‌های اعتباری، انتقال وجه کارت به کارت یا حساب و در نهایت پرداخت نقدی (در محل) باشند.

تصاویر با کیفیت از محصول

تمام وب سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر آنلاین، همگی دارای یک اتاق عکاسی هستند تا در آن اتاق ها از محصولات خود از زوایای متفاوت عکس تهیه کنند.

تجربه نشان داده است که تقریباً تمام کاربران و مشتریان اینترنتی مایلند قبل از خرید محصول خود، تصویر واقعی آن را از زوایای مختلف مشاهده کنند.

اگر این خواسته آن‌ها را برآورده کنید، شانس خیلی بیشتری برای افزایش فروش خود خواهید داشت.

بازخوردهای مشتریان

یکی از مهمترین تکنیک های فروش اینترنتی بستری ایجاد مناسب برای دریافت و پاسخ به سؤالات و دغدغه های کاربران است و همچنین پذیرای انتقادات، شکایات و درخواست‌های آن‌ها باشید.

با این کار نه تنها باعث کسب اعتماد آن ها می‌شوید، بلکه اعتبار خود را به عنوان یک فروشگاه حرفه‌ای در بین رقبا افزایش می‌دهید.

در قدم دوم، باید در اسرع وقت به درخواست‌ها و شکایات و انتقادات مشتریان رسیدگی کرده و مشکلات احتمالی را مرتفع سازید.

هر چه بیشتر به این مبحث رسیدگی کنید، شانس افزایش فروش آنلاین بیشتری نیز خواهید داشت.

بخشنده باشید

فرستادن کالا و هدایای رایگان به مشتریان نه تنها باعث افزایش آگاهی و علاقه‌مندی مشتریان نسبت به برند شما می‌شود، بلکه راهی بسیار مناسب برای آشنا کردن آن‌ها با محصولات دیگر شما می‌باشد تا با دریافت نمونه هایی از محصولات پیشنهادی شما با آن ها به صورت مستقیم آشنا شوند و ترغیب به خریداری آن‌ها کنند.

در نتیجه شانس خرید این محصولات به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

ارسال دو کالا به ازای خرید یک کالا، ارسال رایگان نمونه‌های گوناگون از محصولات دیگر، شرکت دادن کاربران در قرعه کشی‌های هفتگی یا ماهیانه در ازای خرید محصولات خاص و … از دیگر روش‌های مشابه در این زمینه هستند.

شخص خریدار” یا “Buyer Persona

به کمک Buyer Persona بتوانند بهترین و سودبخش ترین مشتریان را شناسایی کنند.

اطلاعات شامل مشخصات فردی یک خریدار، علائق، شغل و … می شود.

شما با در اختیار داشتن این اطلاعات و ساخت یک مشتری خیالی که دارای این مشخصات است، می‌توانید مخاطبین خود را به صورت هدفمند و هوشمند شناسایی کنید.

در واقع شما با این روش مشتریانی را شناسایی می‌کنید که بیشترین احتمال خرید محصولات شما را دارند.

عملکرد این سیستم شبیه به سیستم Facebook Lookalike Audience می‌باشد.

می توان گفت که پیاده سازی این سیستم، در پیدا کردن مشتریان ایده آل با توجه به زمینه کاری سایت شما کمک شایانی خواهد کرد.

قیمت گذاری دلپذیر (Decoy Pricing)

محصولات هدف خود را در بازه وسط یعنی قیمت متوسط قرار دهید. با این کار شما مشتریان را به سمت خرید کردن محصولات متوسط، یعنی همان محصولاتی که شما می‌خواهید خریداری شوند ترغیب می‌کنید.

البته برخی از خریداران سراغ محصولات گران‌تر می روند (که همین موضوع نیز باعث افزایش درآمد و سوددهی شما می‌شود)، اما اغلب خریداران ترجیح می‌دهند که این کار را نکنند و محصولاتی را ارجعیت قرار می‌دهند که به انتخاب شما در بازه قیمت میانی قرار گرفته‌اند.

مشتریان خود را فراموش نکنید

فراموش کردن و بی‌توجهی به مشتریان بعد از اتمام سفارش از بدترین عاداتی است که خیلی از فروشگاه‌های آنلاین آن را مرتکب می شوند.

برای این مسئله باید از همان ابتدای کار و از پروسه خرید سعی به جذب کردن مشتریان کنید.

سعی کنید به محض ثبت سفارش توسط مشتری، تمامی اطلاعات لازم را از طریق پیامک و ایمیل به مشتری ارسال کنید.

امکان رهگیری خریدها توسط مشتریان است. این مسئله باعث ایجاد حس خیلی خوب و اطمینان در مشتری می‌شود که می‌تواند به تبدیل شدن مشتریان معمولی به مشتریان ثابت کمک خیلی زیادی کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله، الگوریتم دزد دریایی را هم مطالعه بفرمایید، شاید دید مناسبی از این کارها به شما بدهد.

پاپ آپ (Opt-In Pop-Up Offer)

با پیشنهادهای پاپ آپ، شما پیغام، تبلیغ و پیشنهاد محصولات خود را در یک پنجره پاپ آپ در خود وب‌سایت برای کاربران باز می‌کنید و آن ها می توانند با وارد کردن ایمیل خود و یا کلیک کردن روی لینک محصول، وارد صفحه مربوطه شده و از همین طریق شانس فروش خود را افزایش دهید.

این مدل پیشنهادات نباید تکراری بوده و برای مدت طولانی در وب سایت شما باقی بمانند.

شما باید برای مثال به مدت چند روز یک پیشنهاد را در طول یک ماه در وب سایت خود تکرار کنید و سپس این پیشنهادات را حذف کنید. 

به یاد داشته باشید که یک دکمه برای بستن صفحات تبلیغاتی پاپ آپ حتما در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در زمینه کسب‌وکار آنلاین توصیه ها و نکات زیادی مطرح شده است، اما اغلب این موارد جنبه عمومی دارند. ما سعی کردیم تکنیک ‌های فروش اینترنتی کلیدی و بنیادی و بسیار تأثیرگذار را به شما ارائه بدیم تا با انجام درست انها در مسیر موفقیت گام بردارید.

 

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید