مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

کرونا و کسب و کار های مجازی

می دونستید ویروس کرونا یا کوویید 19 کرونا و کسب و کار های مجازی تاثیر گذاشته است؟

یا می دونستید ویروس کرونا کسب و کار های مجازی را به چه سمتی سوق داده است؟ شاید هم برای شما این سوال مطرح شده باشد که با وجود کوویید 19 کدام کسب وکارهای مجازی بازدهی بالاتری دارند و می توانند موفق تر عمل کنند.

اگر چنین سوال هایی برای شما هم پیش آمده، پیشنهاد می کنیم.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کرونا و کسب و کار های مجازی

همانطور که می دانید ویروس کرونا در تمامی کشور ها، اقتصاد و کسب و کار های مختلف را دگرگون ساخته است.

حتی در برخی از مشاغل مانند کسب و کار های فیزیکی و یا حضوری می توان گفت که ویروس کویید 19 این کسب و کار ها را به مرز نابودی کشانده است.

همچنین برخی از کسب وکار هایی که از نظر کارشناسان غیر ضروری تلقی می شوند. آسیب های بسیار زیادی را در دوران بیماری کرونا تجربه کرده اند.

به طور مثال فروشگاه های حضوری ، رستوران ها، کافه ها و … آسیب های جبران ناپذیری را تجربه کرده اند.

اما در این میان کرونا و یا کوویید 19 کمترین تاثیر را بر روی کسب و کار های مجازی گذاشته است.

در خیلی از کسب و کار های مجازی، شرکت ها توانسته اند که کارمندان خود را از راه دور مدیریت کنند، و به نوعی به کارمندان خود دور کاری بدهند. به همین دلیل کسب و کار های مجازی کمترین آسیب را در دوران شیوع کوویید 19 دیده اند.

البته بعضی کسب و کار های مجازی هم در دوران شیوع کرونا آسیب های زیادی را متحمل شده اند.

به عنوان مثال شرکت هایی که به صورت مجازی اقدام به فروش بلیط های مسافرتی می کردند. با توجه به اینکه در شرایط کرونا بسیاری از کشور ها مقرراتی همچون قرنطینه را اعمال کردند.

این شرکت ها نمی توانستند که به مسافران بلیطی را به فروش برسانند. همین موضوع ضربه سنگین اقتصادی به این شرکت ها وارد کرد.

همچنین در دوران شیوع ویروس کوویید 19، مشاهدات نشان می دهد که علاقه مردم برای خرید پوشاک به صورت مجازی به شدت کاهش پیدا کرده است.

البته در مقایسه با کسب وکار هایی که به صورت حضوری اقدام به فروش پوشاک می کنند. کسب و کار های مجازی که اقدام به فروش پوشاک در بستر اینترنت می کنند. متحمل ضربه سنگین اقتصادی نشده اند.

تعطیلی کسب و کار ها بخاطر کرونا
تعطیلی کسب و کار ها بخاطر کرونا

ویروس کرونا کسب و کار های مجازی را به چه سمتی سوق داده است

با توجه به همه گیری ویروس کرونا، و کمبود برخی از لوازم بهداشتی و ضد عفونی در مراکز خرید، فروشگاه های اینترنتی توانسته اند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

همچنین کسب و کار های مجازی که به فروش لوازم سوپرمارکتی هم می پردازند.

توانسته اند به رشد قابل توجهی از نظر تعداد مشتریان برسند. به علاوه با توجه به اینکه اکثر مردم با شیوع کوویید 19 در قرنطینه خانگی هستند. استفاده از وب سایت هایی که به پخش فیلم و سریال هم می پردازند افزایش پیدا کرده است.

همچنین وب سایت هایی که به تولید محتوای آموزشی مانند آشپزی، تدریس و … می پردازند. توانسته اند تعداد بازدیدکنندگان خود را به شدت افزایش دهند.

اما خوب با توجه به تعدد سایت هایی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

قطعا وب سایت هایی موفق می شوند که از نظر محتوا، عملکرد خوبی را به توانند به بازدیدکنندگان خود به نمایش در بیارن.

در واقع شیوع ویروس کرونا سبب شده که کسب و کار های مجازی بیش تر مورد توجه قرار بگیرند. اما آن دسته از کسب و کار هایی می توانند در این شرایط موفق تر عمل کنند.

که چند ویژگی اصولی در کسب و کار مجازی را رعایت کرده باشند.

به طور مثال وب سایت این کسب و کار ها از نظر طراحی سایت، سئو و محتوا در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد. به عبارتی دیگر کوویید 19 سبب شده که رقابت بر سر محتوا و کیفیت در کسب و کار های مجازی بیش تر شود.

با وجود کوویید 19 چه کسب و کار های مجازی توانسته اند بازدهی بالاتری داشته باشند:

ما در ادامه قصد داریم تا به صورت موردی کسب و کار های مجازی که در دوران ویروس کرونا یا کوویید 19 بالاترین بازدهی را داشته اند را به شما معرفی کنیم.

1- کسب و کار های مجازی که اقدام به فروش کالا های سوپرماکتی می کنند:

در گرافی که در پایین متن برای شما تهیه کردیم. می توانید مشاهده کنید که از زمان شیوع ویروس کرونا، مردم رغبت بیش تری برای خرید کالا های سوپرمارکتی در بستر اینترنت داشته اند.

شاید یکی از دلایلی که این کسب و کار مجازی توانسته بازدهی بالاتری نسبت به دیگر کسب و کار های مجازی داشته باشد. نگرانی مردم از قرنطینه شهر ها و یا تردد کمتر در سطح شهر به خاطر مبتلا نشدن به کوویید 19 بوده است.

2- کسب و کار های مجازی که به فروش کالا هایی به جزء کالا های سوپرمارکتی می پرداختند:

همانطور که در گراف پایین متن مشاهده می کنید. فروش برخی از کالا ها در دوران شیوع کرونا در کسب و کار های مجازی توانسته بازدهی بسیار خوبی داشته باشد.

به عبارتی این نمودار این مفهوم را می رساند که عادت و رفتار خرید مردم در بستر اینترنت در این دوران به شدت تغییر کرده است.

به طور مثال کسب و کار های مجازی که در حوزه پزشکی و کالا های مربوط به کودکان فعالیت می کنند.

رشد به مراتب بیش تری را نسبت به فروش دیگر کالا ها داشته اند. همچنین پس از آن ها کسب و کار های مجازی که به فروش مواد تمییز کننده و غذا آماده می پردازند. توانسته اند درصد خوبی از فروش را تجربه کنند.

3- کسب و کار های مجازی که خدمات و سرویس های آنلاین به مشتریان خود عرضه می کنند:

همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید. از زمان همه گیری ویروس کرونا، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت هایی که خدمات خاصی را به مشتریان خود عرضه می کنند، افزایش یافته است.

شاید بهترین سایت های خدماتی در دوران کووید 19، سایت های تماشای آنلاین فیلم و سریال و سایت هایی که اقدام به عرضه برنامه غذایی و یا ورزشی می کنند،  بوده اند.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید