Url مناسب سئو

Url مناسب سئو و بهینه سازی سایت چه ویژگی هایی دارد؟

Url مناسب سئو و بهینه سازی سایت چه ویژگی هایی دارد؟ 800 520 کارشناس محتوا1
Url مناسب سئو و بهینه سازی سایت چه ویژگی هایی دارد؟Reviewed by نرگس کاوه on Sep 4Rating: 3.5Url مناسب سئو و بهینه سازی سایت چه ویژگی هایی دارد؟Url مناسب سئو و خوب چه ویژگی هایی دارد؟Url خوب باید ساده و کوتاه باشد. باید بدانید که Url به طور کلی به 2 دسته دینامیک و استاتیک تقسیم بندی می شود.

نوشتن Url مناسب سئو و خوب می تواند نقش مهمی در سئو وب سایت شما بازی کند، برای همین بهتر است برخی از نکات را در نوشتن Url وب سایتتان رعایت کنید. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

Url چیست و چگونه بر روی سئو وب سایت ها تاثیر می گذارد؟

اگر بخواهیم به شکل ساده، یک تعریف از Url به شما بگوییم.

در واقع Url همان آدرس وب سایت شما تلقی می شود که از واحد های مختلفی تشکیل شده است.

شما در عکس پایین می توانید تصویر Url یک وب سایت را مشاهده کنید.

در این تصویر تمامی اجزاء Url برای شما به تفکیک به نمایش درآمده است. اما نوشتن Url بر خلاف تعریف ساده آن، نیاز به دانستن برخی از نکات دارد.

چرا که نوشتن Url می تواند تجربه کاربری وب سایت شما را افزایش دهد و از این طریق بر روی سئو وب سایت ما تاثیر گذار باشد.

به همین دلیل برخی از وب سایت ها همواره برای نوشتن Url وب سایتشان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

برخی از وب سایت ها نیز با این سوال روبرو می شوند که در Url وب سایت ها بهتر است از حروف فارسی استفاده کنیم و یا انگلیسی؟

که در مورد این مسئله نیز در ادامه مقاله صحبت می کنیم.

Url چیست و چگونه بر روی سئو وب سایت ها تاثیر می گذارد؟

Url چیست و چگونه بر روی سئو وب سایت ها تاثیر می گذارد؟

 

Url مناسب سئو و خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ما در ادامه سعی می کنیم تا ویژگی های Url خوب را برای شما به صورت موردی ذکر کنیم.

۱- Url خوب باید ساده و کوتاه باشد.

قبل از اینکه در مورد ساده بودن Url به شما توضیح دهیم. باید بدانید که Url به طور کلی به ۲ دسته دینامیک و استاتیک تقسیم بندی می شود.

اگر کاربر بخواهد در وب سایت شما عملی مانند آپلود عکس و یا ثبت نام و … را انجام دهد.

شما نیازمند Url استاتیک هستید. اما اگر شما نخواهید کاربر بر روی وب سایت شما عملی را انجام دهد.

شما نیازمند Url دینامیک هستید. عموما اکثر وب سایت ها به Url دینامیک بیش تر از استاتیک احتیاج دارند.

به همین منظور عموما Url هایی که وب سایت ها استفاده می کنند به صورت دینامیک است.

اما Url دینامیک باید کوتاه و مختصر نوشته شود. به صورتی که هر فردی به راحتی بتواند آن را بخواند. به طور مثال بهتر است از Url زیر استفاده کنیم:

به جای استفاده کردن از Url عکس زیر:

به علاوه تجربه ثابت کرده است که هر چه Url وب سایت شما کوتاه تر باشد. از آن طرف وب سایت شما می تواند در جایگاه مطلوب تری در صفحه SERP قرار بگیرد.

به همین منظور کوتاهی و استفاده صحیح از کلمات به طرزی که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی Url وب سایت شما را بخوانند. از ویژگی هایی است که Url هر وب سایتی باید داشته باشد.

۲- Url  خوب باید سازماندهی شده باشد:

در این جا منظور از سازماندهی این است که نباید Url وب سایت شما شلوغ باشد. بلکه Url وب سایت شما باید دارای یک سری ترتیب خاص باشد. به طور مثال در عکس پایین شما ۲ Url مختلف را می توانید مشاهده کنید.

همانطور که مشخص است، Url بالایی بسیار ساده تر و مرتب از Url پایین است.

Url مناسب سئو و خوب چه ویژگی هایی دارد؟

Url مناسب سئو و خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کل یک Url خوب باید از دسته ها، زیر دسته ها و به طور مثال محصولات تشکیل شده باشد. به عنوان نمونه اگر آدرس اصلی وب سایت شما https://www.homepage.com باشد.

اگر وب سایت شما دارای محصولات آرایشی است بهتر است که Url  صفحه فروش محصولات آرایشی شما https://www.homepage.com/makeup باشد. به علاوه در صفحه ای که شما می خواهید زیر مجموعه ای از لوازم آرایشی را در وب سایت خود قرار دهید.

بهتر است که زیر گروه دیگری مانند  https://www.homepage.com/makeup/lipstick ایجاد کنید. در اینجا ما محصول رژ لب را به صورت مثال برای شما قرار دادیم. اما اگر محصولات متنوعی در این زیر دسته لوازم بهداشتی وب سایت شما قرار می گیرد.

شما می توانید عنوانی دیگر نیز به Url وب سایتتان اضافه کنید. مانند https://www.homepage.com/makeup/lipstick/liquid

قطعا نوشتن Url به سبک بالا می تواند نقش مهمی را در افزایش تجربه کاربری و در نتیجه سئو وب سایت شما داشته باشد.

یک Url خوب باید حاوی کلمات کلیدی باشد.

یک Url خوب باید حاوی کلمات کلیدی باشد.

 

۳- یک Url خوب باید حاوی کلمات کلیدی باشد.

یکی دیگر از ویژگی های یک Url خوب استفاده صحیح از کلمات کلیدی در داخل آن است. همانطور که می دانید شناخت کلمات کلیدی و استفاده از آن ها در محتوای وب سایت می تواند تاثیر مطلوبی در سئو وب سایت شما داشته باشد.

در همین حال استفاده از کلمات کلیدی در Url وب سایت هم می تواند به همان اندازه که استفاده از آنها در محتوا مهم است، مهم باشد. چرا که گوگل ترجیح می دهد که وب سایت هایی را به کاربران خود معرفی کند که در Url وب سایتشان از کلمات کلیدی استفاده کنند.

البته استفاده زیاد از کلمات کلیدی در Url نیز می تواند تاثیر معکوسی بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد.

کارشناسان براین باورند که استفاده از ۱ الی ۲ کلمه کلیدی در Url هر صفحه از وب سایت می تواند تاثیر بسیار مطلوبی در سئو وب سایت ها داشته باشد.

همانطور که در عکس پایین مشاهده می کنید. ما مثالی از ارتباط استفاده از کلمات کلیدی در Url و چگونگیه قرار گیری وب سایت ها در صفحه نتایج گوگل برای شما به نمایش در آورده ایم.

۴- Url خوب دارای علائم خاص نمی باشد:

شما نباید هیچگاه در Url وب سایتتان از علائم خاص استفاده کنید.

به طور مثال علائمی مانند %، $، & و … می توانند تاثیر نا مطلوبی بر سئو وب سایت شما داشته باشند. به همین منظور بسیاری از کارشناسان بار ها تاکید می کنند که از علائم خاص در Url وب سایت استفاده نکنید.

Url فارسی بهتر است یا انگلیسی؟

خیلی از وب سایت ها با این سوال روبرو می شوند. که بهتر است از چه زبانی در نوشتن Url وب سایتشان استفاده کنند.

برخی هم تصور می کنند که استفاده از زبان هایی به غیر از انگلیسی می تواند تاثیر منفی در سئو وب سایت داشته باشد.

اما چنین چیزی صحت ندارد. شما می توانید با هر زبانی اقدام به نوشتن Url وب سایتتان کنید.

اما کارشناسان بر این باورند که استفاده از Url انگلیسی می تواند تاثیر به مراتب بهتری نسبت به Url فارسی داشته باشد.