اصول سئو چیست؟ (قسمت دوم)

اصول سئو چیست؟ (قسمت دوم) 800 520 کارشناس تامین محتوا آرانیک وب
اصول سئو چیست؟ (قسمت دوم)Reviewed by کارشناس تامین محتوا آرانیک وب on Nov 22Rating: 4.5

اصول سئو 

سلام با سری مقالات خودمونی در خدمت شما دوستان عزیز هستم، من علی کربلایی هستم مدیر وب سایت آرانیک وب و سعی دارم داخل مقالاتی که مینویسم خیلی ساده و خودمونی به دور از هجویات و ادبی گویی به شما مطالبی رو بگم،
تو قسمت قبلی یسری از اصول سئو سایت بهتون گفتم از قصد قسمت بندیش کردم که مجبور بشید روی هر قسمت تامل کنید، اگه قسمت اول رو نخوندید از اینجا می تونید بخونید تا اصول سئو چیست رو از اول یاد بگیرید.

سئو

مورد بعدی که که باید در موردش بگم بهبود بخشیه توضیحات متای وب سایت هستش

این توضیحات خیلی مهم هستن شما باید بتونید توی یه جمله تقریبا ۲۰۰ کلمه کل منظورتون رو برسونید هرچقد بهتر بنویسد این متن رو محتواتون بهتر دیده میشه هم گوگل خوشش میاد هم مخاطبتون راحتر میفهمه این محتوا به کارش میاد نه. تا قبل از سال ۲۰۱۷ تعداد کلمات مجاز بین ۱۵۵تا ۱۶۵ کاراکتر بود بعدش گوگل اعلام کرد تا ۳۲۵ کلمه مجازه و الان اعلام کرده که توضیحات متا کمتر شده . توی جمله ی این قسمت از کلمات سخت استفاده نکنید سعی کنید جمله ای ساده و روان باشه که مخاطب سریع منظورو بفهمه و تصمیم بگیره که این محتوا به دردش میخوره یا نه .

سئو

رعایت کردن توزیع کلمات کلیدی یا همون چگالی کلمات کلیدی

توی محتوا نویسی کسی موفقه که بتونه توی ۱۰۰ کلمه اول از کلمات کلیدی هدف استفاده کنه، توی این کار افراط نکنید که یکی مقاله رو خوند بهش بربخوره شما کلمات کلیدی رو متناسب مخاطب طراحی کنید نه گوگل چون اگه این کارو کنید دو الگورتیم “جستجوی معنا محور” و “مرغ مگس خوار” شمارو شناسایی میکنن و نمره منفی هم میگیرید در مورد این دوتا الگوریتم هم به زودی مقاله مینویسم. پس افراط سود که نداره هیچ ضرر هم داره.

لینک سازی!

هیچ بغالی (بقالی) نمیاد بگه ماستم ترشه همه میگن ما خوبیم اصن بهتر از ما وجود نداره ما هم باید همین کارو توی وب سایتمون انجام بدیم باید لینک بدیم تا تاثیر روانی روی مخاطب بذاریم و بگیم چقد خفنیم. ما برای لینک دهی دوتا روش داریم:

به محصولات و مطالبی که داخل سایت خودمونه لینک بدیم

این روش بسیار مرسومه یه جورایی شده پایه ثابت یک محتوای قوی، باید سعی کنید تو هم مطلبتون ۲تا۵ تا لینک از سایر محتواهای دیگه به محتوای فعلیمون بدیم حالا علتش چیه؟ ممکنه شما دارید یه مطلبی رو توضیح میدی مخاطب یه موردی رو نمیدونه و شما درباره همون مورد مطلبی نوشتی باعث میشه روی اون لینک کلیک کنه بره اون مطلب رو بخونه اینجوری رضایتش از سایت شما بیشتر میشه از طرف دیگه زمان بیشتری داخل سایت میمونه و گوگل بابت این قضیه حسابی کیف میکنه و نمره مثبت رو بهتون میده و باعث افزایش بازدید سایتتون میشه.

لینک دادن به وب سایت های خوب و معتبر دیگه

در ظاهر با این کار شما باعث می شید که رغیب شما که مطلب رو به سایتش لینک کردید پیشرفت کنه و دقیقا هم همین میشه ولی خوبیش اینه گوگل میبینه سایت مبدا اعبار داره و از اعتبار اون به شما میده و از همه مهمتر میبینه شما داری تلاش میکنی مطلب قوی تری از اون ارائه بدی و به صورت کلاه سفید داری عمل میکنی پس بعد یه مدت دیدش به شما مثبت میشه.

استفاده از کدهای اسکیما (schema)

کد اسکیما کارش اینه که به گوگل بگه یه بخش خاصی از وب سایت ما دقیقا در مورد چی صحبت میکنه، با استفاده از این کدها میتونیم به گوگل بگیم که به مخاطب ما بفهمونه توی این بخش سایت مثلا قرار نقد فیلم سینمایی باشه یا نظر سنجیه یا میتونه فایل مورد نظر رو دانلود کنه.
این کدها زیاد هستن پیشنهاد من اینه برید داخل سایت schema.org و تمامی کدهای داخل رو ببینید و همرو یه تست کنید ببینید کدومش به کارتون میاد، ممکنه با خودتون بگید این کدها چه تاثیری توی سئوی وب سایتتون دارن؟ همین الان برید توی گوگل اسم یک بازی یا شخصیت فیلم رو سرچ کنید. توی سمت راست نمایش جستجو یسری اطلاعات طبقه بندی شده میبینید یکم تامل کنید داخلش رد پای وب سایت هارو میبینید.

توی کادر قرمزی که براتون کشیدن میبینید که زومجی اومده نقدش کرده و گوگل هم داره داخل این کادر نشونش میده چندین فیلم و بازی دیگه رو امتحان کنید میبینید که سایت ها به صورت جدی دارن روی این بخش کار میکنن.

تاثیر تصاویر در سایت

عکس توی محتوا دقیقا حکم ویترین مغازه رو داره توی انتخاب تصاویر خیلی دقت کنید شما مجاز نیستی هرجور دلت خواست با تصاویر رفتار کنی یا هرعکسی حس کردی خوبه بذاریف سعی کنید عکس هارو جوری بذارید که هارمونی داشته باشن یعنی اگه همه عکس ها یا به صورت وکتور باشن یا به صورت رئال باشن قاطی پاتی استفاده نکنید که مخاطب میخوره تو ذوقش و میره از وب سایتتون، مورد بعدی اینکه سایز تصاویر باید جوری باشه همشون تو یه رنج باشن از همه مهمتر حجمشونه حجمشون سنگین باشن باعث کندی وب سایتتون میشه و این یعنی مخاطب بی اعصاب وارد وب سایتتون نمیشه مخاطب صبور هم از دستتون دلخور میشه اونوقت زود وب سایتتون رو میبندن و گوگل میفهمه که اینجا خبریه و باعث نارضایتی مخاطب شدی و نمره منفی رو بهتون میده. راه های زیادی هست تا تصاویر رو بدون افت کیفیت کم حجم کنید مثلا فتوشاپ و سایت https://imagecompressor.com/ خیلی کمکتون میکنن اگرم از وردپرس استفاده میکنید پلاگین wp smush شدیدا کمکتون میکنه.
برای عکس هاتون اسم مناسب انتخاب کنید تا کسی توی گوگل سرچ کرد داخل سرچ عکس های گوگل این عکس هم بیاد و حتما حتما تصاویر رو لینک دهی کنید به محتوای دیگه.
گوگل خوشش میاد که محتوا خشک و خالی نباشه به همین خاطر اگه از عکس استفاده کنید میگه دمت گرم مشتی هستی یه نمره مثبت میده بهتون.

ریسپانسیو بودن

بارها توی مترو شنیدیم کسی که داره جوراب میفروشه میگه فری سایزه به همه سایزی هم میخوره یعنی اون فروشنده محترم مترو هم به اهمیت ریسپانسیو بودن پی برده! وب سایت شما هم باید به همه سایزی بخوره از موبایل گرفته تا نمایشگر های خیلی بزرگ باید محتواش جوری نمایش داده بشه که مناسب سایز اون نمایشگر باشه یعنی توی موبایل یه جور باشه و توی کامپیوتر یه جور دیگه مخاطب نباید برای دیدن مطالب توی صفحه نمایشش به زحمت بیوفته و گوگل وب سایت هایی که ریسپانسیو نباشن از گردونه خارج میکنه.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی رو اگه کسی نادیده بگیره مثل این میمونه که یه شرکت بزرگ بخش بسته بندی محصولش رو حذف کنه یعنی تاثیرش تا این حده! شبکه اجتماعی داشتن دوتا مزیت مهم داره
اول اینکه برای لینک سازی بهتون کمک میکنه میتونید محتواتون رو به لینکداین و گوگل پلاس لینک کنید
دوم اینکه شما به صورت مستقیم در حال برند سازی خود هستید البته شبکه های اجتماعی نیازمند وقت گذاری هستند و محتوایی ارسالی داخل اون ها باید به اندازه کشش شبکه اجتماعی مورد نظر باشه مثلا شما توی اینستاگرام از محتوای تصویری و کوتاه جواب بیشتری میگیری ولی توی گوگل پلاس از محتوای مفید و خلاصه جواب خوبی میگیرید همه اینا مستلزم برنامه ریزی درست حسابی توی این حیطه هم دنبال لایک و فالور فیک نباشید نون بازوی خودتونو بخورید.

اعتماد سازی برای گوگل

جلب اعتماد گوگل کاریه که نه خیلی سخته نه خیلی آسونه یسری روند هارو باید طی کنید ولی ۳ تا روند هست که گوگل به اون ها توجه ویژه ای داره.

اعتبار یا Authority وب‌سایت

این نوع اعتبار اکتسابی هست یه جورایی همون سرقفلی مغازس مسلما شما موقع خرید یه جنس مثل کفش میرید از مغازه ای میخرید که برندش شناس باشه کیفیتش مطلوب باشه مشتری مداری بلد باشه جنس هاش به روز باشه و چندین سال هموجا مستقر باشهف در محیط وب هم دقیقا همین نکته رو باید رعایت کنید یکی از اصول سئوی وب سایت رعایت همین مورده، سعی کنید: محتواتون با موضوع سایت بخونه ( داخل سایت خدمات شبکه آموزش آشپزی نذارید) سر تایم پست رو منتشر کنید مثلا هر روز صبح ساعت ۱۰ ، وب سایتتون باید مرتب به روز رسانی بشهف بعد از مدتی میبنید ورودیتون زیاد میشه و همین روال باعث کسب اعتبار توسط گوگل میشه.

قدمت و تاریخچه وب سایتتون

هرچی وب سایتتون قدیمی تر باشه اعتبارتون بیشتر میشه دوروزه توقع نداشته باشید گوگل شما رو در رغابت با یک وب سایت ۵ ساله بذاره، اصل عدالت در گوگل رعایت میشه

تهیه گواهی ssl

گواهی (SSL (Socket Secure Layer توسط شرکتی که هاست رو ازش خریدن ارائه میشه این گواهی باعث میشه تا پروتکل شما از http که یک پروتکل نا امن هست به پروتکل https که یک پروتکل امن هست تبدیل بشه این امر باعش میشه برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک هم بتونید اقدام کنید. شرکت های ارائه دهنده هاست این پروتکل رو ۳ ماهش رو با تمدید خودکار به صورت رایگان ارائه میدن.

خب اصول کلی سئو رو الان دیگه میدونید که من توی مقاله های بعدی سعی میکنم هرکدوم رو بازتر کنم مقاله بعدی رو اختصاص دادم به بررسی و معرفی انواع الگوریتم های سئوی و ابزارهای بررسی سئوی می پردازم ممنونم ازتون که وقت گذاشتین خوندین اگه شما هم تجربه ای دارید در زمینه سئو یا مطلبی هست که باید اضافه بشه زیر همین پست کامنت بذارید. ممنونم ازتون.
سئو