Keyword Stuffing چیست

Keyword Stuffing چیست ؟ چرا تکرار کلمه کلیدی اشتباه است؟

Keyword Stuffing چیست ؟ چرا تکرار کلمه کلیدی اشتباه است؟ 800 520 کارشناس محتوا1
Keyword Stuffing چیست ؟ چرا تکرار کلمه کلیدی اشتباه است؟Reviewed by نرگس کاوه on Apr 16Rating: 3.5Keyword Stuffing چیست ؟ چرا تکرار کلمه کلیدی اشتباه است؟Keyword stuffing چیست ؟ پر کردن کلمات کلیدی  در متن برای سئو شما وحشتناک است. صاحبان وب سایت ها، همواره راه های مختلفی را جهت بهینه سازی موتور های جستجوگر و بهبود رتبه وب سایت در صفحه نتایج جستجو در نظر می گیرند.

تا به حال چیزی در مورد Keyword stuffing چیست یا به اصطلاح پر کردن وب سایت از کلمه کلیدی را شنیده اید؟ می دونستید به چه علت تکرار کلمه کلیدی اشتباه است و می تواند تاثیر نامطلوبی و ضرری بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد؟

می دونین چه تفاوتی بین Keyword stuffing و Responsible Keyword Optimization وجود دارد؟

از شیوه صحیح به کار بردن کلمه کلیدی تکراری  اطلاع دارید؟ می دونستین اگر استراتژی صحیح در استفاده از کلمات کلیدی داشته باشید، می‌تونین به بهبود سئو وب سایتشتان کمک کنید؟ اگر علاقه دارید تا پاسخ سوالات بالا را بدانید، با ما همراه باشید.

Keyword stuffing چیست ؟

پر کردن کلمات کلیدی در متن برای سئو شما وحشتناک است.

صاحبان وب سایت ها، همواره راه های مختلفی را جهت بهینه سازی موتور های جستجوگر و بهبود رتبه وب سایت در صفحه نتایج جستجو در نظر می گیرند.

یکی از این روش ها که روشی نسبتا قدیمی هم هست، keyword stuffing نام دارد.

در این روش سعی می شود تا تمامی قسمت های یک صفحه از وب سایت، مثل عنوان، متن اصلی، توضیحات متا آن صفحه و لینک های داخلی که در آن صفحه استفاده می شود، را از کلمات کلیدی پر کرد.

استفاده از کلمه کلیدی در این قسمت ها صحیح است ولی زیاده روی همه چیز را خراب می کند.

به عبارت دیگر اگر شما یک کلمه کلیدی خاص، یا یک عبارت را در یک صفحه از وب سایتتان به شکل انبوه تکرار کنید، keyword stuffing انجام داده اید.

البته keyword stuffing تنها به تکرار یک کلمه کلیدی خلاصه نمی شود، اگر شما کلمه کلیدی که به وب سایت شما مربوط نمی شود را در محتوای وب سایتتان قرار دهید، و یا کلمات کلیدی مشابه را به صورت پشت سر هم در محتوا وب سایتتان قرار دهید هم به نوعی keyword stuffing انجام داده اید.

این روش در گذشته توانسته بود توجه صاحبان وب سایت ها را به خود جلب کند، چرا که به راحتی با این روش می توانستند به رتبه ی قابل توجه در صفحه نتایج دست یابند.

اما با گذر زمان و پیشرفت الگوریتم های موتور های جستجوگر، این روش کارایی سابق را از دست داده است.

پر کردن کلمات کلیدی زمانی است که شخصی سعی می کند با تمرکز کلمات کلیدی مرتبط ، موقعیت خود را در نتایج جستجو دستکاری کند . موتورهای جستجو می توانند از پخش شدن کلمات کلیدی به طور غیرطبیعی در کل متن یا برچسب های متا وب سایت استفاده کنند

امروزه روبات های شرکت گوگل به راحتی می توانند متوجه شوند که آیا یک سایت از روش keyword stuffing استفاده می کند و یا نمی کند. شرکت گوگل هم پس از مشاهده سو استفاده صاحبان وب سایت ها از این روش، keyword stuffing را یک روش اسپم در سئو سایت نامید، و به صاحبان وب سایت ها اخطار داد که با این روش مقابله و برای استفاده از این روش در وب سایت ها جریمه هایی را در نظر می گیرد.

همین موضوع باعث شده که صاحبان وب سایت ها دیگر به سراغ این روش جهت بهبود رتبه ی وب سایتشان نروند. البته معدود وب سایت هایی هم هستند که هنوز از این روش برای بهینه سازی موتور های جستجوگر استفاده می کنند.

با کلمه کلیدی متن خودتونو بمباران نکنین وگرنه گوگل خیلی خیلی زود شمارو اسپم میکنه!

چرا تکرار کلمه کلیدی  اشتباه است؟

جدا از اینکه تکرار کلمه کلیدی از طرف گوگل غیر قانونی است و می تواند برای وب سایت ها جریمه ای را به همراه داشته باشد. تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی می تواند تجربه ی ناخوشایندی را برای بازدیدکنندگان وب سایت شما به ارمغان بیاورد.

به این دلیل که محتوای یک وب سایت باید وسیله ای برای آموزش، خدمت و یا تعامل با بازدیدکنندگان و مشتری های وب سایت باشد.

اگر شما شروع به تکرار بی رویه کلمه کلیدی در محتوای وب سایتتان کنید، به این معنی است که محتوای وب سایت شما برای جذب بازدیدکننده و مشتری هدف گذاری نشده است، و مخاطب این محتوا،  به نوعی موتور های جستجوگر هستند تا بازدیدکنندگان.

بگذارید یک مثال برای شما بزنیم: فرض کنید شما در محتوای وب سایتتان شروع به تکرار کلمه کلیدی می کنید، و رتبه ی قابل قبولی هم در صفحه نتایج موتور های جستجوگر کسب می کنید، یک بازدیدکننده بر روی وب سایت شما کلیک می کند و با حجم زیادی از کلمه کلیدی روبرو می شود.

حجم زیاد کلمه کلیدی به بازدیدکننده حس ناخوشایندی را می دهد و تصور می کند، آنچه را که به دنبالش می گردد را نمی تواند در وب سایت شما پیدا کند. به همین دلیل به سرعت از وب سایت شما خارج می شود و به سایت رقیب شما سر می زند.

این کار باعث افزایش Bounce rate وب سایت شما می شود.و شما با این کار تعداد زیادی از بازدیدکنندگان که می توانند به مشتری حقیقی وب سایت شما تبدیل شوند را از دست می دهید.

کلمه کلیدی باید مثل چاشنی غذا در متن استفاده بشه به اندازه و مطلوب که دل کسی رو نزنه!

چه تفاوتی بین keyword stuffing و Responsible keyword Optimization یا بهینه سازی آگاهانه کلمه کلیدی وجود دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم؛ پر کردن محتوای یک وب سایت با کلمه کلیدی که همان keyword stuffing است، عملی بسیار اشتباه است و اگر گوگل متوجه چنین عملی از طرف سایت شما شود، جریمه های سنگینی را برای وب سایت شما در نظر می گیرد.

از جهتی هم، تکرار کلمه کلیدی می تواند سبب افزایش Bonous rate  وب سایت شما شود.

حال ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که آیا باید از تکرار کلمه کلیدی در روند بهبود سئو وب سایتمان صرف نظر کنیم؟

در جواب باید بگوییم که خیر، شما می توانید با استفاده از روش بهینه سازی آگاهانه کلمه کلیدی، علاوه بر این که به گوگل می فهمانید که محتوای وب سایت شما در چه زمینه ای است.

سعی میکنید تا محنوای جذابی را برای بازدیدکنندگان وب سایتتان ارائه کنید. فرض کنید شما یک ویتامین خاص که برای بدنتان بسیار مفید است را به مقدار زیاد مصرف می کنید، چنین عملی می تواند سبب بیماری شما شود.

حال اگر به صورت آگاهانه ویتامین را مصرف کنید، ویتامین سبب سلامتی شما می شود.

در واقع در این روش شما باید سعی کنید تا با استفاده از محتوای غنی و موثر و استفاده بهینه از کلمات کلیدی، سئو وب را بهبود بخشید.

استراتژی صحیح در استفاده از کلمه کلیدی چیست؟

۱- یکی از استراتژی های صحیح استفاده از کلمه کلیدی. رعایت کردن چگالی کلمه کلیدی در محتوای وب سایتمان است.

چگالی کلمه کلیدی عبارت است از تعداد کلمه کلیدی تکراری تقسیم بر تعداد دفعاتی که از کلمه کلیدی در محتوای وب سایتمان استفاده می‌کنیم.

کارشناسان بر این باورند برای اینکه با استفاده از کلمه کلیدی به توانید رتبه ی وب سایتتان را ارتقا بدهید. باید میزان چگالی کلمه کلیدی در محتوای وب سایتتان ۲ تا ۵ درصد باشد.

۲- برای هر کدام از صفحه های وب سایتتان کلمه کلیدی صحیح مشخصی را انتخاب کنید، و سعی کنید کلمه کلیدی انتخابی شما با محتوای وب سایت و همچنین عنوان آن صفحه از وب سایتتان در ارتباط باشد.

همچنین استفاده از کلمات کلیدی که رقابت کمتری برای آن وجود دارد، می تواند یک فرصت عالی برای بهبود سئو وب سایت شما و افزایش رتبه ی وب سایت شما باشد.

۳- سعی کنید تا از معانی دیگر و هم خانواده های کلمه کلیدی مورد نظر در وب سایتتان استفاده کنید و اصطلاحا کلمه کلیدی معنایی را با مفهوم و تعریف و صفت ها و معانی مستعار آن بیان کنید.

برای مثال وقتی میخواهیم اسم یک کارگردان را در متن به عنوان کلمه کلیدی بگیم از نمونه های مختلفی استفاده میکینم:

ابراهیم حاتمی کیا / برنده سیمرغ فیلم …. / کارگردان فیلم بادیگارد / اولین کارگردان حوزه دفاع مقدس / ابراهیم سینما و ……..

البته باید دقت کنید که هم خانواده های  کلمه کلیدی مورد نظرتان را  به صورت پشت سر هم استفاده نکنید وسعی کنید آن ها را در قسمت های مختلف از محتوای وب سایتتان استفاده کنید.

نظر شما برای استفاده از کلمات کلیدی با بهره زیاد در محتوا چیست؟ منتظر نظراتتون هستیم.