مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

چگونه محتوای با کیفیت و کاربر پسند تولید کنیم؟

بسیاری از سایت های اینترنتی با مشکل نداشتن موضوع برای تولید محتوا دست و پنجه نرم می‌کنند. همین باعث می‌شود تا نتوانند برای کاربر اطلاعات مفیدی قرار دهند.

محتوای سایت باید برای کاربر باشد نه موتور جستجوگر

کاربران در کسب درآمد شما نقش مهمی دارند و شما باید به آن‌ها توجه زیادی کنید. آن ها آینده تجاری شما را رقم می‌زنند. آن ها با خرید یکی از محصولات یا استفاده از یکی از خدمات سایت به تجارت شما رونق می‌دهند.

پس هیچ دلیلی وجود ندارد که محتوا برای کاربر تولید نشود. از طرفی موتورهای جستجوگر نیز به دنبال رضایت کاربران هستند پس محتوای خود را تنها برای کاربران سایت خود تولید کنید.

کیفیت تولید محتوای سایت شما ارتباط مستقیمی با رضایت کاربر و معرفی شما به دیگران دارد پس به این نکته توجه کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که تولید محتوا تاثیر زیادی در سئو سایت دارد و باعث می‌شود رتبه سایت شما در نتایج گوگل بهبود یابد.

محتوای با کیفیت تولید کنیم

9 نکته برای تولید محتوا

1- اولین جمله ی نیرومند

در تولید محتوا قانون عجیبی وجود دارد که هر چه مخاطب زمان بیشتری برای خواندن بگذارد از تمایل و ادامه روند خواندن کاسته می‌شود و به دلیل عجول بودن، کاربران سعی دارند هرچه سریعتر به پایان مطلب برسد. اما اگر مخاطب جذب مطلب شده باشد با تمام خستگی و کمبود تمایل متن را رها نمی‌کند و تا انتها پیش می‌رود.

جمله نیرومندی در مقاله وجود دارد که می‌تواند کاربر را جذب و یا دفع کند آن هم اولین جمله ی موجود در مطلب است. هر چه قوی تر باشد مسلما تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب دارد. هیچ قانونی نیست که جمله اول مطلب شما دقیقا با موضوع مطلب ارتباط داشته باشد نه!

در جمله اول تمام هدف شما باید جذب حواس های کاربر باشد و ایجاد یک انگیزه جذاب برای مخاطب تا به ادامه مطلب بپردازد. برای نوشتن جملات ابتدایی به این سه ویژگی توجه کنید که بسیار زیاد روی متن شما تاثیر می‌گذارد.

  • کوتاه بنویسید

اگر به متن هایی که نگارنده های حرفه ای تولید کرده اند نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که آنها برای جملات ابتدایی جملات کوتاهی را انتخاب می‌کنند و یا از عبارت های کوتاه و حتی از جمله های تکمیل نشده استفاده می‌کنند و با این کار هوشمندانه مخاطب خود را دعوت به خواندن جملات بعدی می‌کنند

  • گفت و گو و صمیمیت

متن شما می‌تواند به صورت مکالمه بین دو نفر و یا به صورت گفت و گو با خواننده باشد که همین رفتار باعث جذابیت متن و جذب مخاطب می‌شود. و خواننده را وارد فضای جدیدی می‌کند و ارتباط و حس صمیمیت را به او منتقل می‌کند.

  • سوال برانگیز

اگر جملات ابتدایی شما برای مخاطب مبهم باشد و یا سوال برانگیز باشد مخاطب را با حس کنجکاوی خود درگیر می‌کند و خیلی ساده تر از باور شما مخاطب را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کند.

2- پاراگراف اول

در اولین پاراگراف باید مخاطب را در جریان کلیت موضوع قرار دهیم به خصوص در متن هایی که هدف آموزشی دارند. ما در این پاراگراف ها باید به مخاطب خود از اهمیت محتوای پیش رو اطلاعات بدهیم و تمام این متن ضمن حفظ سبک مطلب و جذابیت و چهار چوب گیرا ارائه شود.

البته لازم به ذکر است که این نکته برای متونی که در زمینه بازاریابی نوشته میشوند صدق نمی‌کند اما در اولین پاراگراف باید فضای محتوا و ذهن خواننده را به سمت موضوغ اصلی پیش ببریم و خواننده را سردرگم بین متون قرار ندهیم.

3- برقراری ارتباط با کاربر

ارتباط و آشنایی مخاطب با شما و محتوای سایت شما هدف اصلی انتشار محتوا محسوب می‌شود.بنابراین زمانی خواننده مجذوب محتوای شما می‌شود و آن را درک می‌کند که در بعد سوم این ارتباط رخ می‌دهد.

برقراری یک ارتباط دوستانه یک نیاز طبیعی است و مخاطب شما را به خواندن ادامه متن دعوت می‌کند اما دلیل مشتاق بودن خواننده محترم شمردن و مخاطب قرار دادن او می باشد.

چند نکته کوتاه که بهتر است در نوشتن متن صمیمانه به آن توجه کنید:

  • ایجاد فضای سفید در متن باعث می‌شود تا ذهن خواننده از دیدن متن ها خسته نشود و توجه مخاطب را افزایش می‌دهد.گاهر سعی کنید برای نوشتن جمله ها به سطر بعدی بروید این کار به ایجاد فضای سفید کمک می‌کند.
  • کلمات ساده را هرگز فراموش نکنید . هدف ما جذب مخاطب رای مطالعه کامل محتوای سایت است. بین ما و مخاطب رقابتی مبنی بر دایره لغات وجود ندارد. ساده نوشتن مخاطب را جذب متن می‌کند.
  • خواننده را دوم شخص خطاب کنید. این روش باعث می‌شود مخاطب متوجه ، توجه شما به خود شود و به ادامه خواندن متن بپردازد.

4- کنجکاو کردن کاربر

برای جذب مخاطب و مجاب کردن آن به خواندن متن تا انتها نیاز به چاشنی کنجکاوی داریم. اگر این چاشنی حذف شود از محتوا خواننده پس از خواندن متن هیجان و اشتیاق خود را از دست می‌دهد و متن را نیمه تمام رها می‌کند.شما می‌توانید از تئوری “دانه کنجکاوی” استفاده کنید. کاربرد این تئوری به صورتی است که در پایان هر پاراگراف از جمله ای استفاده کنید که مخاطب را به خواندن پاراگراف بعدی دعوت کند.

نمونه ای از این دسته جملات :

  • در ادامه به دلایل مهم می‌پردازیم!
  • پیش به سوی توضیحات مهم!
  •  بالاخره به قسمت هیجان‌انگیز ماجرا رسیدیم!
  • اما تمام کار به اینجا خطم نمی‌شود! 

5- سیر منطقی

برای تولید محتوای منطقی خودتان را جای خواننده بگذارید و با خود کلنجار برید تا بتوانید سوال هایی که ممکن است برای مخاطب پیش بیاید را بنویسید. حال باید به پاسخ سوالات خود بپردازید و آن را درون محتوا قرار دهید.

شما باید جواب های حساب شده و دقیقی به مخاطب خود بدهید. به یاد داشته باشید که داشتن یک محتوای جذاب زمانی مخاطب را جذب می‌کند که یک قدم از ذهن مخاطب جلوتر باشد .

6- استفاده از اعداد

با توجه به دوره پژوهشی که در مدرسه استنفورد انجام شد استفاده از اعداد مخصوصا در عنوان های مطلوب بسیار موثر است. بهتر است به جای نوشتن اعداد به فارسی از نمایش ارقام به صورت ریاضی استفاده کرد. آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که عددهای به کار رفته نرخ کلیک بیشتری دارد.

7- محتوای کمیاب ایجاد کنید

در تیم تاکیپی که برای تولید محتوای می‌باشد  تحقیقاتی در زمینه اینکه چه پست هایی در شبکه های اجتماعی طرفدار و یا بازدید های زیادی دارد انجام شد . این تحقیقات نشان داد که محتوایی توجه مخاطب را جذب می‌کند که از کلمات منفی به خصوص در عنوان متن استفاده می‌شود. به عنوان نمونه “کارهایی که هرگز نباید انجام داد”

8- محتوای عجیب ایجاد کنید

تفکر انسان هرگز درون یک چهارچوب باقی نمی‌ماند پس محتوایی که از این چهار چوب گذر کند محتوای عجیبی به نظر می آید ضمن جلب توجه مخاطب او را به خواندن متن دعوت می‌کند. در زمینه روانشناسی داریم که هر محتوای پیش بینی نشده تاثیر و بازدید بیشتری دارد تا مطالبی که قابل پیش بینی می‌باشد. پس از قدرت شگفت زدگی مخاطب استفاده می‌کنیم.

9- متن مختصر

ویرایش متن جز مراحل مهم در کپی رایتینگ است.

کپی رایتر های ماهر بیشترین زمان خود را برای ویرایش کردن متن های خود صرف می‌کنند و بار ها آن را تغییر می‌دهند.

کپی رایتر ها سعی می‌کنند که همان منظور خود را در جملات کوتاهتر بیان کنند.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید