مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

وردپرس بهتر است یا جوملا

تفاوت های وردپرس و جوملا

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک تصمیم مهم است که می تواند پیامدهای بزرگی برای رشد وب سایت شما داشته باشد. تعدادی از آنها برای شما که وب سایت درست کنید در دسترس هستند، هر کدام دارای مزیت هایی و معایبی هستند که سیستم وردپرس و سیستم جوملا هستند که ما در این مقاله می خواهیم آن ها رو با همدیگر مقایسه کنیم.

هر دو سیستم عامل برای سهولت استفاده، امکانات سفارشی گسترده و جوامع فعالی که دارند مشهور هستند. در حالی که این دو سیستم وردپرس و جوملا دارای مزایا و معایب خاص خود نیز هستند،از هر دو می توان برای ساختن سایت های مدرن و با داشتن ویژگی های پرطرفدار استفاده شوند.

پس این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چگونه باید انتخاب کنید که کدام یک برای شما مناسب است؟نگران نباشید ما در اینجا برای کمک به شما با مقایسه هر دو سیستم عامل در چهار بخش برای تعیین اینکه چه کسی حاکم عالی است و می توان با آن سایت مورد نظر خود را ساخت.

تفاوت های وردپرس و جوملا

تفاوت اساسی بین طراحی سایت وردپرس و جوملا این است که جوملا به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا به منظور ارائه خدمات وب سایت های پورتال مانند سیستم های مبتنی بر وب شروع میشود، در حالی که وردپرس در ابتدا یک پلت فرم متمرکز بر وبلاگ بوده است. با این حال، امروزه هر دو وردپرس و جوملا کاملا قادر به اجرای هر نوع وب سایتی می باشند.

از لحاظ فنی، هر دو سیستم وردپرس و جوملا جزء قطعات جداگانه ای از نرم افزار نیستند؛ فقط زمانی که در یک سرور وب نصب می شوند. این معمولا یک وب سرور است که از یک شرکت شخص ثالث مانند Bluehost دریافت می کنید . اگر شما می خواهید یک وبسایت درست کنید، جنبه کلیدی فکر کردن درباره آن این است که چگونه با پیکربندی نرمافزار وب، کار با سرورها و برخورد با جنبه های فنی فرآیند به طور کلی راحت هستید. به طور سنتی، جوملا به سمت توسعه دهندگان بیشتر متمرکز است که نمی ترسند “با دست و پا کردن دستانشان” با سرور کار کنند. از سوی دیگر در سیستم وردپرس، شروع به خواندن و نوشتن آسان تر برای شروع کار در آن است.

به عنوان مثال، مسیر مشترک برای راه اندازی وب سایت با وردپرس به شرح زیر است:

  1. یک میزبان وب را برای سایت خود انتخاب کنید و برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید
  2. در طول فرایند ثبت نام، یک گزینه را انتخاب کنید تا وردپرس به طور خودکار بر روی حساب میزبانی شما نصب شود (بله، شما مجبور نیستید وردپرس را خودتان نصب کنید)
  3. تنظیم میزبان را کامل کنید و وارد بخش داشبورد وردپرس خود شوید.
  4. سایت خود را پیکربندی کنید، یک تم و چند پلاگین بسیار مورد نیاز را حتما نصب کنید

از سوی دیگر، جوملا به شما این نوع از روش دست آزاد بودن را نمی دهد. در حالی که در جوملا معمولا این فرآیند نصب سفارشی در آن وجود ندارد، به این معنی است که شما باید بیشترین کارها را به تنهایی انجام دهید.

هنوز مطمئن نیستید که برای طراحی سایت آیا وردپرس بهتر است یا جوملا. در اینجا یک مقایسه دقیق می توان انجام داد:

  1. بهینه سازی موتور جستجو

اگر ما قابلیت های جستجوگرها بهینه سازی (جستجوگرها) را در هر دو سیستم عامل از جعبه مقایسه کنیم، جوملا یک لبه کوچکی را به وجود می آورد که کاربران آن را قادر می سازد که متا توضیحات و کلمات کلیدی برای مقالات جدید به وجود آورند که در قسمت پایینی افزونه ورپرس دیده میشود. به این معنا که قابلیت های جستجوگر واقعی هر دو پلتفرم به آسانی قابل مشاهده نیست، مگر اینکه نگاهی به پلاگین ها یا افزونه های موجود برای این کار داشته باشیم. در سمت وردپرس، ما افزونه ای فوق العاده محبوب Yoast SEO را داریم که بسیار قدرتمند است، ویژگی های زیادی را ارائه می دهد و از همه مهمتر هر کسی می تواند در عرض چند دقیقه نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرد.

Yoast نمره جستجوگر خود را در مناطق مختلف با استفاده از سیستم نورپردازی رنگ قرمز، زرد یا سبز طبقه بندی می کند. علاوه بر این، افزونه به شما دقیقا نحوه بهبود نمره شما در هر منطقه را می گوید و اگر این کافی نباشد، همچنین قابلیت خواندن پست شما را افزایش می دهد . در طول تست ما، ما (Easy Forward Search Engine (EFSEO را برای بهترین قسمت سیستم جوملا معادل Yoast سیستم وردپرس بود را پیدا کردیم. این شما را قادر می سازد بسیاری از وظایف مشابه مانند ویرایش اطلاعات متا خود را به طور مستقیم در انتهای سایت خود درست کنید، و همچنین شامل حالت اتوماتیک دستی برای تولید این داده ها بدون ورودی شما است. ولی با این حال قسمت یاست سئو وردپرس بر قسمت EFSEO برتری دارد.

  1. امنیت سایت

هنگامی که به امنیت می رسید، هر سیستم تنها به عنوان ضعیف ترین پیوند قوی است بنابراین این سوال برای شما پیش می آید که کدام پلت فرم از جعبه امن تر است؟

با توجه به محبوبیت سیستم ورپرس ، وردپرس زمانی که به آسیب پذیری های امنیتی مربوط می شود، یک هدف عظیم در پشت آن وجود داشته باشد .هر افزونه وردپرس به لطف هزاران پلاگین  (پلاگین برای همه چیز، از ایجاد نمودارها به استفاده از Pig Latin وجود دارد ) و تم های موجود در CMS پشتیبانی می کند.

در حالی که این یک مشخصه مثبت برای سیستم وردپرس است، این نیز یک کابوس از دیدگاه امنیتی است – غیر قابل اطمینان است که مطمئن شوید که هر پلاگین استانداردهای ایمنی مناسب را دارد و با نسخه های جدیدتر پلتفرم سازگار است.

علاوه بر این، وردپرس با ویژگی های اساسی مانند وادار کردن یک کشتی نیست لایه سوکت های امن اتصال (SSL) در داشبورد خود است و شما نیاز به دو فاکتور تأیید هویت (2FA)هستید. در واقع، بیشتر ویژگی های امنیتی پیشرفته آن به طور کامل بر روی پلاگین ها تکیه می کنند.

از سوی دیگر، جوملا با هر دو گزینه برای اتصال SSL برای افزایش امنیت سایت و یکی دیگر برای 2FA ارائه می دهد. علاوه بر این،مجموعه ای از پسوندهای امنیتی خود را ارائه می دهد ، و توسعه دهندگان آن فهرستی از این پسوند ها را با  آسیب پذیری های شناخته شده ای حفظ می کنند .

  1. پتانسیل سفارشی بودن سیستم ها

 هر دو سیستم مدیریت محتوا دارای فهرستی از پلاگین های هستند که از آن ها برای موارد خود استفاده می کنند، اگر چه وردپرس دارای بیشترین پلاگین است. وقتی که شما شروع به سفارشی سازی سایت خود می کنید، تم های وردپرس در یک طرف و قالب های جوملا از سوی دیگر وجود دارد، و همان داستان در اینجا همانند پلاگین ها تکرار می شود. دسترسی تم های سیستم وردپرس نه تنها آسانتر است بلکه موضوعات با کیفیت بالایی را نیز برای استفاده در سایت خود پیدا می کنید، و همچنین اغلب آنها سطح بالاتری از پشتیبانی و یک تجربه بهتری برای شما ارائه می دهند.

  1. مدیریت محتوا و پتانسیل سایت

هر دو سیستم وردپرس و جوملا CMS های پیچیده هستند، که کاربران را قادر می سازد تا هر نوع وب سایت را ایجاد و مدیریت کنند. اگر چه وردپرس اغلب با وبلاگ های ساده همراه است ، این نیز یک راه حل عالی برای فرود صفحات و حتی سایت های پیچیده تر نیز است. از سوی دیگر، جوملا از نظر پیچیدگی مشهور است گرچه برخی از اسناد فوق العاده ای را ارائه می دهد  . سایت ساخته شده با جوملا می تواند به هر چیزی که بخواهد، تکامل یابد، اما منحنی یادگیری برای کاربرانی که هیچ تجربه ای در توسعه وب ندارند سخت تر است.

 سیستم وردپرس کاربران خود را قادر می سازد محتوای خود را با سهولت نسبی مدیریت کنند. هر کس می تواند پلتفرمی را که دوست دارد نصب کند و نحوه ایجاد پست ها، صفحات یا انواع پست های سفارشی را  در عرض چند دقیقه انتخاب کند و منتشر کند، در حالی که جوملا اینطور نیست.

نتیجه گیری

در برخی موارد، جوملا از وردپرس انعطاف پذیرتر و بهتر است. این سیستم فوق العاده قابل تنظیم است که می تواند تقریبا هر شکل مورد نظر شما را فراهم می کند و شما را قادر به اجرای بسیاری از سفارشی های کوچک بدون تکیه بر برنامه های افزودنی می کند. وقتی که به جستجوگرها، امکانات سفارشی سازی و مدیریت محتوا میر سیم، سیستم جوملا بی نظیر است. و سیستم وردپرس برای همه کاربران بسیار راحت است و کار می تواند در عرض چند دقیقه با مدیریت آن آشنا بشود.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید